Nový pach je venku, a já si na Xbox Series X mezitím stihl všimnout, že HW nároky značně vzrostly, nepochybně to souvisí s vydání datadisku a následných patchů. Hra vypadá skvěle (ačkoliv bych měl jisté výhrady), počet postav ve městě, atd. vše je prakticky stejné jako na PC, až na framerate.
Nelze si ovšem nevšimnou pouhým okem, a to nemusíte mít doma laboratorní podmínky alá Digital Foundry, že nová verze Cyberpunk 2077 se na nejvýkonnější konzoli (XSX), hýbe se zapnutým Ray Tracingem v exteriérech velmi špatně. Stačí se projít po plném městě a trochu se kochat výhledy do krajiny a rychle se otočit. V ten moment FPS padnou znatelně pod 30 a hra se prakticky se zapnutým RT nedá hrát.
Jasně, konzole obraz upscaluje do 4K a s tím souvisí další problém, buď se mi to zdá a mám vlčí mlhu, ale objekty a textury v pozadí nejsou tak ostré jako na PC!
Nahození performance mode je okamžitě znát a nevím jak to CDP udělal, ale vizuálně je rozdíl prakticky neznatelný, možná i proto, že na konzoli jsou k dispozici stejně jen RT stíny.
Někde jsem četl, že CDP to textur zapekl nové nasvícení a hra tak vypadá dobře i bez RT. Každopádně k ostrosti textur (domy, postavy, auta, atd.) mám výhrady. The Witcher 3 next-gen vypadá značně lépe. Možná je to ale jen můj dojem a ve skutečnosti je vše OK, protože v CP77 je celá řada kovových materiálů, a ty zkrátka působí na pohled jinak, na rozdíl od dřevěných (případně kamenných) chatrčí a plotů v TW3.
Hra by potřebovala implementaci FSR 3.0 + Frame Generation jako sůl nad zlato!
The Witcher 3 se zapnutým RT vypadá značně lépe, především díky implementaci RT Global Illumination, a konzole udrží za všech okolností plynulých 30 fps, min. jsem pouhým okem nezaregistroval žádný propad.