Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dobré to bylo, ač bych to nenazval survivalem teda. Nábojů přehršel a léčení taky. Škoda toho natahovaneho konce, příliš soubojů a boss fightů hlavně. Kazilo to tempo trochu.

Ale nechápu, proč z toho Squeenix neudělal moderního konkurenta Resident Evil. Promarněná příležitost úplně. Nikomu by snad ani nevadilo, kdyby to bylo plně akční. Stejně tam ten jakože tahový souboják byl jen proto, aby se to na PS1 dobře ovládalo.
@jvempire (10.01.2024 18:46): No ono to je tím ze sepisování komentů a diskuze není pro dost lidí něco co by chtěli dělat. Jinak kolikrát když koukáš na nejvíc aktivní hry v některý den tak tam jsou věci co by člověk nečekal. Včera třeba byla celý den v top ten Wizardry III. Teda ne ze bych rozporoval že tu jsou celkem známý a dobrý hry kam nikdo nekoukne jak je rok dlouhý :)
Eve je teď nejčtenější vlákno na DH :)
@Ringo (10.01.2024 18:30): Nepřekvapují mě ani tak minimální diskuze, i ty konzole bych vzhledem k počátkům db pochopil, ale že nemají komentáře hry jako Steel Panthers II, Panzer General nebo Silent Hunter...

Ale zase tady mají hráči stále zájem, komentáře i ke starším a méně známým kouskům plusuje dost lidí a občas to vyvolá i nějaké diskuze.
@jvempire (10.01.2024 16:24): Já tu PE1 mám v podstatě v TOP5 jRPG na PS1.

A co se týče aktivity kolem toho a jPRG obecně, tak já to hrál v době, kdy DH nebyly, když pak byly, tak se tu jRPG nenosilo a teď, když se tu docela o něm už baví, je už to pro mě tak dávná záležitost, že bych si to všechno musel zahrát znovu:-)

To samé se týká retra. Když jsme tu s Richmondem a dalšími několika málo pařany stařešin to retro prosazovali ve velkém skrze diskuse u starých her, dostávali jsme čočku jako ti zamrzlí, kteří tady čeří vodu retrem a dávají do čela diskusí vykopávky, místo aby se tu pořádně probíraly aktuální novinky, tak jsme se postupně z diskusí vytratili a on se tu po tom všem po letech objeví retro klub :-) Pro mě osobně s křížkem po funuse, protože Space Quest jsem dohrál už dávno několikrát a posledně v retro klubu obsaženou Final Fantasy 4 jsem dávno dohrál už ve třech verzích (SNES, NDS, PSP) a po čtvrté ji už hrát nebudu :-)

Z mého pohledu hráči stařešin tady ztratili motivaci a hráče novinek ty hry, které bys považoval za legendární, v drtivé většině dávno nezajímají.
@Ringo (10.01.2024 14:53): Koukám, že jsme na tom podobně :-) Rozhodně mám Parasite Eve v TOP PS1 hrách. Ale nejvíc mě překvapuje zdejší malá aktivita u her co bych považoval za legendární.
@jvempire (10.01.2024 11:15): Parasite Eve je srdcovka, první díl jsem kdysi (někdy krátce po roce 2000) dohrál jedním dechem (na emulátoru, jako všechny PS1 hry, co jsem hrál, protože PS1 jsem nikdy neměl:-)

Dvojku jsem dojel asi někde do 3/4 a pak jsem se tam zasekl v jakési kanalizaci a nenašel jsem cestu ven. Někdy to musím zopáknout a zahrát pozorněji.
@Charllize (10.01.2024 11:09): Já jsem jedničku i dvojku kdysi hrál, ale jak jsem neměl vlastní PS tak mám máloco z těch klasik opravdu dohrané. Takže se ty slavné hry a série postupně snažím procházet, jen je toho moc. Hra mi rozhodně sedla, jako kombinace oblíbených her to snad ani nemohlo dopadnout jinak. Dvojka je akčnější, víc RE méně FF, ale rozhodně fajn hra.
@jvempire (komentář): Tohle je takový můj rest. Jak to v Evropě nikdy ofiko nevyšlo tak jsem se k tomu dostal až později přes emulátor a to nikam moc nevedlo. Tak trochu doufám ze to vydaji teď v rámci ps1 klasik na ps4/5, jelikoz to už bylo na ps3. Nebo možná ne, pokud s tím má SE nějaký remake plány. Každopádně je cítit ze ti to sedlo. Tak uvidíš co dvojka, jsou lidé co tvrdí ze je horší, mně se libila tenkrát hodně. ( Aya :)
Tak jsem včera prošel první den a dobrý, řekl bych. Pěkně filmové a lineární, idealka pro mě.

Akorát jak moc musím šetřit s léčením a s náboji? Prej je to survival horor, tak bych nerad došel někde do půlky a pak zjistil, že nejsem schopný pokračovat. :D Náboje koukám dropují z nepřátel, tak dá se to kdyžtak někde dofarmit pak?
Určitě bych odlišoval True ending od NG+, obecně jsou to oddělené věci (jakkoli existují tituly, ve kterých je True ending dosažitelný právě až v rámci NG+).

True ending / post-end může výsledný dojem zlepšit/zhoršit a někdy je otázkou, jestli taková záležitost až po závěrečných titulcích není integrální součástí hry (např. vysvětluje něco, co nechá běžný ending nevysvětleno).

@Drolin (05.07.2023 09:31)

Asi nikdy jsem žádnou hru nehrál tak dlouho. Přes tři měsíce jsem nehrál nic jiného a hrál jsem to pěkných pár hodin denně.
@Ringo (05.07.2023 11:06): Jo ale plno jap. her NG+ nemívalo a tahle featura je běžně i u západních her. Obvzlast poslední roky to je z nějakýho důvodu populární. Ja NG+ využívám jen v případě ze přináší fakt ranec novyho obsahu což tak často nebývá. Ja spiš myslel true endingy a ty jsou často schované hlavně u jrpg za šílené věci které jsou buď natažené něčím jako zmiňovaný Chrysler nebo vězí za skupinou šílených postupů během hraní a bez návodu se k nim neni možné skoro dostat. True ending je ta typicky japonská věc která se u západní produkce moc nevyskytuje.
On s tím začal z těch známých RPG Chrono Trigger, co se týče New Game+ (nepočítám-li nějaké první náznaky v hrách, které se na západ nedostaly (Shin Megami Tensei hry na NES). Další formou je ten Dragon Quest styl od šestého dílu, že po dokončení hry si uloží člověk save a může pokračovat. Otevře se nová obtížnější lokace. Smyslem je pak porazit nejultimátnějšího bosse, na což člověk potřebuje hodiny a hodiny grindu. Po porážce bosse nastane jakože ten definitivní závěr.
Nechci vás děsit ale japonských her co to takhle má jsou kvanta, prostě to je jejich styl.
@666joxer (04.07.2023 23:18): True ending v New game+. Pro mě to třeba není směrodatné, protože hry obvykle nehraji 2x po sobě, takže obvykle New game ignoruji, znovu hry hraji ve většině případů tak s odstupem 10 let minimálně. Nějaký true ending nějak po titulcích uz neočekávám a pokud tam je, beru to za nepovinný bonus.
New Game+ jsem taky nehrál, u málokteré hry to dělám, absolutně bych takový bonusovný obsah nezahrnoval do hodnocení. Pro mě osobně hra končí závěrečnými titulky a cokoliv navíc je prostě navíc. Taky nehodnotím ty dnešní hry, ke kterým se dělají tuny DLC, podle toho nejméně kvalitního DLC.
@Phoenix (04.07.2023 17:32): U mne by spis jakýkoliv obsah navíc, včetně post/end game obsahu hodnoceni zvyšoval :)



@Peach (04.07.2023 11:40): To rozpitvaní hambatýho obsahu v úvodu je super :) Na tu sprchu jsem už úplně zapomel.A ja na tom nic laciného nevidím, obvzlast dnes to je spíš zázrak :)
Ja hodně hrál hlavně dvojku, jelikož jednička u nás nebyla na ps1 dostupná. A měl jsem ji mnohem radši než jakýkoliv díl RE nebo SH a i to lip vypadalo :)
@Peach (04.07.2023 11:40): Obecně je asi dobrá otázka jak promítnout cokoli kolem end-game content do hodnocení hry. Teď jsem hrál asi 500 hodin LET IT DIE, 140 hodin mi zabrala základní hra a zbytek část end game (nehodlám vyšplhat do patra 351, patro 100 mi stačí) a jeden quest s optional bossy (ten jsem si stanovil jako moment dokončení hry s možnou výjimkou získání posledního chybějících achievementu).
@666joxer (04.07.2023 11:11): new game+ jsem nehrála, tedy se v mém hodnocení neodrazil. Ale vnímám existenci Chrysler building v PE jako formu bonusové postgame výzvy. Chápu, že je obtížná, frustrující a repetitivní, ale nějak mi nevadí, že to tam je.
[neexistující komentář]: Taky jsem dal puvodne 90% ale Chrysler me hodnoceni srazil o 20%. Cistit generickych 70 pater zabere vice casu jak cela hra a je to nuda a frustrace k posrani...