Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (19.06.2021 11:09): Pro mě je určitě hlavním účelem hodnocení zde na databázi mít knihovničku s řazením od od nejlepšího po nejhorší. Proto se mě občas někdo zeptá proč nějaký dlc hodnotím, nějaký nehodnotím a u nějakých mám 0% nebo proč mám epizodické hry podhodnocné. Je to kvůli řazení a primárně ne pro ostatní, ale pro sebe.

Jinak objektivita samozřejmě neexistuje, k tomu snad musel dospět každý, kdo se nad tím někdy zamyslel... objektivní názor je něco panenské početí.
@Phoenix (19.06.2021 11:09): No konečně někdo kdo chápe ze v určite míře lze recenzovat objektivně. Čím víc zkušenosti, přehledu a praxe recenzent má, tím více muže být recenze objektivní a skoro zcela se vyhne subjektivita. 
Ono by to někteří recenzenti i zvládli ale ono se s tím jaksi dnes moc nepočítá protože frčí prave ta subjektivita. Rádo se dnes vystavuje na odiv ze někdo má na něco svůj názor, což je dle mého u ctiva pro masy trosku k ničemu.
@Kwoky (18.06.2021 23:35): Oficiální recenze je osobním názorem daného recenzenta úplně stejně jako když třeba my tady píšeme na DH. Čím větší přehled daný recenzent má, tím je objektivnější, ale z podstaty věci nelze úplné objektivity docílit (jakkoli je užitečné se jí blížit), protože jde o hodnocení řekněme uměleckého díla a nikoli třeba měření fyzikální veličiny. Že dostane jeden recenzent zaplaceno a druhý nikoli podle mého nemění účel recenze a tím je hodnocení daného produktu/služby, lhostejno jestli hodnotíme hru, knihu nebo třeba e-shop. A toto hodnocení má sloužit jako doporučení/nedoporučení ostatním.

Jediný další účel recenze/hodnocení, který mě napadá, je introspekce typu "zamyslím se nad tím, co se mi u her nebo daného žánru líbí a co ne, co jsem ochoten tolerovat a co je pro mě nepřekonatelný problém, abych věděl, na co se mám zaměřit" (to je právě ten příklad s rogue-like a borcem, kterého nezajímají hry, které "require reflexes").

Takže se pochopitelně ptám, co považuješ za (hlavní) účel hodnocení/recenze Ty.
@Phoenix (18.06.2021 20:11): Nesdílím tvůj pohled, že užitečnost pro ostatní má být to hlavní. Mělo by to platit, když děláš řekněme "oficiální" recenzi, ale u osobního názoru to může být úplně jinak. Ty tak třeba hodnotíš, já ne.
@Kwoky (18.06.2021 19:46): Databaze je velmi "odborny" web, tady zadne takove neprimerene chovani nestrpime! :D Na druhou stranu bych vazne chtel znat ty kriteria, ktera vedou k udeleni nuloveho hodnoceni.

Je to na Epicu - 0%
Dostal jsem to zadarmo - 0%
Nejde mi to spustit - 0%
Nebavi me to - 0%
Libi se to XY - 0%
Ma to prilis vysoke hodnoceni na databazi - 0%

:D
Cathan (18.06.2021 20:02), @Kwoky (18.06.2021 19:46): Já vidím hlavní problém v tom, že pokud někdo hodnotí stylem review bombingu nebo udělování nul žánrům, které nehraje a jejichž existence jej z nějakého důvodu pobuřuje, tak se z toho vytrácí jakákoli užitečnost pro ostatní. Což by mělo být primárním účelem hodnocení.

Trochu mi to připomíná nedávnou debatu o definici rogue-like žánru.

"I'm a conservative in terms of games I like. I have close to zero interest in anything that requires reflexes,". Grey gets especially annoyed when he pages through the roguelike filter on Steam, and watches the keyword fill up with games that he has no personal use for. That alone is a strong argument for a partition in the terminology.
@Kwoky (18.06.2021 19:46): Každý si může hodnotit jak chce a co chce, to není v mé moci ani nikoho jiného tomu zabránit. Ale rozhodně se hodí tu diskuzi vést aby se pár lidí chytlo za nos, protože něco je zkrátka neadekvátní jednání, i když to nikdo nemůže zakázat.
Akademická debata o správném hodnocení. Nechte každého, ať si hodnotí podle svých kritérií.
@B.L.B.. (18.06.2021 19:11): V tom případě se zkrátka neshodneme. Pokud někdo zkrátka ví, že nemá rád střílečky, pak do té střílečky jde, a světě div se mu nelíbí, protože se v ní střílí, tak tomu "nemůže" - ve smyslu jakéhokoliv smyslu toho hodnocení - jen tak picnout nulu. To není fair-play.
@Cathan (18.06.2021 18:13): Přesně tak. Já třeba nemám rád strategie, krom těch budovatelských ve kterých jde o ekonomiku. Ale rozhodně nepůjdu hrát Warhammer, abych tomu pak hodil nulu, protože mě to nebavilo.
@Cathan (18.06.2021 18:13): Jestli to hrál, tak v tom nevidím problém. Takový člověk těch stříleček moc hrát nebude. Kdyby jenom z principu odstřelil ostatní střílečky, aniž by si je zkusil, tak už by to nebylo hezký, ale to se zas tak často snad nestává.
Já si myslím ze kdyby se nic hodnotit nemohlo internet by byl hned lepší místo, pac ta užitečnost v te hromadě hoven co tím vzniká je čím dal tím mizivejsi.
@Cathan (18.06.2021 18:36): To se každopádně shodneme. Člověk by měl hodnotit jen to, co sám dobře zná (a tak má šanci zasadit hodnocení do bohatého kontextu své zkušenosti) a nesnášení či naopak přehnaná adorace se s tím podle mého vylučuje.

Já obdobně nemám moc rád, když někdo hodnotí hru podle prvních pár procent celkového času, potřebného k jejímu dohrání.
@Cathan (18.06.2021 18:13): Řekl bych, že za review bombingem stojí výrazně častěji spíše reakce na nějakou domnělou či skutečnou kontroverzi než že by cíleně lidé, nehrající daný žánr, rozdávali jeho zástupcům nuly z plezíru.
@B.L.B.. (18.06.2021 18:06): Nikdy to nejde zcela, ale každý by v sobě měl mít to záklapku "ech, zacházím až moc daleko."

Není nic horšího než člověk, co nemá rád střílečky, a jde dát Call of Duty 0%, protože je to střílečka. To je jeden z nejhorších smrtelných hříchů současnosti.
@Cathan (18.06.2021 17:21): Já si opravdu nemyslím, že jde hodnotit objektivně. K objektivnímu hodnocení má tady nejblíž asi to průměrný, ale jenom za předpokladu že se hodnotící nebudou stydět dál nulu dobře hodnocený hře a naopak. ;)
@S4TW (18.06.2021 16:18): Odyseu mi ani nepřipomínej. Větší utrpení byl snad jenom Stalker, Andrej Rublev a možná Kapitán Amerika. Všechny bez milosti za odpad. ;) Ale docela ti závidím že si dokážeš takhle vybrat. Já tak v 50ti procentech případů čumim na nějakou kravinu, ač odpady taky dávám vcelku vzácně.
@kristmeister (18.06.2021 15:58): Spoustu práce za tím určitě je a nechybuju, že za ní tvůrci dostali zaplaceno. Na druhou stranu má hra příběh, který asi bez dalšího pokračování nepůjde ani dešifrovat, přehnaný množství dokumentů na sbírání, nepříjemný rozložení záchytných bodů, repetitivní a nepřehledný souboje a nudný prostředí. Vůbec se z takovýho kůl tématu dalo vyždímat mnohem víc než šedý kanceláře, chodby a pár návštěv motelu. Takhle má ta hra jedninej opravdu kulervoucí moment (Bludiště na konci). Kdyby mě výše uvedené záležitosti srali nějak víc, klidně bych tomu tu nulu dal a podle mě by si to ta hra ta hra zasloužila. ;)
@B.L.B.. (18.06.2021 15:50): Ono i v rámci vkusu lze hodnotit objektivně. Dát 0% hře jako je Control je prostě jen zlé. Já třeba, když si nakousl ty filmy, nemám rád westerny, ale proto nepřetrpím Dobrý, zlý a ošklivý a nepůjdu tomu fláknout odpad, protože filmařsky to asi slušný film je. Stejně tak jsem ještě před pár lety těžko snášel Star Wars. Zmíněná Vesmírná Odyssea taky dobrý příklad. Odpady a nuly si zaslouží jen skutečně nefunkční hry a filmy na které se nelze dívat z žádného úhlu pozitivně. Ano, takových filmů je velmi málo, ale proto by se taky nejhoršími hodnoceními mělo šetřit. Což nechápou recenzenti napřič médii :)
@B.L.B.. (18.06.2021 15:50): já bych si především nepustil film, kterému bych potencionálně dal odpad, na to si umím filmy poměrně dobře vybírat (stejně tak knihy, hry, hudbu...)... kor v dnešní době snad už nejde omylem hrát něco, co ti pak přijde jako totální odpad, jedině, že prostě vybíráš naslepo... ano, pár zklamání bylo, ale nikdy nic, kde bych čekal 4-5* a nakonec tomu nedal ani jednu, to se přes můj filtr prostě nedostane... například Vesmírná Odysea je asi film, u kterého jsem nejvíc trpěl, očekávání a nakonec jsem měl co dělat to vůbec dokoukat, ale odpad bych tomu nikdy nedal...
@kristmeister (18.06.2021 07:01): Ale no tak. Na tom odstřelit něco co se ti nelíbí, přece není nic špatného. Že něco jde odehrát ještě neznamená, že to není nudná sračka. Od toho tady ty hodnocení jsou ne? Aby se pak někdo jako já mohl podívat, kolika lidem se to "trefilo do vkusu" a i podle toho se pak třeba rozhodl, jestli si to zahrát. ;) Mimochodem, dokázal by si třeba dál filmu "odpad", i když jde dokoukat?
@John Mirra (17.06.2021 19:05): Ono celkově dát hře nulu, která jde hrát, funguje jak má a jde dohrát je cringe. Hra nemůže za to, že se danému člověku netrefila do vkusu. Proto prakticky hry, co se mi nelíbí nebo mě nebaví nehodnotím.
@John Mirra (17.06.2021 19:05): Nejspis to ani nerozjel, protoze ma ten svuj komp nejaky rozbity, nic mu poradne nefunguje. :D Z Korbitche ma jiste radost Charllize, ktery zase zije v predstave, ze PC je jako herni platforma naprosto nefunkcni paskvil. :D
@Korbitch (10.06.2021 17:04): 0%? Tak to musím alespoň trochu vyvážit - za mě nejlepší hra, kterou jsem měl zatím zdarma z Epicu. Moc se mi líbilo nastavení obtížnosti. Nerad se někde dlouze zasekávám (kvůli tomu jsem nedohrál Plague Tale), tady si lze obtížnost přizpůsobit krásně sobě na míru.
@Doomcourier (komentář): Nevybavuji si moment, kde bych musel po ceste k bossovi prochazet deset mistnosti, s loadingy si taky problemy nevybavim, urcite bych si pamatoval kdyby byly nejak extremne dlouhe. Mapu ma nejhorsi Splinter Cell (myslim, ze je to prave SC, ktery ma tu prisernou naprosto nepouzitelnou 3D mapu).
Konečně dorazila knížka The Art & Making of Control a je to naprostý labůžo. Nejdřív jsem si říkal, že se FuturePress asi posral, že chce za artbook tolik peněz, ale to "making of" v názvu není jen tak. Nakonec je to místo artbooku primárně making of dokument o víc jak 400 stranách. Sice mám za sebou zatím jen pár desítek stran, ale už teď jsou u mě Remedy ještě větší sympaťáci než doteď :))
Nejhorší je, že mě přijde taky brutálně nesympatická. Ale chtěl jsem udržovat napětí. :-D