Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (03.04.2021 21:05): No jo, jenže tohle je fakt speciální případ. Koncept je geniální. Příběh je skoro geniální. Hratelnost je fantastická. Jenže stejně jsem si celou dobu říkal, že to mohlo být lepší. To je podobné jako se System Shock 1. Teoreticky je to na 100%. Ale dvojka je o dost lepší, a víc než 100 dát nejde. Takže jednička na 90%, ale jiných 90% než většina devítkových her.
@mazar1234 (03.04.2021 19:39): Deus Ex má bohužel vady na kráse. AI je tupá až to bolí a je tam ostrý zlom v příběhu. To druhé se zdá jako kravina, ale jestli to rozehraješ, tak tě to taky vytrhne z děje. Deus Ex je jedna z těch her co si jede vlastní kategorii hodnocení. Dal jsem jí 90%, ale je to 90% v ranku her co by měly dostat 100%. Čili je to úplně jiných 90% než zbytek. Ve stejné úrovni se pohybuje i DOOM a Another World.
@mazar1234 (03.04.2021 19:12): Z těch her kterým jsi dal 100% není odpad pochopitelně žádná. Respektive z těch které jsem hrál, což jsou prakticky všechny. Z těch co jsi jim dal víc než 90% a hrál jsem je, u mě nejhůř dopadl Might and Magic VI se 75%. Předpokládám že Goblini by dopadli hůř, ale adventurám se vyhýbám. System Shock 2 nejspíš není nejlspší hra co vznikla. Ale je asi nejblíž tomu co si představuju jako ideální FPS. Ideální RPG se blíží Legend of Grimrock 2.
@H34D (03.04.2021 17:29): Jednoduše. System Shock 2 je variabillnější díky RPG prvkům a temnější atmosféře díky lépe podaným zvukovým nahrávkám a vedlejším postavám. Kdybys hrál nejdřív dvojku a pak jedničku, byl by rozdíl markantnější. Shodan je ve dvojce ještě démoničtější. Manipulativní, prohnaná mrcha. Dává jí to další rozměr. Takže dvojka za 100% a jednička není na stejné úrovni jako dvojka. Reálně by to bylo 1 za 100% a dvojka tak za 120%, ale to systém neumožňuje.
@H34D (03.04.2021 17:29): Dávam ti preventívnu penisalizáciu za ťažkú otázku, nikdy som sa nad tým nezamýšľal a neporovnával, príde mi to ako riešiť rozdiel lepšosť/horšosť Ulima Underworld 1/2, proste 100% a dovi-dopo.....

Aneb prečo sa v súvislosti s menom "Looking Glass" spájajú hry ako Dishonored alebo Prey....

Ide o ten celkový zážitok, ja som dal 100% aj na Turrican-u a necítim potrebu to meniť.
@hanak_v_exilu (03.04.2021 10:28): No nevím, jak ty, ale já produkty zábavního průmyslu (tzn. nejen hry, ale i filmy) zapomínám velmi dobře. :) Třeba SS2 jsem objevil už v době vydání, pamatuju si to hodnocení 96% ve Score a pak v průběhu let další zmínky. Viděl jsem i řadu videií a přesto jsem vše úspěšně zapomněl a v průběhu hraní neměl jediný flashback. :)

Pořád si promýšlím ta hodnocení a srovnávám... Zatím jsem dospěl k závěru, že System Shock 1 mělo tak nějak o chloupek údernější příběh. Byl přímočarý, ale o to více zlověstný. SS2 má příběh propracovanější a zamotanější. Možná i sofistikovanější, ale tím, že vás jako hráče Shodan potřebuje, tak na mě působí méně mocně...

Jak jste na tom vy ostatní při srovnání příběhu SS1 a SS2?
@H34D (02.04.2021 21:25): Gratuluju. Zrovna System Shock 2 si stovku zaslouží. Já jsem dal z nových her dvě stovkové hodnocení. Wizardry VII a Legend of Grimrock 2. Deus Ex a Gothic 2 se k němu dost blížili, ale zůstali těsně na prahu.
Pro zajímavost vzpomene si někdo, zda a kolik her dostalo vyšší hodnocení ve Score od doby, co upustili od desítkových hodnocení? Četl jsem recenzi a Jan Eisler o tom hezky píše a dal 96%...

@Dan9K (02.04.2021 22:03): Tak ty jsi hrozně negativní a náročný, s tebou není radno se srovnávat. :)

Edit: Tvl, ještě mě čeká Deus Ex, jestli to bude další stovka, tak už fakt budu muset něco zkrouhnout. :)
@H34D (02.04.2021 21:25): hele buď rád, já už si nejsem jistej, jestli vůbec jsem schopen nějaký hře 100% dát. Všechny stovky, co jsem dal, jsem dal hrám, které jsem hrál už před vznikem databáze, Mafii jedničku jsem dal stovku zrovna, když databáze vznikla tak nějak. No a od té doby jednou 95%. Takže jestli máš pocit, že to je na stovku, dej ji a slav a víc neřeš :D
Tak právě dohráno. No, jak to říct... mám problém, protože nechci mít tolik stovkových hodnocení, takže nějaká jiná hra utrpí kvůli SS2 -5% :)
@H34D (02.04.2021 18:49): jasně že nedala, jen jsem vtipkoval. :) Jeden známý měl 3Dfx Voodoo 2 8MB, a my se k němu jezdili dívat a zahrát si Aliens versus Predator , což tenkrát byla pecka.
Vůbec se nedivím že tolik lidí nemělo 3Dfx karty, první opravdu levná 3Dfx byla až STB Velocity 100, ve své době byly všechny 3Dfx ty karty byly hrozně drahé. Přinejmenším já si je v době vydání nemohl dovolit. V mém velmi blízkém okolí mě jediný člověk 3Dfx Voodoo 1 s Cyrix CPU a to jen proto že měl za peníze co mu rodiče dávali na stravné ve škole pořízenou vypalovačku, a na tom pak zbohatl natolik že si koupil ten zázrak techniky. U něho jsme zase pro změnu pařili Carmagedon. :) To byly časy.
@Rapier (02.04.2021 18:30): To sice nedala, ale kousek parádní.

Jinak Voodoo 3 2000 jsem měl jednu chvíli k dispozici. Vlastně jsem byl nepatrně zklamaný na to, že v testech vychází lépe než TNT 2 M64. Ale nijak výrazně, Quake 3 se na tom hrál ok. :) Zlatá éra 3dfx byla spíš Voodoo 1 a hlavně 2...
@Longin (02.04.2021 13:35): řekl bych že mám doma větší raritu, a to 2 čipovou funkční ATI Rage Maxx. Dokonce jsem ji testoval pod Win 9x funguje dobře. :) Možná by se dala využít na těžení. :)
@Longin (02.04.2021 09:42): ale jo. Chvíli jsem měl 3Dfx Vooodoo 1 jenže na ní v Need for Speed III: Hot Pursuit se nezobrazovaly kokpity, což i na té ATI bylo. Takže jsem ji obratem prodal. Na 3Dfx Voodoo 2 jsem neměl peníze, respektive jsem si koupil Canon inkoustovou tiskárnu (made in Japan) a později jsem měl chvíli 3Dfx Voodoo 3 AGP jenže tam zas byly nějaké problémy s texturami ve hrách, takže opět obratem prodáno.

A nakonec na PC od manželky s STB Velocity 100 (3Dfx Voodoo 3 s 8MB) jsem hrával intenzivně Need for Speed: Road Challenge . Tu kartu mám dodnes. :) Zpětně i 3Dfx Voodoo 2, 3 a 4.
Pročítám si tu HW diskuzi...omg to tu nikdo nejel na Voodoočkách od 3Dfx? :p
@Isair (01.04.2021 22:19): No hádat se s tebou nebudu, ty bys měl nejlépe vědět, co si měl, ale fakta jsou taková, že Pentium 2 a 256 MB RAM je kombinace, která může vzniknout jen dost nelogickým vlastnoručním poskládáním PC. Ve své době se nikdy neprodávalo P2 a tolik RAM, nedává to smysl a to ani cenově, protože tolik RAM by stálo stejně jako celý zbytek PC dohromady. Ledaže by sis RAM dokoupil až po nějaké době. Dále P2 má frekvence jen do 400 MHZ (existovala snad jen jedna výjimka), přičemž Mafia měla jako minimum 450 MHZ. Ono by to spustit asi šlo, ale odhadoval bych to na těch 10 fps maximálně.
@H34D (01.04.2021 23:09): K téme herného železa: ja som takto silu upgradu RAMky pocítil, keď som upgradoval z 256 na 512MB, tak to bolo neskutočne poznať - v isatých otvorených lokáciách mi to strašne sekalo, po upgrade už bola hrateľnosť plynulá.

K SS2: Korenchkina si pamätám, bojoval som s ním v tej podobe, ako bol v tebou postovanom videu na obrázku - vyzeralo to ako lietajúci Probe droid zo Star Wars.

Viem, že ich na tom poschodí bolo viac, bol to tuším Command Deck.
@Charllize (01.04.2021 22:28): Věřím, že v roce 2000 to bylo lepší, než mít velké péro.

Ale zpět k SS2, dnes jsem narazil na zajímavost. Musel jsem se na skok vrátit do 6. patra Command deck, abych našel Marie Delacroix. Quest byl celkem blbě označen, že je v "cargo bay A", přitom cargo baye jsou v 2. patře Engineering (ano, vracel jsem se tam, jak hlupák). Správně se quest měl jemnovat, že je v "shuttle bay A", protože ten v 6. patře je.

No, ale teď to hlavní, jeden z posledních úkolů je "deal with Korenchkin", který je zmutovaný ve své kanceláři. Přečetl jsem si, že celá jeho kancelář byla přidělána v jednom fanmade patchi, který jsem si do hry přidal a že v původní hře takový úkol snad vůbec nebyl. Většina z vás asi hrála původní verzi, vybavujete si tam něco s Korenchkinem? Viz 1 hod 56 min zde https://www.twitch.tv/h34dhunt3r/v/970271336?sr=a&t=7037s
@Isair (01.04.2021 21:18): Noo, Pentium 2 a 256 MB RAM nejde moc dohromady. :) Jestli si spíš nemyslel Pentium 3. To by odpovídalo i tomu zážitku s Mafií, protože na P2 s TNT2 by sis Mafii zahrál tak na 5-10 fps.

@Cobot (01.04.2021 21:28): Souhlas, v roce 2000 byla GeForce 2 absolutní novinka, ono někdy v létě teprv vyšlo první GeForce 256 a Giantz bylo spíš tak na 128 MB RAM (teď jsem to vygooglil a oficiálně 64 MB stačilo na spuštění), v té době 1 GB nikdo neměl... Ani Charllize. :)
@Charllize (01.04.2021 20:34): jako sorry, ale s tímhle železem jsi byl v roce 2000 dost elitář... Jen tedy Giants vyžadovalo tuším 1GB RAM, ale to byla svého času extrémní hra. Taky ale vyšla až na konci roku.

Jinak v roce 99 jsem měl Celeron 333 a 32MB RAM a v tehdy běžném 800x600 jsem na tom drtil jak SS2 tak Thiefa na pohodu. Dark engine nijak náročnej nebyl. Běhalo na tom v pohodě i demo Q3.
@H34D (01.04.2021 20:26): Tak to jsem měl trochu zkreslené představy, je pravdou, že nám ten Pentium 2, 256 RAM, TNT 2 grafika vydržela celkem dlouho, pamatuji, že poprvé jsem měl problémy s Medal of Honorem Allied Assault, který jsem rozjel, ale na nějaké nižší detaily. Mafia už tam taky nešla příliš dobře, ale za tu mohl tedy asi spíše ten procík a GPU (pamatuji, že postavám na nižších detailech tak prazvláštně problikávaly oči, bylo to docela creepy :)).
@H34D (01.04.2021 20:26): SS2 jsem poprvé hrál na svém prvním 3D akcelerátoru co jsem koupil z druhé ruky (po vlastnictví 3D Virge DX/GX 4MB), a to prosím na legendárním ATI Rage II C nebo to byl Rage Pro (Turbo)?, který v té době už měl od AMD odladěné ovladače. V kombinaci s AMD 233 MMX, 32MB RAM to běželo suprově. Need For Speed III se ale na tom v 800x600 trhal.
@H34D (01.04.2021 20:43): Jo, on Deus bezel dobre, dokud jsem tam nezapnul nejakou ficuru co nejak delala dateilnejsi textury, tedy pokud si to dobre pamatuju, pak to slo do haje. Giants taky vzasade bezeli ok a jen do ty doby dokud jsem je nedal na max detaily. Tenkrat jsem byl dost nastvanej. Bylo jako kdyby si nekdo dneska koupil pocitac za 150 litru a cyberpunk mu tam na max bezel 42 fps :) prodal sem ho a koupil Xbox a Halo ..a byl klid :)

Myslim ze to bylo vic jak za 40k, spis lehce pres 50. Jeste jsem tam mel nejakou Asus desku asi za 12k :) Ale tenkrat jsme v obchode meli jeste PC hardware, takze jsem to nejak skladal postupne, nekupoval jsem to najednou.
@Charllize (01.04.2021 20:34): Tak to v roce 2000 musel být počítač tak za 40 litrů bez monitoru, ne? :) Giantz byla ve své době nejnáročnější hra na HW, mohla za to možná i optimalizace, těžko říct. Ale Deus Ex je Unreal Engine, to ti moc nevěřím, že si měl s tím problém, anebo si měl spíš problém s hardwarem jako takovým (instalace ovladačů apod.) :)
@H34D (01.04.2021 20:26): ja mel v roce 2000, 512mb ram, PIII 800mhz a GF 2 GTS 64mb. A treba Giants bezely dost na hovno, to same Deus Ex. To byla jeste doba kdy jsem si nejakou chvili myslel ze PC je fajn vec :)
@Isair (01.04.2021 17:13): Jelikož zrovna kolem roku 1999 jsem se zabýval hardwarem poměrně intenzivně, tak ti odpovím docela přesně, že 64 MB RAM pro Quake 3 bylo dostačující. Já jsem měl v roce 2000 Celeron 466 MHZ, 64 MB RAM a TNT2 M64 a asi po roce jsem dokoupil další 64 MB RAM a rozdíl nebyl v timedemu snad ani 1 fps. Pamatuju, že obecně to přidání paměti mě zklamalo a tehdy jsem poznal, jak malý vliv má RAM na herní výkon. Něco jiného jsou samozřejmě zaprasené Windowsy, ale obecně 64 MB RAM letech 1999-2000 byl standard a fungovalo na nich vše. Zrovna u Quake 3 jsou oficiální minimální požadavky naprosto trefné, protože máš-li méně, hra se ani nespustí a na té minimální konfiguraci jede hra velmi tristně, např. 10 fps, ale to je zásluhou CPU a grafiky, ne RAM. Quake 3 umožňoval 3 módy instalace, kdy ten nejmenší skutečně vyžadoval jen 25 MB volného místa na disku, zbytek se načítal z CD.

Co se týče SS2, tak je to Dark Engine, který docela v pohodě jede i na 32 MB RAM, viz zde. Na 32 MB jede i v pohodě Windows 98, i když to je subjektivní, protože někdo potřebuje mít x rezidentních programů, jiný ne.

První hry, kde jsem poznal rozdíl ve výkonu jen po přidání RAM byly až sandboxové GTA III a Mafia. Obě hry byly hratelné na 64 MB RAM, ale evidentně to chce víc. Kamarád pak přikoupil na 192 MB RAM a rozdíl byl na první pohled.
@MCZ (01.04.2021 17:09): Já spis myslím ze to jde jedno s druhým. Tedy ze ani ten writing, lore atd není vsechno. Obvzlast u her které jsou na tom co vidíš postavené a je to jejich prioritni funkce.
A u výhledu do krajiny jde spis o tu ralisticnost i když koukas na město děda vševěda a kopce kde žijí mimozemstani. Realisticky pocit z prostoru tak jak ho známe z našeho světa.
[neexistující příspěvek]: Tak to netuším, to byl tátův PC, ale nevím neměl jsem za to, že to bylo v té době až takový nadstandard, možná se pletu.



Ale těch 64 u Quaka 3 mi přijde zase nějak málo, to je minimální či doporučené?

Na DH je tedy toto: CPU: Pentium II processor/AMD K6-2 processor
CPU SPEED: Intel 266 MHz/ AMD 350 MHz
RAM: 64 MB
OS: Windows XP/Vista
VIDEO CARD: 4 MB Video Card
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 70 MB

Což je ale asi bullshit, páč už to OS nesedí (na WIndows 98 to samozřejmě běželo taktéž a asi by to bylo pravděpodobněji v doporučených než XP, které vyšly až později) a 70 MB free space se mi taky nějak nezdá, když hra zabírala tuším kolem 500 MB- 1GB a pochybuji, že tam byla minimální instalace na 70 MB (kór takhle u multiplayerové hry, aby se většina dat četla z disku, by asi nebylo příliš košer).


Edit: Koukám, že si tu odpovídáme na smazané příspěvky :), já nejdříve reagoval na tu informaci H34D o paměti, kterou poté smazal, pročež jsem reakci odstranil a pak už se to vleklo dále:)... no odpověď tu tedy už ponechám.
@Charllize (01.04.2021 17:05): Však záleží na záměru. Pokud jde o to udělat rozsáhlý svět, tak ten opravdu musíš udělat velký, čili použít hrubou sílu, když to tak řeknu. Ale co se uvěřitelnosti týče (a teď záměrně nepoužívám slovo "realističnost" - bavíme se tu koneckonců o různých sci-fi nebo fantasy), tak to je dle mého otázka zejména writingu, tzn. toho, jak jsou svět a jeho charaktery napsány.
@MCZ (01.04.2021 16:37): Ano, to je dobrá poznámka. Přímo na konci manuálu SS2 (nebo někde jinde) je vyjádření tvůrců a jeden z nich tam říkal, že řešili s kolegy pracujícími na Thief II specifika Dark Enginu - konkrétně potřebovali, aby v tom celém herním světě zůstávaly itemy tam, kde je hráč jednou položí. Pro srovnání evergreen u série GTA - mizející auta. Technicky nebylo možné, aby ty auta zůstávaly tam, kde je hráč jednou nechá...
@Charllize (01.04.2021 16:45): No to zas ne, tohle je myslím dost podstatná součást toho, jak "realisticky" ten svět působí. Pokud tam mám neustále se opakující tváře či naprosto totožně vypadající interiéry, dungeony etc., dokáže to pocit ze světa zbortit daleko více, než ona uzavřenost.



Každopádně ale běháme z extrému do extrému, svět nemusí být malá nalajnovaná chodbička/lokace, aby šel dostatečně propracovat.
@MCZ (01.04.2021 16:37): Mysleno tak ze když koukas do krajiny v nějaké veliké open world hře působí to víc reálne než malá hra s uzavřenými lokacemi kde se třeba po světě pohybujes prstem po mape. To ze tam je tisíc stejných králíků a kovářů je už nimrani se v pudingu s rozinkama a lpění na realismu typu ze svíčka má příliš modrý plamen a loď se houpe o tři stupně víc než v reálu :) Ale abych nebyl úplně jizlivy, tak to co píšeš realistické samozřejmě není. Ale není to případ jen open worldu.
@H34D (01.04.2021 16:19): Krom toho kolik byl v té době standard RAM, 32 MB? I při těch omezených technických možnostech mě fascinují některé mechaniky SS2, jakože se třeba zřejmě něco děje v celém aktuálním patře. Už jsem to snad kdysi psal, měl jsem takhle hacknuté nějaké věže, aby mi hlídaly určitou oblast a když jsem se pak po čase vrátil, byly už zničené a kolem nich snad i mrtví nepřátelé (i když tím si teď nejsem úplně jistý, možná tam byly jen nějaké itemy po nich). Naprosto super.

Jinak velikost světa opravdu nemá nic společného s realističností, resp. uvěřitelností. Pokud je svět gigantický, kde se v každém městě generují ty samé postavy, tak pak spíše vypadá jako low budget Matrix (trochu jako ta jedna epizoda Ricka a Mortyho) než nějaký skutečný svět.
@Dan9K (01.04.2021 14:55): Myslím, že jsi příliš náročný. Ono asi není úplně snadné to technicky provézt (aby to zase jiným způsobem nebugovalo), nevím. Prostě je tam určitě script, že jakmile nějakou oblast opustíš, respawne se tam parta zombíků. Kdybys měl řešit takové pidi drobnosti, tak bys mohl strhat úplně každou hru téměř za cokoli. Musíš se smířit s tím, že každý nedosahuje tvé dokonalosti.