Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (16.02.2024 21:36): Tam ide o ten pôžitok 40 hodín nahadzovať Ninja, Samurai, Bishop.... :-D, ale časom niekto hodil na net upravenú verziu (mám pocit, že cez ten Cosmic Forge editor) kde boli výrazne upravené hody kockou takže to potom zabralo iba tak cca 10 minút na celú partu, miesto zvyčajných "40 h."

Mick the Pick bol tiež dobrý sviňák, ale dal sa "Force usekať" keď si mal šťastie, problém bol, že mal asi tak 20 útokov za kolo a k tomu KIA pravdepodobnosť, čo bolo dosť zlé...
Skvělá videorecenze! Hned mám chuť zkusit Wizardry znovu.

A už vím, proč je Beast of a 1000 Eyes tak vytrvdlý boss (viz video v odkazech).
@Phoenix (17.05.2021 09:27): To ano, ale když ukončíš šestku výpravou s Belou, tak se parta ocitne někde na severu od Ukpyru. Dosta se z tama zpátky do New City je peklo. Zkoušel jsem to tři dny a posunoval se tempem pěti čtverečků za několik hodin a pak se definitivně zasekl na skupině nepřátel co se nedala ani obejít, ani porazit.
@hanak_v_exilu (17.05.2021 08:08): Minimálně by mělo jít použít klíč ze šestky v bludišti, ve kterém získáš *Light* *Sword*, na získání dalšího předmětu. A začátek (tj. kde se objeví parta) je tuším také podle konce šestky (jen tuším, šestku jsem zatím nehrál). 

A je jasné, že vytrénovaná parta bude mít méně problémů.

Přechod VII -> 8 není podle mého domyšlený až tolik, minimálně přijdeš třeba o možnost mít v počáteční partě povolání Gadgeteer (a nejsem si teď jistý, jestli jde v 8 někde najmout). Holt je poznat, že mezi VII a 8 uplynulo hodně vody.
@mazar1234 (16.05.2021 22:29): Prý je sedmička přímo uzpůsobená na partu z šestky. Když má hráč pár kouzelných předmětů a trochu slušnější partu, tak je mnohem vlídnější a cestování jde rychleji. Já jsem trilogii sice hrál postupně, ale šestku jsem skončil výpravou s Belou, takže jsem radši začal novou hru, než abych se musel trýznivě obtížně vracet na obvyklou startovní pozici. Jednou to ale plánuju projít s jednou partou.
@XGMan!ak (16.05.2021 11:57): Tak ideálne je začať od W6, ale chápem je to menej komfortná hra na gameplay, lebo Cosmic Forge je Trilógia, práve Wizardry mi spopularizovalo importovanie party/charactera o to viac je to dnes aktuálne v réžii Mass Effectu.

Aj keď áno, Eye of the Beholder, áno.

Proste ten pocit, že tie detičky z roku 1 dávajú čočky v roku 2000, to je fakt zábava.
@mazar1234 (15.05.2021 23:37): Když vidím ty ručně kreslené mapy Funhousu, tak se mi vybavuje všechna ta dřina. Obdivuju vás že jste to dali, protože já jsem měl co dělat abych to prošel s kompletníma mapama. Kdybych to měl ještě i mapovat, tak bych tam bloudil ještě teď.
@XGMan!ak (15.05.2021 17:20): Zkus návod v levelu. Měl by být na oldgames.sk. Je hodně schématický, takže nevyzradí celou hru, ale dost pomáhá. Teoreticky by mělo stačit navštěvovat lokace ve "správném" pořadí. Pak se dají sebrat všechny důležité předměty včas, události na sebe krásně navazují a herní doba se sníží na snesitelných 100 hodin a něco.

Wizardry 8 je v jádru výborná hra. Bohužel má přesně dvě chyby, které zážitek posílají o dost níž. Za prvé jsou souboje na dálku pravidelně neskutečně, ale NESKUTEČNĚ otravné. A za druhé je to po sedmičce přece jen pokles v kvalitě. Jak co se týče světa, tak co se týče hratelnosti, a především v atmosféře. Wizards and Warriors má chyb víc, ale hratelnost je fantastická, dungeony jsou jedny z nejlepších co jsem kdy viděl, a má neuvěřitelně pohlcující atmosféru. Kdyby byla bez chyb, zbořila by stupnici hodnocení.
@XGMan!ak (15.05.2021 17:20): S Wizards and Warriors určitě nic nezkazis, návaznost na Wiz7 sice žádna, kromě te duchovní, ale za mne určitě lepší hra než Wiz 8, které dohrát chce opravdu silnou vůli. Mne se to od vydání nepodařilo, a to jsem byl kolikrát už někde ke konci hry :)
WaW je za mne nejlepší dungeon z te po-klasické éry, i když po pochopení ho lze v pohodě dohrát s jednou či dvěmi postavami a to i na nejvyšší obtížnost. A minimálně design dungeonu nemá imho dodnes konkurenci. Lehce clunky soubojak vynahradi explorace, dungeony a atmosféra která by se dala krájet.
Tak podávám další hlášení. Herní zážitek je fakt parádní a některý věci geniální (dostal mě třeba způsob získání schopnosti mind control nebo zážitek kolem Gran Melange). Jinak celý bandě jsem už povýšil povolání (lord, valkýra, monk - humans, samurai - felpur, 2x ninja - faeries) a jsem kolem 19 levelu, a naposled jsem osvobodil Hylindu v Ukpyr mountains. Záměr je dohrát hru a začít s touhle bandou Wiz8 (nebo je lepší hrát nejprve Wizards&Warriors?).
Jinak můj původní záměr zkusit hrát bez návodu byla tak trochu drzost a již jsem pochopil, že se to nedá :) Nicméně i nadále se snažím o pomoc pouze v krajním zákysu a místo návodu používám mapy na tomto výborném webu: http://arek.paranoya.info/wiz7/ (doporučuju a něco podobnýho prý udělal Flamestryke k Wiz8)
díky za reakce a rady, od zasloužilých rpg válečníků to těší dvojnásob a nabíjí mě to do dalšího hraní
@XGMan!ak (26.01.2021 18:14): Starý známý Shadow Guardian. Já jsem se u něho uvěznil taky. I se záložním savem. Když už jsem se připravoval na pekelný grind, tak zabral poslední zoufalý pokus jak se ho zbavit. Existuje ideální pořadí ve kterém procházet lokace a sbírat předměty, takže postavy pořád plus mínus zvládají souboje a cesty se otvírají. Ale není potřeba ho dodržovat. Akorát si zvol jedno místo kam budeš dávat nepotřebné předměty, protože jak nějaký stěžejní ztratíš, tak končíš. A nedozvíš se to dřív než třeba za sto hodin.
@XGMan!ak (26.01.2021 18:14): Já jsem takhle na začátku taky zapadl do jakýchsi stok, kde východ hlídali 2 Shadow Guardiani. Asi měsíc jsem v té stoce grindoval, dokud postavy neuměly skoro všechno a pak jsem je sejmul :-) Jedinou nevýhodu to mělo v tom, že většina hry pak už byla v soubojích velmi snadná.
@hanak_v_exilu (05.01.2021 18:21): tak dle přání podávám hlášení - začal jsem hrát od znovu, protože jsem klasicky zjistil, že potřebuju partu nastavit jinak. No a taky jsem, ehm, jaksi skočil v jistém hradu do stok a tam mi stála v cestě pěkně silná svině a zbytek určitě znáte - šach mat. Holt trest za troufalost hrát bez návodu :) Ale chci to takhle zkusit i dál, schválně kam až mě to zavede. Jinak s novou partou jsem na +/- 11 levelu, třem členům jsem povýšil profesi (samurai, valkýra, bishop) a válčím v Nyctalinthu a okolí. Jo a když tak se mi prosím nesmějte, hraju dungeon po nějakejch 10 letech a tenhle je určitě nejvíc hard, takže se s tím peru no :) Další hlášení podám až časem, protože následující měsíce nebudu mít tolik času na hraní.
@XGMan!ak (05.01.2021 20:27): Ona je tam i automapa, ale je třeba některou postavu v tom mapování pořádně vylepšit, aby do ní začal zaznamenávat detaily. Ale na poznámky se určitě bude hodit nějaký prográmek, kde si to zakresliš, či překreslíš a zapíšeš si poznámku k danému čtverci.
@XGMan!ak (05.01.2021 19:29): Tak samozřejmě je Ishar 2 graficky super. Ale já poukazoval na to, že Win verze wizardrů 7 nemá s moderní grafikou nic společného. Není to Red Dead Redemption 2 nebo teď Cyberpunk 2077.

Já tedy chápu a souhlasím, že moderní grafika neznamená hezčí umělecký dojem. Ale už ne co má zrovna tohle společného s těmi dvěma verzemi Wizardry 7. Z nichž moderní grafiku nemá ani jedna.
@XGMan!ak (05.01.2021 19:02): Mapování v hlavě nevím jestli je dobrý nápad. Ta hra je fest rozsáhlá a některé dungeony lehce matoucí. Jinak samozřejmě soulas s grafikou. Mně se třeba ty kobky ve Wiz7 líbí až chorobně. A dobře žes se vybodnul na tu příšernou win verzi.
@XGMan!ak (05.01.2021 19:29): Je to tak, podstatou je um kreslíře a umělecký dojem, ne kolik to má barev a v jakém rozlišení to jede. Dobrý malíř umí nakreslit krásný obraz klidně i černobíle. A pixel art bude vždy umění na rozdíl od těch předrenderovaných hnusů, jako jsou třeba ty postranní sloupy v té Win verzi W7.

Ishar 2 je pro mě dodnes platí jako graficky jedna z nejkrásnějších her, ne-li nejkrásnější.
@Jab (05.01.2021 19:07): Ale já to myslel obecně, jako že třeba takovej Ishar 2 je pro mě stále jedna z nejhezčích her co se týká grafiky. Mluvím o dojmu ne o technické vyspělosti, to by samozřejmě nešlo srovnávat.
Přátelé díky moc za reakce a podporu, dám určitě vědět jak jsem dopadnul. Je asi jen otázka času, kdy mi dá tahle monster hra na zadek :) Jinak zatím mapuju jen v hlavě a samozřejmě hraju DOS verzi - stačil mi jeden screenshot tý "vylepšený" win verze a udělalo se mi z toho nevolno. Jen to potvrdilo můj názor, že moderní grafika a hi-res kdesicosi neznamená hezčí umělecký dojem.
@hanak_v_exilu (05.01.2021 18:21): Jo taky s návodom z Excaliburu, ktorý je na kosť ohlodane strohý, ale kupodivo obsahuje 100% nutného infa aby sa to dalo prejsť, návod zo Score je shit, to z tej hry nič nemáš.

"5x na sever - 3x na západ klik sem klik tam, 8x na juh - 5x na východ, klik sem klik tam"....
@XGMan!ak (05.01.2021 17:35): Chvályhodný cíl. Dávej průběžně vědět jak se ti daří. Já jsem strávil v sedmičce cca dva měsíce na jaře, kdy se dalo v podstatě jenom hrát, číst a čumět na filmy. A to jsem měl mapu a návod z Excaliburu. Jestli budeš hrát bez toho, tak máš do dubna co dělat. :-)
@mazar1234 (05.01.2021 18:01): Oproti Fate: Gates of Dawn, kde byl co dva kroky teleport někam úplně do prdele, je to stále hodně na pohodu :-)

O té Ultimě Underworld se hádat samozřejmě nemusím, sám v Labůžu říkám, že Ultima Underworld u mě svádí docela boj o to první místo v žebříčku právě s Wiz 7 :-)

A když už teda Wiz 7, tak jedině DOS verzi, Win verze pro mě neexistuje :-)
@XGMan!ak (05.01.2021 17:35): Ale bez mapovania (v tvojom prípade asi ručného) by som to neskúšal, bez celkovej orientácie vo svete je to asi dosť oser... Schválne pozri si hlavne posledný obrázok, v tom by sa neorientoval ani Sheldon Cooper.

https://www.oldgames.sk/discussion/att/2011/11/mazar1234_DSCN1119.JPG
https://www.oldgames.sk/discussion/att/2011/11/mazar1234_DSCN1121.JPG
https://www.oldgames.sk/discussion/att/2011/11/mazar1234_DSCN1110.JPG
https://www.oldgames.sk/discussion/att/2011/11/mazar1234_DSCN1111.JPG
https://www.oldgames.sk/discussion/att/2011/11/mazar1234_DSCN1112.JPG

@Ringo (05.01.2021 17:42): Najlepšie DOS-ové (byť W7 má tú otrasne škaredú Win verziu) RPG je Ultima Underworld :-D
Tak poslední díl Labůža mě nabudil a nový rok jsem zahájil s rozehráním Wiz7, kterou jsem nikdy dřív nehrál. A musím říct, že ta hra má i v roce 2021 hodně zajímavou atmosféru a je dobře hratelná, byť některý herní mechanismy nejsou zrovna "user friendly". Můj cíl je to dohrát na tvrďáka bez návodu, tak jsem zvědav :)
@90210 (14.04.2020 09:16): Díky. No, na čas ti to přesně neřeknu, ale zhruba 5-6 týdnů, téměř každý den. Řekl bych tak 150 hodin. Konec byl hodně rychlý a radši jsem si zvedl obtížnost, protože jsem se bál, že na závěrečné souboje dorazím s malým levelem a budu se trápit jako v VI.

Ten návod ze Score jsem chtěl použít třikrát. Jednou při hádance s fazolema a zvoněním na gong, ale nefungoval, takže jsem na to stejně musel přijít sám. Pak ve Funhouse kde jsem nepřišel na trik s lanem a tam mi pomohl. Naposledy pak v tom bludišti pod ostrovama, které jsem stejně musel poctivě prošlapat, protože cesta zpátky tam napsaná nebyla. :-D Ale bez něho bych se k mapě *star* belhal o dost delší dobu, to mu musím přiznat.
@hanak_v_exilu (11.04.2020 16:46): Velka gratulace! Dohrani jakykoliv dilu Wizardry je myslim ultimatni vykon hodny kazdeho poradneho kobkare a sedmicka obzvlast. Jak dlouho jsi to hral cca?

Jinak ten navod ve Score je vtipnej a prakticky nepouzitelnej, Martin Fanta si tam tehdy jako externista asi opravdu prijemne privydelal, tehdy se tusim platilo od stranky a v polovine 90.let rozhodne ne malo. S timhle byl nejspis ten navod psal.:)
S tou Wizardry VII mě teda tady lákáte, ona už uběhla doba cca 23 let, co jsem to dohrál a byl by asi čas na zopakování, když poslední dobou znovudohrávám stařičké dungeony, které jsem dohrál v 90. letech. Dávám si to za domácí úkol na letošní vánoce. Už jen proto, že jsem trestuhodně zapomněl některé věci ohledně systému a zapomněl jsem, jak je to s přírůstkem HP při točení povolání. Ale na takové věci mám obecně sklerózu :-)
@Phoenix (12.04.2020 13:12): ano to je přesně ona! Věděl jsem že zde na DH je, jen jsem si za boha nemohl vzpomenout na název. :) Dík

On to je stejně sranda, všichni mí kamarádi ze základky, střední, byli svého času kobkaři a RPG hráči (a řada z nich tu na DH není ačkoliv dohráli snad vše co v RPG vyšlo/vychází), případně a to nejčastěji hráči Heroes of Might & Magic. Všichni samozřejmě hráli i 3D akce alá Doom, Blood, Duke Nuken 3D, Quake ale já z nich byl skoro jediný kdo hrál simulátory. Závodní hry hráli pochopitelně opět všichni, hlavně ty Need For Speedy. :)
Teď jsem koukal na nějaké video z Wiz7 a úplně mě trklo do hlavy, že tam jsou předdefinované postavy pro začátek a že 5 z těch 6 jmen mi jaksi jsou povědomé! Jsou to stejná jména, které jsem měl v partě při hraní prvního dílu a s některými jsem to dotáhnul až do trojky!! Akorát tedy zkrátili Lysandera na Lysanda a místo Flamuse tam dali Pentase. Wow!
@Richmond (12.04.2020 11:43): pokud vím tak hraje ale od doby co se kvůli práci přestěhoval do Prahy nejsem s ním moc v kontaktu. S výjimkou simulátoru hrál prakticky všechny žánry ale nejraději měl RPG, Dungeony, strategie a sporty.

EDIT: ten můj kámoš byl na hry fakt bedna, strašně chytrý kluk, dokázal mi to ukazovat a povídat o tom celé hodiny a bylo to zajímavé.
Byl neskutečně šikovný, v podstatě hlavně díky němu mám povědomí o hodně starých hrách z devadesátek jako: Master of Orion 1+2, snad všech tehdejších dungeonech co vyšly, Civilization sérri, hodně hrál ultra těžkou slovenskou strategickou hry (nemohu si teď vzpomenout na název, moderní technika vs magie), on byl vůbec expert na všechny strategie a samozřejmě hrál asi jako každý v té době Heroes of Might & Magic.
Navíc žral fotbal a hokej, takže FIFA, NHL nemohlo chybět. Prostě hardcore pařan jakých jsem před DH moc nepoznal. :)
@Richmond (12.04.2020 11:23): až dohraji The Witcher 1 zkusím tomu dáš šanci ale na rovinu, bez návodu do toho nejdu. Uchýlím se k té potupě.
Kamarád co mě to v roce 96 ukazoval o tom hrozně moc básnil ale zdůrazňoval, že to je fakt na dlouho a to byl protřelý a všeznalý kobkař, což já naopak vůbec nejsem. Po The Keep a tak trochu i Cardhalia jsem malinko vybaven ale i tak.
@Rapier (12.04.2020 11:03): Tak on tedy ten Keep nedopadl dobře ani zde na DH. Ale Wizardry VII bys zkusit mohl, minimálně pro ten pocit, že hraješ hru a cítíš, že vespod je obří monstrum, které víš, že nějak jde zkrotit a že to zkrocení bude trvat strašně dlouho, ale že ty odměny jsou sladké :) S tím návodem z Excaliburu bys tomu pár hodin mohl dát. Pak pochopíš ty rozdíly oproti Keepu třeba.
Smekám před lidmi co za 2,5 hod dohrají EOB, stejně jako před lidmi co vůbec dohrají Wizardry VII nebo třeba Baldur Gate za 60 hodin.

@hanak_v_exilu (11.04.2020 20:16): z toho si nic nedělej, já běžně hry hraji delší dobu než většina zdejších pařanů.
Momentálně jsem rozjel The Witcher 1, a pokud jej dohraji a já věřím že ano mám totiž Sapkowského knihy rád, tak to historicky bude vůbec mé první dohrané RPG od pořízení PC, tzn. roku 98. Prvenství v dungeonech u mě drží The Keep, viz. můj komentář. A to jsem několikrát rozjel Cardhalia ale bohužel dosud nedokončil, ačkoliv mě bavil víc než The Keep.

Po kvalitách The Keep se popravdě vůbec nedivím, že Dungeony tak trochu vymřely. Moje dojmy z toho dungeonu byly velmi rozporuplné. Dohrát to pro mě byla spíše povinnost a upřímně podruhé bych si jej už nezahrál. Z nějakého důvodu to nemělo takovou štávu jako freeware Cardhalia.