Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (23.11.2018 14:31): jj, vždyť píšu, že jsem určitě na něco zapoměl :-)

- oba díly Dungeons of Avalon (žádný nejde dohrát kvůli kritickým chybám)
- trilogie Shadows of Yserbius / Fates of Twinion / Ruins of Cawdor

a mrť dalších neznámých věcí, které se mi nechtějí psát (na téměř kadžém mobilním zařízení existuje více než pár dungeonů).
@Jab (23.11.2018 13:49):
- Amberstar / Ambermoon
- série Bard's Tale
- Betrayal at Krondor / Betrayal in Antara
- Brány Skeldalu / 7 mages
- Crystals of Arborea (ale tam jsou viděny při bojích postavy shora)
- Dark Heart of Uukrul (při soubojí vidíš postavy shora)
- Devil Whiskey
- Doom 1/2 (mobilní dungeony)
- Dragon Wars
- GBA verze EoB (má souboje podobné Gold Box hrám)
- Fate Gates of Dawn
- komplet všechny Gold Box hry (série Krynn, série Pools, série Buck Rogers a série Savage Frontier, Neverwinter Nights je online a Unlimited Adventures je engine, nejsem si jistý, jestli vůbec obsahuje nějakou kampaň)
- Heroes of a Broken Land
- Legend of Faerghail
- všechny M&M (v šestce až devítce můžeš bojovat i Real-Time)
- Orcs and Elves 1/2 (mobilní dungeony)
- Paper Sorcerer
- Perihelion (boje opět podobné Gold Box hrám)
- celá série Realms of Arkania (samotné boje jsou ale v isometrickém pohledu) včetně Spirit of Adventure
- StarCrawlers
- Sword and Sorcery Underworld
- The Dark Spire
- The Quest
- Undercroft
- Ultima 0-5 (tzn. počínaje Akalabeth, šestka už je jiný herní systém)
- celá série Wizardry (1-8, Tales of the Forsaken Land a mrť japonských dílů)
- Wolfenstein (mobilní RPG)
- Yendorian Tales 2 / 3

A v podstatě všechny JRPG dungeony (z hlavy mě nenapadá žádný, co byl Real-Time). A určitě jsem na leccos zapomněl. A série UU má Real-Time souboje.

Těch tahových je daleko více ... ale ty Real-Time jsou IMHO u nás známější.
@Jab (23.11.2018 13:49): MM6-8 mohly mit taky turn based souboje, ale vzhledem k tomu, ze jsi tady prakticky vyjmenoval polovinu znamych dungeonu, tak je to porad slusny cislo.:0)
Už jsme se o tom bavili asi, ale která z tech RPG dungeonů mají turn based souboje? Z hlavy BaK, Skeldal, obě UU tuším, teď MaM X (tuším), Albion, RoA, Wizardry... To štráfování a ustupování při zběsilém klikání mi totiž obyčejně dost štvalo.
No, ten konec byl ale ošklivý! Nevěřím, že se jim ta animace z amigy tam nevešla.
@Richmond (22.11.2018 20:16): Také, ta estika u her ze začátku 90. let je nepřekonatelná. Něco jako anime v té době. A věřím, proto jsem měl spíše rozehrát tu amiga verzi! Ale i takto mě EotB velmi překvapilo, jak to je dobré. Chyb lze sice najít dost, ale zase to hrozně táhne k průzkumu dalšího patra (také jsem v Beholderu poslední dny strávil docela dost času).

Staglands? :D
@Drolin (22.11.2018 20:03): Aktuálně rozehraná horká novinka z 2014 (a světe div se, chválím!), takže jsem vyhrál :)

d Beholder: Obecně jsem hráč, co zásadně nehraje rpgčka vícekrát. Eob1 je světlá výjimka, první dohrávka ještě dle map z Excalburu (hanba mi!), druhá pak ta amiga upravená verze s automapingem. To jsem si fakt neskonale užil, protože jsem strávil v patrech dost času a hledal ty různé skryté questy pro každé patro. Navíc já prostě miluju tu grafiku od západního dříví, kobky tady mají duši :) Naopak trojku jsem pořád nedohrál, ale zase aspoň je na co se těšit. Samozřejmě mám komplet sbírku v 3 krabicích :)
Wizardry 7 mi teda prislo vo viacerych situaciach pomerne narocne na "puzzle" t.j. akoze niekde pouzit nejaky konkretny predmet alebo tak.
My sme to s bratom hrali s pomocou toho navodu z Excaliburu, co bol na 2 strany a obsahoval v podstate len kompilaciu hintov. Ten otrocky navod zo Score bol neskutocna debilita (urob 3 kroky na zapad 2 kroky na sever pouzi predmmet X, urob 5 krokov na sever.... cista chujovina)
Já se opět přidávám na stranu nebohých jedinců, kterým tedy Wizardry 7 těžká přišla a to hodně. Určitě jednodušší než osmý díl. Tím nemyslím, že byla těžká na každém kroku. ale prostě spousta důležitých předmětů, které klidně člověk mohl vyhodit, které měly smysl třeba na úplně jiném konci světadílu. Kdy předmět použít a jak? Nalézt správnách vchod do některých jeskyní (obzvláště ten z vodní plochy), teleporty a jiné pasti a samozřejěm i ta délka, které rozmělňuje trochu pozornost. Napsat, že obtížnost je dána jen délkou mi přijde tak trochu výkřik do tmy. Samozřejmě k tomu hraní bez map, že :) Takže za mě opravdu hardcore hra těžká jak prase. Jsem holt lama :)


@Phoenix (22.11.2018 12:43): Jo Ravenloft mi přišel obtížností (souboje plus hádanky) tak akorát. Sice ta dýka u jedničky většinu soubojů ulehčuje, ale není tak, že bych to dával s prstem v nose. Osobně moc nemusím u realtimových soubojů extrémně těžké souboje :)
@90210 (22.11.2018 15:07): Co zkusit nějaké novější RPG jako New Vegas či Witchera 3? Imho těch dungeonů už si hrál dost a novější RPG většinou nabízí variabilnější settingy a tedy je možné mezi nimi spíše vybrat nějaké, které se trefí do vkusu.

Obdivuji ale, že si zkoušel Wizardry 7 i 8. Já zvládl jen jeden z nich. :)
@Drolin (22.11.2018 15:29): Protoze to bylo v predinteretovy dobe, kdy mel jeste malokdo cd romku, nemel jsi milion her a kdy bylo zvykem hry hrat a dohravat a kdyz uz ne dohrat, tak se o to aspon poctive pokusit.
@90210 (22.11.2018 15:07): Proč si to, proboha, hrál rok?

Ale u Score, nebo u Levelu to nebylo ne? A jo, na Arkanie toho bylo také dost. Nebo vlastně i návod na Oblivion byl dost velký :)).
@Drolin (22.11.2018 14:48): Podobne dlouhej a zbytecnej byl i navod na Realms of Arkania III: Shadows over Riva a placeny za stranu to oba externisti rozhodne meli.

Podobnym zpusobem hry nedohravam, v poslednim dungu byl udajne bug, tezko rict. Ohledne te mapy "sveta". Kdyz si ji zvetsis, tak zjistis, ze jsou to ctverecky, kazdy ctverecek je lokace a to ne mala lokace, hned prvni mapa "podhradi" je jen jednou z techto lokaci a to navic tou nejzabavnejsi a nejprimocarejsich, protoze je to mesto.

Dohromady je tam 10*17 lokaci, tedy 170 velkych lokaci a zhruba 40 pater vsech dungeonu, coz je neuveritelny cislo a i kdyz jsem tu hru hral asi rok a pokousel jsem se vsechny projit, tak se mi to nepodarilo ani u poloviny.
@Drolin (22.11.2018 14:23): Ten navod ve Score byl otresnej, protoze popisoval celej postup hrou presne krok za krokem, tj. jeden ukrok doleva, druhej doprava etc. Ten manik, co to dal dohromady, si asi chtel vydelat co nejvic na poctu stran, pritom stacilo vydat mapy, jejich popisky a kratkej text a bylo by to za 3 cisla zfouknuty.

Fate hrat nebudu urcite, tvoje uznani uz davno mam a vic nepotrebuju.

@MickTheMage (22.11.2018 14:07): Si to pamatujes velmi presne, takhle to totiz je. Wiz 7 je predevsim zdlouhava zalezitost, ktery by vic nez prospelo, kdyby tam bylo vic pribehovych momentu, je to spis takovej pokud o "sandbox" dungeon.
@90210 (22.11.2018 13:58): Protože by si pak získal uznání :). Otázka je, proč by si to hrát neměl, jako fanoušek dungeonů? A hrál a zrovna Fate dýchá unikátní atmosférou propracovanosti a rozlehlosti. Jen to bohužel zabere moc času, což pro mě ideální není, ale ty moc her (množstevně) nehraješ - takže proč ne?

No a vidíš, ani ty Rytíře z Grálu si nedal. Moc nedohráváš ty dungy! :)

@MickTheMage (22.11.2018 14:07): No často se to ale pojí. Je jednodušší dohrát opravdu těžkou ale krátkou hru, než těžkou a rozlehlou. A jo jo, mě stačilo vidět ty další a další části návodu ve Score :)). Ale určitě hra, kterou je dobré zkusit.
@Drolin (22.11.2018 12:53): Wiz 7 imho nie je tazka, len je hodne roztahana s mechanikami, ktore dnes uz len malo ludi rozdycha. :) Dlha neznamena tazka. Aspon ked som ju hral niekedy v minulom storoci, sa mi nezdalo, ze by bola tazka. Len velmi dlha.
@Phoenix (22.11.2018 12:43): IMHO je Wiz 7 stejny priapad jako Wiz 8. Skvely rozjezd, ale ty nekonecne souboje zacnou byt casem trochu ubijejici. Krome toho, Wiz 7 ma trochu slabsi drive, v zasade me tam jako hrace nic moc nepopohanelo a textovy popisy stale stejnych lokaci na me moc nefungovaly a mel jsem tendence je necist. Osmicka je obecne lepsi hra, ale mozna o neco tezsi. Wiz 7 se kazdopadne dala hodne zkratit tim, kdyz to uz hrac hral a znal pristupy do nekterych oblasti, viz. Legend map.

Drol tady neustale zminuje Fate, aniz by to nekdy poradne hral (u nej klasika;), popravde moc nechapu proc bych tu hru mel hrat a uz vubec ne dohrat, neni to az takova udalost, kdyz tedy nepocitam zdlouhavost. Je to spis takova rarita na Amigu.

IMHO co se tyce rozsahu a slozitosti je suverenne nejtezsi dung Rytíři Grálu. Rozsah ma mnohem vetsi, nez Wizardry 7 a zajimalo by me, jestli vubec nekdy nekdo prosel vsechny oblasti, respektive jestli je v nich neco jinyho, nez souboje a obcas nejakej gear. Jednou jsem v jedny mape v rohu herni mapy nasel na jednom miste asi 20 kusu nejdrazsi byliny, tot vse. Navic ten neskutecny backtracking, cesta do mesta trvala skoro hodinu a ekonomicky se explorovani vubec nevypacelo, protoze se nicily zbrane a to vubec nemluvim o dungeonech, dohromady tam maji (zname) dungy snad 40 pater. Navic je to asi jedine RPG, kde hrace na zacatku bez milosti rozseka i nejslabsi potvora a to i kdyz ma hrac zbroj a zbran. Proti tomu je Wiz 7 prochazka ruzovym sadem, tam je na zacatku akorat obcas problematickej souboj pred vstupem do New City.
@Phoenix (22.11.2018 12:43): Určitě, ono mezi kategorií lehké a středně těžké až takové rozdíly nejsou, spíš kategorie těžké (právě to Fate nebo Wizardry VII) jde docela snadno rozlišit od zbytku dungeonů. Pokud tedy obtížnosti jsou definované především rozsahem (a logistikou transportu) a až v dalším bodě náročností hádanek, bojů a managmentu party.
@Drolin (22.11.2018 11:55): Dungeon Hack je jednoduchý stran hádanek (jinak to ani nejde, když je celý náhodně generovaný), ale IMHO už není vyloženě jednoduchý stran pravidel (osobně miluju THAC0 koncept, ale najdou se jedinci, kteří doteď nechápou, jak funguje). Ravenloft ani Stone Prophet bych za jednoduché asi neoznačil (zejména jedničku s vysáváním levelů, posednutím postavy nebo bitkami se zombie golemy).

@90210 (22.11.2018 11:37): Wizardry VII je dlouhá hra, ale zase bych neřekl zdlouhavá. Má cca 60 hodin, jsou podobné kusy násobně delší (Fate: Gates of Dawn nebo Bloodwych). Ale jednoduchá rozhodně není, zejména díky bojům (dohrál jsem ji dvakrát někdy kolem roku 1995, ale pokaždé s návodem, tak si zpětně netroufám hodnotit obtížnost hádanek).
@90210 (22.11.2018 12:22): A to proč?

1. Chlubíš se orientačním smyslem a jak drtíš dunegeony.
2. Napsal jsem ti nějaké, které to pořádně otestují.
3. Výmluva, že máš již nahráno.

:D

mazar1234
@90210 (27.05.2015 10:49): Chcel by som ta vidiet prechadzat "Larvin Catacombs". To by bez mapovania nedal ani Sheldon Cooper.


To je prostě hozená rukavice, a jako HC hráč (se smyslem pro orientaci) by si ji měl zvednout a Fate projet :)).
@90210 (22.11.2018 11:37): Jak jinak, proto hraješ jen ty nejvíce jednoduché dungeony (Dungeon Hack, Ravenlofty).

Měl by sis reputaci napravit (nebo ji spíše dokázat) něčím opravdu tvrdým,

Wizardry IV: The Return of Werdna
Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant
Fate: Gates of Dawn
Amberstar a Ambermoon
Dungeon Master: Chaos Strikes Back - Expansion Set #1
Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Elminage Gothic

Takto to jsou pak jen řeči :).
Až dohraješ něco z toho, mohu uznat, že jsi HC hráč (jako je zde třeba Ringo, Mazar a Richmond).
Přibližně někde v 11. patře, začíná to být velmi zábavné. Po vymotání z těch propojených levelů to je dobré a konečně jsem i pochopil, že zde jsou teleporty poháněné předměty! Velká výhoda je také, že u toho mohu poslouchat (když zde žádná hudba není) a objevil jsem tak více zajímavou hudbu co se ke hře hodí (Wrekmeister Harmonies, Sinke Dûs nebo Desiderii Marginis).

A líbí se mi malé detaily jako vyhození předmětu na plošinku a její odraz (se zraněním vlastní postavy) nebo, že se tajné zdi dají hledat i dle zvuků (slyšet je chůze nepřátele a ten nikde není = někde bude skrytý spínač).
@90210 (21.11.2018 23:55): Až dáš Ambermoon nebo Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant, můžeš mluvit o těžkých hrách (Fate: Gates of Dawn ani nepíšu, jak zde psal tobě dříve mazar at dáš Larvin katakomby bez mapy). A právě bych řekl, že si EotB moc nepamatuješ - realita bude asi trochu jinde, a asi si dost v EotB bloudil ale vytěsnil to!

A jinak ale je to naopak, hrát hru dlouho umí každý, ale hrát opravdový "role-play", tedy snažit se splnit úkol co nejdříve jako by chtěli i ti dobrodrzuzi za které hraješ, to je daleko těžší. Ale jak píšu, zítra čekám u tebe instalovaný nějaký pořádný dungeon a směle do toho. Nahráno moc v žánru nemáš, minimálně za posledních deset let (hodnoceno pouze 55 RPG, z toho dungeonů je jen pár).

A jinak, 10. patro, a už začíná přituhovat a postavy častěji umírají.
@Richmond (21.11.2018 20:42): Jj bez mapy, vsude se hned zorientuju a jsem jako doma a to i v realu, orientace je muj asi nejvetsi zivotni skill, procestoval jsem 50 zemi a vsude delam tem, co se mnou jedou, pruvodce.

@Drolin (21.11.2018 20:51): Eob 1 jsem poprvy dohral az nekdy na VS, takze nejakych 8 let cca? Krome toho, ze mam dobrej orientacni smysl mam dobrou i pamet na hry, ktery jsem hral, protoze narozdil od tebe nehraju speedruny s navody, to by zvladla i cvicena opice.;)

@Ringo (21.11.2018 23:39): Ja mam v dungeonech tohoto typu lety nacviceny zpusob pohybu, pri kterem neustale vrazim boky do zdi na mistech, kde je v mape misto a hledam tam tlacitka. Funguje to prekvapive dobre. Samozrejme bez mapovani. Jinak moje prvni RPG je samozrejme legendarni Dungeon Master, v nejakych 8-mi letech jsem to dotahl az do 3. patra s tou centralni cimrou, odkud vedou ruzny cesty, kde se daj sebrat klice. Dodneska si to pamatuju. Podruhe jsem skoncil v 5. a 6., kde byly vyklenky a hadanky a potreti to uz padlo, asi 7 let od prvniho hrani.
@Ringo (21.11.2018 23:37): Ano, ty začátky jsou vždy nejzajímavější :).
Ač, já začal RPG na trochu lepší hře (Crusaders of Might and Magic) .).

A bavím se, zase prakticky stále vím co je asi třeba. Jen bez mapy ve hře je to často o tom chození dokola než dorazím kam chci, a to je trochu zdlouhavé. A díky za připomenutí kouzla s jídlem! Nějak to zapomínám používat a parta vyjídá zásoby! Druhý díl tedy určitě na Amigu, ač si tedy neimportuji postavy.
@Drolin (21.11.2018 23:35): Jo, takhle jsem tam taky propadával, ale to znamená, že prostě spoustu toho neprojdeš, spoustu toho nenajdeš. Normálně vem hrubé mapy bez popisku odněkud, když už to nehodláš kreslit. Bloudit bez map, to fakt není regulérní hraní, to se trápíš.
Jinak moje první hraní Beholdera před 26 lety v roce 1992 po té, co jsem dostal první počítač -, bylo to mé první setkání s hrou tohoto typu, neměl jsem žádné Excalibury ani kontakty s lidmi, co tento typ her hráli, anglicky jsem uměl jen pár slov - bez myši, nevěděl jsem, jak se útočí a první co jsem si vyzkoušel, že klávesa G sebere předmět a klávesa T jej zase hodí. Mapy jsem nekreslil, prostě jsem tak náhodně bloudil. A takhle jsem prošel a proházel se prvními dvěma levely, než jsem přišel na tlačítko A. Copy protekci jsem tipoval, dle počátečního písmena, takže jsem zkoušel slova jako shield, sword, food atd. a vždy nějaké vyšlo :-) Kouzlit jsem se nenaučil jediné kouzlo, vůbec jsem nevěděl, jak memorizovat, jídlo jsem řešil čistě balíky. Takto jsem prošel až do 11 levelu bez kouzel a tam mi jídlo došlo a postavy mi zemřely hlady. Hlavně proto, že mě nenapadlo až tak pečlivě zkoumat zdi. Proto jsem nenašel cestu do levelu 12 a mé postavy zemřely hlady. Takto jsem hru projel asi 2x opět do toho 11 levelu a pak mi po čase kamarád donesl manuál :-) Já pak dostal myš a další kámoš mi přinesl Excalibur 11, 12 a 13 a začal jsem to hrát jako člověk :-)
@Ringo (21.11.2018 23:28): Právě padáním jsem se snadno dostal až do devátého levelu! :)

No a na mapu už nemám náladu, to možná u jiného dungenou. EotB beru jen jako rozvičku před dvojkou (nebo jiným, pro mě zajímavým). Nejraději bych ale proložil ještě nějakým jRPG, at mám pěkně dohrané izo - dungeon - jrpg v řadě.
@Ringo (21.11.2018 22:57): No musím končit, zas tím trávím půlku večera... :).

Jsem střídavě sedmý, osmý a devátý level a chodím sem a tam a už nevím kam dále jít, když je ta struktura značně zmatená. No a jed řešil pouze a jen load, a nyní je těch potvor už nějak moc, že se ani už nesnažím uhýbat. Jen zatím nevím, zda to mohu brát jako dobrou hru nebo jako špatnou - zábavné to ale je.

A jinak jak zde bylo řešeno BG a dungeony, tak po pohodovém Pillars je toto prostě o několik levelů náročnější hraní. Takto když to (Pillars a EotB) hraje člověk ihned po sobě ty rozdíly jsou ještě více viditelné.

No a ve 14 by mě to určitě bavilo, ale já začal až později :).
@Richmond (21.11.2018 20:42): To snad nikdo netvrdí. Nyní už to začíná být komplikované, jak jsou různé sestupy do úrovní. A 90210 to nehrál dobrých 20 let, tak to se to pak snadno prohlašuje podobné věci :). EotB je tedy komplikovanější hra, než jsem čekal, ale než v soubojích a puzzlech tak v určité logistice přepravy do dolních pater.
@MickTheMage (21.11.2018 15:28): S mapou a bez je prostě rozdíl (který neplatí tady pro devadesátdvěstědesítku, jenž to sype celé bez mapy) :) Eob1 je jinak samozřejmě lehkej, ale na jedno odpoledne to stejně není, pokud hraješ prvně. A dost! :)