Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle šlo zcela bez návodu. Čekal jsem pekelnou obtížnost, jak jsem to měl zafixované z devadesátek. Gobliiins je něco, co v devadesátkách snad hrál každý. Měl jsem tu čest tehdy s třemi díly a vždycky jsem si je jen tak zlehka oťukal, a pak odložil na jindy, protože mi to přišlo těžké a měl jsem obavy hlavně z nutnosti vymýšlet nelogické volovinky, aby to klaplo. Ale teď jsem tedy splnil tento letitý rest a překvapivě mi to vůbec nepřišlo nelogické, naopak. Stačilo pořádně prozkoumat terén, zjistit, co se dá posbírat a už se nabízela řešení. Ale hlavně, přišlo mi to naprosto dokonalé a geniální. A grafika byla už tehdy nádherná. Kdyby to vyšlo jako novinka dnes ve stejné grafice, myslím, že by se nikdo nezlobil.
@ugraugra (komentář): Ja bych to s The Lost Vikings moc nesrovnaval, obe hry jsou trochu o necem jinym. Gobliiins spis o klikani na vsechno mozny, zkouseni co vsechno jde a nejde, vtipny animace a celkove absurdni podani, ktery asi kazdymu nesedne, je to takova dada zalezitost, kdezto Vikingove jsou ve finale precijen hlavne plosinovka, kde jsou predevsim finalni levely hodne o skillu a u dohrani se hrac hodne zapotil. Nektera mista byla jeste vic frustrujici, nez v Gobliiins, specialne tusim predposledni level, kde bylo kriticky misto az na jeho konci a pokud se to posralo, tak se pul hodiny hry jelu znovu.
@90210 (14.11.2018 17:42): Jo Goblini jsou vtipní, tam mě vyloženě bavilo zkoušet ty jasně špatný možnosti a sledovat, jak se vztekaj :) Dead endem myslím spíše to, že v páté kapitole zjistím, že nemůžu dál, protože sem v druhé kapitole neřekl šéfovi ahoj (s mírnou nadsázkou :D) Secret Files trilogii mám moc rád, přesně ten ty dobrodružného příběhu který mě moc baví, ani si nepamatuju, že by mě hrdinka něčím štvala... musím si to někdy dát znovu.
@Han22 (komentář): Pokud jsi nechtel death endy, tak sis nevybral zrovna tu spravnou hru. Ale umrti jsou tady stejne jako u Sierrovek vtipny, takze je clovek sam vyhledava a naopak mi chybi, ze v novych adventurach nektery reknene mene sympaticke hrdiny nemuzu zabit, takove N. Kalenkov z Secret Files: Tunguska bych nevahal nechat spadnout kovadlinu na palici kazdych 10 minut...
@Richmond (13.06.2016 20:32): Moře času a hlavně měl každý tak 3 - 4 hry co mastil než po delší době někdo z blízkého okolí nesplašil někde něco jiného :-)

@Crash (13.06.2016 20:30): Jj. Připomněl si mi první hraní Teen Agent. Byla to pro nás první adventura, která neměla viditelný inventář (tehdy jsem nenarážel na hry, kde by byl inventář spustitelný najetím kurzoru na okraj obrazovky). Takže jsme dlouho stáli v úvodní obrazovce hry a přišli na to až při menší strkanici o myš :)
@hellhouse99 (13.06.2016 11:58): Jsem na tom podobně. Jedničku jsem tenkrát před dávnými lety hrál a dohrál a nejvíc mě právě bavily reakce těch tří postaviček na mnou vymýšlené postupy. Tenkrát prostě bylo moře času :)
Hehe, Gobliiins je právě o té ujeťárně, zkoušet vše na vše. Pamatuju si, že ve své době, jsme u té hry seděli třeba tři u jednoho PC. Střídali se při zkoušení. Když někdo nevěděl, zasedl za monitor další. A vězte, víc hlav víc ví. Byla to neskutečná sranda. S Lost Vikings bych to srovnával maximálně tím, že hrajete za víc postav s vícero vlastnostmi. Jinak jsou to podle mě úplně jiný hry. Další díly jsem nehrál dýl jak pár minut. Jednička patřila mezi oblíbené.
@ugraugra (09.06.2016 10:09): Tak lost vikings jsem nikdy nemusel. A právě srovnávání s Gobliiins je ošemetné. Gobliiins jsou jako ujeta komedie (např připoutejte se prosím.) - spousta věcí je mimo mísu ale ta nadsázka hyperbola a střelenost vytváří skvělou atmosféru. Lost Vikings mi vždycky přišli jako plošinovka u které musíš trochu myslet.
Sveho casu jsem jednicku i dvojku jen zapnul a nic moc mi to nerikalo. Az trojka se zahakla a poctive jsem ji hral,nez jsem totalne vytuhnul nekde v pulce.
Dohrál jsem to asi 2 roky zpátky a naopak první díl mi přišel jako solidní jednohubka, kterou jsem sjel asi na 2 posezení bez nutnosti použití návodu/manuálu. Každopádně onu nelogičnost bych rozhodně nepřičítal k dobru (byť je to typické pro celou sérii a v jedničce mi to nepřišlo až tak tragické). Často se pak konalo ono "vyzkoušení všeho na všechno", na druhou stranu aktivních prvků na obrazovce (ty většinou bývají trochu zvýrazněné) není mnoho, čili to příliš času nezabralo. S druhým a třetím dílem už to bylo horší, tam už autoři opravdu mnohdy zacházeli ad absurdum a právě (ne)logické, překombinované hádanky jsou to, co mi zážitek z nich také hodně devastovalo (navíc už se nejednalo o tak originální, svěží hry jako první díl a příklon ke klasičtějším point and click adventurám už zde byl poměrně dost patrný).

Ale na Gobliiins 1 vzpomínám poměrně rád a naopak bych jej s klidem i modernímu hráči doporučil (v dobách všemožných podobně originálních, ujetých, jednohubkovějších indie her by rozhodně zapadl), naopak další díly bych už rozhodně znovu nehrál.
@ugraugra (09.06.2016 10:09): Hele a proc jsi zrovna u Gobliiins musel cist manual?

Jinak pripoustim, ze je to dost tezky a neni to asi uplne vhodny do dnesni doby, kdy se hry dohravaj na rychlovku za par dni a clovek neni zvyklej na zakys. Tohle bylo fakt o tom zkouset, co funguje a co ne a postupne se prokousavat dal a dal, system s kody je uplne v pohode a pamatuje si zdravi. Fakt to neni hra, kterou na save/load dojedes v jednom tahu.

Podle me jsou Gobliiins hodne stylova a netradicni hra, ktera pro hrace zvykle na moderni herni mechaniky asi nebude to prave orechove, byt ty s tou svou dohranou Ultimou 1-5 asi nepatris mezi uplny new breed hrace.;0)

Pro me osobne je radeji lepsi na tyto klasiky z detstvi radeji v dobrym vzpominat, ja uz vubec nehraju pre CD-Rom hry, byt nedavo jsem dal jednu hru Disney's Duck Tales: The Quest for Gold v okne a porad me to bavilo.:)
@Richmond (08.06.2016 18:44): Jelikož jsem se víc času vztekal než si užíval hru, tak komentář i hodnocení je myslím odpovídající.

@Kunick (08.06.2016 22:34): U dobře nadesignovaných her nemusíš přečíst celý manuál, abys začal tušit, co se vůbec ve hře děje. Musel si u Another World číst manuál? U Lost Vikings? Určitě to pomohlo, ale i když se na to hráč vykašlal, tak hra se dokázala dostatečně prezentovat, abys i bez toho mohl hrát.

@90210 (09.06.2016 00:07): U obou her jsou tři trpajzlíci s unikátními dovednostmi, které napřímo ovládáš a řešíš logické hádanky. Jasně, Vikingové jsou plošinovka, ale jinak tam tu podobu vidím. Jestli "ujetými nápady" myslíš nelogické kombinace "zakouzli na sochu-strom a udělej z toho krumpáč" (viz ta lokace s jakousi sochou Buddhy), tak potom ano ;)

@lseling (09.06.2016 06:14): To je taky pravda. Máme jí tu zařazenou pod primární žánr - logická hra, což moc neodpovídá :)
@90210 (15.08.2013 11:53): Hej presne, ono aj tie nepodarene akcie boli praveze dolezita sucast zabavy, ked niekoho vystrasil pavuk a tak vsetko. Zabavne animacie to sprevadzali po celu hru a nam sa to vzdy velmi pacilo pozerat a niekedy aj zo srandy niekolko krat opakovat nejaky FAIL prave kvoli zabave z toho vyplyvajucej. Potom restart levelu a tak dalej.

Hrac si to postupne sklada do spravneho postupu a ked sa to nauci tak restartuje a prejde to nacisto a ide dalej, potom zase skuma dalsi level, dava kopec restartov atd, atd.
@lseling (15.08.2013 11:21): Tam jde spis o to zkouset, co se na jednotlivych obrazovkach da delat a sledovat vtipny animace toho, jak to goblini dostavaji sezrat. Casem ti dojdou zivoty, tak to rozehrajes znovu, tentokrat uz spravnym postupem, pises si kody (kody obsahujou informace o tom, kolik mas zivotu), nez dojdes do obrazovky, kde jsi skoncil predtim...
@mazar1234 (15.08.2013 09:35): Tak to je asi pravda. Když se naučím, co se s čím dá dělat, tak snad to dál půjde líp.
Kódy rozhodně nechci, i do toho návodu jsem koukal "opatrně", jen krůček po krůčku. Ale například na to, že ve čtvrtým levelu se musí k vyřazení masožravky použít moucha, která je v hrníčku, to bych asi nikdy nevykoumal :-(
@lseling (15.08.2013 06:43): To bol taky gameplay, postupne si skusas robit veci, pozorujes co sa kde udeje a na zaklade toho si nejako logicky skladas zmysel a postup jednotlivych cinnosti. Skratka trebalo tomu venovay cas a hrat sa s tym, ziadny samohrajuci sa QTE filmecek s velkou smerovou sipkou cez pol obrazovky.

Kody myslim vtedy vysli v nejakom BITe alebo Excalibure alebo tak niekde takze relativne sa zohnat dali. Keby tam bolo always save, tak by zase nemalo amysel davat tam nejaku zivotnu energiu a hrac by mohol byt totalne neopatrny bez snazenia sa. :-)
Objevil jsem hru na SCORE DVD 199, tak jsem to zkusil. Hned v prvním levelu jsem se zasekl. Jak mám vědět, co je cílem levelu? Použil jsem návod.
Druhý level v pohodě, třetí úplně, ale ve čtvrtým nevím, co dál.
@Hellrampage (27.12.2011 21:26): Ano kód tam byl, ale problém byl i ten, že pro každý level bylo různé množství kódů, a když jsi přišel do dalšího kola skoro mrtvej, tak jsi dostal kód jenom s tím jedním životem. Takže ukládání by bylo určitě lepší.
Některé levely už byly docela dlouhé a já jsem v jejím průběhu klidně stihnul zemřít (z plného života na nulu), takže já bych to určitě ocenil.
Gerret: Práveže ukladanie tam nebolo ani treba, po každom leveli sa ukázal kód, ktorý si si mohol niekam bokom na papier napísať, keď ešte nebol internet a ľahké a rýchle vyhľadávanie kódov... :-)
Právě proto jsem skoro všechny levely procházel nadvakrát - poprvé abych zjistil jak se dostat dál a podruhý abych to udělal tak, abych nepřišel o život a nedostal se nakonec do situace, o které mluvíš. V nejhorším se ale dají najít na netu kódy k jednotlivým levelům, kde máš plný život. Možná jsem je měl při hraní použít, ale co už nadělám...
jj ukládání mi asi chybělo nejvíc. Hlavně je pěkně na nic když se dostaneš do nějákýho těžkýho levelu už jenom s jedním životem a musíš to furt opakovat dokud tě nenapadne správné řešení, to je přesně to o čem mluvíš.
Jo, některý levely jsou docela těžký (některý zas dost lehký) a nelogičností tam není úplně málo, takže já taky kouknul párkrát do návodu a vůbec se za to nestydím. Navíc možnost zemřít a nemožnost ukládat mně od (dalšího) experimentování občas odrazovala.
Tak jsem si tuto hru díky score DVD, po hodně dlouhé době znovu zahrál. A je to celkem makačka dohrát to bez návodu, protože některý hádanky jsou i nelogické a člevěk občas neví co má v daném levelu dělat. Ale i tak se mi to povedlo, ale musel jsem 2x kouknout do návodu a pokaždý to bylo z toho důvodu, že jsem sice dělal správnou věc v levelu, ale nevím proč se občas nic nestalo. Ale jinak na to, že je to už přes 20 let stará hra je velice povedená.
jop, po spravnosti by to malo byt Goblns, autori zrejme nemaju prilis dobry zmysel pre humor, vidim to so 4 cierne :) Ale uz len za tie prve tri diely v krabici to bude stat. Aj ked ja ich tusim mam vsetky zo Score :)