@Londo Mollari (24.12.2021 11:00): Osobně si myslím, že spousta lidí hodnotí naopak více kladně než si kolikrát hry zaslouží. Pokud vidíš tuto hru na 45 procent, je to v pořádku. Sám jsem jeden z těch, kteří se nebojí sáhnout k nízkému hodnocení i přes fakt, že většina lidí to vidí kolikrát jinak. Pokud je nízké hodnocení obhájené fakty, je kritický názor na hru z mého pohledu vždy vítaný.
Diskuze
Přes noc jsem si říkal, jestli jsem ke hře nebyl moc přísný, ale posuďte sami. Následovat bude megaspoiler - jak se dostat v temném světě do knihovny přes jejího strážce. Po zatčení v normálním světě je třeba v cele schovat pod polštář sponku na papír (ale nejen tu, zde spoileruji jen tento jediný úkol). Po propuštění cely je třeba ukrást na policejní stanici zbraň (!). Následuje přesun do temného světa. Tam je třeba jít do kni... totiž na policejní stanici (!!). Tam vás zatknou za krádež zbraně (!!!), přičemž vás oberou o veškerý majetek, včetně předmětů nutných k dohrání hry (=jeden z mnoha dead endů). Následně skončíte v cele, kde si zpod polštáře vyzvednete sponku na papír, její pomocí nadvakrát (!!!!) odemknete dveře cely. Sponku přenecháte uvězněnému alienovi, který vám za ni dá prsten neviditelnosti (!!!!!), nebo co to je. S jeho pomocí už snadno projdete kolem strážce knihovny. Logické, milý Watsone? To jsou přesně ty úkoly, kvůli kterým považuji Sedm dní a sedm nocí za nehratelnou záležitost. Tím otravným časovým limitem jsem myslel ten těsně před koncem, kdy naše akce v normálním světě ovlivní temný svět, ale jen po omezenou dobu. Těch časových limitů je ve hře víc. Sama hra je omezena 3 dny, které mohou uplynout a pak papa-laalaa. Hře jsem dal 45%, protože je mou slabinou nadhodnocovat dohrané hry ("musí tam být "něco", když už jsem se obtěžoval s dohráním"). Kdybych to vzdal během hraní, viděl bych to tak na 30%, přičemž nedohrané hry na DH nehodnotím, protože mi to přijde nefér k autorům.
@Pluto (24.12.2021 00:01): Je to už fakt dlouho, ale z dvojky si pamatuji hlavně ten kontrast světů (ten bude dle komentáře i v jedničce), Gigerův styl, zrcadlové bludiště a tak trochu i finále. A co si tak vzpomínám, tak mě to celkem bavilo. Ale taky si pamatuji, že jsem to tenkrát hrál hodně podle návodu, tak jsem zvědavý, jak mi to půjde v dnešní době.
@adam.kulhanek (23.12.2021 23:25): No, já jsem kdysi dvojku hrál a dohrál, ale nějaké zázračné vzpomínky ve mě nezanechala. Ale věřím tomu, že si ji určitě ještě někdy zahraju, minimálně proto, abych si k ní sepsal vlastní komentář/recenzi. Chtěl jsem předtím zkusit i první díl, který jsem teda vůbec nikdy nehrál, ale Londova slova mě od toho hodně odrazují (hlavně teda ten časový limit, což je věc, kterou absolutně nesnáším).
Taky chválím. Akorát jsem měl v plánu si tu jedničku taky zahrát a teď po přečtení tohoto komentáře si nejsem jistý, jestli do toho jít. Ale dvojku si určitě zahraji, na tu mám skvělé vzpomínky.
Ja som to skúšal hrať ešte na 386-tke, ale nebol návod tak som to nikdy nedohral, ovšem grafika inšpirovaná Gigerom je 100%
@Subject 13 (23.12.2021 19:49): Děkuji =)
@Londo Mollari (komentář): Výtečně napsaný komentář. +1
@Pluto (23.12.2021 19:26): Pluto, díky za info :). Celý život žiju v domnění, že oboje dělali Cyberdreams. Ale přiznám se, že do hloubky jsem to nikdy nezkoumal.
@Londo Mollari (23.12.2021 18:59): Pokud se nepletu, tak Dark Seed udělali společnou silou Cyberdreams Interactive a The Dreamers Guild. Dreamers Guild se starali hlavně o programování, použil se jejich engine S.A.G.A. Plus se spolupodíleli i na artworcích a zvukových efektech.
@Red (23.12.2021 18:13): Shadow of the Comet určitě okomentuji. Jen se k němu potřebuji po letech vrátit, protože si toho moc nepamatuji :D. Ale ta hra je skvělá. Bohužel druhý díl (Prisoner of Ice) je výrazně slabší.
@Richmond (23.12.2021 15:33): Koukám :). Normálně bych řekl, že mi ten styl Cyberdreams nesedí, ale tuším, že spáchali i "I have no mouth...", což není oproti Dark Seedu jiná liga, ale úplně jiný sport. I když podle DH I have... dělala jiná firma. Teď babo raď...
@Londo Mollari (komentář): Docela by mě zajímal tvůj komentář k Shadow of Comet. Čtu teď Lovecrafta, přibližně každý den jednu povídku.
@Londo Mollari (komentář): Se dívám na svoje hodnocení a jsem nějak ve velký odchylce :)
Ještě si čtu tu recenzi z Excaliburu viz odkazy a nemůžu se přestat tlemit, místo jména H. R. Giger tam zmiňují "Diger" (Digger - kopáč? :D). Taky nechápu proč mluví o "jedné z nejlepších textovek v poslední době".
btw nejlepší moment je beztak ten "bad-ending", kdy se vyklube vetřelec z hlavy :)
btw nejlepší moment je beztak ten "bad-ending", kdy se vyklube vetřelec z hlavy :)
@Richmond (28.01.2017 19:14): Druhý díl. Škoda, že jsem se toho už před mnoha lety zbavil. :)
@ugraugra (28.01.2017 18:47): Mám pocit, že to vyšlo v Levelu jako fullka, ne? Nebo to byl druhý díl?
@ugraugra (28.01.2017 18:47): Už si přesně nepamatuju, ale v zásadě se mi nedařilo přesně replikovat postup ani z jednoho návodu a pak jsem nebyl schopen provést nějakou popisovanou akci a dostat se dál.
@special_plan (28.01.2017 17:24): Na GOGu to není a tím moje hledání skončilo :) Stáhl jsem to od DJe. Hodina a půl je málo pokud to hraješ poprvý si myslim.
@Phoenix (28.01.2017 18:08): Kde byl problém?
@Phoenix (28.01.2017 18:08): Kde byl problém?
@special_plan (28.01.2017 17:24): jj, trvá to poměrně krátce. Nicméně dead endy výrazně natahují herní dobu, díky nim jsem to nedohrál ani na třetí pokus za použití dvou návodů a tak jsem se na to vykašlal.
@ugraugra (28.01.2017 16:50): Teď se dívám, že podle HLTB to trvá asi hodinu a půl, haha. Dá se to někde legálně sehnat?
Ta atmosféra je skvělá, ale ty dead-endy jsou prostě peklo - člověk když začíná po xté od začátku a už všechno zná nazpaměť, tak to rychle nakliká a pak je teprve 12 ingame hodin a je nutné postavu nechat stát u postele a čekat, až si bude moct lehnout a přesunout se do dalšího dne :)
Remix dabingu ze hry.
No, obtížně hratelná... Ono je rozhodně frustrující, když člověk už poněkolikáté prochází stejné lokace a láme si hlavu nad tím, kde že přesně udělal chybu. Ale zase většinou se pak musí vztekat sám na sebe, že si nevšiml jasné stopy než na hru, že by byla nelogická. A to pak nepovažuju za chybu hry. Vysokou obtížnost naopak oceňuju, pocit z úspěšného dokončení hry je pak o moc lepší. Navíc mě to i přes to všechno nutilo pokračovat a obtíže překonat a na to bych u horší hry asi neměl nervy. Takže asi tak.
4strougy - Tvy hodnoceni je IMHO docela vysoky na to, jak je podle tvyho komentare hra obtizne hratelna.
Tak umřít může člověk nejen ve vězení, jak píše zeal v komentáři, ale taky v paralelním světě. Dost nemile mě to překvapilo, zvlášť když ta potvora je sice dopředu vidět, ale jelikož se nedá nijak prozkoumat, tak jsem jí považoval za sochu jako třeba mimozemšťany v té jejich bizardní nemocnici či co to je. Grr!