Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Witcher nemá questy kvalitnější z hlediska deisgnu, má je kvalitněji napsané, tj. je tam dobrá příběhová omáčka, nějaká volba, zvrat... Z hlediska mechanik je to stejně přitroublé jako vlaná většina AAA produkce (prokecni, sleduj kompas... ehm, stopy jako pejsek, prokecni/zabojuj, vyber si z voleb v dialogu)...

Witcher má také dost slabý soubojový systém, byť není nudný, protože je založený na reakci. V rámci své kategorie je to však jen chudý příbuzný Dark Souls.

@M.a.t.t. (26.07.2015 13:31): Problém taktiky U DA:I na nightmare obtížnost je při tradiční partě klasický trinity stereotyp - tank = nabrat aggro, DPS = zredukovat HP bloat. Léčení nahrazeno navýšením armoru u tanka. Občasné zpestření v pobodě cross class komb, toť vše. Možná jsou možnosti zajímavější při jiném složení party? Netuším, vyzkouším... Další velkou slabinou DA:I je krkolomné ovládání a hlavně absence AI scriptů a řetězení příkazů.

Problém DA:I je kvantita na úkor kvality a to ve všech aspektech. Witcher 3 má propracovanější questy, a proto vítězí.
já jsem chtěl si zahrát Zaklínače po patchi znovu, ale je to jako číst brzo znovu pěknou knížku, všechno si tam pamatuju a tak to není zábava. Proto jsem ho odložil a zahraju si to znovu, celého, až se všemi datadisky (zaplaceno, předobjednáno).
Ale po DA:I jsem sáhnul a hraju to znovu, tentokrát za elfskou rasu. Víc dávám důraz na strategii i co se týká stolu a je to o dost jiné (nebo aspoň o ty detajly, co mne bavily poprvé). Už jsem na 200 hodinách a dám i to i potřetí za quanarijce.
Poprvé to byla diablovka a exploring, podruhé je to - překvapivě - ještě zajímavější. Dá se to hrát mnohem bohatěji, jak se člověk lépe vyzná v tom jejich světě.
Nebaví mne tam jen jedniná věc a to ty kvesty v paláci kolem císařovny, to je děs.

Ale trvalo, než jsem se do toho dostal, tak 30 hodin, na začátku. od té doby, podleních 170 hodin jsem nelitoval ani minutu.
@Paul (26.07.2015 11:58): Já jsem neslyšel, že by Gaider něco tvrdil. Pravda je taková, že kvaliita qestů je zcela nepopíratelně vyšší, což se dá říci i o celkovém obsahu (na DAI je moc vidět, že z toho mělo původně vyjít MMO), ale z hlediska mechanik byl Witcher vždy horší. CD projekt neví jak udělat dobrej combat a hlavně neumí balancovat svoje hry s čímž DAI problém podle mě nemělo.
@7c (26.07.2015 11:55): Netvrdil som, že ľudia hrajú Dragon Age kvôli prepracovaným a náročným bojom, zase mi niekto vkladá do úst frázy, ktoré som nepovedal :) Ale Diablo je prevažne rúbačka, Dragon Age má toho taktizovania viac. Nehnevaj sa na mňa, ale obe série som hral a môžem porovnávať. Podotýkam, že Diablo mám rád.

@Paul (26.07.2015 11:58): Práveže som už hral úvod, ale uprednostnil som Witchera :)
@pajmič (26.07.2015 11:33): sorry, ale objektivně je prostě kvalita obsahu těch dvou her někde úplně jinde. To nepopírá dokonce ani David Gaider, hlavní scénárista DAI. A nikdo neříká že je Witcher dokonalá hra, dokonce ani já ne. Ikdyž usilovně pracují aby jí k dokonalosti dotáhli co nejblíže :)

@M.a.t.t. (26.07.2015 10:53): já mám Bioware taky docela rád. Mass Effect trilogii téměř považuji za scifi obdobu Witchera, miluju jí a užil jsem si jí. Dragon Age Origins se mi taky (až na nic moc souboje a otravný deep roads) hodně líbilo. KOTOR taky parádní. Ale i DAI mi přijde že se bohužel Bioware inspirovali někde u Ubisoftu a jejich extra filleru plných her. Přijde mi zvláštní že se té hry zastáváš když jsi jí (jestli chápu správně) ještě ani nehrál :)
@M.a.t.t. (26.07.2015 10:53): "Séria Dragon Age totiž nie je bezmyšlienkovitý clickfest v štýle Diabla." Jasně. Lidé hrají Dragon Age sérii kvůli náročným a propracovaným bojům, naopak Diablo bylo vždy jen o tom, bezmyšlenkovitě klikat. Hned je člověk moudřejší.
To som čítal aj ja, ale vážne sa mi nezdá, že bežný hráč s ním bude na nightmare dávať hru sólo. Údajne je stále možné veľmi ľahko umierať. Ale owerpowered asi bude.
@M.a.t.t. (26.07.2015 10:53): Já hral za Knight enchantera a tam fakt není potřeba taktizovat ani když hraješ na nejtěžší obtížnost solo :-D.
Jinak nějaký ty vedlejší ukoly a aktivity plnit musíš, aby sis mohl odemknout hlavní mise.
@M.a.t.t. (26.07.2015 10:53): Ty víš moc dobře, že witcherům nemůžeš protiargumentovat. Je to přeci tak dokonalá hra :D Ale vážně. Ted nechápu proč taháte Zaklínače do diskuzí o Dragonáži....opět.
@Paul (26.07.2015 00:39): Tu by som protiarugumentoval. Je pravda, že Bioware často používajú hlavne osvedčené klišé prvky, ale vedia s nimi pracovať veľmi dobre a viesť príbeh cez uveriteľné a dobre písané postavy. V tomto podľa mňa patria medzi širšiu špičku medzi hernými štúdiami. V tomto bol inak vydarený komornejší druhý diel, ktorý rezignoval na globálne merítko, dej sústredil do jedného mesta a okolia. Aj recenzenti to bežne vyzdvihujú, tak ako samotnú hru a predtým než niekto dodá niečo o zaplatených recenziách, dodal by som, že minimálne u nás to tak naozaj je. U nás fakt nikto nepotrebuje nikomu liezť do zadku... Ohradil by som aj k súbojom - na nižších obtiažnostiach ti možno stačí to čo píšeš, ale úprimne pochybujem, že to tak bude vždy. Dvojka vyžadovala na vyšších obtiažnostiach pauzovanie a taktizovanie a tu to iné nebude. Séria Dragon Age totiž nie je bezmyšlienkovitý clickfest v štýle Diabla.

Ale zase to neber tak, že sa ťa snažím silou mocou presvedčiť, aby si tomu dal ešte šancu. Tie fetch questy podľa toho čo som čítal hráča fakt nikto nenúti plniť, sú len pre tých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o svete, ale asi budeš fakt zmlsaný konkurenciou. Takže odobrujem :)
@Paul (26.07.2015 00:39): Asi je potřeba v herní branži zavést nový pojem, tzv. "Witcher syndrom", protože se obávám, že to teď postihne spoustu hráčů :-D. Já si říkal to samý, co vy a je to pravda, naštěstí jsem Zaklínače ještě nedohrál. Ovšem z představy, že bych po něm měl hrát Inquisition se mi dělá značně nevolno.
Čas začít si hledat novej koníček :-D
@pajmič (26.07.2015 01:23): jasně, ale na mě se jejich refund politika nevztahuje, protože jsem tu hru kupoval někdy před půl rokem, už tehdy jí pár minut zkoušel a

"Refund requests can be made within 24 hours after you first launch the game, within seven days from your date of purchase, or within seven days from the game’s release date if you pre-ordered, whichever comes first."

Je to ale i moje chyba že jsem jí nechal tak dlouho bez pořádnýho vyzkoušení no..
@Say (25.07.2015 22:56): WL2 jsem po 50 hodinách vzdal, mělo to supr atmosféru a slušný questy, ale hlavní příběh byl taky příliš klišé/nezajímavej :/
Divinity a PoE budou dobrý (až vyjdou vylepšený verze), můj problém s nimi je že izometric už mě tolik nebere, mám ve hrách rád tu exploraci jako ve Witcher/Gothic.

@M.a.t.t. (25.07.2015 23:32): co tak čtu z dojmů hráčů tak jediný co v DAI za něco jakž takž stojí je ten hlavní příběh a companion questy (ale taky nejsou prý nic extra, a villain je k smíchu) a všechno ostatní jsou MMO fetchquesty nejhoršího zrna..a navíc ty ultra nudný souboje, to prostě nezvládnu, zlatej witcher.
Pokud to někoho baví tak to všem přeju, škoda že mě ne, protože jsem za to vyhodil peníze. Kdyby to aspoň ti dementi měli na Steamu a měl jsem to tam, mohl bych dostat refund..takhle mám smůlu.
Na základe recenzii sa dá odvodiť, že ten úvod môže byť pre bežných hráčov a nie fanúšikov série problém. Drvivá väčšina recenzentov sa skrátka zhoduje, že začiatok je relatívne pomalý a prvá lokácia patrí taktiež k tým menej zaujímavým a že až potom začne príbeh naberať obrátky, postavy začnú naplno odhaľovať svoje motivácie a podobne. Tak na tom asi niečo bude. Zase klasická variácia na oblivionské brány to asi nebude, nakoľko v centre diania je stále boj mágov a templárov.
@kuler91 (25.07.2015 22:27): yep, taky jsem měsíc a půl nic nehrál, a jak to tak vypadá tak asi ani nějakou dobu nebudu. Z her co mají vyjít tenhle rok jsem taky zvědav lehce na MGS, ale nijak moc. Pak na Fallout 4, od kterýho nečekám zázraky, ale snad bude mít aspoň zajímavej svět. Hitman a Life is Strange by mohly být snad dobrý. Příští rok pak Dishonored 2 a Kingdom Come.
@Paul (25.07.2015 20:16): To byla právě moje největší obava, že po dohrání W3 se mi těžko bude něco hrát a ono to taky tak dopadlo ... už dobrý měsíc měsíc jsem nic nezapl. cca týden zpátky jsem byl tedy nucen se opětovně pustit do W3 :).
Já se dost obávám, aby mě nějaká hra tenhle rok ještě chytla ... vyhlídky nejsou úplně nejlepší. MGS asi pořídím, ale není to úplně můj šálek a ten zbytek je jeden velký otazník.
Jsem to koupil někdy minulej rok, až teď se z nudy dokopal to zkusit a...asi to nepůjde.
Ten začátek je tak nezajímavě nudnej a otravnej, ty souboje jen pasivní nudný držení triggeru s občasným zmáčknutím X..postavy vypadaj jak voskový panáci, nemluvě o tom že udělat dobře vypadajícího inquisitora je taky trochu nadlidskej úkol..a hlavně je to celý tak fádně napsaný, prostě další variace na Oblivionský brány a kdesi cosi..
Dostal jsem se do Hinterlands, který teda graficky nevypadaj špatně, ale vůbec mě to neláká hrát, Witcher mě bohužel rozmazlil. Upřímně teď nevím co rozehrát, na nic není chuť. Jen na druhý hraní Witchera, ale tam chci počkat na ty datadisky. Takže si asi prozatímně najdu jiný hobby :))
Já jsem taky completionist OCD a je to jeden z důvodů, proč jsem třeba právě Assassins creed ani jeden díl nedohrál, protože jsem se nedokázal soustředit jen na hlavní děj, ale musel jsem dělat i ty posraný nudný veldejšáky :-D. Kdo není OCD, nepochopí!!!
@eremita (15.07.2015 12:17): Nie som zástanca fetch questov, ale niekoho to baví. Ovšem hra skutočne nikoho nenúti ich vykonávať. Mám rád sériu Assassin's Creed, ale zbierať za každú cenu všetky collectibles by ma ani nenapadlo, iba ak by ma hra fakt bavila. Syndróm vyhorenia síce beriem, ale pokiaľ niekoho hra v úvode výrazne bavila, tak úprimne pochybujem, že ten zvyšok je už blízko odpadu. Gameplay z môjho pohladu síce môže upadnúť, ale niekde do priemeru by som kvôli tomu hru nezhodil, pretože by som si stále pamätal na to čo bolo predtým. Ale poznám viacero ľudí, ktorí premietajú do hodnotení momentálne nálady a výrazne lietajú hore dole podla toho, či ich to baví v danej fáze. Či je to úplne fér, je na polemiku.
@M.a.t.t. (01.07.2015 18:06): Bude to pravděpodobně "Completionist" syndrom přítomných diskutérů (a mnoha hráčů po celém světě)... Lze jim to vyčítat? Kdo by čekal, že hra je nadesignovaná tak, že dělání veškerého obsahu dovede hráče leda tak k syndromu vyhoření... Věřím, že tahle hra může být po obsahové stránce kvalitní zábava, ovšem pouze za předpokladu, že hráč splní tak 30% veškerého obsahu (pokud to teda není autista, který si užívá nekonečné sbírání krystalů a bylinek), což je designová filosofie přinejmenším bizarní...

Ať už je to jak chce, postavit vedlejší obsah (90%) na fetch questech je odpornost. Je mi celkem líto Level Designérů a grafiků, protože prostředí je vážně dechberoucí a zajímavé. Jenže MMO design nezachrání. Děsím se Andromedy....
To myslí vážně, že postavám nelze naskriptovat chování jako V Origins a dvojce?! :-D Zrovna tahle hra to potřebuje ze všech dílů snad nejvíce a oni se na to vybodnou... Hraju na Nightmare, level jsem tuším 7-8 a zatím jsem ze soubojového systému opravdu rozpačitý. Prostě to nefunguje, pohyb je snad ještě neohrabanější než v Origins (takže oproti krásně reaktivní dvojce hodně velkej průser), nelze řetězit příkazy, spousta nepřátelských útoků je založena na útocích předpokládajících rychlou reakci ze strany hráče (uhnout, obejít), což však v "taktickém" (prej taktickém! :-D) režimu nelze (jelikož nejsme v Dark Souls). Lze to v pohledu za ramenem, jenže tím člověk ztratí kontrolu nad parťáky naprosto, což si hráč na Nightmare nemůže dovolit.

Co se však začíná rýsovat jako průser největší, je že jediný rozdíl mezi normal a nightmare obtížností je délka boje. Taktika zatím veškerá žádná - pošlu tanka, dám mu guard, hodím na něj bariéru, a pak sleduji úbávýní HP u potvory. Na normal obtížnost ubývají životy potvorám rychleji, toť vše. Jestli se něco nezmění, tak mám pravděpodobně co dělat s nejhorším soubojovým systém v historii BW her a možná RPG her vůbec. (Pomyslnou laťku hrůzného soubojáku nastavuje Arcanum.)

Po nedávno dohraném IWD2 hodně studená sprcha...
Pozeral som, že tento quest sa priamo týka udalostí knihy Masked Empire a jej postáv. Tak to sa vcelku teším. Akurát mám veľký problém uveriť, že po ňom ide kvalita tak radikálne nadol, či to nebude v niečom inom :)
Tak nebudu koukám sám ... po wicked eyes mě hra začala extrémně nudit a ani jsem nakonec nedohrál. :)
Já to právě tam zabalil. Twist debilní, možnost volby kdo bude vládnou na základě nějakých rozhovorů. Všichni mi tam byli ukradení. Dopad to mělo asi velký ale připadal jsem si jakoby na sebe žvatlaly postavičky v the sims tou simštinou. Ta hra je zářný příklad toho že pokud má hra hromadu obsahu člověk může být natěšený (viz mých aktuálních 95%) a jak hraje a hraje nejraději by rozmlátil disk. (viz mých aktuálnějších 60%). Ta hra je horší s každou uplynutou minutou. Škoda.
Tak ten wicked eyes quest nemuzu prekousnout. To je jeden z nejnudnejsich questu v historii her. Bohuzel to zatim vypada na posledni misto, kam se v DAI kdy dostanu..
Komentář != recenze. Je to jen pár větiček, které mě napadnou jako první, pokud mám hru zhodnotit a nepotit se u nějak hodnotnějšího tvaru. Ta hra je objektivně lepší než na 50% a pravděpodobně to pro dost mladších/nezkušenějších hráčů může být nejlepším RPG jejich života. Nicméně, mě základní prvky jeho hratelnosti naprosto iritujou. Běhat po mapě a narazit na každých 10 metrech na skupinu banditů, abych na DOSLOVA další "obrazovce" narazil na povalující se táborníky.. proč? V totálním MMO pojetí questů, mapy, značek, enginu. Je to produkt kvalitní jak prase, ale uvěřitelná hra s nějakým osobitým kouzlem ani náhodou.
Jo, take mi prijde, ze hra, ktera dostane 50 naopak o superlativech prilis nebude. Jeden superlativ ale zminil - "nejhorsi hra od Bioware". ;-)
@Say (06.04.2015 16:11): Možná ti uniklo těch pár slov pod komentářem. Však víš. Ta pro a proti, která tu zabranují tomu aby tu člověk nemusel psát 20 odstavcový eseje o všem, co se mu líbí nebo ne. Podívej se na Pajmiče. Ten chuj ve svém komentáři píše skoro o každý prkotině. Dostatečně nevyužil výhod pro a proti na dně komentáře.
@archie789 (komentář): "Nejhorší hra od Bioware." To jsi asi nikdy nehrál Sonica nebo Neverwinter, což? :)


Sayi, mě to hodnocení přijde zcela adekvátní. Možná jsi si všiml, že zmínil i nějaká pozitiva. To znamená, že na tu hru nahlíží z trošičku jiného úhlu než ty Sayi. To ti, ale určitě nevadí? :)
Konečně jsem se dostal k této hře a musím říct, že je to moje první zkušenost s DA a jsem velmi mile překvapen a tuším, že u této hry zabiju dost příjemně strávených hodin :)
@Arcee (27.03.2015 00:49): Upřímně asi ne. Záleží asi na tom, co se ti líbilo v hlavní hře. Je tam velká, rozmanitá a členitá mapa a hodně věcí k prozkoumání. Combat je tuhej, všichni companioni jsou namluvený. Main story se mi zdal zajímavej, ale ne zcela relevantní k událostem inkvizice. Nejvíc mě nasraly ty fetch questy (zase!) pravda, side questy mají, alespon nějaký náznak substance díky navázání na příběh, ale to nic nemění na tom, že jsou to fillery, který zaberou s main story cca 5-6h.
Už to někdo hrál? Stojí to za tu cenu? Přijde mi to jako jen pár nový itemů, ukecanej drak a pár stromů navíc.
A mě to těší... hra byla taková nějaká prázdná (8 misí? vážně?), jen ať přidávají další story-relevant obsah.