Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@emxd (08.08.2021 12:20): Já tu neoficiální hraju poslední týdny a přijde mi to funkční -jak ten upravený Launcher pro Dosbox, tak i hratelností. AI mi přijde více vyčůraná, už jsem setkal vyloženě s taktikou hit-and-run atd.
1.31 bych už asi nehrál...
Samozřejmě stoupla obtížnost. Dříve jsem dával Impossible a teď dávám Hard tak tak. :D
@Longin (07.08.2021 17:41): Áno, MIRV Nuclear je silnejšie ako neMIRV Merculite. Neviem, do akej miery sa ti oplatí dávať na rakety Fast a ECCM, ale MIRV je dôležité. Cez MIRV máš potom stratégie ako zabíjať vesmírne monštrá a získať tak dobré planéty. Buď MIRV Nuclear alebo MIRV Merculite (na youtube budú iste nejaké videjká). Tie neskoršie rakety sú už poslabšie, rakety sú hlavne dobré v early game/ early midgame.
Aha chápu
Takže jsou určité fáze hry, kdy se vyplatí spíše vylepšovat starší typ raket o MIRV, ECCM, Fast než stavět nejnovější bez přístupného jakéhokoliv vylepšení. Např Nuclear MIRV+ECCM+Fast vs Merculite?
Respektíve, možno ak sa ti podarí ukradnúť "celý" level cez špiónov/barter, tak vtedy možno sa ti modifikácia sprístupní, ale to som ani neskúšal.
@Longin (07.08.2021 12:46): Pozri https://strategywiki.org/wiki/Master_of_ ... at_Antares/Chemistry

Pri modifikáciach máš v zátvorke číslo, kedy sa ti sprístupní daná modifikácia. Napr. pri nuclear missile máš (2)MIRV, t.j. MIRV nuclear sa ti sprístupní o 2 levely v Chemistry tree nižšie (650 RP: Advanced Chemistry). MIRV Merculite by si mal mať k dispozícií pri 2000 RP: Nano Technology.

Ak ten daný tech level iba ukradneš cez špiónov, modifikácia sa ti IIRC nesprístupní. Pri diplomacií si už nepamätám, ako to je, ale predpokladám, že rovnako ako pri špiónoch (t.j. ak ten tech level len vybarteruješ, modifikáciu nedostaneš). Ale nie som si teraz 100% istý.

Edit: Nie je dôležité, či na danom levely researchneš povedzme Pollution Processor alebo Merculite Missile. Dôležité je len researchnúť ten level.
Může mi někdo prakticky vysvětlit modifikace raket, když třeba objevím Pulson missile a předchozí raketu (Nuclear, Merculite) najednou můžu modifikovat na Fast, MIRV apod?
@Shoggot (25.06.2013 18:21): Jj, jedna z najlepsich strategii, ktora sa hravo vyrovnava civilizaciam. Jednotka bola solidna, ale dvojka ju zadupava do zeme. Bohuzial trojka je uz prepalena somarina kde len hrac manazuje miliardu tabuliek.
Už to nějakou dobu hraju a zapomněl jsem přidat hodnocení. Tak je to napraveno.
Ja nevdel, ze jsou napovedi prave bo jsem to nevedel.Ja zkoumal hlavne vse kvuli zradlu nejak jsem byl v minusu a spatne jsem to vyrovnaval :/ ..A musim nastavit silnejsi pocitac.Protoze i kdyz mel lepsi zacatek nez ja porad semnou chtel nejaky smlouvy a pak i pomoc xD a pak ho ty zrudy znicili
jojo :D
já jsem strašně jako model používal Mrssham pač mám strašně rád kočičky ^^
Ono je IMO dost zasadne nasetupovat si vlastnu rasu s vlastnymi +/- kategoriami. To mi pride do zaciatku ako velmi dolezita cinnost.
pomocí toho přeloženého helpu se dá naučit, jak to hrát
a nejlepší rada, co už tady někde padla, je na začátku na lodě montovat jenom rakety plus nějakej ten systém, co umožnuje je střílet rychleji (dvě salvy najednou) plus rozšíření místa na lodi. Dá se tak relativně na začátku dobít hvězdnej systém bráněnej nějakou potvorou (ne Orion)
@Longin (06.06.2013 23:31): Dík :) ..Musim rict, ze zacatek me moc nechytnul bo to bylo na me moc slozite.Ale tak nejak jsem se rozklikal a byl to fajn..Docela dost moznosti a nejvic me dostali ty bytosti, jak cestujou v casuprostoru,, Ty zelení jsou neskutecne silní, jsem mel flotily a ani jednou jsem nevystrilil a me znicili pche... Nejdriv vyradili pc a pak me..Jsem to asi hral 3 hodky, ale zda se, ze se mam jeste, co ucit :D
Pokud nekdo hral s cestinou, tak se jen zeptam ma nekdo problem se zobrazenim cestiny, kdyz se s vama nekdo chce dohodnout a nebo v tech zpravach ?
Jen jedna věc. Opravdu nemůžu potom, co vyzkoumám například jednu z technologií Ion Fission se vrátit a dozkoumat ty zbylé dvě?
@Hamster (18.01.2013 16:19): Aj, tak to pokud bude Gal Civ2 mít ještě více nezáživné generičnosti než MoO 2, tak to k ní budu přistupovat bez velkých očekávání. Upřímně ale třebas vynalézat štít 1, 2, 3 (atp.) už mi ale od MoO 2 přijde v zásadě jako drobný rozdíl (připomínám jen, že v něm je také nový vynález jen název a popis na tři řádky).
@Jab (18.01.2013 12:09): Ta monstrozita je na tom báječná, jelikož to skutečně působí jako vesmír (hlavně ta iluze, kdy ty z galaktického pohledu na stovky hvězd "plynule" nazoomuješ třeba na měsíc s rušným orbitálním starportem). Rozhodně ale hra, kde ze začátku není ostudné dát většinu věcí AI a postupně si přidávat větší náklad na manual.

A jestli tě na GalCiv baví vesmírné stanice, tak tohle je pro tebe jak dělané, protože na těch to dost stojí. Managment planet je osekán na minumum a hlavně jde kontrolu a využití vesmíru pomocí stanic, které si můžeš volně designovat.

@Bodkin (18.01.2013 12:21): Tjn, tou nezáživnou generičností to tam trpělo ve více ohledech.
@Hamster (17.01.2013 15:18): Je to tak, ale dosť záleží aj na tom, aké planetárne sústavy dostaneš na začiatku hry k dispozícii. Keď sú v okolí domovskej planéty iba mŕtvi plynoví obri, nepomôže ani rys Creative.

@Bodkin (18.01.2013 12:21): Kampane v GalCiv2 stoja za prd, ale skirmish je slušný, ja som nad tým ešte nespravil kríž. Niektoré featurky sú výborné, napríklad stavba rôznych typov vesmírnych staníc. Technologický strom mi až tak neprekáža a keď necháme bokom generickú grafiku a zvuk, v porovnaní s MOO2 mi najviac chýbajú ťahové bitky.
@valcik (17.01.2013 08:54): Já myslím, že creative je přílišná berlička a není to s tím taková challenge. Ono zaměření na výzkum je prakticky ve všech takovýchto hrách nejsilnější strategií a tady to s tím systémem platí obzvlášť. Je to OK pro první hraní, ale jakmile člověk hru zná, tak už je to pak o ničem.
Jop, rasa bez rysu Creative to má naozaj ťažké. Dá sa to ale uhrať, len treba vsadiť na dobré diplomatické vzťahy a obchod s technológiami.
@Jab (16.01.2013 23:00): GalCiv 2 je civilizace ve scifi kabátu, která je imo o vlas horší, než normální civilizace. Alespoň já tím byl docela zklamaný. To už ta Alpha Centauri tuhle "vykrádačku" bere nápaditěji a zajímavěji.

btw jinak hodně za pozornost stojí tohle.
@valcik (16.01.2013 22:28): jde zvladnout jednou lodi. Time-warp-faciliator nebo jak se jmenuje ta vec, ktera umoznuje hrat dvahrat za kolo + max stellar converter (deathstar zbran na niceni planet) + hard shield + dalsi veci podle potreby do lodi, pokud se vejdou v zavislosti na technologii
JJ. Ta byla dosti obtížná. Teprve až krychle a stellar converter to vyřešily.

Btw v poslední hře se mi druhá nejsilnější civilizace vzdala třetí, aniž by spolu měly nějaké přímé kontakty (tzn. nedostaly se k sobě). Dost mě to překvapilo a stále to moc nechápu. Čert ví, co za tím bylo. Na oko tím sice vytvořily nejsilnější civilizaci, ale vzhledem k jaksi nudlovitému tvaru stačilo dobít jedno souhvězdí a už byly zase vejpůl. Občas tu A. I. ale nepoberu. Je pravda, že jsem se chvíli musel zuřivě bránit. Nicméně kdybych chtěl méně soupeřů, tak si to nastavím před začátkem hry. :-)

Jinak jsem si oblíbil Klackony. Na lodě, zvědy a vojáky jsem jim rozdal postihy. Nechal si Unification a +1 produktivitu a přidal Creative (imho si bez toho hraní ani neumím představit). Po vynalezení evoluce jsem ještě přidal Subterranean (zbyly mi dva body ze začátku ještě), ať se jich vejde více na planety. Je to asi ultimátní builder kombinace.

Už se těším, až mi kamarád vrátí GalCiv 2 Ult. Ed. Vypadalo to v mnohém lépe. :-)
Celkom zaujímavé a náročné bývajú aj potýčky s flotilou Antaranov, zvlášť záverečná bitka o ich domovskú planétu.
S Klackony jsme od počátku vytvořili alianci, po celou dobu ji drželi a rozdělili si tak vesmír. Nicméně ve dvou říších se nějak přestala scházet galaktická rada, tak jsem se rozhodl pro vojenské vítězství. V jednom z Klackonských systémů se tak sešly obě naše hlavní flotily.
Výsledek byl vskutku monumentální a záhy rozhodl o zbytku války. :-) Soupeř měl povětšinou battleshipky a pár doprovodných lodí. Já Destroyery (Hvězdy smrti), Titány a dvě malé lodě (celkem cca 30 plavidel na každé straně).

Přirozeně jsem rychle vyhrál. Měl jsem po celou hru technickou převahu. Ale btw pokud jsem proti té jejich flotile posílal ty Hvězdy smrti po jedné, tak je byli schopni rozstřílet s poměrně malými ztrátami (tak dvě battleshipky a max jedna menší doprovodná loď).
Tak či tak mi tím MoO 2 připravil krásné překvapení a dost možná ještě přitvrdím v obtížnosti, abych si ještě nějakou podobnou (či i větší) bitvu užil. :-)

P.S. Zbytek hry už pak byl na pár kol. Aj jsem si párkrát vyzkoušel ten Stellar converter a la Hvězdné války, abych si pro hezký pocit zničil pár planet.
JJ, hra to napsala. 4 byly ty technologie, tuším. Ještě jsem aj dostal i nějakou loď, která nevypadá zle. Jen se mi do té řady tichých a studených Titánů moc nehodí. :-)
Po porážke Guardiana získaš pár nových (resp. dávno stratených) technológií, väčšinou je to supersilná zbraň a nový typ panciera. Neviem ale, či sa to tam niekde vypisuje, ja som si to pri prvej hre všimol počas stavby novej lode úplne náhodne, až niekoľko ťahov po obsadení Oriona. ^^
Tak až ty plazmové sítě zabraly (poslal jsem na něj 14 silně obrněných Titánů každý se sedmi sítěmi). Nevím, co se stalo, ale během svého kola už nevystřelil a jen vybouchnul. Ergo asi zabraly... :-)
@Jab (07.01.2013 09:08): Na špici výskumu je Mauler Device. Ten ale zaberá hrozne veľa miesta, preto som väčšinou vsadil na Disruptor. Prekvapivo účinný je aj Plasma Web kanón, ktorý má síce malý účinok, ale každý zásah poškodzuje protivníka aj počas niekoľkých nasledujúcich kôl. Stačí jeden zásah z lode, ktorá je vyzbrojená niekoľkými Plasma Web kanónmi a protivník bude pár nasledujúcich kôl prichádzať o energiu vo všetkých štyroch štítoch súčasne. Chce to ale zostaviť bojovú letku, jedna loď tam bez pokročilej miniaturizácie nemá šancu.

edit: Aha, ešte k otázke - gyro destabilizer je podľa mňa pri Guardianovi lepší, než pulsar, pretože útočí priamo na trup a ignoruje energetický štít.
Btw co za zbraně na Guardiana? Jsem už dosti daleko ve hře a mám k disposici dobře vyzbrojené Titany (teď 8), tedy po "Hvězdách smrti" největší lodě. Vybavil jsem je pulzary (a pulzními zbraněmi) místo "gyro destabilizer" a asi to byla špatná volba (po třiceti minutách bez ztrát na obou stranách jsem šel raději spát). Ergo než budu sáhodlouze přezbrojovat, tak bych se chtěl optat, zda jsou třebas ty gyro destabilizers lepší volbou.

P.S. Jen pro jistotu mě vůbec nezajímá, že jej někdo porazil v desátém kolem s dvěma fregatami a křižníkem. :)
Takhle po pár hodinách to vyzní jako poměrně jednoduché na naučení (pravda, 4x strategií už jsem hrál relativně dost). Poměrně hodně mě ale mrzí ta "holo-diplomacie". Za více možností bych se určitě nezlobil, páč ji v těchto hrách preferuji před vojenským řešením.

Ergo pěkné, jen mám pocit, že i třebas u té Alphy Centauri se, přes její chyby, více "vyřádím" (tzn. má více možností).
@Longin (26.12.2012 16:50): Je tak nezmyselne zbytocne prekomlikovana az to zabija hratelnost a jeden turn v neskorsej faze hry trva snad 10 hodin realneho casu, fakt onicom....

Dvojka jasne najlepsia, trojka zbytocne prehnana v pocte kazdej blbosti manazovatelnej az nezmyselne zbytocne moc.
Už mi to všechno jde. Už jsem narazil i na planetu s domorodci, bojoval s vesmírným krystalem a přepadla mě jakási lodička Antarů. Naštěstí jí po chvíli trvajícím boji zneškodnila má vesmírná základna.

Tahle hra bude strašná sranda.
@Shoggot (16.10.2012 13:46): Well, na tom ti nic neporoste dokud to nezlidštíš. Teraformace pomůže myslím jen u té Barren, Radiated potřebují snad ještě myslím něco jiného, abys mohl pěstovat.

Zatím prubni ve své základní vrazit všechny do zemědělství, abys měl dost žrádla pro ostatní + případně omrknout nějakou další Gaia planetu pro další zemědělskou zásobárnu.

Jo a pro první hru bych doporučil Psilony, jejich přístup k vynalézání je naprosto brutálně efektivní. Takže si to klidně pusť znova a radioaktivní a pusté planety ignoruj, dokud na ně nebudeš mít tech ;)
@Bodkin (16.10.2012 13:40): Jsem člověk.

Planety jsou -
Large, Radiated, Ultra Rich, Heavy G
Large, Barren, Poor
Large, Radiated, Abundant

Hlavní je Země a ta je se žrádlem v pohodě. Vyrobil jsem 3 flotily freighterů, jednu na Zemi a dvě na koloniích, ale z 15 využívám jen 3 (takže 12 nevyužitých). Myslím ale, že je trochu jedno, kde jsou vyrobeny, že?
A teď mi prosím vás poraďte, proč na nových koloniích nemůžu farmařit. Matička Země není schopná vyprodukovat tolik jídla, aby to freightery utáhly a nejspíš rozeslaly do několika mých kolonií, takže se zdá, že trpí hlady.
Pokusil jsem se vyzkoumat tuším Hydroponic farm s vizí, že konečně budu mít na koloniích možnost přesouvání lidí do farmaření, jenže furt mi to hlásí, že tam pro další kolonisty není místo.
Len sa nenechaj odradiť, keď sa z podpriestoru vynorí Antarská flotila a vyhladí niektorú kolóniu. o:-)
Tak díky valcikovi, že mi tuhle hru připomněl, už jsem jí rozběhal a začal hrát. Komentář asi až za pár dnů, ale dojmy už teď veskrze pozitivní. Což ale asi nikoho vůbec nepřekvapí, že? :)
Celkem jsem se zasekl na tomto. Nenechte se odradit real-timem, je to poctivá 4x a to navíc velice nápaditá.
Mně bavila série Imperium Galactica (IG 1, IG2, IG3 - Haegemonia: Legions of Iron, IG3 - Nexus: Jupiter Incident). :-)
Nie je to až tak jedno, pretože pri útoku na nepriateľskú loď pália všetky typy zbraní v samostatných salvách. Najskôr vystrelia zbrane s najvyšším účinkom a ak súper prvú salvu prežije, nasleduje paľba zo slabších zbraní a to sa opakuje až po tie najslabšie. Keď teda namontuješ na loď tri typy zbraní, pri útoku na súperovu loď vypáliš v jednom kole tri salvy. Keď zničíš súperovu loď prvou salvou z najsilneších zbraní, môžeš zvyšné dve slabšie salvy nasmerovať na ostatné súperove lode ešte v tom istom kole.
Keď máš na lodi len jeden typ zbraní, vypáliš v každom kole iba jedinú salvu zo všetkých naraz.
@Longin (26.06.2012 13:09): Na začiatok sa vyplatia korvety bez počítača a bez štítov, naložené dvojitými nukleárnymi raketami. Malá letka (6-8) korviet si poradí aj s vesmírnym monštrom. Neskôr som kombinoval veľký počet energetických zbraní, ktoré ignorujú štít a dokážu vyradiť elektronické systémy, s menším počtom silných kanónov na zničenie trupu.
dotaz
Máte nějaké tipy jak nejlépe designovat lodě? Je nějaký rozdíl, když ta samá zbraň je ve více slotech nebo pozicích?
Musíš poslat transporty s vojáčkama. Normálníma loděma můžeš jen vyhlazovat.
Nepamätá si niekto, ako sa dá obsadiť nepriateľská kolónia? Keď tam presuniem lode, vždy sa strhne súboj s obrancami a hneď po víťaznom boji začne moja flotila bombardovať planétu.
Mám to také v plánu. Před měsícem jsem MoO instaloval a nepotěšily mě potíže se zvukem (škrtání a rušení). GoG to má určitě pořešené :)