Factor 5 vznikli v roce 1987 v německém Kolíně nad Rýnem z uskupení The Light Circle. Název studia odkazuje na počet původních členů skupiny (ještě dříve si jako neoficiální skupina říkali Factor 3). Zakladateli byli Julian Eggebrecht, Thomas Engel a Julian Schmidt, kteří stáli i u zrodu Rainbow Arts Software.
Velký úspěch zaznamenali hned svou první hrou, kterou se stala akční arkáda Katakis (1988) na počítačích Amiga. K širšímu povědomí o Katakis přispěla i žaloba ze strany Activision, kterým se zdálo, že koncept hry je kopií R-Type. Kultovní status si však získali svým prvním Turricanem (1990), k němuž vzniklo hned několik pokračování, včetně úspěšného Turrican II: The Final Fight.
Rok 1994 a hra Indiana Jones - Greatest Adventures pro SNES znamenal začátek spolupráce s LucasArts a Factor 5 začali vytvářet porty a lokalizace některých her z dílny LucasArts. Po vytvoření portu Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire na PS bylo rozhodnuto, že vývojáři musí mít blíž k vydavateli a větší část firmy se přesunula do USA, do kalifornského Marin County. Zde pak vytvořili porty úspěšných her např. Indiana Jones and the Infernal Machine pro Nintendo 64 a samostatně Star Wars: Rogue Squadron 3D nebo Star Wars: Rogue Squadron 3 - Rebel Strike.
V roce 2005 započali Factor 5 spolupráci se Sony Online Entertainment a vytvořili kontroverzní titul Lair (2007) pro PS3. Z důvodu změn na trhu se americké studio dostalo do finančních problémů a Factor 5 LLC se dostalo do insolvence, kde ukončilo činnost v roce 2009. Znovu otevřená kancelář v Německu pak vyhlásila likvidaci v roce 2011. Veškerá práva na tituly Factor 5 přešla na Eggebrecht, Engel, Schmidt GbR.
Julian Eggebrecht se mimo své aktivity v Factor 5 a vedení americké Factor, Inc. podílel na německé verzi videoherního magazínu Total! v letech 1993-2000 a byl i v předsednictvu IGDA (International Game Developers Association). Po rozpadu Factor 5 zůstal v Americe a zde v roce 2010 založil vlastní společnost TouchFactor.
Součástí studia se na čas stal i Manfred Trenz (Rainbow Arts Software, Independent Arts Software), který má na svědomí koncept Turricanu, Christian Hülsbeck (Kaiko) nebo Frank Matzke (Kaiko).
Velký úspěch zaznamenali hned svou první hrou, kterou se stala akční arkáda Katakis (1988) na počítačích Amiga. K širšímu povědomí o Katakis přispěla i žaloba ze strany Activision, kterým se zdálo, že koncept hry je kopií R-Type. Kultovní status si však získali svým prvním Turricanem (1990), k němuž vzniklo hned několik pokračování, včetně úspěšného Turrican II: The Final Fight.
Rok 1994 a hra Indiana Jones - Greatest Adventures pro SNES znamenal začátek spolupráce s LucasArts a Factor 5 začali vytvářet porty a lokalizace některých her z dílny LucasArts. Po vytvoření portu Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire na PS bylo rozhodnuto, že vývojáři musí mít blíž k vydavateli a větší část firmy se přesunula do USA, do kalifornského Marin County. Zde pak vytvořili porty úspěšných her např. Indiana Jones and the Infernal Machine pro Nintendo 64 a samostatně Star Wars: Rogue Squadron 3D nebo Star Wars: Rogue Squadron 3 - Rebel Strike.
V roce 2005 započali Factor 5 spolupráci se Sony Online Entertainment a vytvořili kontroverzní titul Lair (2007) pro PS3. Z důvodu změn na trhu se americké studio dostalo do finančních problémů a Factor 5 LLC se dostalo do insolvence, kde ukončilo činnost v roce 2009. Znovu otevřená kancelář v Německu pak vyhlásila likvidaci v roce 2011. Veškerá práva na tituly Factor 5 přešla na Eggebrecht, Engel, Schmidt GbR.
Julian Eggebrecht se mimo své aktivity v Factor 5 a vedení americké Factor, Inc. podílel na německé verzi videoherního magazínu Total! v letech 1993-2000 a byl i v předsednictvu IGDA (International Game Developers Association). Po rozpadu Factor 5 zůstal v Americe a zde v roce 2010 založil vlastní společnost TouchFactor.
Součástí studia se na čas stal i Manfred Trenz (Rainbow Arts Software, Independent Arts Software), který má na svědomí koncept Turricanu, Christian Hülsbeck (Kaiko) nebo Frank Matzke (Kaiko).