Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Silent Hill 2

  • PC 100
No, tak nevím, jestli se počítá, že SH2 hodnotím podle PS2 verze, kde jsem na problémy s ovládáním jakoby "nenarazil", ale měl jsem je taky :D

Nicméně nějaké ovládání není to, co by mě mělo ze SH2 vykolejit...

...protože tahle hra má vlastnost, kterou nemá jen tak ledajaká. A to přednost, že ji člověk může "hrát" dlouho poté, co ji skutečně fyzicky dohrál. Já to skoro nebral jako hru, ale jako nějakou abstraktní výpověď spletitých lidských osudů. Průběh příběhu a jeho podání skrze NPC mě osobně velice nadchlo. Ruku v ruce s ním mu jde totiž silná symbolika, které je v SH2 plno. Jen málo her ve mně vyvolalo dojem, že vše tam má nějaký smysl /ačkoliv v případě Silent Hill her jde často na první pohled spíše než o "smysl", tak o "nesmysl" :) /.

Všímal jsem si každého gesta postav, každého zvuku, každé dekorace v lokaci, každého divně formulovaného popisu předmětu či nápisu na nástěnce. A všemu se snažil dát nějakou interpretaci. Ve výsledku mi toto přišlo zábavnější než leckteré explicitní adventurové hádanky, které v SH2 byly.

SH2 je pro mě jedinečná hra, která se podle mého nedá jen tak odehrát, ale zčásti jí je třeba prožít. Nevím, možná vzhledem k nadnesené tématice, o kterou se hra otírá, je výsledný zážitek ze hry dost závislý na tom, co člověk, či lidé v jeho okolí, zažili, protože paradoxně vzhledem k faktu, že je ve hře více smrti než života, je to podle mě hra o životě :)

Samozřejmostí je vynikající soundtrack - jakmile jsem uslyšel skladby z intra, věděl jsem okamžitě, že tento soundtrack mít prostě musím :) Nemluvě pak o dabingu, který mi přijde také výborný.

Výborně rozehrané divadlo, k němuž není ani tak nutné znát jakékoliv jiné SH2 díly - stačí mít pouze chuť k tomu objevovat a nechat se unést zvláštní atmosférou a emočním nábojem hry.

No, a na závěr (doporučuji pouze a výhradně pro ty, co SH2 dohráli. Kdo ne, OPRAVDU si zkazí zážitek ze hry... fakt na to neklikejte ;) ): Rozbor příběhu SH2
+20 +21 −1

Fallout 2

  • PC 80
Co Fallout 2 přinesl oproti prvnímu dílu? Více hodin strávených u hry. Více měst. Více zkušeností, levelů, silnějších zbraní... Skákal bych možná radostí, nebýt toho, že však Fallout 2 oproti první dílu něco odnesl - minimálně jednu věc, nicméně tu z nejdůležitějších - atmosféru.

Atmosféra ve Falloutu 2 mě totiž zklamala, byla-li tam nějaká. A na tu meziřádkovou otázku si odpovím sám - byla tam, ale jen v záchvěvech. Kam se poděla tam opravdu "post-apo" hutná tíživost prvního dílu? To nevím, jisté však je, že druhý díl je jí hodně vzdálený.

Méně je někdy více - příliš mnoho měst mi ve hře přišlo, že tam je jen proto, aby tam bylo, popř. jen proto, aby naplnilo nějakou rádoby narážkovou vizi autorů. Nic proti, ale taky teda rozhodně vůbec nic pro.

Dávám tomu 80pct, protože jako rpg hra je to pořád dobré, to ne, že ne. Ale nic moc víc dát nemůžu, protože v paměti mi neutkvělo prkaticky nic navíc.
+15 +22 −7