Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

State of Decay: Lifeline

  • PC 90
Lifeline je další DLC pro State of Decay se všemi výhodami a nevýhodami původní hry. Hned na začátku jste jako voják vrženi do boje s hordou zombíků. S dalšími dvěma vojáky je přemůžete a přesunete se na vojenskou základnu, která je dostatečně prostorná a má spoustu volného místa pro nová zařízení. Hned dostanete další úkoly, musíte zprovoznit rádio, zachránit několik lidí, prostě klasika. Pro zachráněné civilisty přiletí jednou za čas vrtulník. Ten ale hlukem přiláká zombíky z okolí, kteří na základnu zaútočí. Je tedy nutné je před přistáním vrtulníku všechny zlikvidovat. Máte možnost umístit před plotem základny miny nebo výbušné barely, které hodně nepřátel zničí. Doporučuju tohle nešidit, útoky se postupně zhoršují a bez vnější obrany by to bylo velmi těžké.

Mapa je na první pohled rozlehlá, ale po chvíli hraní si uvědomíte, že do větší části se nedostanete. Vše se odehrává ve městě, kolem kterého je postaven okruh. Z něj vede několik sjezdů, kterými se dostanete na okraj města. Napříč pod městem vede tunel, ale do toho jsem se neodvážil. Zombíky se to tu jen hemží a přežití není moc reálné. Ne nadarmo se to tu jmenuje Danger Zone a kromě tunelu je těchto zón po městě několik.

Autoři na to šli tentokrát obráceně a místo abyste začínali jako zelenáč s francouzákem v ruce, máte k dispozici vycvičené a skvěle vybavené vojáky. Záměrem autorů bylo, abyste postupně přicházeli o jednotlivé postavy nebo aby se přísun materiálu postupně snižoval, čímž by se hra stávala těžší. Realita je však trochu jiná. Materiálu je docela dost, a když vám přece jen dochází, je možné nechat si ho dopravit vrtulníkem za pár set hvězd vlivu (Influence). Tohle jsem využíval u střeliva nebo stavebního materiálu, ostatních věcí je ve městě dost a dost. Vojákům můžete dát příkaz a ti budou při svých výletech po městě dávat echo, jestli nenarazili na zajímavý materiál nebo třeba na jiné vojáky. Pak se může klidně stát, že během půl hodiny přibydou do vaší jednotky tři další vojáci a to už je pěkná posila. Auta jsou skoro na každém kroku, takže na poškození není třeba koukat, prakticky se nestane, abyste běželi pěšky víc než pár desítek sekund. Tohle jsem čekal trochu obtížnější, třeba jako v posledních levelech Breakdown, kde bylo aut málo a stavební materiál měl hodnotu zlata. V Lifeline jsem měl po několika hodinách základnu plně vybavenou a jídlo nebo léky jsem už ani nebral, protože se mi nevešly do skladiště. Bohužel se mi pak moc nedařilo a během jedné hodiny jsem přišel o několik vojáků (z toho dva najednou u jedné Danger zone) a to se samozřejmě projevilo na obraně základny. Čím méně lidí jí brání, tím větší je šance, že zombíci vtrhnou dovnitř, a že budou další ztráty následovat.

Novinkou je možnost využít automobily pro převoz kořisti, takže se nemusíte několikrát vracet přes půlku mapy, když najdete několik batohů v jedné budově. Prostor v autě se liší podle typu auta, do pickupu toho nacpete víc než do sedanu. Pokud máte v autě batohy, ty se po příjezdu k hlavní bráně samy přesunou do skladiště. Přenášet musíte pouze jednotlivé věci, např. zbraně, náboje nebo léky. Jinak jsou auta stejná jako v předchozích dílech, jediným novým je vojenský pick-up. Dále můžete využít třeba dělostřeleckou podporu nebo si zavolat bezpilotní dron, který provede průzkum oblasti, kde právě jste. Po městě je totiž rozmístěno několik komunikačních center a pokud v daném místě založíte outpost, zpřístupní se vám daná funkce.

Možností, jak hru ukončit, je několik. Po nějaké době vám velení nabídne, abyste dalším vrtulníkem odletěli z města pryč, poté následuje okno se statistikou, jak se vám dařilo a je konec. Pokud hrajete dál, zkontaktuje vás trochu bláznivý voják, který je zřejmě ze speciální jednotky, a který ví o atomové bombě v tunelu. Nabídne vám, abyste jí aktivovali a dalším vrtulníkem odletěli (tzn. jako u předchozí varianty bude rovněž konec hry, ale tohle jsem nezkoušel). Když budete hrát dál, zavolá vám Vienna Cho, kterou ve hře znáte jako hlas, který vás navádí po městě. Dojdou jí zásoby a bude chtít na vaší základnu. Odmítne odletět vrtulníkem, a když se dozví o atomovce, nabídne vám, abyste jí společně zničili, protože jsou ve městě ještě lidé a ona je proti vraždění. Já stále čekal, jak se příběh vyvine, ale Vienna ztratila trpělivost a sama ze základny odešla pryč. Takže deaktivaci bomby a co bude poté následovat, si musím vyzkoušet v dalším hraní.

Až potud mi hra zabrala nějakých 9 hodin s tím, že jsem plnil i vedlejší úkoly, prohledával budovy, ničil infestation atd. Skoro bych se vsadil, že si hru zahrajete ještě minimálně jednou, ať už kvůli těm koncům nebo kvůli tomu, že podruhé už budete chytřejší a budete vědět, jak hrát, abyste měli co nejmenší ztráty. Koho State of Decay bavilo a chtěl by zkusit něco dalšího, tomu Lifeline doporučuju. Koho nebavilo, Lifeline ho nenadchne. Sice má pořád dost chyb, ale za 7 euro je to skvělá koupě, které nelituju.

Pro: Nová mapa, jiný styl hry, kořist se dá vozit v autech.

Proti: Bugy jako v původní hře.

+14

Outlast

  • PC 60
Na hru jsem se těšil, protože je to přece jen jiný žánr než většinou hraju. Recenze byly dobré, videa s gameplay mě nadchly, takže hurá do toho. Chvíli po vstupu do sanatoria na mě vybafnul první neřád, pěkně jsem nadskočil, fajn, přesně kvůli tomuhle jsem hru kupoval. Pasáž ve sklepích, kde jsem musel přepnout tři vypínače, mi dala zabrat. Borci, kteří se za stěnou baví o tom, že mě rozporcujou a rozdělí si mezi sebou, dokáže pěkně nabudit. Jenže postupně mě hra přestala bavit a po třech hodinách jsem to vzdal s tím, že se k ní vrátím, až nebude co hrát. Nebýt lekacích pasáží, nemá mi moc co nabídnout. Většinou se dá protivníkům dobře vyhnout a v podstatě se jen chodí, prohledává... Pokud se schovám do skříně, jsem objeven a zabit, vím, že se musím příště schovat do vedlejší, protivníci prohledávají vždy tu stejnou skříň, do jiné se nepodívají.
Dal jsem jen 60%, pro mě tahle hra prostě není. Ale kdo tenhle typ hraní má rád, určitě si přijde na své.

Pro: Atmosféra. Scény, u kterých se člověk pěkně lekne.

Proti: AI protivníků. Časem to začne být nuda.

+10 +11 −1

State of Decay: Breakdown

  • PC 80
Na začátku jsem byl stejně rozčarovaný. Sice jsem z recenzí předem věděl, o co ve hře jde, ale naštvalo mě, že mezi prvním a druhým levelem nebyl žádný rozdíl, čekal jsem větší obtížnost. Hru jsem na pár měsíců odložil, ale nedávno jsem se k ní opět vrátil. Zkusil jsem dalších pár levelů a najednou se to trochu změnilo. Teď jsem v šestém, zombíků je daleko víc, výskyt těch nejhorších (feral, big un) je častější, materiálu a všeho ostatního je daleko méně, při bitkách se dvěma třemi zombíky se jich najednou z okolí seběhne třeba 20 a pak už jde do tuhého. Už třeba vím, že vydat se do některých míst sám v noci je sebevražda.

To, že někdo spustí hru znova dalším levelem, je chyba, po zprovoznění RV se do dalšího levelu samozřejmě dostanete taky a hlavně nepřijdete o ty postavy, které si s sebou vezmete. Na začátku je to jedno, ale v dalších levelech už je sakra znát, jaké má daná postava schopnosti. Spouštět hru několikrát jen proto, abych měl na začátku hrdinu s nejhezčím oblekem? Stejně se s jednou postavou nedá hrát pořád a navíc je vždy lepší to střídat hlavně kvůli zlepšování schopností (když si vypracuju jen jednu postavu a o tu přijdu, zbydou mi zelenáči, kteří se hned unaví nebo neumí tak dobře mlátit sekerou).

Koupě nelituju a těším se, co mě čeká v posledních levelech a jaká bude obtížnost.

Pro: Vše, co měla původní hra + nové postavy, zbraně, větší obtížnost.

Proti: Začátek trochu nuda, na těžší hraní člověk musí vydržet do dalších levelů.

+10