Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Greg

Greg

Matěj Pokorný • 31 let • Vývojář • Liberec

Komentář

Přejít na komentáře

Might & Magic Heroes VI

  • PC 80
Tuhle hru jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít. Jsem velký fanda předchozích dílů, především pak trojky a pátého dílu s datadisky. Autoři už dopředu upozorňovali na velké zjednodušení a návrat ke kořenům. Jak to dopadlo?

Začnu pěkně popořádku, kampaní. Ta je vcelku povedená. Sice mise je lepší hrát na přeskáčku, jinak se vám z příběhu brzy zatočí hlava, ale jinak se mi jejich náplň docela líbila a nakonec ani ten příběh nebyl špatný. Zamrzí jen délka celé kampaně, která se například s pátým dílem nemůže rovnat.

A teď už k samotné hře. Asi největší změna se odehrála ve vylepšování města. A mě osobně dost zklamala. Sice stále stavíte budovy, ale je jich podstatně méně a navíc pak v "přehledu města" ani nejsou nijak vidět. Pro mě tedy vážně docela šok, protože já byl vždycky ten budovatelský typ a když jsem teď nedostal možnost postavit kromě líhní téměř nic jiného a navíc se to ani nijak neprojevilo na vzhledu, tak mě to dost zklamalo. Další zjednodušení se týká počtu druhů surovin. Nyní jsou jen čtyři. Tady bych to jako problém neviděl, naopak možná jako výhodu. Dolů je na mapě celkově méně a tak se může stát, že se kvůli dost nedostatkovým krystalům strhne i pěkná bitva. Tím se dostávám k předposlední velké změně. Pokud chcete nějaký důl nebo líheň vlastnit, musíte mít obsazenou pevnůstku nebo město v okolí. A tady nastávají opravdu nepříjemné chvilky, když vám protivník jednu z těchto pevnůstek obsadí. Obsadí vám zároveň veškeré okolní doly. Těžko říct, jestli je to plus nebo ne. Na jednu stranu to udělá celou hru mnohem dynamičtější, ale zároveň to na můj vkus až příliš rozhoduje o poměru sil.

Poslední velký upgrade se odehrál u vylepšování hrdiny. Nyní už absolutně vůbec nezáleží na štěstí. Za získané levely dostáváte zkušenostní body, které pak lze investovat do jakýchkoliv schopností. Přináší to vetší dilema, ale v podstatě jsem za to rád.

A na závěr grafika... Ta je samozřejmě o dost lepší a já jsem s ní spokojen. Jenom animace monster, když bojují, nejsou pořád moc dobré. Když si vzpomenu na realistické pády lidí ve starém CS Source, tak jsou mi tady chvaty vojáků, kdy skrz na skrz proseknou protivníka a on se ani nepohne, dost k smíchu.

Co říct na závěr. Že se autoři vrátili k Heroes 3? Blbost! Že hru zjednodušili? To ano, ale v některých směrech mi to není moc po chuti. Kdyby udělali moderní verzi trojky s novou kampaní, grafikou a online "cool featurami", byl bych radši. Takhle asi prozatím zůstanu u pětky a budu doufat v nějaký spásný datadisk. Ono co si budem nalhávat. Samotná Heroes V byla taky na dvě věci...

Pro: Méně surovin, vylepšování hrdiny, grafika, mapy, obsazování území

Proti: Vylepšování města, příběhově chaotická kampaň, nevýrazné jednotky, kniha kouzel

+20 +22 −2