Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
33 let • ČR - kraj Liberecký

Komentář

Přejít na komentáře

DiRT 3

  • PC 75
- Šéfe, kolik tam chcete nepřeskočitelných keců a animací?
- Ano.

Není to tak neskutečně repetitivní, jako byla dvojka, ale pořád to není ono. K dokonalosti byl, řekl bych, dotažen arkádový jízdní model, který je relativně v pohodě i se všemi assistenty off (tak jsem to hrál a dohrál). Pohled z cockpitu opět bohužel jen ten vzdálenější s celým volantem.

Rally: Jasně nejzábavnější herní režim. Dokonce už se nestane, že jedete identické RZety za sebou. I tak se ale tratě dost opakují. Nemohl jsem si nevzpomenout na úžasnou variabilitu u Colin McRae Rally 3 , kde si člověk užíval, že si vybere jedno auto a skutečně se vcítí do role řidiče rally. Problém v začátcích je, že RZety trvají 90 sekund, což evokuje hru na mobily. Později už to je lepší, ale víte jak... zase jsem si říkal, jak by bylo skvělý vzít tuhle grafiku, tenhle jízdní model a k tomu tratě z Mobil 1 British Rally Championship . Bože, to by byla bomba.

Rally Cross: Celkem v klidu režim. Ale na předposlední obtížnost se mi asi nikdy nepovedlo nevyhrát. AI naštěstí neprasí jako v pozdějších hrách Codies (viz GRID Legends . Ke konci už měly závody zbytečně moc kol, což výzvu nijak nezvyšovalo, když člověk byl už od druhého kola první. Jasně, měl jsem tam ještě ten jeden stupínek obtížnosti, jenže... to bych se pak zase nechytal v jiných disciplínách. A neustále to přenastavovat, protože hard je hard jen někdy a jindy ne... meh.

Trailblazer: Druhá nejzábanější disciplína. Rally tratě a přemotorované monstrum. Z logiky věci chybí navigátor, ale zrovna tady by se hodil nejvíc.

Landrush: Dojet na bedně problém nebyl, ale dojet první... to se mi povedlo málokdy. První se kolikrát utrhl o půl kola a já fakt nevím, co jsem tam měl dělat víc. Ke konci hry strašné množství kol, až to začala být nuda.

Head2head: Jedete třikrát to samé na nudné trati. Jako finále soutěže to třeba v CMR3 a 4 fungovalo, samostatně ani omylem.

Gymkhana: No comment. Nehodí se to tam, je to nuda. Že to relativně fungovalo v DiRT: Showdown o rok dřív fakt neznamená, že to měli nacpat i do normálního Dirtu.

No a to je celý. Dvojku jsem pro ubíjející repetitivnost nedohrál, tady jsem dojel základní hru (velký pyramidy v menu) a na malé už kašlu. Stále u mě jasně vítezí první Dirt, který sice už taky nebyl moc o rally, ale zároveň byl výrazně různorodější. Zde trochu pomáhají různé denní doby a počasí, za to pochvala.

Krom nepřeskočitelných keců a animací, kdy budete neustále znásilňovat nějaké tlačítko pro přeskočení, ale stejně to nepřeskočíte, jsem ani nepochopil, k čemu je systém XPs. Ty jsou různé podle toho jaké si vyberete auto a jestli s ním splníte milník. No... takže jsem si vždy vybral auto, které slibovalo nejvíc XP (nejhorší auto 100 XP, nejlepší 2250... jako fakt?). Vůbec netuším, jestli mi ty XP ale k něčemu byly.

Grafika je skvělá, jediná škoda jsou opět chybějící noční stíny.

S každým dalším dílem začínám víc doceňovat ty starší díly. Teď jen fakt nevím, jestli je to mnou, nebo těmi novějšími hrami...

Pro: Grafika, jízdní model

Proti: Repetitivnost (opakování disciplín a tratí), Gymkhana, zbytečný systém XPs a zejména nepřeskočitelné kecy a animace

+11