Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

  • PC 80
V pořadí druhé rozšíření třetích Heroes of Might & Magic tentokrát nepřináší žádnou novou frakci, ale především nové kampaně, plus pár další drobností.

Pro mě jsou tím nejdůležitějším zmíněné kampaně a těch je tu celkem 7, jejichž příběh se točí kolem necromancera Sandra. Líbí se mi jak postupně hraji za všechny strany, tedy nejprve za hrdiny, kteří mají od Sandra za úkol získat potřebné části artefaktů, jen aby je Sandro následně podvedl. Později dojde i na hru za Sandra se sestavenými artefakty a nakonec opět za původní hrdiny, kteří se nakonec musí proti němu spojit.

Obtížnost prvních map kampaní mi přišla přívětivá, ale později začalo celkem přituhovat zhruba stejně jako v případě prvního rozšíření Armageddon's Blade. Zvláště pak v některých misích, kdy jsem byl soustavně napadán nepřáteli, kteří byli schovaní za jednosměrným teleportem nebo za branami, za které jsem se nemohl dostat. Bylo tedy potřeba počítat se soustavným přepadáváním od soupeře z různých míst. Moje klasická taktika s jedním hlavním a nejsilnějším hrdinou s magií země a Town Portalem je zde opravdu nutnost. Celkem pak zamrzí fakt, že mi hra na konci prvních kampaní tvrdí, že si hrdina přenese svoje skilly a kouzla do dalších kampaní. To ale není pravda, protože hrdinové sice později měli příslušný level, ale skilly měli náhodně nagenerovány.

Co se týče dalších přídavků tohoto rozšíření, nové artefakty a jejich skládání jsou zajímavou novinkou. Pak jsou zde nové typy terénů, které přinášejí nějaké výhody či nevýhody. Na ty jsem přicházel tak nějak náhodou a spíše mě štvalo, když můj silný kouzelník najednou nemohl kouzlit, ale zvykl jsem si. Zbytek jsou už jen drobnosti, které jsem prakticky ani nepostřehl.

Celkově hodnotím rozšíření nadprůměrně hlavně díky kampaním, které jsou skutečně povedené. Není to vždy jen o tom porazit všechny nepřátele, často dojde i na časový limit. Zamrzí ale absence Confluxu z prvního rozšíření v kampaních, přitom tam představené speciální jednotky jako sharpshooter či enchanter zde jsou. Škoda.
+17