Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 29 let • Lékař • Kroměříž (ČR - kraj Zlínský)

Komentář

Přejít na komentáře

Ryse: Son of Rome

  • PC 75
Ano, uhodli jste správně. Film 300: Bitva u Thermopyl patří k mým nejoblíbenějším. Vždycky jsem měl pro antické Řecko a Řím slabost a dodnes mě baví sledovat dokumenty nebo číst články k tomuto období. Pořádných her z tohoto pro mě tolik zajímavého a lukrativního období však bohužel mnoho není.

Ryse: Son of Rome přichází v roce 2013 jako launch titul pro Xbox One a je hned z prvotních záběrů jasné, že víc než o cokoliv jiného půjde o technickou ukázku toho, jaké ohromující audiovizuální zážítky lze od nové konzole čekat. A nemá v tom prsty nikdo jiný než studio Crytek, tvůrci série Crysis.

Tomu odpovídá i krátká délka hry, béčkový příběh a značná linearita hry. Graficky hra ale skutečně vyniká a některé scenérie berou i nyní, 10 let po vydání, dech. Značná část hry probíhá zpomalenými záběry při soubojích založených na jednoduchých ale zábavných a uspokojujících quick time eventech.

Pokud se vám líbily souboje z výše zmíněného filmu, které pak převzal i seriál Spartakus, rozhodně se budete bavit i tady. Trošku mě mrzí, že si autoři více nevyhráli s větší variabilitou modelů protivníků, kdy se stává až příliš často, že bojujete s trojčaty až čtyřčaty, které v jedné chvíli skolíte, načež přiběhnou naprosto identická další dvojčata. Ve hrách je tento neduh velice častý, tady ale vzhledem na všudypřítomný důraz na vizuál působí přeci jen o to více jako pěst na oko.

Ryse tedy svou úlohu technologického dema plní skvěle, což se ale dalo čekat už z prvních záběrů. Přesto mě hra příjemně překvapila i v jiných ohledech. Je to velice příjemná oddechovka na 2-3 večery, dneska už opravdu za pár babek.

Pro: audiovizuální zpracování, postavy, boj, efekty, Řím

Proti: krátké, opakující se modely postav, kromě audiovizuálu jinak značně béčková záležitost

+22