Herní výzva 2022
Obecně mám rád svět Falloutu. A to kvůli tomu, že mám rád post-apo, ale zároveň nemám rád depresivní světy. A právě takový je tento svět. Ukazuje svět po jaderné apokalypse v pozitivnějším světle, ve kterém se lidstvo po desítkách let pomalu dostává do něčeho vyspělý středověk. Je to svět, který nabízí obrovský potenciál pro kohokoli, kdo má dobrodružnou a podnikavou povahu. Možná právě kvůli falloutu mezi námi žije tolik Nuclear simpů.
Bethesda Game Studios je jeden z nejhorších vývojářů her na planetě Zemi. Nemyslím si, že je to tím, že by tam pracovali neschopní lidé. Aspoň ne na straně vývojářů. Na bethesdích hrách pracuje hromada lidí, kteří se zabývají samotným obsahem, ať už hudbou, grafikou, nebo budováním světa. Ale to, co si myslím je, že Bethesda prostě na tak veliké hry nemá. Takto velké hry vyžadují obrovské množství zdrojů, komunikací, spoluprací a někdo to celé musí řídit. Obávám se, že právě tam je problém.
Bethesda totiž nejen, že není schopná dát si čas a opravit svůj engine, nebo možná přejít na nějaký jiný a ten aktuální dát konečně k ledu. Ale není schopná ani využít potenciál svých světů. Víte kolik příběhů se ve světě Falloutu odehrává? A jakou má ve skutečnosti hloubku?
Dokázali byste si představit například film ze světa Bratrstva oceli? Nebo seriál o budování Nové Kalifornie? Jak se vlastně začalo pracovat na FEV? Možná by vás mohlo zajímat dění okolo Vault-Tecu? Nebo válka USA s ČLR a svět ve kterém lidé žili před válkou?
Myslím, že potenciál k prozkoumání světa Falloutu v ostatních médiích je dostatečně velký.
Ale teď už k samotné hře. Základní zápletka tohoto DLC je podle mě dobrá. Její provedení je tradičně bethesďácké, takže jako obvykle: Využití potenciálu 2/10.
Hráč v tomto DLC pátrá po nezvěstné slečně, ale následně se dostane do „šíleného“ dilematu, ve kterém vlastně má hned ze začátku celkem jasno jak volit. Když hráč dokončí hlavní příběh za Institut, technicky vzato jej vede a mohl by vydávat dekrety. A právě toto je pro hry od Bethesdy typické. Dosáhnete úspěchu, který vás posadí do čela nějaké frakce, ale přesto jste pro všechny ve frakci jen výkal na podrážce. Ačkoli byste mohli vydávat rozhodnutí a spoustu věcí na fungování frakce změnit, nic z toho udělat nemůžete, protože hra vám takovou možnost nedá. Přestože jako vedoucí Institutu by hráč mohl rozhodnout, že ačkoli by Institut věděl o Synteticích na ostrově, nejsou hrozbou a není třeba s nimi nic dělat.
Věc, která mě nejvíce zaujala na tomto DLC je jeho svět, který mi přišel udělaný poměrně zajímavě. Je asi čtyřikrát menší, než svět hlavní hry, ale přesto má téměř obdobné množství obsahu. V některých ohledech i celkem originálního.
Nevím pořádně co víc o tom říct, Tohle DLC mě na první pohled celkem zaujalo, ale ve výsledku mě to nijak zvlášť neohromilo, ani neurazilo. Celkově je to stále takové nanicovaté, ale stále lepší, než NukaWorld, které jsem ani nedohrál.
Celkem by se mi líbilo, kdyby Bethesda konečně zvolila jiný přístup herních postav k hráči, než: „U Atoma, tobě se ukázala Matka, ty jsi vyvolený a všichni tě okamžitě přijímáme a budeme tě uctívat!!!“
Obecně mám rád svět Falloutu. A to kvůli tomu, že mám rád post-apo, ale zároveň nemám rád depresivní světy. A právě takový je tento svět. Ukazuje svět po jaderné apokalypse v pozitivnějším světle, ve kterém se lidstvo po desítkách let pomalu dostává do něčeho vyspělý středověk. Je to svět, který nabízí obrovský potenciál pro kohokoli, kdo má dobrodružnou a podnikavou povahu. Možná právě kvůli falloutu mezi námi žije tolik Nuclear simpů.
Bethesda Game Studios je jeden z nejhorších vývojářů her na planetě Zemi. Nemyslím si, že je to tím, že by tam pracovali neschopní lidé. Aspoň ne na straně vývojářů. Na bethesdích hrách pracuje hromada lidí, kteří se zabývají samotným obsahem, ať už hudbou, grafikou, nebo budováním světa. Ale to, co si myslím je, že Bethesda prostě na tak veliké hry nemá. Takto velké hry vyžadují obrovské množství zdrojů, komunikací, spoluprací a někdo to celé musí řídit. Obávám se, že právě tam je problém.
Bethesda totiž nejen, že není schopná dát si čas a opravit svůj engine, nebo možná přejít na nějaký jiný a ten aktuální dát konečně k ledu. Ale není schopná ani využít potenciál svých světů. Víte kolik příběhů se ve světě Falloutu odehrává? A jakou má ve skutečnosti hloubku?
Dokázali byste si představit například film ze světa Bratrstva oceli? Nebo seriál o budování Nové Kalifornie? Jak se vlastně začalo pracovat na FEV? Možná by vás mohlo zajímat dění okolo Vault-Tecu? Nebo válka USA s ČLR a svět ve kterém lidé žili před válkou?
Myslím, že potenciál k prozkoumání světa Falloutu v ostatních médiích je dostatečně velký.
Ale teď už k samotné hře. Základní zápletka tohoto DLC je podle mě dobrá. Její provedení je tradičně bethesďácké, takže jako obvykle: Využití potenciálu 2/10.
Hráč v tomto DLC pátrá po nezvěstné slečně, ale následně se dostane do „šíleného“ dilematu, ve kterém vlastně má hned ze začátku celkem jasno jak volit. Když hráč dokončí hlavní příběh za Institut, technicky vzato jej vede a mohl by vydávat dekrety. A právě toto je pro hry od Bethesdy typické. Dosáhnete úspěchu, který vás posadí do čela nějaké frakce, ale přesto jste pro všechny ve frakci jen výkal na podrážce. Ačkoli byste mohli vydávat rozhodnutí a spoustu věcí na fungování frakce změnit, nic z toho udělat nemůžete, protože hra vám takovou možnost nedá. Přestože jako vedoucí Institutu by hráč mohl rozhodnout, že ačkoli by Institut věděl o Synteticích na ostrově, nejsou hrozbou a není třeba s nimi nic dělat.
Věc, která mě nejvíce zaujala na tomto DLC je jeho svět, který mi přišel udělaný poměrně zajímavě. Je asi čtyřikrát menší, než svět hlavní hry, ale přesto má téměř obdobné množství obsahu. V některých ohledech i celkem originálního.
Nevím pořádně co víc o tom říct, Tohle DLC mě na první pohled celkem zaujalo, ale ve výsledku mě to nijak zvlášť neohromilo, ani neurazilo. Celkově je to stále takové nanicovaté, ale stále lepší, než NukaWorld, které jsem ani nedohrál.
Celkem by se mi líbilo, kdyby Bethesda konečně zvolila jiný přístup herních postav k hráči, než: „U Atoma, tobě se ukázala Matka, ty jsi vyvolený a všichni tě okamžitě přijímáme a budeme tě uctívat!!!“
Pro: Mount Desert Island z Maine tomuto světu dává poměrně obstojný vzhled, příběh ujde, některé vedlejší úkoly jsou fajn, žije tam zábavná svítící potvůrka podobná mořskému ďasovi.
Proti: Co k tomu říct, dělala to Bethesda. Poměrně častá nelogičnost, která narušuje zážitek. Nemohl jsem si adoptovat svítícího mirelurka.