Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Command & Conquer: Red Alert

  • PC 80
Co vlastně napsat k Red Alertu, když vznikl o rok později než Command and Conquer a je to v podstatě totéž? Vítězná sestava se nemění, pokud něco funguje, tak také ne. Tvůrci vzal drtivou většinu z původní hry a prostě to předělali do retro stylu (válka mezi Sovětským svazem a Spojenci se odehrává v roce 1946).

Zůstal celý princip hry, většina jednotek i budov má svou retro podobu (místo obelisků světla tesla věže), místo tibéria je tu ruda (která naštěstí není toxická). Nechybí kampaně za obě strany plné filmečků, opět platí že jedna strana je brutálně silnější. Pathfinding se o fous zlepšil i když stále jsem měl pocit, že moje jednotky zkrátka vědí lépe jak já kudy jet. Umělá inteligence je opět stejné na naštvání - harvester jede na nejvzdálenější místo, ideálně tam kde do něj někdo začne střílet a pak si klidně sklízí a nechá do sebe pálit. Totéž jednotky, které stojí na místě a koukají, jak je někdo zdáli ostřeluje.

Co mě vyloženě sralo byl nehorázně cheatující soupeř. Lodičky, transporty či letadla přilétající odnikud nebo někde mimo mapu, takže si člověk nepomůže ani tím, když zničí letiště nebo přístavy. Na bugy jsem narazil jen jednou - to že se bez patche nepřehrávají některá videa.

Co je tedy nového? Námořní jednotky (Sověti mají ponorky, Spojenci lodě které můžou ostřelovat i pobřeží). Přibylo pár originálních misí, už to není z 90% jen dobyj základnu. Je tu i několik misí na čas, občas dostanete do rukou specialistku Tanyu, nebo procházíte nějakou budovu. Jak jsem říkal, opět je tu jedna strana silnější, tentokrát Sověti. Ultimátní tesla věže na obranu, ultimátní Mammoth tanky na útok. K tomu psi, solidní letectvo a jako vrchol Iron Curtain, která na chvíli znesmrtelní jednotku. Spojenci tahají za slabší konec, nejsilnější jednotkou je Medium tank, věžičky jsou k ničemu. Chronosféra, o kterou jde celou hru dokáže přenést jednu jednotku, což je k ničemu. Na druhou stranu loďstvo je lepší, v roli spojenců si vyzkoušíte i komando Tanyu, která zabije cokoliv na jednu ránu, no a jednotky jsou levnější.

Příběh obou stran je opět plný FMV sekvencí s živými herci a trošku zastaralých, ale stále působivých animací různých jednotek. Trošku mě zamrzelo, že některé tyhle animace se opakují víckrát za hru. Co se týče příběhu, je trošku ulítlý - Albert Einstein se vrátí v čase, aby zabil Hitlera, čímž Sověti ztratí soupeře a v roce 1946 se rozhoří bitva o Evropu. Zatímco kampaň na spojence je celkem o ničem - jsou tu dva nezajímaví generálové a Tanya, za Sověty je větší zábava. Sexy Naďa, Graděnko, Kukov všichni hrají své hry a nad tím vším je maniakální Stalin. Kampaň je plná zrad a vystihuje parádně éru, kdy lidský život v Sovětském svazu nic neznamenal.

Každopádně se Red Alert hraje víceméně stejně jako originální Command and Conquer, příliš změn nepřináší, ale to dobré - parádní hratelnost zůstává, takže znovu 80%.
+15