Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Inquisitor

  • PC 35
Nebudu tu horekovat a oslavovat zlaté české ručičky. Chápu, že tato hra je dílem ministudia(dá-li se to tak vůbec nazvat), která neměla prostředků nazbyt a pokud bych měl hru snad hodnotit v tomto duchu, přiklonil bych se k mnohem vyššímu hodnocení. Na druhou stranu ze hry přímo čiší ambice zapsat se do fondu daného žánru.

Hru jsem kdysi dávno dohrál( docela obdivuju svoje tehdejší nervy) za paladina(obdivuju svoje nervy dvojnásob). Tehdy mě ten příběh a dobová atmosféra hry ještě udržela na koleji a táhla mě kupředu k cíli. Celý ten příběh, grafika a rozhovory,- zkrátka to adventurování okolo, je dělané s neskutečnou porcí enthusiasmu k době a ke zvolené tematice a je radostí to hrát. Pravda, leckteré dialogy se opakují dokola a dokola,až mě to nebavilo číst furt dokola, takže běda, pokud se mezi těmi opisy toho samého objevila nová informace někde uprostřed. Hru provází dobře zvolená hudba, ať už se nacházíte kdekoliv a dále vtahuje do hry. Nedávno jsem viděl týpka, jak to hraje na youtube, tak jsem na to dostal chuť znova a rozhodl se, že si to dám za kněze. No netušil jsem, že za paladina, kde vám tečou nervy z nespočetných promáchnutí naprázdno, za kněze vám bude akční řádek přetékat jednoduchým popiskem typu : Cíl se kouzlu ubránil a nějaké %, které vyplývá bůhví z čeho.

A to se dostávám k jádru pudla. Boj je totiž neskutečně frustrující. Celá hra se svym velmi jednoduchym ovládáním a nastavením( které ani není možné změnit- alespoň ne ingame) by na to adventurování bohatě stačila. Jenže ve hře se bojuje až nechutně moc. Dokud jsou to nějaká ta meelečka, tak budiž, ale jakmile narazíte na něco, co nedejbůh kouzlí, nebo na jakoukoliv formu magie, začíná marná sháňka po informacích, co se s tim dá vůbec dělat. Ta hra prostě neni na ten boj vůbec designovaná, tak nechápu, proč ho tam je tak nesmyslně moc. Nedohledáte se tam informací o nepříteli, pak ani nevíte, že jste někde, kde ani nemáte se svym lvlem co dělat. Nedohledáte se statů, abyste viděli, jestli je nepřítel náchylný na nějaký element. Když vás stihne nějaký negativní efekt, netušíte, čím to odstranit, protože košnatých blábolů u všeho je sice že by z toho hlava praskla, ale ve skutečnosti se z toho prakticky nedozvíte vůbec nic. Celý systém atributů a mechanických prvků zahrnutých v boji, je mnohem více, než vám hra vůbec říká. Celá přesnost se zakládá na bůhví čem a ikdyž levelujete intuitivně schopnosti, které praví, že ji tim zlepšujete, nikde to nevidíte. Nikde pořádně nevidíte efekt ničeho, že by se něco zlepšilo, vyjma toho že nasadíte lepší brnko. Opravdu nemám v povaze kritizovat ve hře špatnou grafiku nebo efekty, jenže tady chybí jak to, tak i jakákoliv orientační prvek, který by vás jakkoliv směroval.
Jeden z mých followerů se za tu odehranou dobu v 1 aktu už stihnul nakazit jedem, byl oslabenej, zpomalenej a prokletej a znehybněnej. Mám asi 3 kouzla, jejichž popisek tvrdí, jak léčí jakési neduhy o jakési síle, nad poskytnutou matematickou formulí nehodlám ani bádat, pánové se neobtěžovali ani zamyslet nad tím, že by jejich hru mohli hrát pouze fanoušci žánru, nýbrž bez magisterského titulu na pravidla D'n'D. No a kupodivu, na žádný z výše zmíněních neduhů žádné z kouzel nefungovalo. Tak co si z toho má hráč vzít? Že má něco na malé úrovni, to neví. Že zkouší špatné kouzlo, to neví, protože popisek kouzla stojí za ******, že je daný neduh o vyšší nebezpečnosti, než jaký dokáže kouzlo vyléčit- prosim pěkně, co je to ta nebezpečnost a jak poznám její úroveň?
Ani se nebudu bavit o nepřátelích. Ti totiž, pokud nejde o čistá meelečka nebo něco nemagického, tak je to na ragequit. Vy ovládáte pár užitečných kouzel, z nichž vám ty defenzivní a podpůrná vydrží pár vteřin a než je stihnete nakouzlit všechna, některá už jsou fuč. Dobrých útočných kouzel by mohlo být dost, ale s drtivou z nich se ani netrefíte, protože nevidíte nepřátelské rezistence. u všeho musíte čekat jak magor několik vteřin, než se ,,refreshnete'' , pak se ani netrefujete, prostě demence. Nepřátelé oproti tomu žádnými cooldowny netrpí, kouzlí totiž elementální kouzla, kterými se minout nedá a vrhají je rychlostí jak střelbou z kulometu. Následně za takového magora dostanete 50 zkušeností.....Pokud snad narazíte na něco, co kouzlí i normální kouzla, pak vězte, že je kouzlí na magisterské úrovní o několikanásobně vyšším damage a šancí na zásah, kde vy jste při nejlepším studentík a netrefíte se ničim. Celé bojování až na vyjímky v této hře se tím degraduje na prachsprosté hit'n'run taktiku, přičemž s nejvyšší pravděpodobností budete nakupovat a používat pečetě. Pokud se objeví něco, co nezdoláte ani s pečetěmi, nezbývá než vyvolat dzina, který to, jakožto prakticky cheat, udělá za vás, ale nedostanete ani bodík zkušenosti, Pokud si to shrnu, nikdy v životě jsem takhle trapnej systém neviděl. V této hře hráč nemá NIKDY pocit nějakého zlepšení. Ať už to je nově získaným kouskem výbavy, nově naučenými kouzly nebo postoupení na vyšší odbornost. Pokud se nevracíte zrovna někam, kde jste byl ak před 15 levely, můžete se spolehnout na to, že vás budou čekat jen tuhé boje s nepřáteli o schopnostech omnoho vyšších než jsou ty vaše, se záhadnými resistencemi, kde vaše kouzla, která mají ubírat 60HP uberou sotva 20 atp. Potkáte otrapy, kteří vás otráví na první ránu i přesto, že máte rezistanci na jed kolem 60ti. Celkovou morálku, hráči do toho podkopává ještě neustálý a otravný respawn nepřátel a to kolikrát nejde zrovna o žádné mazlíčky. Sotva ujdete o obrazovku dál, další enemák už stihnul vylézt ze sudu, vyloupnout se ze zdi, vystoupit z pekla nebo bůhví odkud. Ale to stále není vše. Nejen, že se respawnují, ale ještě mají omnoho víc HP než vy a vaše družina a jsou šťastnými majiteli 1-2 léčivých láhví. Pokud hrajete za kněze či mnicha, kde nebudete čekat, než k vám meele soupeř doběhne, ale budete hitovat a utíkat, pak se vrátíte a zjistíte, že už je tam další, bude vás to bavit? Boj v této hře je natolik otravnej a frustrující, že po chvíli už vás bude na hře srát uplně všechno. Otráví vás truhla na 5 minut? smůla. zmrazí a zpomalí vás past na truhle? smůla. škoda, že se ještě hráč nemůže zapálit nebo probíjet elektřinou. Nejde mi do hlavy,jaktože takhle geniální nápad dotyčného nenapadl, když dokázal do hry přidat takové perly jako je klepající se kurzor či uplně invertované ovládání při debuffu. Abych nezapomněl, ve hře je spousta dungeonů, mno a v těch se vás vážení pokusí sežrat i zdi. já se zasekával při útěcích před nepřáteli naprosto běžně co pár minut. i přes relativně jednoduchý ovládání na první pohled, je to ovládání tak debilní, že musíte stíhat sledovat baňky s energiema, Hp followerů, do toho se stresovat nad cooldowny( přičemž nepřítel bude zvesela stále metat čárymáry bez přestávek), a k tomu budete lozit do inventáře, protože slotů pro rychlý použití máte 10. Další věcí je rychlost celýho boje, postav atp. , která vůbec neštimuje s celkovou ideou cooldownů. Pánové to provedli tak, jako by se v jejich hře bojovalo o rozlohách podobných u Diabla2 a ne v úzkých dungeonech a malých lokacích, kde se všechny postavy pohybují jak kdyby sjížděly čáru 2x denně. K čemu je maxování rychlosti? Však se téměř všichni enemáci pohybují stejně rychle, ba i rychleji než já? A pokud ne, tak to jsou zrovna ti, kteří to nemají zapotřebí, protože vám dají damage za 200hp jednim kouzlem. nevim co dalšího bych vytknul, jinak je boj naprosto perfektní záležitost. V gratulacích a poděkování na jejich ofiko stránkách jsem doslovně nenašel dotyčného, který měl toto na starost, jinak bych mu pogratuloval sám, jak dokázal dokurvit hru s jinak perfektní ideou a dobrým příběhem. Edit: Našel jsem, takže gratuluji pánům Janu Velátovi a Ondřeji Doležalovi za dokurvení jinak solidní hry svými ,,povidly''.

Víte, co je největší tragédie? Že se najdou lidé, kteří vám ve finále řeknou, že hra pouze nevodí za ručičku a že si na to časem hráč přijde sám. Souhlasim, že v rámci questů a logických hádanek je to pozitivní vlastnost hry, ale abych trávil marným přemýšlením co a jak funguje v boji, to se na mě nezlobte, to je špatný design a odfláknutý UI. Ono totiž toho času neni nazbyt, a já si u hraní her pořád zakládám na tom hlavním prvku, se kterym jsem hry začal hrát kdysi jako špunt- ZÁBAVNOST.

Edit: Musim trochu zrevidovat svůj komentář. Jak jsem už psál výš, nechal jsem se zkoušce vystavit podruhé. Šel jsem dloouuuhou cestu bolesti a utrpení a nakonec se rozhodl to vzdát někde uprostřed druhého aktu. Již jsem to břímě nemohl dál nést. Zjistil jsem totiž, kde se skrývá skutečné zlo, nejvyšší kacíř, velekněz temnot, nechť je mu nebe peklem a peklo něčím ještě horším. A ikdyž jsem svého snažení v utherském království zanechal, zde, ve své pravé sféře, se budu až do skonání věků a nebo mého modlit, aby očistec dotyčného kacíře nikdy neskončil za jeho zločiny proti hře a zbytku týmu, který se snažil svět zkrášlit o další, bez zla napáchaného dotyčným kacířem, krásný kousek svého žánru. Musím snížit hodnocení o dalších 10% a s politováním konstatovat, že kdyby alespoň pánové se uvolili uvolnit kód, mohli na nápravě spočinout jiné, čistší ruce, které by očistily hru od slizu a hnoje, který tam dotyčný zanechal. Pokud snad na té hnojárně jménem combat rules páchaly zlo vícerorukou, doporučuji záležitost prošetřit někým způsobilejším ze svatého oficia, neboť se pravděpodobně jedná o herezi nejhlubšího zrna nejen proti zbytku týmu a hře samotné, ale i proti každé živé bytosti, které kdy za toto zaplatili tvrdou měnou svých měšců. Konec deníku inkvizitora Matlajse, který bezprostředně po dokončení těchto řádků maže toto sémě zla z počítače, registrů a pokud by snad tento exorcismus nepomohl, uvedení do továrního nastavení by mělo účinkovat vždy, nebo´t občas se musí vyrvat s plísní i zdravý květ.

Takže sumasumárum tahle hra si IMo zasluhuje 45% a to čistě jen za tu adventurní část hry, která je opravdu dobrá.

Pro: Zvolená tematika, Adventurní část hry, hudba.

Proti: Boj-katastrofa. UI-katastrofa. Nenastavitelnost ovládání-zejména rychlost při boji/nemožnost aktivní pauzy

+18