Na jisté louce stojí menší městečko, jehož obyvateli jsou Myslíci – roztomilí a mírumilovní modří tvorečkové. Všichni se tu mají rádi, všichni mají smysl pro “obecné blaho” a všem se tu v duchu independence žije blaženě. Opakem jim jsou Kazíci, nepřejícné a zlovolné kreatury velmi hrubého zrna, které zamýšlejí invazi. Tuto konspiraci ovšem odhalila dvojice protagonistů – Jarda a Šmarda (v originále Zak a Jack), dva neodlučitelní přátelé, kteří své domovině poskytnou efektivní obranu.
Bitva o Příšerkov započne v létě a skončí na podzim příštího roku, tedy klasické přesroční obléhání. Ve hře existuje celkově pět etap, respektive lokací na hranicích městečka, kde jsou sváděny boje, a dohromady 39 úrovní (ačkoliv oficiální popisky uvádějí nesprávných 32). Každou lokaci vyhrožuje Myslíkům jeden z pěti Kazíkovských velitelů, pětice více či méně originálních kreatur, které figurují jako finální boss na jejím konci. V úrovních samých probíhá denní cyklus.
V průběhu hry na obranné stanoviště Jardy a Šmardy nalétávají v každé z úrovní proměnlivé počty piraňodaktylů, nosorosaurů, baloňáků, uchofantů a robokoptér. Ti je na pojízdném jeřábu vlevo sestřelují kamenovým kanónem s příslušnými modifikacemi a během toho chytají zasílané bonusy zdraví a bodů, neboť vynálezci a alchymisté přirozeně podporují své dva obránce. Nepřátelské síly mají v moci i podpůrné prostředky: katapulty, obrněná vozidla, vzducholodi a helikoptéry, aby svými mýdlovými bublinami kamuflovaly postupující útočníky.
Hra buduje zejména na postřehu a smyslu pro taktiku, neboť pozdější úrovně se stávají výrazně obtížnými.
Zak and Jack in Showdown at Monstertown
Jarda a Šmarda: Záchrana Příšerkova
26.04.2006
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne