Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zaero: Mission Pack for Quake II

1998
77
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Úspěch operace Alien Overlord, na konci Quake II, která vyvrcholila zabitím Makrona, mariňákem Bittermanem způsobil, že lidé ztratili obezřetnost. V domnění, že hrozba v podobě biomechanických zrůd pominula, začali lidé Stroggos kolonizovat. Po dvaceti letech budování vlastních struktur a intenzivní těžby nerostných surovin zjistili, jakou udělali chybu. Stroggové totiž znenadání zaútočili a to přímo z nitra kolonizované planety. Ta samá entita, která před dvěma dekádami obelstila lidi nastrčeným “vůdcem” Makronem potají, po celou tu dobu, šroubek po šroubku a trpělivě dávala dohromady hrozivou armádu pomsty.

Každý pravý fanoušek Quake II zná jeho dva datadisky The Reckoning, následované Ground Zero. Zdaleka ne každý už zná dvojici datadisků neoficiálních, jako je právě Zaero a také Juggernaut. Datadisk Zaero přináší čtrnáct nových, odlišně otexturovaných úrovní, dvě multiplayerové mapy, přičemž grafická a zvuková stránka hry se nezměnila. Hráč se utká se třemi novými typy nepřátel (hellhound, handler a Sentient) a chopí se tří nových druhů zbraní (pistole na světlice, sonický kanón, sniperská puška). Nezůstává pozadu ani s vybavením, pro nového hrdinu. Po zdech tak lze nově lepit miny s laserovým paprskem. Recon vize odhalí nepřátele a EMP střely ochromí jejich palebnou sílu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Další nášup z Quake universa je za mnou. Není nic, v čem by Zaero exceloval nad oficiálními datadisky, ale zase s nimi dokáže držet byť nepravidelný, tak stále dostačující krok.

Mapy jsou natáhlé spíše do délky než do šířky, přinášejí větší množství slabších Stroggů a často je v nich použitý dosti nešikovný back-tracking a skripty. Dostal jsem se do situace, kdy jsem splnil hlavní úkol, ale totálně mi došla munice. Přede mnou byli dva velcí frajeři, do kterých je střílení s blasterem stejně účinné jako házet zápalku do jícnu sopky. Vykašlal jsem se na ně, otočil jsem to a vrátil se cestou zpět tam, kam jsem se měl dostat. Jenže hra neuznala můj progress, nespustil se skript a já nemohl pokračovat. Nezbývalo, než zatnout zuby a ty dva tanky s tím pšoukátkem ustřílet.

Zaškobrtnutí přichází i ve dvou dalších místech, kdy jsem byl naprosto nasuchu. Vzhledem k tomu, že po zbytek hry jsem měl spíše opačný "problém", bych to považoval za dost zásadní chybu v designu a vyvážení obtížnost. Používání základního blasteru na megasilné potvory, který vydrží těch vystřelených ohníčků asi 50, opravdu nebylo nic zábavného. Oproti tomu je tady taky pár zajímavých momentů včetně originálního souboje s finálním bossem.

Nové zbraně jsem příliš nevyužíval, ačkoli jim nemůžu upřít slušnou účinnost. Sniperka se používá dost zvláštně - je možno jí používat pouze přes hledí, než dojde k výstřelu je potřeba asi 4 sekundy počkat a poté je schopno střílet i skrz zdi. Jenže žere dost munice a pohyb s ní je vcelku nemožný. Sonický kanón je také účinný, ale žere vzácné celly a může být hodně nebezpečný i pro hráče. Flare gun je nějaký easter egg nebo co, jinak si to neumím vysvětlit. Z udělátek stojí za řeč EMP granát, který vyřadí z provozu nepřátelskou střelbu.

Díky ohlasům jsem měl pocit, že je Zaero nejlepší ze všech čtyř velkých datadisků pro Quake II. Velké očekávání se ale nevyplnilo a králem pro mě taxtále zůstává The Reckoning.

Obtížnost: Hard
Verze: KMQ2 0.20 - update 6

Velké dík patří místnímu mod-guru PavloviU, díky kterému jsem si mohl Zaero zahrát v KMQ2 technické vybroušenosti.
+12