Další z řady klasických DOSových 2D plošinovek. Hra je svou hratelností velmi podobná hře Jill of the Jungle.
V této hře se vžijete do role dobrodruha jménem Malvineous a vaším úkolem bude prozkoumat starověkou civilizaci jménem Xargon na ostrově Madagaskar. Při této výpravě se samozřejmě utkáte s velkým množstvím různých potvor, k jejich ničení budete používat klasickou pistoli. Účinnost své zbraně, konkrétně sílu a rychlost, můžete zvyšovat sbíráním krystalů různé barvy. Samozřejmostí je i překonávání různých překážek známých z jiných plošinovek, jako jsou bodáky, liány atp.
Mezi jednotlivými levely se přesouváte pomocí hlavní mapy, na které si můžete vybrat level, který se vám zlíbí.
Xargon se skládá ze tří částí. První, 'Volume One: Beyond Reality', byla vydána jako shareware, další dvě části 'Volume Two: The Secret Chamber' a 'Volume Three: Xargon's Fury' již byly prodejné samostatně.
Hra byla 4. srpna 2008 uvolněna jako freeware spolu se zdrojovými kódy.
Xargon byl jako nástupce Jill of the Jungle, velice vítanou hrou. Bohužel mě však tolik neokouzlil a nakonec jsem ho dokončil jen z povinosti.
Prostředí, ovládání či zvuky, přesně připomenou tři epizody Jill. Mechanismy jsou podobné, nebo úplně stejné, hratelnost je však z mého pohledu těžší. Rychlost se kterou lze útočit/střílet je strašně nízká. Hráč tudíž musí více odhadovat a střilet dopředu. Pomlka mezi klasickými dvěma výstřely, je také nekonečně dlouhá. To vše lze samozřejmě vyplnit koupeným rapid fire ale už to není ono.
Mise jsou docela pestré ale velice spletité a dlouhé. Často tak člověka naštve, že došel konce a musí se vracet (něco nenašel), nebo ho zkrátka v půlce zabijí. Hra tak docela ztrácí na své zábavnosti
Změna v jiné zvíře, nový equipment, to vše je pěkné ale buďto to už bylo v samotné Jill, nebo to stejně kvalitu nezachrání. Zvláště v této hře je citelná absence krátké nezranitelnosti po ztrátě jednoho života(v jill taky nebylo), stačí tak jednodušše špatně skočit a jste mrtví.
40%
Prostředí, ovládání či zvuky, přesně připomenou tři epizody Jill. Mechanismy jsou podobné, nebo úplně stejné, hratelnost je však z mého pohledu těžší. Rychlost se kterou lze útočit/střílet je strašně nízká. Hráč tudíž musí více odhadovat a střilet dopředu. Pomlka mezi klasickými dvěma výstřely, je také nekonečně dlouhá. To vše lze samozřejmě vyplnit koupeným rapid fire ale už to není ono.
Mise jsou docela pestré ale velice spletité a dlouhé. Často tak člověka naštve, že došel konce a musí se vracet (něco nenašel), nebo ho zkrátka v půlce zabijí. Hra tak docela ztrácí na své zábavnosti
Změna v jiné zvíře, nový equipment, to vše je pěkné ale buďto to už bylo v samotné Jill, nebo to stejně kvalitu nezachrání. Zvláště v této hře je citelná absence krátké nezranitelnosti po ztrátě jednoho života(v jill taky nebylo), stačí tak jednodušše špatně skočit a jste mrtví.
40%
Pro: Nástupce Jill
Proti: Ve výsledku však špatný nástupce Jill