Najít v dnešní době kvalitní indie hororovku je úkol srovnatelný s pátráním po jehle v kupce sena. Fenoménem jsou bez debat „lekačky“, ze kterých se vám udělá "hnědo před očima". Hlavní úlohou je vystrašit hráče, nejlépe tak, aby celou noc probděl s rozsvícenými světly, třesouce se pod peřinou. Mezi vývojáře, kterým se toto povedlo, se řadí i Copperbolt se svým freewarovým počinem Whiskers. Jedná se o příběh založený na snaze vyprostit se ze zvrácených machinací krvelačného maniaka, jenž si libuje v promyšleném ubližování a trápení druhých.
Hlavní hrdina se potácí někde mezi vědomím a bezvědomím, nacházejíc se v zatuchlém sklepení, bez oken a o minimální stravě, jež patří dvěma sériovým vrahům v maskách zvířat. Jeho myšlenky se v tuto chvíli soustřeďují pouze a jen na tutéž věc - útěk. Cesta ven existuje, ale on ji v tuto chvíli nevidí, poněvadž je paralyzován strachem, není schopen logicky uvažovat. Nikdo jiný než hráč zrovna přítomen není, což znamená, že ústřední postavě podáváme pomocnou ruku. Jedinou cestu k záchraně představuje sesbírání každého drobečku vychytralosti a přelstění, pakliže nechceme zaplatit životem. Psychopati jsou vytrvalí a mají tvrdou konstituci, přechytračit je bude velký oříšek.
Whiskers nese štítek "únikové adventury", čili budeme převážně interagovat s objekty pomocí myši. Neobejdeme se rovněž bez kreativity a schopnosti chápat věci v širších souvislostech, vhod přijde i odolnost vůči stresu, jelikož s každým otevřením nových dveří se atmosféra přiostřuje a srdeční tep vyskakuje to nadlimitních hodnot.
Schéma by se dalo přirovnat k dějové linii série Bad Dream.
- Žánr
- Forma
- freeware
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne