Pro milovníky logických her z pohledu vlastních očí přichází další přírůstek, tentokrát jen velmi málo známý. Ve hře Vitrum se hráč ocitá v uzavřené úrovni a jeho úkolem je dostat se z ní ven. Aréna je plná překážek, z nichž některé jen překážejí (zdi, dveře, otvory v zemi), jiné jsou smrtícími pastmi (lasery, radioaktivní plochy).
Při svých pokusech o pokoření úrovně máte k dispozici dvě speciální rukavice a do každé z nich je možné načerpat energii z barevného krystalu. Každá barva symbolizuje jinou schopnost - červená umožňuje vysoko skákat, tyrkysová vytváří dočasnou plošinu, žlutá obrací gravitaci, bílá vytváří ochranný štít atd. Každou schopnost je možné použít pouze jednou a poté si ji hráč musí znovu nabít.
Hra se vyznačuje poměrně vysokou obtížností, protože obvykle musíte celou úroveň dohrát na jeden zátah. Jen občas se uprostřed nachází checkpoint. A jak se postupně úrovně rozrůstají a přibývá smrtících míst, je každá chyba zaplacena kouskem hráčových nervů. Nestačí jen řešení objevit - je nutné ho také dokázat realizovat.
Dohrál jsem level 34 (z celkových padesáti) a málem jsem u toho rozbil stůl vzteky. Krucinál, proč je obtížnost těch levelů zvyšovaná čím dál menšími plošinkami? Na začátku jsem musel přemýšlet, teď už jen bojuju s nepřesným ovládáním. Krucinál...
EDIT: Level 35 mě přiměl hru odinstalovat. To už není hra, ale mučení...
EDIT: Level 35 mě přiměl hru odinstalovat. To už není hra, ale mučení...