Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Adieu (08.03.2024 21:16): To víš, mám teď zase období vyznačující se mořem volného času. Netuším, jak dlouho mi vydrží. :D
A ano, je třeba to přijmout jako simulátor běhání a luskání s mnoha dialogy a stereotypnějším tahovým soubojákem a hned se dá si to užít.

@John Mirra (08.03.2024 20:47): To věru ne, a taky po této zkušenosti opravdu hořím zvědavostí, co se reálně vyklube z toho remaku prvního Zaklínače.
@John Mirra (08.03.2024 20:47): Nevěš hlavu, druhé Bloodlines máš tady! ;D

@HolyMeatball (07.03.2024 18:32): Teda ty jedeš, já se k tomu od prologu nedostal. Bohužel potvrzuješ mé obavy, a největší škoda je té linearity vyšetřování - žádná interpretace důkazů, jen tupé luskání a klikačka. Ale věřím, že atmoška to aspoň částečně vynahradí, jak dává příslib i tvůj komentář.
@John Mirra (07.03.2024 17:52): Ani gůgl stále není o moc moudřejší. Údajně se prostě tyto questy failnou, pokud s nimi člověk příliš dlouho otálí nebo pokročí moc dopředu v příběhu. Ani nevím, jestli se pak v žurnálu otevře nová rubrika právě s nestihnutými questy. Tedy ani reálně nevím, jestli jsem je opravdu udělal všechny nebo se jen nenápadně potichoučku odkradly.

Každý herní den je, zdá se, rozdělen do čtyř etap - rána, poledne, odpoledne, a večera/noci. Realtimově ale neplyne, posouvá se vždy po určité akci nebo počkáním na lavičce. Questy se často získávají a plní v konkrétní etapy a mimo ně dostupné nejsou. Ale glhf se zkoušením to nějak trasovat vzhledem k tomu, že i random pouliční bitka čas posune, včetně takové bitky, která se spustí jen tak, aniž by to člověk jakkoliv vyprovokoval. Já právě dojel první akt a pokud failnuté questy mají být v žurnálu označeny, tak zřejmě na 100% (mínus potenciálně questy, které jsem ani v prvé řadě nezačal). A zbytek hry se tím už nemíním vůbec trápit, když budu mít chuť, tak prostě pojedu nějaký vedlejšák, jinak pojedu hlavní story a nadále se procházet těmi mapami (doufajíc, že hra ještě nějaké nové představí). Stejně příběhu mnoho toho vedlejšího obsahu nic moc nepřidává a další expy už v podstatě nepotřebuju. Naopak potřebuju se posouvat v hlavním příběhu, abych i Slova dostal na pátou úroveň a přestal tak narážet na random itemy, se kterými nemůžu interaktovat - a posunout se tak v nějakém vedlejšáku - poněvadž mám Slova jen na úrovni třetí nebo čtvrté a tento vývoj je striktně lineárně vázán na hlavní příběh. Ono celkově to vlastně vůbec zatím není nikterak větvené.

Ale pořád se bavím dobře a příběh se vyvíjí zajímavým směrem. Jen teda přeskočit/vyhnout se některým těm fajtům bych opravdu už velice rád. :)
Já pokročil prvním aktem, byť ne na rovině hlavní storylajny - tady do logu skáčou vedlejšáky v jednom kuse, každý druhý random schovaný lejstro otvírá něco nového. Nicméně doposud všechny vedlejšáky v logu straší s tím, že jsou pod časovým limitem. Není ovšem už nikde uvedeno, jak dlouhý či krátký limit to je, a tak se to snažím pročistit v domnění, že limit reálně není fixnutý na čas jako hlavně na progress hlavním questem.

Jeden z důsledků jest, že jsem už vyexpil vše, co jsem mohl, jakýkoliv další posun si už žádá postoupit dál v hlavním příběhu. To se mi jeví jako zvláštní balanc, ale reálně mi to zas tak moc nevadí, protože ty nové skilly a bonusy už delší dobu taky víceméně zatím ignoruju, než budu moct nabrat nové karty a do těch je vložit. Jinak ano, souboje v tuto chvíli už docela solidně prudí, je jich tam na mě až nezdravě moc, doposud jsem ani jednou nenarazil na možnost se nějakému souboji vyhnout dialogem. Navíc mi to nějak nejde pod vous ani tematicky, ani tónem. Ona vůbec ta hra ten tón drží na houpačce, v jednu chvíli se tváří smrtelně vážně, a hned na to mi podsune něco zhola absurdního, skoro až autoparodického. Věčně rozespalý VA protagonisty tomu taky přispívá.

A teda doufal jsem, že to bude více RPG i na buildy, ale o tom nemůže být řeč. V některých dialozích mě hra fackuje připomínkami, kterak si to ta a ona postava bude pamatovat, což aspoň to se snad potvrdí. Ale co se týče investování xpů tak opravdu není o čem přemýšlet, stvůry hádám taky budou pokračovat v nastaveném kroku "každá má svou funkci a reálně je hráč bude muset prostřídat všechny".

Ale celkově se bavím dobře, příběh mě zajímá, a taky se můžu podepsat pod onu chválu na design prostředí, ten je bezesporu hlavní hvězdou hry. Že se cítím nucenej drtit vedlejšáky, mnohé z nichž reálně ani nic moc příběhu nedodávají, mi víceméně nevadí právě proto, protože mám aspoň argument si každou mapu hned proběhnout. C:
Také jsem po prologu a musím říct, že se zatím bavím královsky. Je to takový prazvláštní blend, přístup k magii mi připomněl Lukjaněnkovu Noční hlídku (jj, vím, strašný zmrd i spisovatel, ale se skvělou imaginací), folklorními stvůrami zas Zaklínače, jejich sbíráním Pokémony. Atmosféra nejprve trochu dráculovská, o chvíli později jak z ruských klasiků. Hodně vyniká nádherný design historického prostředí, grafici se vymazlili s řadou detailů, a originální dobové kostýmy jsou taky nesmírně osvěžující. No a dost mě baví writing, hlavní hrdina je takový hrdopýšek a sarkastický cynik. Akorát mi to za dvě hodinky už dvakrát zamrzlo v menu, a mám trochu obavy, že old school souboják začne brzy být repetetivní nuda. A zmíněného luskání prstů, které funguje jako witcher senses, začíná být na můj vkus trochu moc. :D
Zrobil jsem prolog a zatím je to takové...divné. Výborný simulátor luskání prsty, konečně pro změnu ilustrace Rasputina, která jej nevykresluje jako čiré monstrum (i když, vidět ho postávat a bezmála roztleskávat na boku bitvy je možná trošku extrém), ale celkově je ten úvod do hry docela dost nudný.

Ale vizuálně je to podmanivé a stylové to je jak kráva, určitě se do dalšího zapnutí nebudu muset nutit.
Já jsem si to vyzkoušel na Gamescomu a nebylo to špatné. Jen jak přišlo k prvnímu souboji, pak jsem to vypnul a šel "o dům dál"...
Tohle mám v hledáčku už hodně dlouho. Uvidím, jak to dopadne podle recenzí...
Na Steamu je zatím 185 recenzí, celkově jsou "velmi kladné". Já osobně si počkám na recenzi z Vortexu, pokud se to tam teda objeví.