David Szymanski. Že Vám to jméno něco říká? Ano, správně. To je přesně ten člověk, který se zapsal do podvědomí hráčů díky své znepokojivé post-apo adventuře "Fingerbones", která nenechala nejednoho hráče chladným. Jeho další neakční počin z pohledu první osoby, "The Moon Sliver", opět nese postapokalyptický scénář, jen s tím rozdílem, že je protnut i nábožensko-filozofickými proudy.
Tentokrát svět stihla katastrofa ve formě povodně biblických rozměrů. Děj cílí na příběh čtyřčlenné skupinky lidí (Abela, Isy, Ellie a Daniela), kteří nalezli dlouhodobé útočiště a nový začátek na malém ostrůvku se starými podzemními bunkry, jehož dominantou je obří hora, také s umělým úkrytem. My zpětně sledujeme události, intriky a machinace (textový "zpravodaj"), jež vedly až k popuzení kvarteta proti sobě navzájem.
Velký důraz hra klade na explorační přístup za doprovodu svitu baterky. Pomalé atmosférické procházky, šmejdění a interakce s všudypřítomnými objekty jsou tím důležitým "triggerem" posouvající hráče v ději.
Strach z neznáma stupňuje krom občasné maličkosti: šramotu, vrzání či šumění větru i tristní životnost naší svítilny, proto ji musíme dobíjet skrze přítomné zásuvky.
Btw: tu to týpek fajn rozobral. Odporúčam čítať len tým, čo to prešli, keďže je tam veľa spoilerov:
http://www.popmatters.com/column/meaning-is-fleeting-in-the-moon-sliver/
http://www.popmatters.com/column/meaning-is-fleeting-in-the-moon-sliver/
Pro: silná atmosféra, podanie príbehu
Proti: krátke, nerozvinutý gameplay