Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Chuck (26.11.2017 14:05): Zlikvidovat budeš muset ještě větší mrchy, ale tahle je nejhorší a více už prozrazovat nebudu. Já se jen divím, že tam už nejsi, bo se to blíží :-)

U těch neviditelných nevím. Ono vejdeš do místnosti a je jich tam pět a běží na tebe, tak netuším, jak se jim vyhnout. Ale ony na sebe trochu upozorňují něčím, takže si vyčkat dobrý okamžik a naprat to do nich brokovnicí.
@CrocoRay (26.11.2017 00:08): Při správném načasování bych tyhle částečně viditelné potvory likvidovat nemusel, ne? Ovšem jestli budu muset někdy zlikvidovat tu velkou mrchu, tak potěš koště! :-o
@Bodkin (26.11.2017 01:29): Chuckovi to nevadí, doufám :-)) Ale myslím, že tyhle věci se dají očekávat, ale něco jsem napsal nechtěně s tím, že už jsem si myslel, že je dál ve hře a bylo to vzájemné nedorozumění. Ale stejně to podle mě nejsou těžké spoilery, protože jsem nevypsal, co přesně ho čeká. Jen naznačil.
@Chuck (25.11.2017 22:55): Vlasaticí ji nazývám jenom já a ještě pár dalších lidí. Správně je to popálená Laura, která vznikla v Ruvikově pokroucené mysli. Je to jeho sestra.

Neviditelných potvor je tam více, ale ty zabíjíš a není důvod před nimi utíkat, takže mě tu ještě napadá, že myslíš takovou s chapadly, ale měl jsem za to, že tahle potvora je tam až dál ke konci hry, kdy ji budeš muset zabít. Nebo mi něco uniká?

Já to dohrál pětkrát, ale teď nějak přemýšlím, co konkrétně myslíš. Prošel jsem si i seznam potvor, které se vyskytují ve hře a žádná mě nenapadá, že bys před tím musel utíkat a zároveň to bylo neviditelné. Ty bestie, co se občas zneviditelňují, ty jsem dával brokovnicí, ale vlasaté nebyly :-))

EDIT: Aha, teď si říkám, že vlasaticemi nazýváš ty nevidetelné, před kterými jsi neutíkal. Těch je tam jak nasraných a první je po takové scéně jedné. Pak jich přibyde. Maxivlasatici taky budeš muset porazit, ale ta je horší.
@Chuck (25.11.2017 15:57): No, dobře. Bál jsem se, že to je přesně tak, jak jsem si myslel, že to je :-)) Já myslel asi tu maxivlasatici hned napoprvé. Kterou jsi myslel ty tu první? Teď si říkám, že jsem ti možná předtím trochu spoileroval v předchozích příspěvcích.

Ale pro upřesnění a pro úplnou jistotu. Maxivlasatice je ta, která vyleze z podlahy, tranportuje se a běží za tebou a když tě chytí, tak ti rozfláká hlavu? S tou si užiješ trochu srandy a budeš ji muset porazit. První setkání je v márnici nebo kde a hned musíš zdrhat, bo v té chodbě to valí proti tobě, ale je tam i zombík, který ji zdrží,
bo se vybije na něm.
@Chuck (25.11.2017 11:52): Které přesně myslíš? Já tu hru znám nazpaměť, takže mi to dojde, ale teď přesně nevím, co konkrétně myslíš a v jaké situace. Když to více rozepíšeš, tak mi to dojde.
@Chuck (24.11.2017 23:10): Ona se lépe pálí na té peci vlevo, když to vezmu z pohledu, kde jsi vešel do té místnosti. Stačí dobře načasovat a ona tam vždy vběhne přímo na čas. S tou druho pecí je to těžší, protože tam to nedokážeš tak dobře naplánovat a zdrží tě žebřík. Tam ti vleze přímo do rány. Kámošovi jsem dával přímo tuto pasáž, co byl na návštěvě a čuměl, bo ani nemá rád horory :-) U druhého setkání jinak asi dostaneš párkrát na budku, no :-))
@Chuck (24.11.2017 22:35): A už jsi ji porazil? Ještě si s ní užiješ jednu pasáž, kde to bude trochu jiné a v určitém ohledu horší. Ale celkově je nejodpornější, to souhlasím. Ale Ruvik taky umí nahnat hrůzu.
@Chuck (24.11.2017 21:55): Tak pistole je ve hře nejslabší, ale zase je do ní dost munice a jak se vylepší, tak kritické zásahy i tak způsobí dost škod. Na toho týpka s motorovkou jsou nejlepší pasti z důvodu šetření munice, ale záleží čistě na tobě, jakým způsobem ho chceš udolat. Také tam jsou výbušené a elektrické šípy, takže na velká hovada používej hlavně tohle a nechávej si to především na ně. Použít to na obyčejného zombíka by byla škoda.

Jednička je super v rozmanitosti nepřátel a prostředí. Tohle dvojka prostě nemá a dost to zamrzí. Jinak ten týpek s motorovkou je asi nejhorší, protože ještě neznáš herní mechanismy perfektně a pořád máš málo munice. Na silnější nepřátele už budeš mít více munice a také budeš mít určitá vylepšení.

Mimochodem, až se dostaneš do další kapitoly, což bude za chvíli, tak napiš své dojmy s vlasaticí. Já to dohrál pětkrát, takže už mě tak nedostává, ale první momenty byly děsivé a dost nepříjemný pocit jsem měl, když se blížila. Pak ještě jedna úroveň je děsivá, kde se musíš hodně schovávat. Ale nebudu ti nic prozrazovat, ať se necháš překvapit.

Jednička je podle mě více horor než dvojka.
Opravdu mi hra nedovolí používat jakoukoliv zbraň, když jsem na žebříku?? A když už po něm vylezu a chci ty nemrtvé likvidovat seshora, tak se rozutečou, abych náhodou neměl šanci a musel bojovat tváří v tvář?? Tohle mě docela vytáčí. Je fajn, že dokážu slušně sprintovat, ale na toho parchanta s motorovkou fyzičku ani tak nemám. :-/ Na to, že jsem u prvního bosse, tak teda nevím.

Edit: Takže žádné speciálnější zbraně, ale obyčejná pistole ho udolala! :-D
Hru jsem dohrál pětkrát a respawn tam není, že by to bylo nějak neomezené. Akorát v určitých momentech se objeví hromada nových nepřátel, ale tohle není ta situace a neustále obnovování tu tedy neplatí. Já si toho týpka s motorovku nechal vždy až nakonec.
@Chuck (20.11.2017 20:12): Nn, žádný respawn tam není. Možná při poplachu pár, ale jinak nic. A vymaxovat harpoon bolty do kuše se velmi hodí, je tam pár vícero bossů, na které to opravdu platí.
@Chuck (20.11.2017 16:31): Kvůli green gelu rozhodně zkoumej vše a projdi každý roh. Také tam jsou různé klíče, takže rozbíjej sošky a sbírej je. Dost ti to usnadní hru a můžeš si díky tomu dost vylepšit postavu. Na boj se rozhodně připrav a všechno prolez a nauč se tu mapu. Ale ono stačí běhat dokola v té jedné chatrči, takže bys ani teoreticky kvůli boje zkoumat nemusel. Ale jak říkám, green gel se hodí.
@CrocoRay (20.11.2017 16:19): Zdá se, že budu muset líp prozkoumat všechny ty chatrče a na ten boj se tak nejdřív trochu víc připravit. Třeba na brokovnici jsem zatím nenarazil, ale ne, že by to bylo tím, že bych nešmejdil, ale spíš to nějak nestíhám. :-) Občas se dá narazit na zajímavé zbraně, ale po dalším nahrání checkpointu zapomenu, kde předtím byly. :-) Takže takových bossů tam bude víc? Tak dík! :-D
@Chuck (20.11.2017 16:12): Hovado s motorovkou se dá přemoct poměrně snadno, když to hraje po x-té :-) Ale pokud máš málo munice a chceš si ji ještě pošetřit, tak doporučuji bodáky a dobře si to načasovat. Stačí to párkrát využít a je k.o. Ale musíš dobře běhat. A pro jistotu bych ho ještě aspoň třikrát dal brokovnicí do hlavy, ať ho trochu oslabíš.

Ale bodáky využij. Je to sice o hubu, bo tě může dohnat a říznout, ale dost mu ubírají. A motorovku samozřejmě potřebuješ na bránu.

EDIT: Hovad jinak bude více, ale už budeš mít výbušné šípy a další lepší zbraně, takže hovada půjdou k zemi rychleji.
To hovado s motorovou pilou se opravdu dá přemoct? Pochopil jsem, že dokud nebudu mít jeho pilu, přes tu bránu se jinak nedostanu.
@7c (19.08.2017 19:18): Stealth nemusíš používat prakticky vůbec. Spíše jsem myslel, že ze začátku ho více využiješ, ale pak jsou i pasáže, kde stealth jít nemůžeš. Ty zápalky jsou jinak většinou k ničemu. Ale jsou tam momenty, kdy to využiješ, protože je tam více nepřátel, kteří jsou docela silní, ale můžeš je rychle zneškodnit, že než se postaví a tímpádem ušetříš i tu munici. Ale jako nutnost fakt nejsou, akorát se občas hodí.

@Chuck (19.08.2017 19:49): Atmosféra mi přišla dobrá a hratelnost taky, ale tam se to těžce radí, protože každý má jiný vkus a preference. Já si myslím, že by tě to bavit mohlo anebo přinejmenším by tě to za těch 250 Kč nemuselo urazit. Jedna nebo dvě mise jsou tam vážně hororové, kde se člověk i bál, jak na tebe hra zlověstně zařvala a upozornila, že něco je špatně. Nebo první setkání s vlasaticí, kde zdrháš, jak můžeš.

Možná, že Dead Space měl trochu silnější atmosféru, ale řekl bych, že na mě tak ty dvě hry působily kvalitou a vžitím se do situace, asi stejně. I když jsou samozřejmě odlišné, takže každá na mě trochu působila jinak. Ale minimálně bych ti to doporučil ze zvědavosti, jak tě to bude bavit :-)) Já myslím, že by tě to fakt urazit nemuselo, když už to není za plnou cenu.
@CrocoRay (19.08.2017 19:14): Já bych se bez plížení obešel klidně od začátku (i od těch pastí), ale uvidím v průběhu. Zatím největší "WTF" moment byly ty zápalky - konkrétně zjištění, že jsou v podstatě k ničemu (krom šetření munice v kombu noha+sirka). Reflexy z RE byly moc silné (vidím mrtvolu - spálit).
@7c (19.08.2017 19:12): To plížení je právě více ze začátku. Postupem času to začíná být více akční a některé pasáže jsou o rychlém zdrhání. Ta hra má podle mě všechno, ale přijde mi více akčnější než stealth. Navíc za zabíjení dostáváš sliz na upgrade zbraní a vylepšování postavy, takže tě to motivuje je zabíjet.
@Chuck (19.08.2017 19:02): Na originálkách to jde koupit za 259 Kč a osobně mě hra hodně bavila. Já ji dojel tak 5x, možná bych mohl napsat komentář, protože je to jedna z her, které znám nazpaměť.

Ale záleží, co od toho očekáváš. Mně se líbily prvky jako hledání toho zeleného slizu a vylepšování postavy. Ale jinak celkově bych řekl, že hra má stejně blíže k akci než stealthu. Některým soubojům se prostě nevyhneš a stealth se hodí hlavně ze startu, ale kolikrát prostě musíš bojovat.

EDIT: Já jen, že pokud jsi viděl začátek, kde to je dost o stealthu, tak aby ses nechal zmást :-) Začátek takový je více, ale pak už je to někdy více o zdrhání nebo střílení. Ale na některých místech máš i tak pořád tu možnost to jít stealthem.
Začal jsem po té hře pošilhávat, ale opět mi chybí rozhodnost. Nějaký help? ;-)
Problém bude možná v gej sync, protože ho mám zaplej s tím, že mám v ovladačích vynucené V-sync, takže ve hrách ho automaticky vypínám ... Jenže si nemůžu při 60 fps volit v-sync off/on ... mám skálopevných 60, ale při rozhlížení kamerou se to trochu potrhává ...
@kuler91 (25.06.2017 10:14): mám to zrovna rozehrané, za sebou asi 4 hodiny, ale stutteringu jsem si zatím nevšiml. Nepamatuju si přesně, jaké možnosti nastavení má evil within, ale u některých jiných her mi pomohlo, že jsem vypnul v-sync.
Řekl jsem si, že ještě než vyjde 2, tak si doplním vzdělání jedničkou, ale mám trochu problém ... hra i při skálopevných 60 fps celkem stutteruje ... máte stejný problém ? Vím, že to na 60 fps nebylo původně vůbec dělané, ale stejně je to divné ...
Já už to dohrál tak 5x nebo možná vícekrát, že už jsem to znal nazpaměť a hra jaksi ztratila svou atmosféru, že už mě nic nedokázalo překvapit. Ale důvod pro třetí a ty další hraní bylo hlavně to vylepšování postavy, které mě nějak chytlo a chtěl jsem ji mít na maximu, takže jsem pořád rozjížděl ty bonusové nové hry. A pak ještě kvůi ačívům jsem to jel.

Normálně jsem hru hrál tak 12 hodin, ale když tam byl ačív za rychlost, tak jsem to dal nějak za 3 hodiny. Ale nebyl to čistý speedrun, takže věřím, že od rekordu jsem byl pěkně daleko :-) Ale za ty tři hodiny se to dá dojet v pohodě, když člověk jede svižně a nemusí to být vůbec snaha o speedrun.

Ale akumu nebo takové bych si asi netroufal. Ono, když prý stačí jedna rána a munice tam prý skoro žádná není, tak to musí být dobrá výzva. Ale zase by to možná získalo zpět tu atmosféru. Ale projít úsek s vlasaticemi by byla docela sranda.
Když to tu tak čtu tak si to asi před dvojkou projedu taky znovu, je to prostě pecka a už si děj vůbec nepamatuju. Plus jsem nehrál datadisk(y).
Btw otázky pro ty kteří to dohráli (ideálně i DLCčka):
1) Odehrává se to podle vás celé v 'podvědomí' nebo jsou tam místa, kde to byla opravdu realita? Mě přišlo, že se to celé od začátku do konce odehrává ve STEMu a nikdo nikam neuteče (takový inceptionovitý).

2) Na konci druhého DLC, je jedna agentka šéfová, které říkají Myra (což je stejné křestní jméno jako Sebova zmizelá manželka). Je to rudý herynek, nebo ne?
No s odstupem toho casu se mi to libi o hodne vic. A jestli je to absenci cernych pruhu nebo hranim na PC ale grafika me prekvapuje. Sice sem tam doskoci textura ale jinak je nadherna. A Sebastian Castellanos je stale asi nejdrsneji znejici jmeno a doufam ze ho ve dvojce krasne vyuzijou. Ale bavi me i ted v jednicce. Ja snad zpetne docenim i tu Kidmanovou jako novou Adu :-D mozna se nakonec hecnu a zkusim pak jeste treti pruchod - Akumu. Protoze to na me zacina pusobit vic a vic jako muj oblibeny resident evil 4.

Zajimalo by me co bylo stejne pred 2 lety (nebo tremi?) na PS4 a co vyladily patche.
@Drolin (19.06.2017 09:57): Zajímavá otázka. Mezi mými nejoblíbenějšími hrami není moc těch, které bych nedohrál alespoň třikrát, zpravidla to jde do desítek (nicméně to jsou třeba speedruny RE série - popravdě nejníže hodnocený RE je pro mě RE6), který jsem (zatím) dohrál pouze jednou (dané tak trochu i tím "fusion" experimentálním designem, bez pevně daného stylu).

Vlastně je více her, u kterých myslím není možné plně docenit kvality pouze jedním dohráním (zmínka za všechny třeba Baldur's Gate 2) - bohužel jich poněkud ubývá, protože "open world" (viz poslední odstavec).

Šedá zóna jsou (pseudo)open-world hry, kde to vidím s replayabilitou trochu hůř, protože bez pevně daných mezí je možné "vyčerpat" možnosti hodně rychle (a díky zkušenosti je i zcela nová hra ovlivněná).