The Colonel's Bequest je adventura od Sierry, na níž se podílela známá osobnost herního průmyslu Roberta Williams (která se proslavila hlavně díky sérii King's Quest). Jde o první adventuru z dvoudílné série s Laurou Bow v hlavní roli. Pokračování Roberta Williams' Laura Bow in: The Dagger of Amon Ra vyšlo o tři roky později.
Příběh hry se odehrává v 20. letech minulého století. Hlavní hrdinka hry – Laura Bow, studentka univerzity a dcera detektivky a rádoby spisovatelky, dostává nabídku od kamarádky Lillian, zdali by nechtěla strávit víkend na plantáži plukovníka Dijona. Laura neváhá. Když starý bezdětný plukovník shromáždí příbuzné, rozhodne se přečíst svoji poslední vůli. Roztržky v rodině však vedou až k vraždě.
Nejdůležitějším aspektem hry jsou rozhovory s charaktery, pomocí kterých odkrýváte rodinná tajemství a pátráte po skutečném vrahovi. Na rozdíl od jiných adventur Sierry zde není příliš kladen důraz na puzzly. Celá hra je rozdělená na devět aktů. V každém z nich reálně běží čas a je jen na vás, co stihnete a co ne.
@Fingon (03.11.2019 17:06): Tak druhá rozehrávak byla úspěšnější, dohráno tentokrát se správným koncem! Mně přijde, že je to i takto koncipované. Na první dobrou to dle mého bez návodu nemůže skoro nikdo dát tak, aby si byl na konci jist, jak se má rozhodnout a jak to vlastně bylo. I tak jsem měl v deníku na konci ve dvou seznamech incomplete, ale to už byly maličkosti.
S tím časem je to tak trochu na půl. Není to tak, že má hráč na každou tu část přiměřený čas. Tam jsou pouze triggery, které posunou hodiny o 15 minut pokud se stanete svědky nějaké události nebo přijdete do konkrétní místnosti. Kolikrát jsem probloumal celé panství a nic se neposunulo a jindy se mi hnul čas po návštěvě 3 místností, tedy skoro hned po sobě.
ALE! Jsou situace, kdy musíte jednat buď rychle (stalo se mi ,že přišel sluha a chtěl "bordel" odnést a já ho přitom neměl prozkoumaný) anebo neopouštět místnost než si je hráč jistý, protože po návratu může být vše "uklizeno" :)
Celkově ale opravdu hodně originální způsob hraní. Na žádný dead end jsem nenarazil, to podle mě ani nejde. Pouze můžete svou nepečlivostí, jiným sledem událostí přijít o důlěžité vodítku a pak třeba ani neobjevit skrytou lokaci. Viz můj příklad, kdy mě až skoro ke konci prvnho hraní napadlo u mrtvol použít search body...nějak jsme se spoléhal na Loot at body, které dalo nějaký popis :) Fatální amatérismus :)
zkusím sepsat komentář, i když nebude dlouhý.
S tím časem je to tak trochu na půl. Není to tak, že má hráč na každou tu část přiměřený čas. Tam jsou pouze triggery, které posunou hodiny o 15 minut pokud se stanete svědky nějaké události nebo přijdete do konkrétní místnosti. Kolikrát jsem probloumal celé panství a nic se neposunulo a jindy se mi hnul čas po návštěvě 3 místností, tedy skoro hned po sobě.
ALE! Jsou situace, kdy musíte jednat buď rychle (stalo se mi ,že přišel sluha a chtěl "bordel" odnést a já ho přitom neměl prozkoumaný) anebo neopouštět místnost než si je hráč jistý, protože po návratu může být vše "uklizeno" :)
Celkově ale opravdu hodně originální způsob hraní. Na žádný dead end jsem nenarazil, to podle mě ani nejde. Pouze můžete svou nepečlivostí, jiným sledem událostí přijít o důlěžité vodítku a pak třeba ani neobjevit skrytou lokaci. Viz můj příklad, kdy mě až skoro ke konci prvnho hraní napadlo u mrtvol použít search body...nějak jsme se spoléhal na Loot at body, které dalo nějaký popis :) Fatální amatérismus :)
zkusím sepsat komentář, i když nebude dlouhý.
Pro: úžasná EGA grafika, parser + myš, trochu jiná detektivka
Proti: občas divné až bizarní situace, první dohrání bez návodu asi jen těžko realizovatelné