Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou jednou z nejznámějších tahových strategií. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuálně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře).
Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala dvou pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později Steel Panthers III: Brigade Command, která nepřinášela žádné podstatné změny, akorát rozšiřovala možnosti a záběr původního dílu.
Abych byl úplně přesný hrál jsem SP ale nějaké pozdější díl. Mnohem více jsem ale zabil času u winSP2WW2 a winSPMBT (moderna) viz. winSP games.
Stejně mám raději Panzer Corps a jeho předchůdce.
Stejně mám raději Panzer Corps a jeho předchůdce.
Pro: Pohlcení, pocit vítězství jinde málokdy viděný - tady nehrajete misi 10 minut, tady hrajete dny, měsíce
Proti: Není pro casual hraní - nejde to v dnešní době zapnout, zahrát tah a odejít - ne v době kdy už obsah na monitoru přitahuje *jinak*