Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ahoj, neměl by někdo chuť hrát Starcraft 1 anebo Starcraft 2 online 2 vs 2 ? Hledám spoluhráče... Případně i na jinou hru SupremeCommander anebo dejte návrh...
Nepíšte mi do vzkazu anebo na mail:mitiskosvk@gmail.com děkuji
Koho by to zajímalo, tak zde je Kickstarter pro Stay Awhile and Listen: Book II:
https://www.kickstarter.com/projects/dav ... e-and-listen-book-ii

Popisuje vývoj Starcraftu a Diabla 2, a některých zrušených titulů, a taky jak fungovaly a nefungovaly Blizzard Entertainment a Blizzard North. Navazuje na první díl, který popisoval vznik obou Blizzardů a vývoj Warcraftu 1 a Diabla 1. Líbilo se mi to, bylo to čtivé. Kickstarter zatím vypadá, že pokud bude úspěšný, tak docela natěsno. Kniha by měla vyjít i tak, ale takto se dá získat kniha bez DRM.
Mně to nepřijde tak zdlouhavý, když máš dost zdroju, jen bych spíš uvítal několik generálu, kteří by měli na starosti svuj resort, umělou inteligenci na své straně. Jde tak hrát multiplayer, jako dva v jednom týmu?

Remaster. A to bude, případně kdy? Já to harju na 21 monitoru (asi jako každej dneska) a to rozlišení 640x480 po chvilce ani není moc znát.

@valcik (05.08.2017 11:17): Kdyby hrál počítač naplno, tak si ani neškrtneme. Stejně jako ty poslední mise za Zergy bez savu, to nejde.
@vodkasesemtexem (05.08.2017 10:31): záleží, ghosti jsou fajn, zvlášť pokud si vyhravas s výběrem cílů a infiltrace.....ale tvorba atomovky je z pphledu doby a zdrojů náročná....naopak battlecruiser lze s šikovnosti použit na celou hru.

Broodwar je hodně o šikovnosti a ty cestičky tam jsou. Třeba ve čtvrte misi za protosy...jak je tam platforma UED a musíš zničit všechny elektrárny...u každé je chyba ve vzorci obrany...s tím jsem zvládl dokončit misi, aniž bych ztratil jediného protose....

Už se těším na remaster....hlavně kvůli vylepšenýmu ovládání...
@vodkasesemtexem (05.08.2017 10:31): Presne, práve preto mám rád v RTS pauzu, tak ako napríklad v Original War. Zapauzuješ, rozdáš jednotkám príkazy, odpauzuješ a všetko sa dá do pohybu súčasne. Tak ako pri opačnej strane, ktorú ovláda umelá inteligencia - fair play!
Šestá mise taky vypadá rozkošně. Konečně si to rozdám s Protossama. V 5b by stálo za to vyzkoušet proti křižníkum efektivitu Valkýr.

Právě s tím zamykáním je dobrej počítač, protože dokáže systematicky koordinovat jednotky. To se ukázalo v poslední misi v základní kampani jako velká deviza Terranu, ale sám to moc praktikovat nemužeš.
To je asi nejlepší volba. Já už jsem letectvo taky málem začal stavět, ale pak jsem to vyřešil atomovkou. Raději dávám přednost boji zblízka. Muž proti muži a velkým ztrátám!
Hrál jsem obě verze....ale spíš preferuji jít právě proti křižníkum.....goliáše je dávají na pohodu....plus semtam ghost s uzamčenim může způsobit pěknou paseku....já většinou zakončoval s křižníky....dvanáct ma ultimatni palebnou sílu....a s yamato canonem se hráč vyvaruje takových svinstev, jako raketova věž
Tak jsem dohrál pátou misi (5a), ale bylo to jen tak tak. 150 budov mi zničili (předtím jen 50), vyprodukoval jsem tisíc jednotek, 900 mi na konci chybělo. Počítač na tom nebyl líp.

Ale je to velká mapa rozdělená mostama, což nevím, jestli je výhoda, protože počítač toho dokáže náležitě využívat a několikrát se fronta posunuje tam a zpět! Připomíná mi to zákopovou válku. Dlouhý vyčerpávající opotřebovávající boje. Do toho na každym rohu duchové s atomovku. Většinou jsem je odhalil ještě předtím, něž ji odpálili. Nakonec jsem ji použil sám.

Kdo to dohrál s křižníkama (5b)?
A nejsou to dvě řady tanku a neodkoukaljsem ji od nepřítele. Kdyby todle praktikoval computer, tak si ani neškrtneme!
Dyžtak vodka rozepsala! Tak jedenáctou misi tam nemám. To je ta desátá, když na to koukám. Fakt tam je? Jak se k ní dostanu? Je dobrá?

Rozehrál jsem kampan za Terrany bez savu (asi mi pod W7 nejdou). Nejdřív originál, to byla brnkačka, restartoval jsem jen dvakrát, když jsem zapomněl na VIP postavu, v Brood Waru je to trochu psycho. Čtvrtou misi jsem ted udělal až napodruhý. Ale má to něco do sebe, jako byste hráli multiplayer. Aspon že si to mužu pauznout a promyslet trochu strategii. Ne, fakt je to šílený, necháte slabý místo v obraně, a za pět minut máte po základně. Takže myslíte uplně na všechno, riskujete, konečně to má ten správný spád. Zvrat muže přijít v každou chvíli!

Ještě si tady poznamenám, že mě začlo bavit stavět obranu, věžičky bunkry, tanky, miny a vše, co k tomu patří. A tedy i hra za Terrany. Chytlo mě to natolik, že tu obranu stavím i do týlu nepřítele a pomalu se bunkr po bunkru posouvám po celý mapě. A vytvořil/objevil novou efektivní utočnou strategii, kterou vám tady pochopitelně nebudu prozrazovat. Předtím jsem jen postavil 20 Goliášu a bylo vymalováno. Todle ale není tak finančně náročný!
vodka se nejak rozepsal :) :) nerikal ze vsem co napisou delsi koment jak dva odstavce da automaticky minus :D :D btw jen tak ciste pro zajimavost jak se to dela? :D :D
Koukám na savy, dokonce si ty poslední mise pamatuju, ale jedna mi tam chybí. Pamatuju si ji právě jako poslední misi, nebyla tak těžká, spíš rozlehlá, a jestli se nepletu, tak uplně nahoře měl základnu bílej Terran. Puvodní hru mám smazanou a s ní i ty poslední savy, který mám jen do poloviny desáte mise, kde jsem s tím podruhý seknul. Ale pak nevím, co je na ní bonusový.
Tam je jedenáctá mise, jo? Na kolik musím udělat ten limit z deváté, abych se ta dostal? Kwoky tady pěkně shrnul pocity ze hraní. Přesně tímdle martiriem jsem procházel taky.
Nemůžu si pomoct ale původní Starcraft u mě stále více boduje, než celá dvojka. u Sc2 jsou sice lepší herní prvky...ale jednička je prostě tutovka....ta původní atmosféra ojojoj
Hotovo, dohráno. Byla to pekelná jízda, ale bavil jsem se dost dobře. Tahle hra neztratila ze svého lesku vůbec nic. Jen to rozlišení mohlo být vyšší, ale čert to vem. Je to za mnou :)
Dneska jsem hrál misi Zerg 9 a chtěl jsem se dostat do bonusového levelu. Ani po třetím rozehrání se mi to nepodařilo. Tak jsem snížil rychlost hry, tím si z toho udělal skoro tahovou strategii a povedlo se mi to napoprvé i se slušnou rezervou. Kruci já jsem pomalej...

A zítra mám celý den na to, abych dohrál Zerg 10. To budou strašný jatka, už to vidím... Zítra tady buď napíšu radostné juchání, nebo šílený hejt :)
tak já jen doplním, že jsem to o měsíc později dohrál, základní tři kampaně a pak BW za Protosy, ty mám nejradši. s defenzívou se dělám jen za Terrany, protože neze hrát stylem rush, vlastně za každou rasu je v SP potřeba, ale kladu na ni větší duraz. každopádně ta hra je skvělá tím, že nemá žádný debilní obtížnosti, ale postupem hry se zvyšuje. ten příběh už si taky nepamatuju, i když jsem předtím dával pozor. zajímalo mě hlavně, jak se vyvine postava Kerrigenový - což byl asi duvod, proč jsem to rozehrál. Starcraft je výborná hra, stáhl jsem i nějakej datadisk RETRIBUTION. co se týče rychlosti, tak jsem postupoval tempem jedna kampan za den, takže 4 dny. ty dva bych mohl ještě někdy obětovat.
jojo v broodwaru to byla ještě jiná Keriganka - prostě ztělesněné zlo, které každýho zmanipuluje pro svoje účely a pak ho zabije - takle kvalitní záporná postava mi v SC2 chybí. Celkově je škoda, jak se epizody SC2 posunuly na takovou "slaďáckou" úroveň...
@Kwoky (07.02.2016 15:36): Daj si za to odmenu - bonusovú hudobnú stopu! Pre prípad, že to nepoznáš, spúšťa sa naklepaním príkazu radio free zerg do četovej konzoly. (Funguje to len v zergovských misiách.)
Yes! Osmá mise za zergy je po více než pěti hodinách neustálých bojů za mnou. Tolik sprostých slov jsem u hry už dlouho neřekl. Byla to první mise, kterou jsem musel kompletně restartovat a hrát jinak. Ale i přesto jsem se dobře bavil.

A po tom všem, kdy se těším na závěrečnou animačku, tak je tam devátá mise?! What the hell?! :D
@Malignus (06.02.2016 12:15): já sem většinu problému řešil guardianama.....v tý misi ze základní hry, jsem prostě zlikvidoval jednu stranu protosů po druhý - ti poslední útočí až ve chvíli, kdy začneš těžit khandariský krystal.

Mám za sebou sedmou misi za zergy. Vypnout letectvo jen na mé straně - to byla od Blizzardu pěkná prasárnička. Tolik mezisavů jsem ještě v žádné misi neudělal... Čeká mě už pouze finále a pak můžu v klidu umřít :) Držte mi palce. Ta velká bitva se odehraje v neděli.
Napadaju ma este tieto (v SC):
shift+0-9
'a' na attack move
'r' na set rally point
hotkeys na ability, stavanie budov, jednotiek atd...
shift na waypointy
IIRC ctrl+click na jednotku na oznacenie vsetkych jednotiek toho typu, aj ked to som nikdy nepouzival
Já prostě SC hrát neumím. Navím mi nejdou klávesové zkratky (fakt nevím proč), takže musím všechno "uklikávat" ručně. Jsem teprve z záklední hře za Zergy. :-D
@7c (01.02.2016 18:31): Mám :)

Dnes jsem dohrál čtvrtou misi za zergy. Postavil jsem tunu hydralisků a pár ultralisků jako živý štít. Poslal jsem to tam. Trochu jsem ho poškodil. Znovu. Ještě jednou. Ještě jednou a víc hydralisků. A znova. Pokaždé jsem zničil spoustu jednotek a pár obranných budov. Chystal jsem poslední útok. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že jsem vytěžil všechny krystaly na celé mapě a zbylo mi jen 42 (a k tomu asi 13000 plynu, že :D ). Poslal jsem tedy všechno, co jsem měl, hydry, ultralisky, pár zapomenutých mutalisků, královny, prostě všechno. Všechno zdechlo, jemu taky :). Mě zbylo 5 kamikaze a jemu jeden skoro mrtvý křižník. A oba jsme byli bez surovin, on naštěstí už i bez pracovníků a hlavní budovy. Takže jsem tam poslal ty kamikaze, sundal křizník a zbytek základny jsem dodělal dronama :D Ten pocit, když má soupeř ještě asi 30 budov, droníci do nich plivou a padají jedna za druhou, byl hodně wtf :D Myslel jsem, že jsem prohrál a pak najednou po pěti minutách jsem měl na krku vítězství :) Epic moment...
@Kwoky (31.01.2016 18:10): No tak možné spolupráci odporuje samotný charakter Gerarda Dugalle - zasadový voják, pro kterého je nejvyšším cílem splnit rozkaz. Už na zrádce samira Durana pohlíží s odporem, protože kdo je jednou zrádcem, už jím nepřestává být. Takže pro něho a Stukova je postup jasný, prostě sem nakročíme, zhodnotíme situaci a ovládneme to tu.

Nejlépe o Dugallovi vypovídá samotný konec datadisku Potom co jsou jeho vojska rozprášeny queen of blades, potom co nevěřil svému příteli Stukovovi a nechal ho popravit, ačkoli to zrádce nebyl, už se nedokáže jen tak vrátit domů. Tomu zabraňuje jeho ego, proto se radši zabije

Tuhletu historii nemám stoprocentně ověřenou ale pochází z webu Overmind - který byl ve své době docela suverení Tam se hovoří o tom, že zhruba kolem roku 2200 je celá země sjednocená pod jednu autokracii. Úředním jazykem je ustanovena Angličtina a každý myslitel, demokrat, rebel...či jedinec u kterýho se projevují latentní psionický schopnosti, je jednodušše postaven mimo zákon. TAk vytvoří ty čtyři megatransporty...aby osídlili blízké kolonie. No a jak to sněma dopadlo, to už všichni víme :D .....

já jsem spíš řešil otázku, jestli blizzard nezapojil UED už jenom z faktu, aby se vysvětlil ten populační vzestup - jako zhruba dvěstě let je dlouhá doba ale udělat tak ze 100 000 trestancu asi 12 miliard (vycházím z Raynorovy poznámky, že keriganka nechala zničit 6 miliard životů- velice mírný odhad....

Bohužel nejpravděpodobněji je to jenom chyba
Já ale nemám problém :) Jen než to všechno udělám, tak to prostě trvá dlouho. Ale většinou se mi daří postavit dobrou obranu, takže mě ty jejich útoky spíš baví :)
@mazar1234 (31.01.2016 20:20): BW je navržený hodně dobře, a single player kampaně jsou obecně jednoduché. Pokud má někdo problémy, můj tip by byl pročíst si nějaké základní SC strategie a taktiky (klidně i zastaralé) pro multiplayer - pro hraní kampaně je to sice trochu "overkill", ale což.
@Tyrael (30.01.2016 12:25): Díky za pěkné vysvětlení. Takhle to dává smysl. Kdesi jsem četl, že lidé ze Země sledovali ten konflikt v Koprulu z povzdálí a na základě této externí hrozby se podařilo sjednotit všechny národy na Zemi. Z toho vzniklo UED, které zmobilizovalo vědu a techniku natolik, že se rozhodli postavit flotilu, která zařídí "konečné řešení". Došli k názoru, že už jsou dost silní a můžou si to dovolit. Tak vyrazili ("namachrovaní zmetci" :) ). To taky dává smysl. Hrozně mi tam chyběl nějaký úvodní rozhovor s Mengskem, kdy by mu UED nabídlo spojenectví a Mengsk by je poslal k šípku. Nebo ne spojenectví, ale prostě nějaký pokus o diplomacii. To by mi asi ke spokojenosti stačilo :)

A asi už chápu, proč je to teď o tolik těžší. V základní hře mi přišlo, že když jsem udělal útok, tak se na něj "všechno sesypalo". Tím se stabilní obranné jednotky přesunuly ze svých stanovišť a obrana byla oslabená. V BW to tak nefunguje. Protivník nechává stabilní obranu na místě a dynamicky přesouvá jen nově vyrobené jednotky (a staví je prostě hrozně rychle). Jestli to tak fakt je, neumím zatím posoudit. Ale působí to tak na mě.
@Kwoky (29.01.2016 13:37): A tos ještě nehrál zergskou kampaň. :D Jak je to s UED Jde o to, že UED chce koprulu kompletně uzurpovat a zneškodnit nadvědomí. Mengska chapou jako válečného zločince (Ona genocida na Tarsonisu nezní moc fajn a samojmenování císařem). A je pro ně efektivnější, když otevřou konflikt tím, že Mengskovi vyrabujou část flotily na Dylarijském přístavišti (čtvrtá mise. Už od prvních misí jde o to, že chtějí získat co nejvíc dominionských dat.) A tím ho defacto připraví o herní figurky. Ovládnou Korhal, aby si pak v klidu mohli vyřídit účty se zergama. Lepší je mít Mengska pod palcem, než očekávat jakýkoli možný úder z jeho strany - jsou to dost namachrovaní zmetci
Hraju prostřední (terranskou) kampaň. Může mi někdo vysvětlil, proč UED útočí na Mengska? Neměli by naopak spolupracovat na vyhlazení společných nepřátel? Zvlášť když UED jako svůj hlavní cíl uvádí odvedení pozornosti od Země, tedy udržení bojů v Koprulu sektoru. Toto nechápu a tak mě ani příběh nějak netáhne.

Šestá mise za terrany mi trvala tři hodiny. Ruka mě bolí, ale podařilo se. Jen mi přijde, že počítačoví protivníci mají tak 4x víc jednotek než já. Je to hodně na dlouho. A jestli tady někdo píše, že je to na pohodu, tak se obávám, že ty zergy nedohraju...
tak jsem to rozehrál za každou rasu, přesvědčil se, že Zerlingové jsou pořád moje tajná zbran, ale vubec mě to nebavilo, tak jsem to vypnul. vadí mi především ta nemožnost vožnačit víc jednotek než 12. tj fakt málo. vopravdu bych spíš uvítal nějakej celovečernák!
@Drakenovec (komentář): Patch 1.09 pridáva do sieťovej hry podporu UDP, to je protokol postavený na IP. Na LAN párty sme cez cez UDP hrávali aj mapky pre osem hráčov a fungovalo to vždy bez problému, až teda dostanete s bráchom chuť na sieťový mač, stiahni patch 1.09 alebo novší a jedeš! (Akurát treba dať pozor, aby boli hry na obidvoch počítačoch opatchované na rovnakú verziu.)
No... Já práve hraju tímhle stylem... :-) Ale ke splnění mi se jsem potřeboval jen 12 Hydralisků a nespočet Zerglingů. Já dělal chybu, že jsem šel jen do Hydralisků. Protossům se musí na tělo. :-) Teď jdu proti Nadvědomí, takže ani nechci vidět ty závody v chrlení jednotek. Už teď mě z toho bolí hlava.
nesmíš hrát stylem: tedka hoooodně pracantů a pak si můžu v klidu stavět.
Za zergy se musí točit potvory. Jakmile máš grupu k útoku tak je poslat a zároveň už tvořit další pro vlnu co musí přijít co nejdřív. Zergové jdou na oběti a množství.
Já jsem mu opět nezpůsobil žádné větší škody a to jsem útočil se třemi skupinami po 4x ultralisk a 8x hydralisk... A spotřeboval jsem suroviny ze všech tří základen. A nakonec mě vymlátil záplavou Templářů. To už fakt není možný... :-/
Zajímavé, mně se podařilo tu levou základnu zničit s jednou skupinou (ultraliskové a hydraliskové). Možná to ale bylo tím, že jsem se párkrát pokusil dobýt ten jižní pylon, i když neúspěšně a hnědému protossovi už prostě nezbyly jednotky...
Právě, že základnu vlevo dole se mi nepodařilo dobýt ani s 50-ti hydralisky s podporou Overlordů a královen... S duranem jsem to zkoušel, ale vždycky se AI začne soustředit jen na něj a sejme ho. Protossové se brání ať útočím na cokoliv. Zkusím to ještě tedy. :-)
Tahle mise mi přišla z těch posledních několika asi nejlehčí. Pokud si postavíš ty 2 báze poblíž, tak bys měl mít dostatečný příjem surovin, abys mohl začít chrlit Ultralisky. Postav pár věží + nějaký slušný počet hydralisků a měl bys být schopný bázi v pohodě udržet. Na Carriery taky můžeš použít Lockdown, co má Duran. A kdyžtak neútoč na jižní pylon, protože ten si protossové zuby nehty brání. Pokud zaútočíš na ostatní, tak ani nebudou reagovat. A docela se hodí zničit bázi vlevo dole.
Malignus: Zerlingy nestav, v kampani je to k ničemu. Bohatě stačí Hydry a třeba i 4 grupy... U Zergů musíš počítat s tím, že útok, který vyšleš, hebne a ještě než k tomu dojde, mít rozestavěnou další útočnou vlnu - počítač pak nebude stačit obnovovat svojí army tak rychle. Hlavně si nenechej nepřítele moc útočit do báze - spíš s armádou, pokuž už je větší, vyraž někam před ní a postupně nič jednotky, které se k tobě budou blížit.

btw. nemá smysl nějak moc rozestavovat základny po celé mapě, u těch dalších minerálů ti stačí pár obranných věží a Hive - když nic jiného a pc ti na to zaútočí, tak aspon odvrátíš pozornost od hlavní základny a nestojí to tolik surovin.
Jenže já jsem se zasekl v misi "Splétání sítě (Drawing the Web)". Mám základnu v pravo dole, ale nemůžu používat vzdušné jednotky. Ihned začnu chrlit drony na sběr krystalů a plyn (asi 12 na krystaly a 6 na plyn), budovat spoustu obraných věží, množit Hydralisky a rychle zkoumat. Postupně si postavím i dvě další základny hned vedle, ale tím to končí. Počítač na mě začne chrlit útoky typu 2x Carrier, 4x Scout, 4x Corsair, 1x Sonda, 10x Dark Templar, 2x Archon, 1x Dark Archon, 1x Templar, 8x Dragoon, 6x Zealot a 2x Reaver. Nemluvě o tom, že Dark Templary teleportuje přímo do mých základen. Mám sice rozmístěný Overlordy, ale ty mi pošle do háje Dark Templarem a Hydralisky mi znehybní, čímž mi taky rozhodí připravený skupiny. Návody nepomáhají. Jinak mám v základně 2x12 Zerglingů a 2x12 Hydralisků + nějaký Lurkery. Všechno na max ale tejně mě sundavá... Královna je zpomalí, ale nezastaví a Dark Swarm Protossové prorazí. A cheaty používat nechci. :-/

P.S.: Právě, že na pohodu nejsou, když to hraje nervák jako já porpvé a nemá to pořádně projetý... Navíc mi vadí složitý dobývání velkých map s týmy po 12-ti, takže se vždycky snažím najít co nejlepší způsob, jak splnit cíl jediným mocným úderem. :-)
Souhlas, protosská a terranská kampaň jsou relativně lehké, jenom jednu misi za terrany jsem musel opakovat, protože jsem trochu zaspal, ale jinak bez problémů. Za protossy jsem hromadně stavěl Dragoony a za terrany se dala většina misí dohrát s 12 BC a Science Vesselem. Za zergy mi přišly těžké až poslední 3 mise, i když to možná bude tím, že mi hra za ně prostě nesedla...
Malignus: Co je za problém? Vždyt terranská i protosská kampaň jsou úplně na pohodu:) Jediný scénář, který je opravdu hardcore, je poslední v kampani za Zergy... that's all!

btw: na nějaké osvědčené strategie se vyprdni a hraj to tak, co by ti přišlo nejlepší, kvůli dobrému pocitu... a co si pamatuju v tomhle scénáři - Countdown, tam jsem jen namasoval 2 plné groupy scoutů pro začátek a nebyl žádný problém.
Díky. Už jsem na to přišel jak. :-)

Začít zkoumat všechny upgrady, hlavně pro letadla. Vyrobit 18x probe (crystal) + 6x (gas). Pořádně obtočit základny pásem věží. Postavit 2x Stargate, Forge, Fleet Beacon. 8x Scout + 4x Carrier. Vymazat červeného z mapy. Přemístit se ke chrámu a postavit komplet základnu obtočenou dvojitým pásem věží. Vydržet 15 minut. :-) A je to za 70 minut. :-/
Mě se na SC + BW nejvíc líbí příběh, a tmosféra a vyváženost ras. V BW se AI zlepšila, obtížnost je o něco vyšší, ale ne zas až tak moc. Zatím jsem jen v předposlední misi za Protossy. :-)
Nejvetsi + oproti puvodnimu SC vidim v celkove zmene misi, jsou mnohem zabavnejsi, tezzsi a propracovanejsi, mnohem vic jsem se bavil nez u SC. Jednotky beru jako samozrejmnost.