Finální dvojice her sedmé generace pokémonů je zároveň pokračováním i remakem verzí Sun a Moon a i posledním titulem tzv. core series pro Nintendo 3DS. I když by se mohlo zdát, že jde o pokračování ve stylu her generace páté (Black Version 2), spíše se podobá verzím Yellow či Emerald – jde tedy o mírně upravený příběh ze základních her, spolu s dodaným novým obsahem. Ultra Sun uvádí na scénu legendárního pokémona jménem Necrozma, který pochází z paralelního vesmíru a který chce zničit ten zdejší. K tomu mu má pomoci čtyřčlenný tým Ultra Recon Squad, zde zastoupený členy Dulse a Zossie. A možná přijde i Giovanni, vedoucí týmu Rocket...
Kromě nových pokémonů přibyla funkce quick save nebo nové útoky Z-Moves. Hra vyšla ve všech regionech včetně Evropy ve stejný den a obsahuje celkem devět různých jazykových verzí.
@stromz (10.01.2021 00:58): Jojo, ale ta Battle Agency může být fail i nemusí. Podle toho, jak se na to podíváš. Hráči kamarádi si s tím mohou užít chvilku zábavy, protože to vyžaduje aktivitu všech zúčastněných. Sólo hráč to bude mít o něco těžší. Já osobně jsem se tenkrát připojil do nějakého fóra, kde si hráči navzájem pomáhali, a díky tomu to pro mě bylo snesitelné. Na jednu stranu jsem se tím docela bavil, ale na druhou to bývalo někde i frustrující a docela otravné. Myslím, že měli dát do hry nějaký in-game systém, který by tuto aktivitu doplnil a dopomohl k snadnějšímu postupu. Osobně ale BA beru spíš jako takový challenge bonus, určitě nic velkého. Proto jsem myslel, že bys to mohl rozvést - ty důvody o paskvilu můžeš mít i jiné. Ale rozhodně na tom netrvám :)
S tím Sw/Sh máš pravdu. Já osobně se sice snažím vidět na těch hrách spíše pozitiva (a ano, přiznám se, že zatím mám především omlouvací přístup právě z toho důvodu přechodu na novou konzoli a nedostatku času ve vývoji), ale i tak mě některé věci bolí, když vidím, že to mohla být mnohem kvalitnější hra. U příští core hry už budu více kritický.
Ohledně toho IV/EV systému – kdysi to pro mě byl naprosto neprostupný systém, ale dneska to beru jako celkem běžnou věc. Pro competitive hráče, plánovače a pro číslíčkáře je to docela fajn věc k vyžití. Tím spíš, že teď už je skoro tisícovka příšerek. Ale máš pravdu, že casual kid si v competitive ani neškrtne (sám sebe považuju za casual kida a občas dostávám pěkně na frak) :)
Co mi dneska vadí na pokeších nejvíc, je rozdávání eventových pokémonů a jejich přirozená absence ve hře, kdy je prostě nemožné je jakýmkoliv způsobem chytit a doplnit jimi pokédex (raději bych si je pochytal ve hře třeba po splnění nějakého šíleného úkolu). Tuto tradici začal už u prvních her Mew, ovšem zprvu to vzniklo jako nezamýšlená věc, a Nintendo/Game freak se toho chytli a jede to dodnes. Ve výsledku to podpořilo gennerství, což mi tolik nevadí z toho důvodu, že si hráč pokoutně doplní pokédex, když to nejde jinak; ale vím, že se této featury hojně zneužívá právě pro tu competitive scénu, a v tom vidím největší bolest toho casual kida, který dostane párkrát výprask a pak už ho možná přejde chuť na další pokusy.
Jo a pak mě tam štvou ty online paywally a takový ty pokusy propojit interaktivně hru s pokémon Go, ale to už je asi jiná kapitola.
Ad Exp Share a overleveling – jasně no, to se pojí s tou obtížností, na jejíž diferenciaci jsme se taky shodli :) Ale zase představa, že bych leveloval stovky pokémonů na 100 tím starým způsobem grindování, je pro mě dost crazy :D Nejlepší by bylo několik možností aktivace/deaktivace těchto vychytávek v kombinaci s easy/medium/hard – případně nějak možnost odemknout ještě hard core pro ty nuzlocke hráče.
Já mám teď trošku obavy, s jakou základní bojovou mechanikou přijdou v další generaci. Ale ať si sám lámu jakkoliv hlavu, tak nedokážu přijít s ničím zajímavým. Tak na to budu asi nejvíc zvědav. A přál bych si nějakýho opravdu zajímavýho badass rivala.
S tím Sw/Sh máš pravdu. Já osobně se sice snažím vidět na těch hrách spíše pozitiva (a ano, přiznám se, že zatím mám především omlouvací přístup právě z toho důvodu přechodu na novou konzoli a nedostatku času ve vývoji), ale i tak mě některé věci bolí, když vidím, že to mohla být mnohem kvalitnější hra. U příští core hry už budu více kritický.
Ohledně toho IV/EV systému – kdysi to pro mě byl naprosto neprostupný systém, ale dneska to beru jako celkem běžnou věc. Pro competitive hráče, plánovače a pro číslíčkáře je to docela fajn věc k vyžití. Tím spíš, že teď už je skoro tisícovka příšerek. Ale máš pravdu, že casual kid si v competitive ani neškrtne (sám sebe považuju za casual kida a občas dostávám pěkně na frak) :)
Co mi dneska vadí na pokeších nejvíc, je rozdávání eventových pokémonů a jejich přirozená absence ve hře, kdy je prostě nemožné je jakýmkoliv způsobem chytit a doplnit jimi pokédex (raději bych si je pochytal ve hře třeba po splnění nějakého šíleného úkolu). Tuto tradici začal už u prvních her Mew, ovšem zprvu to vzniklo jako nezamýšlená věc, a Nintendo/Game freak se toho chytli a jede to dodnes. Ve výsledku to podpořilo gennerství, což mi tolik nevadí z toho důvodu, že si hráč pokoutně doplní pokédex, když to nejde jinak; ale vím, že se této featury hojně zneužívá právě pro tu competitive scénu, a v tom vidím největší bolest toho casual kida, který dostane párkrát výprask a pak už ho možná přejde chuť na další pokusy.
Jo a pak mě tam štvou ty online paywally a takový ty pokusy propojit interaktivně hru s pokémon Go, ale to už je asi jiná kapitola.
Ad Exp Share a overleveling – jasně no, to se pojí s tou obtížností, na jejíž diferenciaci jsme se taky shodli :) Ale zase představa, že bych leveloval stovky pokémonů na 100 tím starým způsobem grindování, je pro mě dost crazy :D Nejlepší by bylo několik možností aktivace/deaktivace těchto vychytávek v kombinaci s easy/medium/hard – případně nějak možnost odemknout ještě hard core pro ty nuzlocke hráče.
Já mám teď trošku obavy, s jakou základní bojovou mechanikou přijdou v další generaci. Ale ať si sám lámu jakkoliv hlavu, tak nedokážu přijít s ničím zajímavým. Tak na to budu asi nejvíc zvědav. A přál bych si nějakýho opravdu zajímavýho badass rivala.
Pro: pokud jste nehráli Sun/Moon: zvyšte hodnocení na 80%, neni moc důvodů proč si pořizovat SM a ne hned vylepšenej USUM. hra se slušnym obsahem, na pokémonní poměry čerstvym a originálnim regionem i příběhem.
Proti: pokud jste Sun/Moon hráli, nelze tenhle cashgrab příliš doporučit, pokud nejste echt fandové/sběratelé - příliš málo změn a novinek, příliš identickej postup hrou. (opět) nevyladěná obtížnost , handholding.