Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dorian (03.11.2015 00:59): Kéž by tak ta hra byla nějak v moderním kabátku.. nejde ani tak o grafiku, ale než to hrát v takovém formátu raději bych četl knihu.. :D Z toho tria Fallout, Baldurs a Torment je tohle hra, která mě nejvíc mrzí že tu zastaralost nepřekousnu.
KOTOR a Torment mají společný že hlavní hrdina zapomněl na to kým je a z toho lze odvodit i otázku zda vůbec činy které vykonal před zapoměním spáchal ten samý jedinec. A to je podpořený tím že se hlavní hrdina může chovat zcela jinak než před začátkem hry a je ovládán hráčem. Právě proto Ravel pokládá tu otázku "Co změní charakter/přirozenost člověka ?", což je dost velkej filosofickej problém.
No že by mi to přišlo kdovíjak podobné téma... ale je pravda, že si KotOR 2 už moc nepamatuju :)
Z Tormentu hodně čerpá KotOR 2, ale ten nedělali Bioware, nýbrž Obsidian. Respektive ne že by to z toho přímo čerpalo, nýbrž to psal stejnej člověk, kterej má tohle téma zjevně rád:)).
Projel jsem si z nostalgie komentáře a rozkliknul i ten svůj. Dostal jsem pět mínusů a tři z toho od konvice (Mounta, Jabby...). :-)
Ohledně úkolu "Moridor's box"
Mar, když mi tu krabici dával zmínil, že s ní nesmím opustit The Hive. Vždycky jsem ten úkol splnil hned a nenechával si ho na později...
Ovšem začalo mi vrtat hlavou, co se stane, když Hive opustím a tak jsem se s tou krabicí nosil půl čtvrt hry a pak zjistil, že mi krabice zmizela, ale místo ní mám jen ten rubín, co byl uvnitř...

Ovšem hra se chová, jako bych ho neměl (kouzelníkovi nejde předat)

Bug? Trest za opuštění hive?:D
@Hrdlodus (31.05.2015 22:58): Společníky vesměs potkáš cestou, některé, pravda, trochu klikatou.

Celkem mě pobavilo, že se ti zdá Torment "divný" - já měla při prvním spuštění dojem "OMG, něco přesně pro mě, generická fantasy táhni si do pekel".
Dokud tě to alespoň trochu baví, tak se tam procházej, plň questy, povídej si s NPC, pozoruj cvrkot a buď hra časem chytí, nebo ne.
Btw. imho je Torment spíš než IE RPG adventura maskovaná jako IE RPG.
No jo, Planescape, nepamatuju si, že bych nějakou hru rozehrával víckrát (15+ pokusů), ale přestože jsem ji ještě nikdy nedohrál, tak ji řadím do svojí TOP3, paradox což? :-D
@Hrdlodus (31.05.2015 21:38): Hele, mě to po hodině/pár hodinách hraní taky docela nebavilo, nějak se mi nelíbil ten svět (byl takovej divnej, jak píšeš), nemohl jsem se moc zorientovat ve městě, nemohl jsem si zvolit povolání na začátku hry (!) a ani vlastní jméno (!!) atd.

Ale nějak jsem u toho ze zvědavosti vydržel a fakt to byl jeden z nejlepších herních zážitků. Ten svět (sféry) byl sice pořád stejně divnej, ale člověk si na to časem zvykne, příběh se pořádně rozjede a i to povolání se tam nakonec dá změnit... :)
@Hrdlodus (31.05.2015 22:58): První část hry je vážně opruz, ale doporučuji ti se přesto přenést, čeká pak brilantní odměna. Já si živě pamatuji to zklamání, když jsem vyšel z márnice :D Takové všechno ponuré, ale časem si člověk oblíbí i to.
@Jab (31.05.2015 22:54): Jo, na to jsem se chtěl zeptat - na společníky.
Spadnou mi do náruče nebo na ně musím náhodou narazit? Všude po městě jsou lidé, tak si říkám "Měl bych si promluvit s támhletím chlapem? Dozvím se od něj něco zajímavého?"
Nebo se mám nechat unášet příběhem a cestou na společníky narazím?
@Zero (31.05.2015 22:31): Jo, tu postavu chápu. Nemá nic, kam se zařadit. Pokud nesedne do hospody k pivu, tak zjišťování, proč má na zádech vzkaz, je dobrý začátek v tom, co dělat po probuzení se z mrtvých.
To jen, že mě, jako hráče, nežene touha to zjistit. Já vylezl z márnice a otevřel se přede mnou živý svět. O život už mi nejde a mám tolik možností, co dělat. Třeba hledat vidličku.
Každopádně předpokládám, že když chvilku vydržím, chytnu se nějakého zajímavého dobrodružství.
@Hrdlodus (31.05.2015 22:47): PST rozjede větší témata, ozřejmí amnézii ve velkém stylu, dostaneš se k extrémně zajímavým jádrům osobností svých společníků. Nicméně to jádro ("divnost") tam zůstane po celou hru v duchu licencovaného světa. Běž to prosím hrát a ušetři si flame se mnou.
@Jab (31.05.2015 22:14): "tohle není podnět do diskuze" - Lež.
"pokus vylákat reakce jiných hráčů" - Pravda.
"v téhle diskusi do zemdlení opakovaný" - Tahle diskuze má dva tisíce příspěvků. Nikoho nezajímá, co tu bylo napsáno. Já si chci popovídat o aktuálně hrané hře a je mi putna, že si o tom povídal někdo jiný již dříve. (Kdyby tu byla diskuze formou vláken, tak by mi to putna nebylo.)
"přehazování odpovědnosti" - Je vcelku zvláštní označit vyjádření dojmů (jakýchkoliv) ze hry za přehazování odpovědnosti za vlastní hraní. Jistě se to tak dá nazvat. Přehazuji na vývojáře odpovědnost za to, jaký jsem měl pocit ze hraní. Ano, to platí o jakékoli diskuzi a recenzi hry. Koneckonců, pokud tu do zemdlení hráči opakují, že úvod hry jim přijde divný, zřejmě takový začátek hry je.
"nemohu najít důvod, proč to někdo dělá" - Jde o to nadšení, kdy člověk chce sdílet své zážitky s lidmi, kteří zažily stejné zážitky. To samé je i ten 100% komentář. Tys popsal celou hru nějak, já popsal začátek hry. Tak mi pověz, proč jsi komentář psal? Z mého pohledu je ten komentář užitečný pro člověka, který se o hru zajímá. Kdežto v příspěvku v diskuzi již hráč baví o konkrétních věcech.

Takže: Buď mi řekni, že pokud mě příběh netáhne do okamžiku setkání s Pharodem, tak nemá smysl dál hrát. Nebo mi řekni, že zatím tápu stejně jako protagonista a za chvíli mě strhne příběh, který se rozjede. Pokud Tě nezajímá, jak zatím hru vnímám, budeš se muset smířit se ztraceným časem, který ztratíš čtením mých příspěvků, jelikož tu nejsou vlákna, která bys mohl automaticky ignorovat.

(Pro ostatní - tohle nemá být nějaký útok na Jaba. Popsal jsem svůj názor na diskuzi. Pokud i ostatní sdílí názor, že popisování zážitků z vlastního hraní do diskuze nepatří, přenechám prostor pro... něco, co se odehrávalo v těch 2000 příspěvcích předtím. Já totiž obecně trochu tápu, k čemu jsou diskuze na DH. Bez vláken je užitečná pouze vždy pro aktuální debatu.)
@Jab (31.05.2015 22:34): Nemusíš na neho reagovať. Sú ľudia, ktorí sa potrebujú podeliť o dojmy priebežne - ja osobne taký nie som, ale tak ako niektorí cítia potrebu ohodnotiť hru po 20 minútach hrania (áno, aj takí tu sú), tak niektorí miesto toho zase diskutujú. Je to úplne v poriadku, pokiaľ nezačnú cielene trolovať. Hrdlodusa do istej miery chápem, téma amnézie je strašne ohraná, ale o to zaujímavejšie sa tu vyvŕbi. Pokiaľ tomu dá šancu, tak to uvidí aj sám. Možno je jeho príspevok z tvojho pohľadu zbytočný, ale určite nebol z jeho pohľadu myslený ako troling.
@M.a.t.t. (31.05.2015 22:29): O klady a zápory mi nejde. Ale o to, že stále někdo hodnotí hru v jedné setině. Je to zde velmi časté. Fakt nevím, co napsat kloudného v odpověď, nebo proč by to vlastně někdo měl dělat. Pokud si pamatuji, tak svou reakci na tohle postupně stupňuji. Bodkin v diskusi na NWN 2 dostal ještě třebas jen trochu sarkazmu. Hrdlodus už to chytil více. Rovněž je zkušeným hráčem a zdejším diskutérem. A měl by tak psát, až když má co.
@Jab (31.05.2015 21:58): Až s ní praštím, že mě nebaví, buď si jist, že o tom také napíšu.
Ale s touto logikou, je každému u prdele i Tvůj nejlépe hodnocený komentář... oh wait...

@Matthias (31.05.2015 21:51): Divný a ne zajímavý. Očekávám, že se časem dozvím něco o sférách a zajímavé to bude po nějaké té hodině hraní.
@W_Vlezlej (31.05.2015 22:06): Nope, tohle není podnět do diskuze, ale jen laciný pokus vylákat reakce jiných hráčů. A v téhle diskusi do zemdlení opakovaný. Leč nikdo jiný nemůže nabídnout důvod, proč někoho má hra bavit. Je to takové přehazování odpovědnosti za vlastní hraní (a pocity z něj) na někoho jiného. Nicméně i tak nemohu najít důvod, proč to někdo dělá. Pročež se vracíme k původnímu - jde o zcela zbytečný příspěvek.
Rozehráno, nyní jsem u Pharoda.
Je to krásně vtipné - zejména Morte.
Ale oproti Falloutu 1 to nijak netáhne. Jsem nesmrtelný a ztratil jsem paměť. Vůbec mě nezajímá vlastní postava. A svět kolem zatím akorát divný.
Souboje by doufám neměly být v popředí hry, tak snad to nebude tak zlé s tím tahovým systémem. A třeba v Shadowrun Returns fungovaly dobře, přestože byly založeny v podstatě na primitivních mechanikách.

Ale taky na mě z traileru nijak zvlášť nedýchá atmosféra. Lokace vypadají hezky, ale nic, co by mě přimělo se na tu hru těšit více než dosud.
Taky bych raději klasiku - real-time souboj s možností pauzy. Takhle souboje působí dost staticky. A především mě dost zklamaly ve Wasteland 2.