Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Hlavní problém The Run spočívá v těžkopádném a nezábavném jízdním modelu. Celou dobu jsem měl pocit, že hra částečně řídí za mě, jako když bych si v autě zapl asistenta řízení a že se často auto nechová tak, jak já chci a potřebuji. A to je pro takřka čistě závodní hru velice špatná vizitka. Ačkoliv zde nově využitý engine Frostbite nabízí krásné scenérie především co se okolní krajiny a modelů aut týče (dále musím vyzdvihnout také pěkně zpracované změny počasí a další vychytávky), zde se ukazují jeho velké mezery.

Přitom se v rámci série jedná (co se kampaně týče) o originální pojetí, které slušně motivuje hráče pokračovat. Nápad projet si USA od západu k východu se mi od počátku zamlouval. Poprvé v historii série dokonce dochází i na úseky mimo auto, které jsou však zpracovány otravným QTE. Naštěstí zde těchto úseků není mnoho.

Kampaň je relativně krátká, jsou zde prakticky jen dva tipy závodů - sprint, kde je vašim cílem překonat daný počet protivníků na dané vzdálenosti a časové úseky, kdy je potřeba dojet včas do jednotlivých checkpointů. V rámci série je tu i nejmenší výběr z aut, já osobně kampaň dohrál pouze se 3 různými auty.

Celkově tedy hodnotím The Run jako v rámci série poměrně originální jednohubku, která kdyby jen měla lépe zpracovaný jízdní model, mohla útočit na mnohem vyšší čísla. Svůj účel splní, v rámci série však ve srovnání s předchozími díly jednoznačný podprůměr a kromě audiovizuálu jednoznačný downgrade.

Pro: audiovizuální zpracování, originální pojetí kampaně

Proti: jízdní model, málo aut, QTE

+15
  • PC 40
Napisu naprosto jednoduche shrnuti hry Need For Speed The Run otresny zazitek priserny jizdni model policie ktera vas dohoni kdyz jedete v nejrychlejsim aute ze hry a z Lamborghinni udelaly offroad katastrofalni hratelnost a grafika celkove pusobi dosti spatne takze tehle hre udeluji opravdu jedno z mejnizsich hodnoceni opravdu strasny zazitek ale ted trosku kladu
Docela fajn napad a namet na hru zavod pres cely USA pekne zpracovana auta jinak me asi zadnej klad nenapada
pokud jste novacci v serii NFS doporucim spise starsi dily a the run obejit obloukem Doporucim Spise NFS Underground 2 Nebo Most Wanted 2005
+5 +6 −1
  • PC 60
No....... Rozhodl jsem se, že si zahraju tenhle díl. Tak jsem se koukl čistě na recenzi na tuhle hru tady na té stránce a vyjelo mi 61% a já se ptám proč ? Tak jsem si řekl že nebudu číst recenze a rovnou vběhnu do hry. No a tam to začalo. Detaily vyšperkované na ULTRA i s Vertikální synchronizací. Klikl jsem na The Run a New Game a utrpení přišlo rychle............ Nějaká cutscéna...... okej ale nejhorší pocit byl když hra jela jen na 30 FPS ano na 30 FPS v roce 2022. Tak jsem udělal první stage a rychle jsem hru vypnul :( ....... navštívil jsem internet a napsal NFS The Run 60 fps. A hele vyjela na mě diskuze, kde psaly ať vypnu vertikální synchronizaci. Tak jsem tak učinil a zase jsem vyjel.

Ale teďka dost srandy. Hra je strašná. Divím se že tahle hra má 61%. Nebudu spoilerovat, ale rovnou říkám že příběh je béčkový ale podprůměrně béčkový, kdyby byla definice od A do E tak je to D-.

To samé hratelnost. Hrál jsem to na PC a ovladatelnost aut je přímo otřesná. Někdy mi přišlo, že mě auto neposlouchá. Do toho ještě agresivní policie ( teda jak kdy ). Ale po několika rozbití, jsem měl chuť vyhodit PC z okna. ( pak jsem si ale uvědomil, že PC za to nemůže XD )

Jsou ale věci které bych chtěl vyzvednout. Jako třeba nápad závodu napříč USA. Nápad je to skvělí ale nijak moc naplněný. Klidně bych teďka přivítal závody napříč třeba Evropou, ale udělal bych to jinak, třeba s nějakým rozhodování, nebo více možnostmi závodů na daném úseku, kde bych se rozhodl, jestli bych je lesem, nebo po dálnicí. Tohle tady v té hře prostě není a vy jak vyjedete, tak jedete do konce a všechno tohle vám zabere okolo 4-5 hodin hrací doby.

Takže abych to shrnul. NFS: The Run ne paskvil ve svém žánru, Najdou se věci, které ve hře jsou skvělí, tornádo, lavina, měnící se příroda ale negativa prostě převládají. Pro milovníky série je dobré aby si to zahrály a odškrtli další dohraný díly, ale budete trpět, ale pro nováčky v tomhle oboru. Nedoporučuju. Radši si zahrajte Forza Horizon 5  nebo starší díly ( 2004-2007 )

Pro: Příroda. měnicí se regiony

Proti: Ovladání, doba kampaně, NPS , Policie, bez vertikalní synchronizace je to na houby.

+13
  • PC 55
Závodní hry nejsou zrovna mojí parketou, každopádně nemálo kdy mám chuť se u nich pořádně odreagovat. Ze série Need for Speed jsem prozatím měl tu čest se třetím dílem - Hot Pursuit, Most Wanted (2012) a Carbon. Na doporučení jsem nyní vyzkoušel Need for Speed: The Run, kde mi bylo slíbeno zábavné závodění, parádní grafika, pestré prostředí a (na závodní hru) dobrý příběh.

Hned z úvodu hry mě pohltila působivá Cutscéna, kdy jste v kůži Jacksona "Jacka" Rourkeho vhozeni do lisu a je na vás se způsobem Quicktime Eventu dostat ven. Následuje zběsilá honička s gangstery, se kterými jste se zapletli kvůli dluhům. A pochopitelně musíte jakýmkoli způsobem získat peníze, aby jste se dalším potížím vyhnuli. Proto navštívíte svojí bývalou přítelkyni, která vám poví o tzv. Štvanici. Jde o nelegitimní závod o délce 3 000 kilometrů, ze San Franciska až do New Yorku, v němž závodí 210 závodníků. Avšak výhru bere jen vítěz, a tím se musíte stát vy. Příběh ovšem po klišovitém úvodu ustoupí před závody a ztratí téměř veškeré své tempo, nemluvě o nezáživném závěru. K tomu všemu vám dohrání hry zabere okolo pouhých 4 hodin.

V tuto chvíli se hra mění v kolotoč pouhých tří herních módů, kterému v ihned nastávajícím stereotypu brání nejen motivace se v závodu posouvat, ale neustále měnící se prostředí při vaší cestě napříč USA. Navštívíte tak velká města, pláně, pouště nebo zasněžené hory, a díky povedenému grafickému zpracování vše působí skvěle. Občas je hra obohacená o "wow" scény, jako je únik před lavinou, projíždění písečnou bouří, únik před bojovou helikoptérou nebo již zmíněné Quicktime Eventy. Dočkáme se i policejních honiček a závody s rivaly, které jsou ovšem naprosto obyčejné a od původních módů se liší jen tím, že po výhře získáte vozidlo od soupeře a budete si ho moci kdykoli vyměnit během závodů na benzínkách.

Kdo ovšem očekával návrat tuningu, je na velkém omylu. Pouze u některých ze svých vozidel se můžete změnit maximálně tak barvu. To co samotné, jinak zábavné závodění, sráží dolů je extrémní uzavřenost. Stačí aby jste vyjeli jen pár metrů ze silnice nebo sklouzli při driftu a jste okamžitě respawnováni k nejbližšího checkpointu. To samé platí pro kolize, které jsou sice pěkné na oko, ale po nějakém čase začnou jenom obtěžovat. Rozhodně musím pochválit jak ozvučení, tak nadupaný Soundtrack. Filmové Cutscény, ačkoli jich je málo, působí také velmi pěkně.

Průměrná závodní hra, délkou na jedno odpoledne. Nechybí jí záživné momenty, motivace pro jízdu, řada licencovaných vozidel, kvalitní Soundtrack a především pestré prostředí. Ovšem studená sprcha přichází se stereotypem, zbytečně přísnou uzavřeností a celkově nedotaženou hratelností. Příběh tvoří jen něco podřadného proto, aby ve hře prostě a zkrátka byl.

Pro: Pestré měnící se prostředí USA, grafika, Quicktime Eventy, Soundtrack, příběh na pozadí, filmové cutscény, licencovaná vozidla

Proti: Extrémní uzavřenost, otravný respawn, krátká herní doba (4 hodiny), stereotyp, absence tuningu a úprav vozidel,

+8
  • PC 75
Jelikož už jsem zkoušel skoro všechny díly ze série Need for Speed, a na tenhle díl jsem měl zálusk z důvodu závodu napříč USA. Jenomže zde se objevuje první neduh hry, že ten závod je pouze jeden!

Na začátku je 200 závodníků a vy se musíte dostat na první místo, což nebude jednoduchý úkol. A zde se vyskytuje druhý problém. Tím problémem je rozdělení závodu na tzv. etapy (to by samo osobě nebyl problém). Jenomže v každé etapě musíte předjet předem daný počet soupeřů, nebo dohánět další soupeře, a to znamená, že za prvé jsou etapy krátké a za druhé lineární, protože se nedostanete dál dokud nesplníte zadaný úkol.

Proč vůbec takovýto závod. K tomu dává odpověď příběh, který je totálně neoriginální a je bez špetky nápadu.

Ve hře je nádherné prostředí, které se mění s tím, jak projíždíte částmi USA. Začnete v poušti, vezmete to přes sněhovou vánici, až do ruchu velkoměsta. Zajímavým aspektem ve hře je počasí, které nijak výrazně neovlivní jízdu, ale na efekt je velice pěkné. Především mě dostal únik před lavinou a tornáda.

Vozy jsou celkem typické pro tuto sérii. Vždy chvilku trvá, než si zvyknete na jízdní model, ale po chvíli se vám dostane pod kůži a poté je to celkem v pohodě. Trošku mě mrzelo, že si vůz můžete vyměnit na každé benzínové stanici za jiný (já osobně to nedělal a jezdil s tím, co jsem měl od začátku).

Hra je tak výrazně krátká, že ji sfouknete za jedno odpoledne.

Pro: grafika, krajina, počasí, vozy

Proti: příběh, krátkost, lineárnost, 1 závod

+16
  • PC 50
Najskôr trochu kecov na začiatok:
Ako ďalšiu časť hernej výzvy som si mal vybrať krátku hru na jeden deň, po pár strieľačkách som mal chuť na nejakú závodnú hru, tak som si pozeral diely Need for Speed a všimol som si, že som nikdy nedohral The Run, napriek faktu že singleplayer údajne trvá len 4 hodiny.
Do hry som sa raz pustil ale skončil som asi po 2 pretekoch, ale teraz som si povedal, že je to dobrý adept na výzvu a že ju dohrám.

Pre mňa ale po slušnom Carbon (a pre väčšinu Most Wanted) ďalšie diely NFS nestáli za nič. Výnimkou bol prekvapivo dobrý Hot Pursuit z roku 2010, po ňom sa EA rozhodli nasledovať 2 hrami v ďalšom roku, pokračovaním Shift 2: Unleashed, o ktoré nemám vôbec záujem, lebo ja NFS sériu hrám na odreagovanie pri jednoduchých arkádových pretekoch, nie pre realistickú simuláciu. Druhou bola táto hra.

Na prvý pohľad ide o rozhodne zaujímavý nápad, ste cestný pretekár s veľkým dlhom a mafiou na krku a musíte vyhrať veľké preteky naprieč Amerikou, ale skoro zistíte, že celý nápad EA pokazili. NFS the Run je totiž najlineárnejšia hra, akú som kedy hral, nielen kvôli faktu že prakticky len stále jazdíte z bodu a do bodu B, ale aj kvôli AI súperov, čo spomeniem neskôr.

Spomeniem ale tú najlepšiu vec, a tou je grafické spracovanie. Máme tu 10 rôznych lokácií ako San Francisco, Chicago, Skalnaté Vrchy či Nevadská púšť a všetky sú vďaka novému Enginu detailne zobrazené, plus tu máme rozsiahly vozový park s vyše 100 autami, je až skoro škoda, že je tu tak veľa áut, keď väčšinu z nich nevyužijete.
Tiež zarazí, že hra je uzamknutá na 30 FPS, hoci ja na to nie som tak citlivý ako iní.

Zvuk je oproti tomu dosť nevýrazný, hlavne hudba, ktorá nezaujme ale neurazí, ja som nikdy nebol veľkým fanúšikom soundtrackov so starých NFS hier kde bol väčšinou buď hip hop alebo butt rock.

Ako som spomínal, hra sa snaží mať aj nejaký príbeh, ale ten je absolútne smiešny, nezaujímavý a plný hlúpych klišé, nikto nehrá závodné hry proti príbehu tak ho tam naozaj nemuseli pchať, vaša hlavná postava je úplne nesympatická a takisto sú všetci okolo, našťastie sa dá väčšina zbytočných cutscén preskočiť.

Toto je prvá hra kde je váš vodič viditeľná postava a kde vystúpite z auta a dúfam že aj posledná, stupídne QTE sekcie kde utekáte pred políciou alebo mafiou na nohách do hry nepridávajú absolútne nič a len som ich chcel mať čo najskôr za sebou.

Čo tiež dosť vytáčalo, boli hrozne dlhé loadingy a všeobecne strašne dlho trvá kým sa vôbec dostanem k pretekom, keď spustíte hru tak sa vám ukáže neviem koľko obrazoviek kým sa dostanete k menu a pri hraní sa mi stále zdalo že ma hra prerušovala.

Narozdiel od starších hier, kde vám pomáhal pri jazde spomaľovač času, tu máte funkciu rewind ktorá vás vráti pred posledný checkpoint, čo sa dosť zíde keď nabúrate alebo vás predbehnú, ich počet je ovplyvnený náročnosťou.
Využívať ich ale vôbec nemusíte a ak žiadny nevyužijete tak získate po pretekoch viac skúseností. Áno, do kompletne lineárnej hry pridali XP systém ktorý na hrateľnosti nemení skoro nič.

Ovládanie a jazdný model sú dosť nerealistické, ako je zvykom v sérii, hoci stále treba občas brzdiť pri ostrejších úsekoch. Úplne ma ale dostalo, keď som išiel po zmrznutých cestách po vrchoch a auto išlo v pohode tri-stovkou bez šmýkania po ľade, toto už je čistý bullshit.
Tiež som nechápal prečo je zrýchlenie nastavené na klávesu A a brzdenie na Z, toto som skoro v žiadnej hre nevidel, tak som to hneď zmenil.
V hre mi vadila aj príliš blízka kamera kvôli ktorej som horšie videl okolo seba.

Hra mi stále pripomínala, že na každý typ trate sú lepšie iné autá, že vraj sú exotické lepšie na "technické" trate a Muscles na rovné, ale ja som na to kašľal a skoro celú prvú polovicu hry som prešiel s Audi R8, ktoré je rýchle a ľahko ovládateľné.

Teraz sa dostávame na najhoršej veci v celej hre, ktorou je AI súperov. Ako som spomínal hra je extrémne lineárna, a nielen preto, že stále idete po rovnej ceste a okrem pár skratiek sa nedá nikde odbočiť, ale kvôli spôsobu akým sú preteky urobené a ako sa ostatní pretekári správajú.

V každom preteku máte za cieľ predbehnúť presne určený počet súperov pred cieľom alebo ich prechádzať postupne a udržať si vedenie po určitý čas. AI je naskriptovaná tak, že ju môžete predbehnúť len keď ste asi 3 kilometre od cieľa, ale oni sa vás veľmi rýchlo budú snažiť dobehnúť a preteky často končia rozdielom niekoľko stotín sekúnd. Medzi strednou a vysokou náročnosťou teda nie je skoro žiadny rozdiel lebo AI je rovnako blbo nastavená.
NFS séria je povestná svojim otravným catch up systémom ako nepodarené vytváranie napätia, ale tu to naozaj liezlo na nervy. Hlavne, keď skoro celý pretek prejdete bezchybne a zrazu vás súper predbehne pred cieľovou čiarou.
Okrem toho tu sú aj bežné preteky na čas, kde sa snažíte dobehnúť stratu, ktoré ma bavili trochu viac, lebo tu nebola otravná AI súperov. Tiež občas pretekáte proti pár bossom, ktorí boli trochu ťažší ale zvládnuteľní.

Ako je zvykom na sériu, tak je tu aj polícia, ale tá sa správa úplne nelogicky, ostatných pretekárov úplne ignoruje a ide len po vás, tiež tu stále máme klasickú situáciu, keď vy idete plnou rýchlosťou so super športiakom a využiete všetko nitro a vás predbehne policajné SUV, no proste WTF.

Vrcholom frustrácie boli skriptované časti kde ste utekali pred mafiánskymi autami a vrtuľníkom a oni do vás furt strieľali a okolo vás to všade vybuchovalo ako v nejakom dementnom filme od Michaela Baya. Navyše tieto časti viacmenej prechádzate metódou pokusu a omylu, lebo neviete s ktorej strany na vás čo vyletí.
Jediná z týchto skriptovaných udalostí, ktorá sa mi páčila, bola v Skalnatých Horách, kde som sa vyhýbal lavíne a podarilo sa mi ju urobiť na prvý pokus.

Okrem smiešne krátkej kariéry sú tu našťastie aj rôzne výzvy kde prechádzate staré trate s odomknutými autami, ktoré aspoň trochu predlžujú 4 hodinovú hernú dĺžku, ale na tie som už nemal náladu. Oproti minulému Hot Pursuit, ktorý mal 2 módy kariéry a tie mali spolu dĺžku až 20 hodín je to pekný krok dozadu.

Naozaj teda neviem, pre koho bola robená táto hra, fanúšikovia starých dielov sa jej ani nedotknú, nie je tu žiadny tuning a otvorený svet pre fanúšikov Underground a pre tých čo mali radi policajné naháňačky v Most Wanted a Carbon je tu polícia skôr na obtiaž.

Ak chcete naozaj zábavnú arkádovú závodnú hru, tak si radšej zahrajte Driver: San Francisco z rovnakého roka, pre mňa najlepšiu racing hru za posledné roky.

Pro: Grafika, pekné prostredia a mnoho áut, na chvíľu to pobaví

Proti: Extrémne krátke a naskriptované, neférová AI, loadingy

+13
  • PC 85
Asi nejzatracovanejsimu NfS v serii (a ze je z ceho vybirat) dat 85 %? Preskocilo mi? Ja vlastne nevim. The Run je ve spouste ohledu dost spatny. Kuprikladu toliko protezovany pribeh je cire utrpeni, ovladani neni zrovna nic uzasneho a interface a interakci s hracem navrhovala asi nejaka ne zrovna talentovana ameba. Dokonce i samotne zavodeni obcas skripe. Jenze je to jedinej dil, kterej jsem shltnul, a pak se k nemu jeste ctyrikrate vratil. Protoze ty trate jsou zkratka uzasne. Presne to, v co pri predstave zavodu napric Staty doufate - nadherne, napadite, nezapomenutelne. Hnat se Udolim smrti v pisecne bouri, pres kterou nevidite ani na konec kapoty, ujizdet ve Skalistych horach lavine nebo jen sledovat blizici se bouri na Velkych planich je proste zazitek. K tomu krasny auta a dobra muzika. To tech par dementnich QTE prekousnu.
+12
  • PC 80
Pro začátek pár kritických poznámek k celé sérii. (z praktických důvodů uvedeno jako spoiler)

"The show must go on..."

To by mohlo být heslo celé série, což v praxi znamená každý rok jeden díl, někdy dva. Od Porsche Unleashed jsem o sérii prakticky nezavadil. To vlastně není tak úplně pravda, zavadil jsem vícekrát o nějaké ty Most shifted, Less wanted, Hot Boobs... oops, jiný žánr. Jenže, long story short... tohle tak úplně nepočítám. Jsem staromilec a od prvně zmíněného titulu dále jsem ztratil rozlišovací schopnost co se her honosících se bouráky se značkou ND4SPD týče. V hlavě mi zůstal pouze podivný pestrobarevný, vytuněný chaos hýřící neony, nitrem, krásnými (a čím dál méně hranatými) prdelkami roztleskávaček (neznám terminus technicus pro děvčata od závodů) a můj celkový dojem byl prakticky stejný jako ze standardního hip hopového videa. Nepochopte mě špatně, bylo to líbivé, dynamické, inovativní a návykové (viz moje poměrně vysoká hodnocení). Jenže hlubší dojem to ve mně nezanechalo.

Série NFS pro mě vždycky znamenala určitou nadsázku a lehkost, charakteristickou atmosféru... tyto rysy čišely ze všech titulů až do mnou tolik opěvovaného "Porscháka puštěného z řetězu" (uznávám, černá ovce rodiny NFS... a jediný opravdový simulátor série... I want more pleaaase). Série od začátku byla arkádovka, v návratu ke kořenům tedy nevidím takový problém, jenže kam zmizelo to kouzlo a lehkost? Já už prostě vidím pouze na běžícím páse vyráběné, nablýskané rychlokvašky, které neurazí, ale (pro mě) nemají nic osobitého... Dneska je potřeba, aby pořád lítali XP pointy, levelovalo se o sto péro, takže jeden neví, jestli hraje RPG nebo ještě závodí. Kromě toho jsem se někdy nemohl ubránit dojmu, že všechny ty bonusy jsou tam tak nějak na okrasu, a že jsem si v podstatě svým přičiněním nic nezasloužil. Ať udělám prakticky cokoliv, tak mi nabíhají čísla a blikají světýlka jako na herním automatu... Co dodat? Jsem teď trochu škarohlíd, ale abych jen nekritizoval, uznávám, že jsem se u některých titulů docela pobavil.


"The road goes ever on and on"

A teď od obecného ke konkrétnímu, tedy NFS: The Run. Už z popisu jsem tušil, že půjde o něco trochu jiného, závan čerstvého, pro mě zapamatovatelného vzduchu. Příběhová linie je zajímavá změna (přílišnou sofistikovanost samozřejmě nemůžeme čekat), zaujala mě rovněž trasa vedoucí napříč USA a interaktivní animace jako vystřižené z libovolného titulu Telltale (imitace nemožnosti volby a neovlivnitelnosti příběhu je dokonalá). Jedete a jedete a je to zábavné jak blázen, nic vám nestojí v cestě. Hře nelze upřít dynamika (to ostatně žádnému předchozímu titulu) a jistá návykovost. Z grafického hlediska fajn, mohlo by být i lépe, ale nestěžoval jsem si.

Jedna prostoduchá otázka: Kam se u všech driftů poděl nevýznamný to prvek poškození a opotřebení auta? Respektive takové poškození, které by mělo vliv na jízdní vlastnosti a vyplývaly by z něj důsledky ve formě prázdné hráčovy peněženky? To se autoři opravdu tak báli, že by to některé náctileté spratky odradilo kvůli obtížnosti? V The Run se sice můžete trochu pocuchat, případně se zlikvidovat při čelním nárazu, ale jinak rozdíl kromě vizuální stránky nepoznáte. Kromě toho se ta naše pomačkaná plechovka od piva do další etapy závodu stejně sama opraví, takže fakticky není co řešit. Když dovolíte, naposledy připomenu Porsche se svojí brutální obtížností (pár něžných štouchanců z každé strany, tvrdší doskok na přehlédnutém hrbolu... a už to bylo citelně poznat) anebo alespoň Road Challenge (po konfrontaci s vlakem jsme si alespoň trochu začmoudili, zajiskřili a zhrbolatěli, což nás přece jen trochu zpomalilo). Od prvních třech titulů se to ještě jaksi neočekávalo, ale dneska by to měla být samozřejmost... a že jsme v arkádovce, to není výmluva.

Napadá mě, že NFS: The Run je vlastně taková interaktivní road movie a jako takovou ji budu hodnotit. Jedná se o příjemnou změnu, poměrně zajímavý, a co si budeme vykládat, zatraceně zábavný koncept! Takže abych to shrnul, oceňuji inovace, kombinace a variace žánrů apod... ale nakonec si stejně z nostalgie zahraju NFS II a budu spokojený.

Pro: Nekonečně dlouhá jízda, reálné lokace, dynamika.

Proti: Stále arkádovka, jednoduše "instant fun", poškození čistě pro efekt.

+6
  • PC 70
Jsem docela překvapen nízkým hodnocením hry. Myslím si že ta hra rozhodně není tak špatná jak se říká. Grafika je dobrá a vymodelování aut je úplně bombový. Akce hře jen přidává. Na druhou stranu jízdní model není nijak super a trochu reálnosti by nebylo na škodu. Například když na sněhu jedete třeba s Lamborghini 280 km za hodinu mi v hlavě vyvrtalo slušného brouka do hlavy.

GRAFIKA: Není vůbec špatná. Hezké propracování jízdy v serpentýnech se mi dost líbilo. Propracování ve městě už je horší, ale povětšinou dobré. Jízda v noci se mi líbila také. Model aut se fakt povedl a Bavorák mi přišel jak ve skutečnosti. Aut je hodně a každý si vybere. Grafika se povedla.

JÍZDNÍ MODEL: Ten je trochu slabší, ale díky volantu to nebylo tak nesnesitelné. Poté jsem to zkusil na šipkách a honem jsem radši přepnul na volant. Jízdní model je tedy spíš průměr.

HRATELNOST: 300 km tratí. Jak jsem to slyšel už jsem je chtěl projezdit od předu dozadu, těšit se z nevadské pouště atd. Hratelnost je tedy dobrá a motivaci jsem jakžtakž měl. Hratelnost je lehce nadprůměrná.

SOUNDTRACK: Postřehl jsem jen dramatickou hudbu. Ta zprvu působila napínavou atmosféru. Poté mě dosti lezla na nervy a poslouchal jsem jen stereotypní auto.

Shrnu to takhle. Need for Speed: The Run rozhodně není nic extra, ale hrát se to dá. Jízdní model je průměrný, grafika je dobrá, hratelnost důstojná. Za pokus to stojí.

Pro: grafika, dobrá hratelnost, napínavost

Proti: chybí tuning, ne moc dobrý jízdní model, až moc velká nereálnost

+9 +10 −1
  • PC 70
Vcelku příjemná akčně závodní jednohubka, jež těží především z krásného prostředí geograficky rozmanité Severní Ameriky. Grafický Frostbite 2 engine se povedlo využít uspokojivě, a ať už se závodí ve Skalistých horách nebo někde mezi bavlníkovými plantážemi, na hru se vždycky dobře kouká.

Nohy jí kupodivu ani tak nepodráží hojně propírané QTE pasáže či úsměvný béčkový příběh, jako spíše těžkopádný jízdní model a především extrémní catch-up systém - již tradiční to zhouba moderních dílů série.

Ve výsledku se jedná o průměrný produkt, který nijak zvlášť neurazí, a zcela určitě nenadchne.
+12
  • PC 30
Pro sérii Need For Speed jsem měl vždy zvláštní místo. Třetí díl série byl vůbec první hrou, kterou jsem kdy v originále měl - krásná krabice a stovky hodin zábavy ve splitscreenu. Pak následoval díl High Stakes, v němž jsem se téměř nikdy nikam neprobojoval, ale i díky kvantům vozů z internetu mi to bylo jedno a hodiny ve splitscreenu se opět počítaly na stovky. Pátý díl byl snad první a poslední 'pseudo-realistickou' závodní hrou, která mě kdy bavila (a dokonce jsem se dostal i docela daleko). S oběma díly Undergroundů jsem si nikdy nedovedl poradit - hry mě nebavily a hrál jsem je jen s jakousi až dětskou vírou, že se to snad časem zlepší (platí především pro druhý díl). Mojí zkaženou chuť napravil až fenomenální Most Wanted, který hraju dodnes a popravdě jej považuji za nejlepší díl mladší rodiny NFS. A pak to šlo s těmito hrami z kopce, až se dno zastavilo u The Run.

Proč?
Proč ta hra vyšla? Je to urážka snad všech myslitelných fanoušků série. V průměrné grafice a zcela nesmyslném enginu jsou nám naservírovány nějaké čtyři až šest hodin gameplaye v základním singlu. Auta, 'tratě', hudba a celkový koncept je trapný, ovládání vozů by možná slušelo nějakému X-Wingu či Tie-Fighteru, ale rozhodně se nehodím k pozemským dopravním prostředkům.
Příběh je... příběh by raději prostě neměl být. Já se jej snažil vytěsnit a tak nějak jsem se celou hrou prodoufal až ke konci, kterého jsem se dočkal skutečně nečekaně rychle. Akční pasáže alá Fahrenheit tu prostě neměly být a dokonce ani nevím, z jakého důvodu tu jsou. Abych se cítil víc 'vtažen do děje'? Ve hře ze série NFS? To je možná příliš velký šálek LSD. Nebo spíš džbán.
Hra mě skutečně dopovala v určitých momentech adrenalinem, ale než tvůrci zaplesají, že se jim něco podařilo, tak doplním, že se jednalo o adrenalin ze vzteku.
Na hře mě asi nejvíc vytáčí, že bych autory chtěl seřvat za každý její jednotlivý aspekt, ale je natolik plochá, že to, co jsem napsal, vlastně bohatě stačí k popisu celkého feelingu ze hry.

Jediné plus je, že jsem ji měl půjčenou, mohl jí vrátit a nechat jí spočinout v náruči zapomění, odkud v první řadě vůbec neměla vylézat!

Pro: Nic takového hra nemá.

Proti: Tahle hra je celkově proti logice.

+5 +8 −3
  • PC --
UPOZORNENIE:
Hru som hral vo verzii pre XBOX 360, myslím však, že okrem ovládania, grafiky a iných drobností by medzi jednotlivými verziami nemali byť žiadne rozdiely.

Po nečakane dobrom Hot Pursuite som sa rozhodol pustiť do pokračovania. Trailery a všetok ten humbuk okolo naznačovali, že pôjde o trochu iný druhý zážitku oproti predchádzajúcemu dielu, napriek tomu to vyzeralo nádejne.
A potom to prišlo. Relatívne krátko po vydaní som sa pustil do hrania PC verzie, ktorá ma odradila nepraktickým ovládaním (doteraz som neprišiel na to, ako ho mám upraviť k obrazu svojmu) a jazdným modelom, ktorý mi po Hot Pursuite prišiel akýsi, „zvláštny“. To bol posledný kliniec do rakvy s názvom The Run.
O čosi neskôr sa mi nejakou náhodou opäť podarilo dostať ku XBOXovej verzii (nie, nebolo to vďaka Warezu), vďaka čomu teraz (možno) čítate tento komentár.

Ako pri každej závodnej hre, začneme príbehom. Najlepší výraz akým ho môžem pomenovať je „žvást“ (v tom hollywoodskom zmysle slova). Inak povedané, ak sa Vám pri hraní predchádzajúcich „Needov“ od Black Boxu z príbehu ježili vlasy, inak tomu nebude ani tu.
Napriek tomu, celé to príbehové zastrešenie a filmový feeling robí hru výnimočnou (v rámci normy).
Nápad urobť z hry jeden veľký závod sa spočiatku javý ako dobrý, avšak jeho realizácia je už tak bezchybná nie je.

Začnem tým, čo mi vadilo. V prvom rade to bol už ten spomínaný jazdný model, ktorý mi aj po zmene platformy prišiel stále nejak „nedopečený“. Možno to bolo tým, že som mal v pamäti ten z Hot Pursuitu, nemohol som si naň zvyknúť. Vďaka tomu sa mi mnohokrát stalo, že vďaka mnou nečakanej reakcii auta som skončil vo zvodidlách, prípadne v oproti idúcom aute.
Ďalšou vecou bola výmena áut. Ešte nikdy som nezažil závodnú hru, v ktorej by som si nemohol zmeniť auto v menu (prípadne v režime voľnej jazdy). Jediný spôsob výmeny je zájsť si počas jazdy na pumpu a tam vozidlo vymeniť za iné, čím pochopiteľne strácate svoju pozíciu a musíte všetkých zase predbehnúť znova.
A poslednou chybou bola podľa mňa obmedzená ponuka áut. Nemám nič proti tomu, keď sa v nejakej špeciálnej edícií pridajú do hry nové veci. Prečo mi to ale hra vyhadzuje tak drzo na oči? Takto mi väčšina kusov, na ktoré som mal zálusk zostala neprístupná.

Zo zvyškom som bol už spokojný. Herné módy sú viac-menej klasické (akurát sú inak pomenované) a po pristúpení na pravidlá hry (a tiež akceptovaní jazdného modelu) som sa pri hraní výborne bavil. Občas sa zastaví aj stará dobrá polícia, aby trochu „závoďákom pristrihla (prítlačné) krídla“, sem tam prišla stláčacia sekvencia a čo ma zaujalo najviac boli naskriptované wow scény, ktoré sa v autovej hre len tak nevidia.

Aj keď moje písanie mohlo vyznieť negatívne, kladné dojmy prevážili. Hra to síce nie je dokonalá a niektoré veci mohli autori vyriešiť inak, napriek tomu ide o solídnu závodnú arkádu.

Pro: originálne spracovanie, naskriptované scény, stále zábavný gameplay

Proti: jazdný model, výmena áut, ponuka áut

+16
  • PC 65
Po prvních ohlasech a recenzích jsem neměl velkou chuť The Run hrát. Ale abych neporušil sérii, nainstaloval jsem i nejnovější závodní počin od EA a vyrazil.

Už od začátku mi bylo jasné, že na nějaký pořádný jízdní model můžu zapomenout. V předchozích Shift 2 byl vcelku povedený, ale tady je to opět arkáda jako ve znovuzrozených Hot Pursuit, u kterých jsem strávil jen pár desítek minut a přestali mě bavit. A to nejen kvůli tomu úděsnému arkádovému jízdnímu modelu, ale i kvůli těžkému stereotypu.

U The Run je situace podobná. Avšak s tím rozdílem, že jsem bezproblémů vydržel až do konce. Hlavní důvody pro to jsou tři: snaha o příběhovou interakci skrz cutscény, častá změna lokací a příjemná (krátká) herní doba celé té divoké cesty napříč Spojenými státy.
Oceňuju také pár zajímavých nápadů jako jízdu při odstřelování lavin nebo v tunelu metra a občasné efektní zpomalovačky, ze kterých by měl radost i Michael Bay.

NFS The Run jsem úspěšně dohrál a navzdory špatným hodnocením jsem osobně vcelku spokojen. Pokud bych však chtěl zažít pravou radost z jízdy, sáhnu radši po kterémkoliv závodním simulátoru od Codemasters. Hoši z EA tak mají splněný další domací úkol, ale pro příště by to chtělo nějakou změnu. Jízdního modelu, konceptu hry, čehokoliv. A to hlavně proto, aby fanda série neměl pocit, že hraje pořád to samé.

Total Run Time: 2:10:41

Pro: žádné záseky, grafika, lokace, snaha o příběh, akční cutscény, krátká herní doba

Proti: jízdní model a chování auta, arkádovitost v každém směru

+14
  • PC 40
Hned od oznámení bylo jasný, že tu něco nehraje. Proč se vracejí ke starýmu neúspěšnýmu konceptu příběhových závodů? Proč Black Box? Každej okamžitě věděl, že tohle bude béčková a naprosto zbytečná hra. Moc dobře to určitě vědí i chlapci v EA. Prostě záplata na rok 2011. Odškrtnutá fajfčička.

Black Box opět dokazuje, že neumí udělat zábavnej a jednoduchej jízdní model. Neumí v hráči vyvolat radost z ježdění. Neumí udělat závodní hru.
Jízda v The Run je těžko popsatelná a neuvěřitelně podivná míchanina Wipe-Outu, závodního člunu a třítunovýho náklaďáku. A opravdu není zábavná. Frostbite 2 by měl zůstat jen u tanků a Humvee. Neustále jsem měl pocit, jako kdyby auto mělo nějaký skrytý pošahaný asistent zatáčení, který schválně sabotuje moje snažení o normální jízdu.
Řítíte se silnici za tradiční dramatické hudby, hra vás nutí kličkovat mezi padající lavinou, kameny, mosty, whatever jenže - ejhle. Ono to nejde. Buď jste opření ve zdi napravo nebo ve svodidlech nalevo. Vyberte si. V lepším případě svodidly propadnete do propasti a utrpení skončí. Na pár vteřin. Pak je tu zas.

Rozhodně od něj nepomáhá ani to, co se tváří jako příběh. Příběh by to byl, jen pokud by měl nějaký scénář. Tady prostě sednete do auta a jedete s nějakým pánem od jednoho bodu do druhého a občas se objeví nějaká hlava mluvící slečny. Smutné je, že kdyby se toho ujal alespoň průměrný scénárista a přidal aspoň nějaké dialogy, tak by z toho mohlo být moc pěkné béčko. Se schopným celým týmem nedejbože Vanishing Point (slina) V rádoby kůl filmečcích se dokonce občas objeví pokus o zajímavý záběr. Avšak pokaždé nedotažený do konce. Asi jako kdyby dali filmečky na starost prvákovi z FAMU.

Jediná věc, kvůli které stojí za to The Run protrpět jsou krásné venkovské silnice, horské serpentiny a celkově krásně vymodelované prostředí (kromě nudných měst samozřejmě). Dokonce v Americe dle všeho probíhají všechny čtyři roční období současně! Bohužel to příchází v niveč, protože člověk nemá čas si prostředí prohlížet, obzvlášť když se na občasných úzkých (!) silničkách snaží bojovat s příšerným jízdním modelem. Je jich vážně škoda pro takový brak.
Jinak je technická stránka obyčejná, místy značně diletantská - v každým záběru na řidiče chudák točí rukama, ale volant se ani nehne. Někdy stačí lehce vyjet ze silnice nebo dát auto na dvě kola a ihned naskočí zdlouhavá vracečka zpět. Skripty vám hodí věc do cesty deset cenťáku před kolama...

Dosti mě svojí přehnanou “akčností” iritovala kamera zpoza auta. Při každým brzdění se auto přitlačí na obrazovku, až uskakujete od televize, aby vám nepřerazilo nos nebo při zatáčení mizí do rohu obrazovky. Asi chce konečně zmizet ze své mizérie... Je to otravné, nepřehledné a osobně při takových blbinách ztrácím přehled, jak se auto vlastně chová. Zachraňoval to pěkný pohled od nárazníku se stylovou vinětou a sem tam kůl efekty, na které je radost pohledět. Ten byl ale někdy tak zběsile rychlý, že se v něm nedalo hrát.

No jednoduše. Black Box dostal nějaký chechtáky za tradiční, podprůměrný produkt a jiný tým na příští rok udělá dobrou hru.
Tak to chodí.
+33