Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

Criterion Games •  Stellar Entertainment Software (PC, PS4, XOne, Switch)
16.11.2010
06.11.2020
13.11.2020
kompatibilní
72
200 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Nový diel populárnej pretekárskej série Need for Speed sa vracia späť ku svojim koreňom, k naháňačkám s políciou v ultra rýchlych vozoch. Hra sa odohráva vo fiktívnom prostredí menom Seacrest County. Tu sa hráč môže stať buď najlepším policajtom alebo najhladanejším závodníkom - pirátom ciest. Rýchlosti hry je prispôsobené už samotné menu, kde hráča nič nezdržiava zbytočným nastavovaním a ten sa môže hneď vrhnúť do zábavných jázd a naháňačiek s políciou.

Piráti môžu využívať špeciálne skratky, či manévre, ako je napríklad otočka o 180°, či využívanie antiradarov, atď. Policajti majú naopak často silnejšie autá a tak sú sily oboch táborov vyrovnané, čo ocenia najmä hráči v multiplayeri. Multiplayeru je prispôsobené i "vnútro" hry, ktoré obsahuje akúsi vlastnú "sociálnu sieť" zvanú "Autolog", ktorá prepája hráčov cez internet, informuje o nových rekordoch vašich priateľov a ich úspechoch.

Samozrejmosťou sú perfektne vedené štatistiky po všetkých prejdených pretekoch, rovnako ako postupné odomykanie nových áut a tratí.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem to po letech zase vyzkoušel, jestli jsem se v mym pár let starym příspěvku ohledně nepovedený grafiky hry nespletl (paměť už mi tak neslouží), ale bohužel. Nedavno jsem si dával "retro"  Need for Speed: Underground 2 a tam grafika frčí krásně plynule stabilních 100fps, ale tenhle novější Hot Pursuit dává na oči nepříjemnejch 60fps... kua, to je teda "pokrok"! Opět naivně jsem zkoušel na netu najít, jestli neexistuje nějakej patch, kterej by těch 60 odblokoval, ale pochopitelně jsem nic nenašel a jen jsem zabloudil do debaty na toto téma na steamu, kde se to zvrtlo v to, že tam jeden borec "do krve" bojoval za svuj názor, že vše nad 60fps je pro lidský oko zbytečný, že neni poznat rozdíl mezi 60 a 100+fps a že jen idiot zbytečně kupuje např.144Hz monitor... někteří mu (zbytečně) odepisovali, že je to blbost.. a když to tam někdo rozštíp hláškou, že co tady fňukáme, můžem bejt rádi za 60, když třeba o 3 roky mladší NFS Rivals je zamčenej na 30fps(!), řekl jsem si, že je na čase to poslat k šípku.
*prej na Rivals už je unlock, ale to je mi jedno, řešil jsem Hot pursuit ;)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Málokdy se stane, že dohraju závodní hru až do konce. Většinou mě přestane v půlce bavit a s hraním seknu, ale nové NFS mě i přes hromadu svých chyb udrželo až do samotného závěru.

V novém Hot Pursuit, je možné hrát za dvě strany – za závodníky a za poldy. Ve výsledku je ale jedno za koho hrajete, protože druhy závodu jsou si naprosto podobné u obou stran.

Jednak jsou tu klasické závody, které trpí ale docela podstatnou vadou – AI. Ta je naprogramovaná tak nechutně, až mě to místy neskutečně vytáčelo. Cheatuje, podvádí, vyjebává s hráčem tak, až to není hezký. Pokud jsem rozbil auto, o zatáčku dál už na mě parchanti spoluzávodníci čekali, ale jakmile jsem je dohnal, začali najednou jet rychleji než já. AI řídí hodně bezchybně (prakticky pořád stejně, hra si jen přizpůsobuje jejich rychlost a agresivitu) a s koncem hry se to stupňuje. Při takové jízdě po dálnici je to místy až nehratelné, protože se oponenti prostě nedají dohnat i když jedu maximální možnou rychlostí. Naštěstí takových závodů není mnoho.

Druhým typem závodu je klasická časovka, která mě zpočátku rovněž strašně pila krev, naštěstí jsem se postupem času naučil ovládat auto tak, že to pro mě nepředstavovalo problém a tak se pro mě tyto tratě stály pouhou oddychovkou.

Posledním typem závodu jsou tahanice s policisty, které mě bavily z celé hry asi nejvíc a právě díky nim jsem vydržel až do konce. Díky čtveřici různých zbraní, jsou tyto pasáže výbornou zábavou. Bohužel poslední pětka závodů byla vyloženě frustrující, protože AI na hráče absolutně nebrala ohled a snažila se ho za každou cenu zlikvidovat. A právě těchto pár závodu jsem jako jediných nedokončil na Zlatou medaili, protože jsem na to neměl nervy.

Grafiku rozhodně řadím mezi klady hry, protože je to jedna z věcí, která mě u hry udržela. Prostředí jsou opravdu krásná a nejedenkrát jsem se kvůli čučení na všechny strany pořádně rozsekal.

A co bych ještě vytkl? Naprosto idiotské animace při destrukci, které sice vypadají zpočátku úžasně, ale často při závodě docela zavaří. Mnohokrát se mi stalo, že jsem kousek před cílem (nechtěně) sestřelil útočícího soupeře, díky čemuž se spustí destrukční animace a hra mi bere ovládání z ruky. AI začne s mým vozidlem nepochopitelně zpomalovat a v závodě, ve kterém rozhodují i setiny sekundy, to je samozřejmě osudné (a taky naprostá demence, za kterou bych kreténa, který tohle vymyslel, pověsil za palce na několik dní do kobky, aby si takovou kokotinu příště rozmyslel). V tomhle momentu jsem míval taková zvláštní zatmění, kdy jsem se musel setsakramentsky ovládat, aby gamepad neletěl oknem.

Verdikt: Nové Hot Pursuit nejsou špatnou závodní hrou, ale na poměry NFS je to docela slabé. Hra obsahuje mnoho chyb, které při hraní opravdu vadí a slabší jedince dokážou i pořádně vytočit. Na druhou stranu ale hra dokáže velice obstojně pobavit a ikdyž komentář možná vyzní spíše negativně, hra to rozhodně není špatná a má svoje klady. Jen je občas těžší se k nim přes ty neduhy prodrat.

Pro: krásná grafika, hodně aut, výborný soundtrack, promakané tratě

Proti: nepřeskočitelné neustále opakující se několikasekundové animace mě přiváděly k šílenství, nevyladěné herní mechanismy, cheatující umělá inteligence, místy přepálená obtížnost

+22
  • PC 95
Neexistuje veľa závodných hier, ktoré by som dohral do konca. Keď sa to tak vezme, Okrem havajského Test Drive Unlimited a štvrtého Burnoutu to boli iba hry zo sérií Need For Speed a FlatOut.
A keďže ide o môj prvý "závodný komentár", nie je nič lepšie ako začať práve reinkarnáciou známej série (teda subsérie).

Pôvodne som ku HP pristupoval bez nejakých väčších očakávaní. Predsa len, hra kde sa banda zbohatlíkov premáva v luxusných autách a popri tom uniká pred strážcami zákona sa za originálnu označiť určite nedá. A keďže s malými očakávaniami prichádzajú veľké prekvapenia, nasledujúci text sa bude niesť najmä v duchu spokojnosti.

Hra ponúka hranie za obe strany, teda za pretekárov aj ruky zákona. Pôvodne som si myslel, že policajná časť hry bude len akousi "fíčurou", ktorá sa pekne vyníma na krabici a v reále nudným doplnkom ku pretekárskej zložke, ktorú si človek len rýchlo odbije, aby sa mohol okamžite vrhnúť späť do víru závodov. Lenže to by v tom nemohli byť Criterioni. Obe zložky sú si teda absolútne rovnocenné a hra Vás nenúti preferovať tú či onú stranu. Ja osobne som po každom úspešnom závode nasadol do policajného auta a tých, ktorých som sa snažil zo predtým predbehnúť som dostal za mreže. Tým pádom môžem vylúčiť akýkoľvek stereotyp, pretože každá hra bola iná ako tá predchádzajúca.
K tomu celkom dopomáha aj pestrá ponuka herných módov, kde sú klasické preteky tak trochu upozadené na úkor všemožných naháňačiek alebo časoviek.
Najviac som si užíval mód Hot Pursuit a to za obe herné strany. Dalo by sa to označiť za needforspeedovskú obdobu módu Road Rage známeho z Burnoutu.
Naopak najmenej sa mi páčili časovky, pretože zajazdiť ich na zlatú medailu bolo niekedy naozaj náročné.

Čo sa týka technického spracovania, je na vysokej úrovni. Autá sú vymodelované do posledného detailu a aj znejú ako svoje predlohy. Je vidieť, že autori venovali ich tvorbe dostatok času. Ako povedal kedysi istý redaktor v relácii Game Page pri recenzii štvrtého dielu: "grafika je tak fotorealistická, že sa budete báť, aby na Vás tie autá nevyskočili z monitoru", s prižmúrením oka sa to dá povedať aj o Hot Pursuit.

Jediné, čo mi kazilo dojem z inak bezchybnej hry bol oficiálny soundtrack, ktorý mi absolútne nesadol. Keď si pomyslím na tie rockové "vypaľováky" z FlatOut hier alebo štvrtého Burnoutu, koniec koncov aj v predchádzúcich NFS hrách som si vždy po hudobnej stránke našiel niečo pre seba, príde mi to ako zvláštna voľba. Nuž čo, koľko ľudí, toľko chutí a v každej hre predsa nemôžu hrať len Ironi alebo Megadeti :)

Celkovo môžem zhodnotiť Hot Pursuit ako jeden z najvydarenejších dielov série od čias Most Wanted a pre mňa asi najlepší diel v sérii. Namakané autá, naháňačky s políciou, zábavné zbrane, to všetko tvorí dohromady skvelú závodnú hru. Vlastne mi to celé prišlo ako hranie sa s angličákmi. Nikto nerieši čo postavy motivuje k ich konaniu, ide len o to dobre a schuti si zazávodiť.

Pro: policajné naháňačky, zbrane, technické spracovanie

Proti: soundtrack, niektoré časovky

+21
  • PC 75
Je možné, že budu celou dobu prskat a nadávat na chyby a imbecilní designerský rozhodnutí, až se pak může zdát, že mě Hot Pursuit nebavilo... Vězte ale, že nejsem žádný závodní fajnšmekr. To znamená, že realističnost řízení, tuning, počet automobilových značek, věrnost aut předlohám, atp. - to všechno je mi u řitě. Většinou si chci prostě jen tak nějak zazávodit. A když mě samotné závodění nebaví, tak hře věnuju tak půl hodiny, než jí smažu a zapomenu. Hot Pursuit sem dohrál za obě strany (jestli se tak dá říct všem odjetým závodům s alespoň nějakou medailí... ve většině případů zlatou), tak chci, aby bylo jasno, že ta hra fakt zábavná *JE*. :) Následují náhodné myšlenky...

- Ježiši Kriste, jak jsi mohl dopustit, že u hry s názvem NEED FOR SPEED bude tak šíleně debilně zdržovací úvodní obrazovka. Loading chápu. Ale proč musim pokaždý čekat 10 vteřin, abych zjistil, že hra je od EA (já vim, stejně jako snad všechny ostatní díly!), že na ní spolupracoval Criterion (já vim, proto sem se na ní těšil!!) a že až začne pořádně hrát ta hustokrutopřísná muzika (dělejdělejdělej), tak zjistim, že hraju Hot Pursuit (imma fucking murder you!!!)... a že bych vlastně mohl zmáčknout enter, abych se TEPRVE TEĎ dostal do menu. (*exploze*)

- Mapa závodů musí alespoň na 3 vteřiny krutohustě zasvítit, než dovolí vybírat závody. (Takže další zdržování)

- Auta jsou vesměs hezká, ale prohlížecí kamera je v dobrém úhlu asi tak 5 vteřin. Pak následují detailní záběry zadku auta, nárazníku, dveří, světel... čili jestli bude to Porsche vypadat celkově líp v červené nebo černé se zjišťuje dost blbě. Zvlášť když je oblíbená barva až na konci seznamu, protože auto na chvíli zmizí, aby se načetlo s jinou barvou, jenomže prohlídková kamera se mění vklidu dál. (Smrdí to jako zdržování, ale dá se to obechcat...)

- Aut je celkem hodně a nová se dostávají dost rychle. Na začátku vpodstatě co vyhraný závod, to jedno až dvě auta ALE (!!!) nejde přeskočit obrazovka, že jsem vyhrál nějakou odměnu. Samozřejmě tam visí minimálně 5 vteřin. Asi pro retardované, co si musejí vyslabikovat slovo "reward" a říct nahlas číslo, co je u něj. Jenomže pak na dalších 5 vteřin naskočí cedule s názvem vyhranýho auta. Nic víc tam neni. Prostě Porsche XYX pěknym fontem, na který musim celou dobu čumět. A pak! Pak se objeví náhled na nové auto. To je většinou pěkné. Má u sebe i nějaký pseudofilozofický citát ve smyslu "Kdyby auta léčila rakovinu, tak bramborový salát a naše převodovka.". Jenomže ten náhled má tak 10 vteřin a nejdE KURVA PŘESKOČIT UŽ SEM MOHL BÝT V MENU A VYBÍRAT ZÁVOD DOPRDELE!!! Nedej bože když vyhraju nějakou schopnost. To se spustí nejzbytečnější dlouhá animace v dějinách animací, (která nejde přeskočit) a vysvětlí mi, že mám novou schopnost (která by se samozřejmě dala zkrátit na jednoduché - máš dělší pásy/nitro/dosah u emp... ale to by málo zdržovalo).

- Když začne závod tak hádej co. Začne jedna z několika málo druhů cutscén, která nejde přeskočit! Resp. trošku jde, ale zdá se mi, že tam jsou nějaké checkpointy, které to prostě přehraje. Což vysere u několikátého restartu, když ten úvodní čuprkůl smyk už nemůžete vystát...

- Co ale nejde přeskočit, jsou bourací animace (hej tak to sem nečekal)

- Řízení aut je takové těžkopádné a je třeba se ho napřed naučit zvládat. Rozdíly v náhonu na přední/zadní/všechny kola jdou fakt poznat. Některá začáteční auta se ale řídí opravdu debilně. Každopádně když vyberete nějakou dlouho zatáčku ve smyku, kolem dvou protijedoucích aut, a ještě do toho rozbijete bengálce.. tak je z toho hodě výborný pocit.

- Kecy u aut jsou jak z reklamního oddělení, takže jsou nudné a ještě je namluvila ženská s nesympatickým hlasem

- Policejní kampaň se mi zdála vesměs zábavnější. Víc akce a bourání, ale hnusnější auta. Teda jako jsou stejná, ale policejní skin nejde změnit a ten je ve většině případů hnusný. Tak mohli dát možnost, že si dám auto do normálních barev, protože jsem superbohatý fízlovský ředitel v civilu nebo tak něco... :-/

- Zkratky jsou povětšinou dost k prdu

- Policejní jízdy na čas se mi zdály těžké díky faktu, že každé škrábnutí jiného auta nebo svodidel ubíralo čas... než sem zjistil, že je jedno, kolik věcí nabořim, když pojedu pořád na nitro ^_^

- Ke konci obou kampaní se mi zdálo, že hra dost extrémně cheatuje. Na denním pořádku bylo, že jedu s nitrem a někdo mě předjede jen tak bez něj. U honiček s cajtama zase ten samý týpek s nitrem projel středem policejního záterasu a ani ho to moc nezpomalilo, zatimco já jsem tam někde škrtnul zrcátkem o policajta a zapla se mi k vychutnání nepřeskočitelná bourací kamera, která ani nedávala smysl, bo moje auto prostě jelo rovně a lítaly z něj jiskry.

- Grafika pěkná. Velmi pěkný efekt deště a jiskření u aut. Tratě vpodstatě taky dobré, jenom se mi nelíbila část s obří dálnicí. Za povedené považuju hlavně zasněženou horskou část, velký les a poušť u satelitů. Nelíbila se mi snad žádná jízda nocí, protože takové nezáživné.

- Hudba... sux. Pár písniček dobrých (a myslim, že to bylo fakt jenom dvě), ale na božský soundtracky Undergroundů nebo Poršáků to nemá ani náhodou. Písničky u policejních honiček byly dokonce ještě horší, než původní výběr. A co je lepší, nešly ani přepnout na "normální" hudbu. Dokonce ani v menu nešlo nastavit, jaké písničky se mají přehrávat. Na výběr bylo jen náhodné a postupné přehrávání. Kterýmu koněvovy tohle prošlo, to by mě zajímalo...

Pár slov na závěr:
Nemá to na klasiky arkádovýho závodění ála Midnight Club LA, Underground 2 nebo Most Wanted... ale rozhodně to není takový průser jako Hot Pursuit 2 , Run nebo Carbon

Pro: Grafika, některé části tratí, policejní kampaň

Proti: Zdržování!!!, cheatování

+16
  • PC 70
Po skvělé NFS: Shift, která značně arkádovou sérii přiblížila mnohem více realistickému pojetí simulovaného profesionálního závodění, se série opět vrací zpět ke svým kořenům, ve kterých hrají prim honičky s policií. Hra je více než podobná svému předchůdci z roku 2002 s trochu ošemetným názvem NFS: Hot Pursuit 2, což je pro mě v této sérii dosud nejhorší díl - především kvůli extrémně nízké obtížnosti a nezáživně zpracovanému modu kariéry.

Hot Pursuit z roku 2010 naštěstí napravuje ty nejpodstatnější neduhy výše zmíněného jmenovce. Obtížnost je zde poměrně vybalancovaná a dost se přizpůsobuje hráči, což je na jednu stranu dobře, protože hráč musí být stále ve střehu a po celý průběh závodu je tak o napětí a zábavu postaráno, na druhou stranu si však hráč může dovolit i několikrát za sebou fatálně bourat, protože i poté je schopen své protivníky díky jejich umělému zpomalení dohnat. Zní to sice hloupě, ale kupodivu to funguje dobře.

Hra opět zaujme na svou svou dobu skvělým audiovizuálním zpracováním (nebýt absence antialiasingu) zcela vyhovujícím i dnešním standardům. Máme zde pestrý výběr licencovaných sporťáků téměř všech významných automobilových značek. Sice se téměř všechny ovládají úplně stejně a pocit z jízdy se tak při jejich změně moc nemění, i tak je ale na tyto modely radost pohledět a na krásných tratích je na plno prohánět.

Kariéra je zde rozdělena na dvě části - v první hráč hraje za klasického padoucha, kde nechybí kromě časovek a klasických závodů také pro sérii tolik typické honičky s policií, kdy hráč postupně sbírá nejrůznější vychytávky, které mu v likvidaci nebo ujíždění policii pomáhají. V té druhé části pak naopak hráč v kůži policisty pomocí jejich vychytávek pronásleduje a likviduje ilegální závodníky. I když je kariéra zpracována dost jednoduše, prakticky bez příběhu, postupovat v ní mě bavilo.

Závěrem lze říci, že NFS: Hot Pursuit určitě potěší každého fanouška série, kromě audiovizuálního zpracování sice v ničem nevyniká, i tak se ale jedná o solidní a zábavnou arkádovou závodní hru. Ideální oddechová záležitost. Ty otravné cutscény po likvidaci soupeře nebo policajta, často v ten nejméně vhodný moment, si ale autoři opravdu mohli odpustit.

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, zvuky, zábavná arkáda

Proti: AI, otravné cutscény v těch nejméně vhodných momentech, nezáživná kariéra, absence pohledu z kokpitu

+16
  • PC 50
Série Need For Speed se po hodně povedených Shiftech ubírá zase špatným směrem. Již po nainstalování vás čeká několik (sice kratších) videosekvencí, které samozřejmě nejdou přeskočit. To mě trošku naštvalo, ale kvůli tomu se hra posuzovat samozřejmě nedá.

Podle čeho se ale posuzovat dá je například jízdní model a fyzika aut, které podle mě ve hře v podstatě ani nejsou. Jak již zmiňoval Paul ve svém komentu, tak pořádný pocit z jízdy v podstatě chybí. Možná mě to tak štve, protože v předchozím díle byla fyzika aut a jízdní model propracována do detailů a já si tak mohl pocit z jízdy pořádně vychutnat.

Co mě ale štve snad ještě více je chybějící možnost tuningu vozů. Před každým závodem vám hra strčí pod nos auta, kterými ho můžete odjet, ale snad jediná možnost úpravy je změna barvy, které jsou navíc povětšinou dost odporné a vyberete si tak z cca tří snesitelných, tedy alespoň pro mě. Ano, během hry se vám odemykají vychytávky typu hřeby proti policii, ale to pro mě stejnak nemá cenu.

Abych ale jen nekritizoval, tak musím pochválit hodně dobrou grafiku, na kterou se kouká doopravdy příjemně. Dále samozřejmě také plně licencované vozy, to už je ale pro tuto sérii rarita. Na závěr bych tedy chtěl říct, že svěřit tento díl pánům z Criterion Games nebyl dle mého názoru nejlepší nápad (přiznám se, že netuším, co k tomu EA vedlo, poslední dobou se o herní průmysl nestarám, takže nejsem v obraze), stejně jako návrat k minulosti.

Pro: Grafika, licence vozů

Proti: Fyzika, jízdní model, žádný tuning, nuda

+15