The horns sound, the ravens gather. An empire is torn by civil war. Beyond its borders, new kingdoms rise.
Calradijská říše zažívá soumrak své existence, císař Arenicos zemřel bez nástupce a celou zemi zachvacuje občanská válka. Z nastalého chaosu vyvstaly tři menší útvary, jejichž vůdci jsou přesvědčeni o svých schopnostech znovu sjednotit Calradii v jeden stát. Nelení ani nepřátelé v zahraničí a hodlají využít situace ve svůj prospěch. Na čí stranu se přikloníte?
Bannerlord se odehrává zhruba dvě století před Mount & Blade: Warband (2010) a ačkoliv jde o fiktivní kontinent, připomíná nejvíce Evropu a Blízký východ zhruba v letech 600 až 1100 n. l. Rovněž frakce jsou inspirovány dobovými národy. Kromě zmíněných pohrobků Calradijské říše v podobě Severního, Jižního a Západního císařství, dále království Vlandie a Battanie na západě, Khuzaitský chanát na východě, Sturgianské knížectví na severu a konečně Aseraiský sultanát na jihu.
Stejně jako ve zmíněném Warband se výše zmíněné národy prezentují vlastním vzhledem osad, hradů, měst a stejnokrojů vojsk. Království Battanie se například specializuje na boj pomocí střelců, disponují tak nejlepšími lučištníky na kontinentě, naproti tomu se ale téměř vůbec nezaměřují na jezdectvo, v němž mají nedostatky oproti jiným stranám konfliktu.
Hratelnost opět stojí na kombinaci přesunů po strategické mapě s akčním režimem sloužícím k pohybu po městech, vesnicích, hradech a bitevních polích. Vrací se velká míra volnosti, díky níž se lze stát nejen slavným bojovníkem, ale třeba obchodníkem, který bohatne na výrobě a prodeji zboží po městských tržištích. Multiplayer se zase bohužel týká pouze bitev.
Stejně jako dříve je možné oženit/provdat se za NPC, avšak poprvé v sérii mít i potomky, jež po rodičích dědí schopnosti. V případě smrti vaší postavy se stávají nově hratelnými hrdiny. Výrazného vylepšení doznal režim obléhání hradů a měst. Při útoku lze zadat stavbu obléhacích strojů, které následně umístíte na zvolená místa. Zbraně tentokrát počítají s velikostí a vahou, stejně jako se silou a rychlostí, jíž se útok provedl.
@Red (31.10.2022 15:21): Sice nemůžu moc porovnávat, ale je tam nová mechanika - kovářství, kde si můžeš vyrábět zbraně. Definitivně je to víc "smoothed out", méně otravné UI, mnoho quality of life změn a samože jiná doba, ve které se to odehravá, Je to raný středověk/konec doby temna, takže je tam v rozpadu říše (byzant), feudální vlandia, battanie (lesní muži od bahna), sturgia (vikingové), mongolské kmeny a blízký východ.
Co mi přijde opravdu špatné, je vizuál postav.
Co mi přijde opravdu špatné, je vizuál postav.
Pro: Roleplay, bitvy, rozmanitost, potenciál v moderství.
Proti: Multiplayer padá, pořád to nepůsobí hotově, nelze si rozdělovat armádu, takže nejde companiony na koních dát ke kavalerii, vizuál postav.