Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Po mém fenomenálním nadšení z Mafia II jsem existenci tří datadisků pochopitelně uvítal a příliš neváhal v jejich pořízení. Návrat do oblíbeného Empire Bay byl více než příjemný, ale…

První z těchto DLC Betrayal of Jimmy, kterým jsem zmíněnou trojici začal, nahrazuje hlavního hrdinu Vita Scaletu o něco starším drsným a nelítostným chlapíkem Jimmym. Jeho postava mi vyhovovala, občasné silácké hlášky také nebyly k zahození, ale občas jsem jej politoval, jaká práce je pro něho připravena. Tím se dostávám k náplním misí, které jsou bez výjimky omezeny neúprosným časovým limitem a jak už asi tušíte, velkou chválou je zrovna neobdařím.

Jak už tu bylo řečeno v předchozím komentáři, jejich náplň se velice často opakuje, což tedy není zrovna nic, co by přidávalo na záživnosti. S tím souvisejícím faktorem jsou i samotné časové limity. Pokud jeden z úkolů tkví v tom, že mám v roli Jimmyho rozflákat 3 obchody, k tomu se ubránit útoku policejních složek a logicky i vlastníků obchodu a jakžtakž bez újmy uniknout z jejich spárů na předem určené místo, kde si zhluboka oddychnu, pak zvládnout tohle všechno v časovém limitu, který vás tvrdě tlačí ke zdi, je z hlediska obtížnosti poměrně síla. Navíc mi kolikrát v podobně zaměřených misích připadalo, že jediné, co již po mém řádění v obchodě drží pohromadě, jsem už snad jen já sám, avšak hra se pořád tvářila, že ještě není všem dnům konec a splnění úkolu neúměrně natahovala. Oproti tomu mise spočívající v krádeži předem daného auta a jeho odvoz z jednoho koutu Empire Bay do druhého, kterých také ve hře nebylo nejméně, byly zase takové, že po dojezdu do cíle by Jimmy v časovém limitu v pohodě stihl vypít šálek vařícího kafe včetně vykouření jedné Sparty.

Co dodat? I přes převahu negativ nemohu tvrdit, že bych se u tohoto datadisku trápil, ale pravdou je, že víc než Jimmy a jeho úkoly mi na zábavnosti přidal fakt, že jsem se opět mohl vrátit do zamilovaného Empire Bay a zavzpomínat na zlaté časy, kdy se tu odvíjel příběh v hlavní roli s Vitem Scaletou.

Pro: návrat do prostředí Empire Bay

Proti: nevyvážené dlouhé/krátké časové limity a obtížnost, opakující se náplň misí

+38
  • PC 50
Soukupa mám jako dabéra hodně rád. Většina lidí ho má spojeného s Arniem Schwarzeneggerem, ale já miluju filmy s Dolphem Lundgrenem, takže když se řekne Soukup, v hlavě mi hned naskočí známý švédský blonďák. Jimmy je sympaťák, a když si odmyslím blonďatou kštici Dolpha, jsou si trochu podobní, takže za sebe můžu říci, že jsem s novým charakterem spokojený.

Jimmy má skvělé hlášky. Upozornění na připoutání pásy mi připomnělo pořad České televize STOP právě se Soukupem, ale nejvíc mě dostal výraz „Adios debilos“. Hodně mě bavilo kradení aut, za něž jsem dostával neskutečné peníze, které však nebylo za co utratit. Respektive bylo, mohl jsem si dát do garáže třicet aut plus deset bonusových a všechny je vytunit, ale proč bych to dělal? Na konci jsem tak měl asi padesát tisíc dolarů v podstatě k ničemu.

Z akčních misí mi v paměti utkvěla ochrana svědka, která byla dost obtížná, ale stačilo použít jednu taktiku (zablokovat jednu stranu kontejneru autem) a udělal jsem to hned, protože nepřátelé nabíhali jen jednou stranou. Pak taky samozřejmě dvě mise vykradené ze základní hry (lihovar a čínská restaurace), ale tady je bylo třeba splnit na jeden zátah a celou dobu jsem se modlil, abych je nemusel plnit znovu, protože byly oproti ostatním docela dlouhé.

Po dohrání Joeových dobrodružství jsem už tak nějak tušil, do čeho jdu a že se nedočkám žádných příběhových misí nebo nových lokací. Jelikož však chci zkompletovat celou druhou Mafii, pustil jsem se i do tohoto přídavku. Přišlo mi, že je Zrada Jimmyho daleko lehčí, než Joeova dobrodružství, až na pár misí, které jsem několikrát opakoval. Většinu jsem jich totiž dal napoprvé. Všechny mise jsou časově omezené, ale až na výjimky to nebyl téměř žádný problém a času bylo dost. Přesto nechápu, proč s tím tvůrci přišli.

Tohle rozšíření je jako jediné bez achievementů, což je asi způsobeno prvotním exkluzivním vydáním na PS3 a obsahuje pouze dvě cutscény (intro a outro), a to je vlastně vše, co se příběhu týče. Nepřijde mi moc logické, že na konci Jimmyho zatknou a hra mi chvilku na to oznámí, že můžu pokračovat, respektive zlepšovat si skóre v jednotlivých misích. Chápu, proč tomu tak je, ale působí to dost zvláštně. Stejně jako Joeova dobrodružství i Zradu Jimmyho pří dalším hraní druhé Mafie určitě vynechám, protože už mi hra nemá co nabídnout.

Pro: Jimmy a jeho dabing, mise s kradením aut, ochrana svědka, Adios debilos

Proti: časově omezené mise, značení ve stylu GTA, textové úvody misí, nevyužitelné peníze, žádné achievementy

+25
  • PC 40
Tak a tohle má být teda vážně všechno? Výsměch maximálního kalibru, ani když to bylo zadarmo (PS3 exkluzivita), tak bych byl nehorázně vytočenej, jak to někdo dokáže pohnojit. Náplň Zrady Jimmyho totiž je opravdu ubohoučká - systém Mafiánských DLCček zůstal stejný tzn. obrovské ikony pro slepce. Mise samotné jsou na tom snad nejhůře, všehovšudy jsou ve hře dvě různé mise (shoot and car). Zkrátka ukradni auto z jedné strany města a dovez ho do garáže na druhé straně. Potěší alespoň akce, která je sice enormně nezábavná, ale ve výsledku je lepší, než zmíněné kradení aut. Ruce pryč, vážení přátelé, ruce i prsty pryč!

Pro: Intro, outro,

Proti: copak nemaj lidi soudnost?

+18 +19 −1
  • PC 50
Tohle DLC jsem dohrál až na třetí pokus. Před tím jsem s tím vždycky sekl. Jde o repetetivní mise, které vás dokážou docela dost otrávit, pokud na Mafii II nemáte vyloženě náladu.

Úplně ze všeho nejvíc mě asi štvala absence check pointů, ta je boužel daná typem hry. Jde prostě o jednoduchou arkádu, kde se honíte za co nejvyšším score v jednotlivých misích oblečenou do Mafie II. To ale nemění nic na tom, že dojíždět na místo, kde se odehrával samotný úkol byla strašná otrava. V původní hře je tento neduh alespoň trochu odbourán tím, že tam máte Joa, který prohodí po cestě nějaký ten vtip nebo brífink k misi. Jimmy je bohužel samotář a jeho sebevědomé hlášky se po pár misích ohrají.

Na zpracováni je vidět, že je to DLC ušité rychlou jehlou. Vývojáři snad od něj nemohli nic očekávat. Chybí mi tam ty příběhové hlouposti z původní hry, jako např. komentáře k momentálnímu dění v rádiu. Ideálně by se mi líbilo, kdyby mise použité v DLC měly příběhové cut scény ve stylu původní hry a celý ten příběh by byl provázán s původní hrou podobně jako tomu bylo u datadisku k Crysis. Škoda.

Pro: Jimmyho hlášky; dostanete se do míst, o které jste v půdovní hře ani nezavadili

Proti: Repetetivnost (čtyři typy misí); zkopírováni misí z původní hry; nulová příběhová provázanost s původní hrou

+17
  • PC 55
Tak se mi konečně dostala do rukou Mafia II. i s datadisky. Proto jsem po 3 letech oprášil i základní hru, které jsem zvedl hodnocení o 5%. Byl jsem tehdá trochu přísnej. Asi to bylo tím zklamáním z očekávání. Nebo z to bylo očekávané zklamání? No každopádně, když Mafia II. po těch letech čekání vyšla, mohli jsme tušit, že to nebude takový hustolez jako jednička. Tehdy jsem ji vytýkal hlavně lineárnost a hrací dobu (sice to bylo možná tím jak jsem ji nadrženej propařil na jeden zátah). Na druhou stranu v něčem MII. svou předchůdkyni i překonala. Grafika je prostě o 8 let vepředu, jízdní model aut, system krytí i pěstní souboje se mi velmi páčily.

Pojďme tedy na Jimmyho. Oba datadisky jsou vlastně jedna hra rozdělena příběhově na dvě části, na to jak Jimmyho zradí a jak se pak mstí (jak nám název napovídá). Proto hodnotím dohromady jako celek. Jedna z věcí, které jsem Mafii II. vytýkal byla lineárnost, člověk jel scénář přesně po lince tvůrců, a skoro ani neměl čas odskočit si někam třeba vytunit auto, a když ten čas měl, tak neměl peníze, protože pořád dlužil nějakým židovským lichvářům, nebo tak něco. To se dá pochopit. Tvůrci chtěli navodit atmosféru, že sláva i bohatství gangsterů je pomíjivá, a člověk se spíše koupe v dluzích a malérech. Proto jsem bral Mafii II. spíš jako interaktivní film (což byla svým způsobem i stará Mafia).
Datadisk o Jimmym je vlastně pravý opak. Filmový nádech dodávají hlavně videa na začátku a někdy i konci každé mise. U Jimmyho je tu ale jenom hodně našlapané Intro a Outro. Tím to končí, pak tu máme jen obrázky s textem, a ty i když jsou pěkně stylové, tak se opakují. To mi připadá jako by to někdo odfláknul. Jinak je hra jako nějaké okleštěné GTA, člověk má na výběr z více misí. Jenomže ty mise jsou úplně bez nápadu a často jsou si úplně podobné (ukradni auto, rozstřílej obchod atd.). To je škoda, z téma jako je čistič pro mafii a jeho pomsty, by se daly vytřískat daleko lepší scénáře. Osobně bych si představoval něco typu Hitman. No ale shrňme to. Mafia byla legendární interaktivní film. Mafia II. byla dobrý interaktivní film. A konečné datadisky o Jimmym jsou jen arkáda. Nic víc, nic míň. Takzvaně nic proti ničemu. Bez těchto DLC by nebyla Mafia II. o nic chudší, ale s nimi zas není o nic horší.

Pro: Postava Jimmyho je hodně přísná, jeho hlášky, pár nových zbraní a aut.

Proti: Jednotvárné mise, odbytý příběh,

+14
  • PC 35
Co říci k tomuto dlc, snad jen že jsem zklamaný. Jimmyho zrada výborně kontrastuje se základní hrou. Defacto kompenzuje nedostatky základní hry, naopak tu absolutně absentují jakkékoli příběhové prvky/charaktery, které pozvedaly základní hru.

Mafia 2 (základní hra) by si zasloužila vyplnit prostor mezi úkoly nějakou vedlejší činností. Jako v první Mafii, hráč tam postupně nakradl/dostal alespoň 12-15 aut v rámci úkolů Luca Bertoneho. V jedničce je to vítané zpestření po dobře odvedené misi, ale pokud si představím, že bych všechna ta auta kradl v jedné misi, byla by to otrava. Změt krkolomných úkolů, ty auta bych si neužil. Neměl bych prostor si je odzkoušet, jako to je v jedničce, protože to nové ukradené auto, je minimálně pro další misi topka.

Jimmyho zrada je změtí stereotypních úkolů, bez hlubšího provázání, kdy herní dobu nastavuje zbytečná obtížnost, absence rozumných checkpointů, či neustále belhání z jednoho konce města na ten druhý.

Přitom se mi postava Jimmyho libí (teď nemyslím jeho osobnost, není pořádně rozvinutá), takto si přestavuji správnou mafianskou postavu, před kterou je lepší se radši klidit. Je to drsňák, který by stál za řeč i jako hlavní/vedlejší postava základní hry. Narozdíl od spousty gangsterů s nevyrazným vzhledem, Jimmyho bych si pamatoval.

Toto dlc, podle mně nejslabší ze všech vydaných, je možná průměrnou hrou po vzoru GTA. Ale tohle má být Mafia, první hra vystavěla svoje renomé na vyváženém poměru akce, příběhu a atmosféry. Jimmyho zrada je takovou extrémní jízdou, ale ta se absolvuje jenom z hecu, pro těch pár ztřeštěných aut, prostě z rozmaru :D . Toto dlc ten správný poměr nemá.

Kéž by obsah této hry byl zakomponován do základní hry, úkoly mohly být správně rozloženy, ale tahle placená arkáda jen vrhá špatné světlo na původní Mafii.

35%
+13
  • PC 50
DLC Betrayal of Jimmy je zradou nejen samotného Jimmyho, ale i hráče.
Po koupi dostanete balíček mnoha misí, které plníte pro 3 odlišné postavy. Nečekejte zde žádné seznámení s nimi, nebo snad hlubší objasnění toho, co budete dělat, protože cutscény se objeví jen na začátku hry, aby Vás mírně uvedly do děje, a pak až na konci, aby ukázaly, jak název napovídá, kdo, jak a proč Jimmyho zradil.
Misí je dostatek, ale už tak v půlce Vás přestanou bavit, protože se jedná stále o to samé.
1) Proveď něco čínské mafii
2) Proveď něco Bomberům
3) Ukradni a dovez auto

Brzy se tak stanou další úkoly předvídatelné a když něco náhodou mírně vybočí ze zavedených typů úkolů, jste překvapeni.
Příběh by zde mohl být zajímavý, bohužel však zůstal někde na papíře, protože cutscény se objeví opravdu jen dvě za celé DLC a seznámení s postavami, ať už těmi, pro které pracujete, nebo ty, které máte zlikvidovat, se nekoná. A je to velká škoda, protože když už po dvacáté jdete zlikvidovat Číňana/Bombera, jenom s jiným jménem, řeknete, že je něco hodně špatně a jaký to má vlastně smysl. Co na tom, že má jiné postavení, když ani nevidíte, jaký dopad jeho smrt měla na rodinu těch a těch.
Jediné opravdu zábavné mise byly poslední tři, a pár prvních.
Obtížnost je zpočátku nastavena hodně nízko, postupně eskaluje a ke konci se stává docela obtížnou. Tomu všemu ještě napomáhá maximálně otravná policie, která Vás je v jednu chvíli schopná honit i za to, že si na druhým konci města někdo prdl a Vy jste prostě byli na ráně. Na druhé straně jim kolikrát nevadí, když ukradnete auto přímo před jejich očima nebo do nich mírně nabouráte.
Policii lze využít i ve svůj prospěch v boji s protivníky, ale s tím, že budete stát stranou a jen koukat, jinak by se okamžitě obrátila proti Vám. A rovnou mohu upozornit, že snažit se po každé misi ztratit jejich pozornost je zbytečné. Protože v 80% misích jejich pozornost získáte (většinou, že Vás chtějí zastřelit), ať už chcete nebo nechcete. A to dokáže hru znepříjemnit. A to ne v tom dobrým slova smyslu.
Návrat do Empire Bay potěšil, protože je to hezké město a nové lokace se docela povedly, grafická stránka a i ta zvuková zůstává při starém, ale neřekl bych, že je třeba něco měnit. Přibyly nové zbraně, opět se objevuje časový limit u každé z misí, nejsou zde žádné checkpointy během misí a aktivit po městě je zoufale málo. Vše je navíc opět pojato v arkádovém stylu získej co nejvíc bodů. Pokud tedy nejste okouzleni krásou Empire Bay natolik, že byste se tam museli za každou cenu vrátit, tak snad hru ani nehrajte. Pokud jste okouzleni, přistupujte k DLC s odstupem, protože to, co nabízí, je hodně odfláklé a je až ostudné chtít za to peníze.
Jediné, co DLC zachraňuje z podprůměru, je jistá zábava, povedený dabing, při troše fantazie i jakýsi náčrt příběhu a nové lokace v Empire Bay. To je ale asi tak všechno!

Pro: Návrat do Empire, vyvrcholení příběhu, větší obtížnost, dabing

Proti: Postavy, chybějící cutscény, arkádovost, časové limity, stereotypní mise, nefunkční policie, chybějící checkpointy

+10
  • PC 50
Tento DLC přídavek mne nenadchnul. Postava Jimmyho mi k srdci nepřirostla, úkoly se opakují a konzolový (arkádový) způsob hraní není mojí parketou. Příběh tu prakticky není a vůbec nemá souvislost s původní hrou.

Jízda v autech, souboje a grafika je samozřejmě stejně tak dobrá, jako v původní hře. Na zablbnutí dobrý, ale rozhodně to nenadchne.

Pro: Kvality původní hry (fyzika, souboje, vozidla).

Proti: Absence příběhu, nezáživnost, k srdci nepřirostoucí postava.

+6
  • PC --
Tak toto je sila! Všetko sa opakuje a malokto vydrží do konca. Pre mňa to bola nehorázna nuda čakal som proste viac. Stále jazdíte z jedného bodu do bodu druhého a to nemusím a ešte k tomu ste obmedzený časom. Mal som problémy vydržať do konca. S nádejou som čakal, že sa to vylepší ale nie iba sa to zhoršovalo. Vlastne to čo robíte na začiatku robíte celú hru. Jimmy ako postava mi bola viac sympatická ako Vito ale škoda že nevyužili túto postavu aj v hlavnom príbehu. Jeho hlášky nemajú chybu a aj jeho dabing sa mi celkom páčil.

Pro: Cutscény, Jimmy

Proti: Nuda, opakovanosť,

+5 +6 −1