Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Lara Croft GO mi přišla o něco lepší než Hitman GO hlavně díky hezčímu prostředí a na můj vkus zábavnějším puzzlům. A byť je hra stále vcelku jednoduchá, u pozdějších levelů musí hráč občas zapojit mozek, trochu zapřemýšlet a tahy si pořádně rozpočítat. I když je jasné, že díky malé herní ploše jde vyřešit většinu puzzlů metodou pokus-omyl.

I zde se jedná o docela příjemnou oddechovku, která na ploše nějakých pěti hodin nezačne nudit, a to hlavně díky novým prvkům hratelnosti, které hra hráčovi dávkuje postupně až do úplného konce. Za zvlášť povedenou pasáž považuji tu s hadem. Hra má i nějaké přídavné příběhy/DLC, které jsou daleko tužší a zábavnější. 

Graficky je hra vydařená a vypadá slušně i na PC, i když je jasné, že je ideálnější hrát hry z GO série spíše někde ve vlaku na mobilu. Lara Croft GO jako odpočinková hríčka funguje docela dobře.

Pro: Odpočinková logická hříčka na cesty, hra stále překvapuje novými mechanismy

Proti: Příliš jednoduché, levely jdou splnit naprostou haluzí

+20
  • PC 70
Po Hitman GO a Deus Ex GO přišla na řadu i Lara Croft.

Princip hry se od dvou zmíněných her nezměnil. Opět je hrací plocha posetá body a vy se posouváte tahy. Jen Lara si vybrala nejhezčí prostředí, džungli a chrám. I Lara má své nepřátele hady, pavouky a nějaký bazilišky nebo co, ti když vás zahlídnou, ihned vás začnou pronásledovat. Lara se může vypořádat s touto havěti svými pistolemi, bohužel je potřeba útočit zezadu či z boku, přímí souboj Lara prohraje. Hry GO jsou založené na logice, takže není nutné nějakých herních výkonu. Chce to občas rozpočítat tahy nebo hrát systém pokus omyl. Několikrát jsem sebe nachytal u druhé varianty. Dva kroky dopředu a doleva "smrt", aha dva kroky dopředu a doprava plus jede dopředu a doprava "smrt", aha tak je to jasné, vše stejně jen na konci doleva.

Verdikt: Lara Croft Go je odpočinková hra, když člověk nemá náladu se honit za scorem či zabitím někoho bude se u Lary dobře bavit. Pokud jste nehráli ještě žádnou hru GO, tak nejlepší je podle mě Hitman GO, který vysloveně vypadá jako desková hra a to se mi na hře moc líbilo, pak asi Lara a nakonec Deus ex.

Pro: Hezké prostředí

Proti: Někdy jde logika stranou, pokus omyl

+17
  • Android 70
První ze série GO, která se u mne na telefonu či jinde představila. Tahová puzzle hra zabaví při dlouhých jízdách veřejnou dopravou (pokud ovšem nejste její řidič) a sem tam je schopna vám i na chvíli potrápit mozek. Sérii Tomb Raider mám hodně rád, obzvlášť její první instance, a tak z trojice Deus Ex, Hitman a Lara Croft vyhrála ona. Kozy, no.

Přiznám se, že příběh jsem nikterak nevnímal, stejně tak ukryté předměty, které jsem sbíral, jen když jsem je zahlédl. Nepřišel jsem na to, zda mají na něco vliv, nebo ne. Nevím, jestli některé levely nabízejí vícero řešení, ale z jejich velikosti a políček bych řekl, že ne. Zvuková stránka, grafika i ovládání jsou dost průměrné. Takže proč má ale ode mne Lara Croft GO 70 %?

Hlavním a jediným důvodem je fakt, že je to tak příjemná oddechovka, že nemůžu jít níž. Těšil jsem se, až si v metru zapnu pár levelů. Nejde o žádnou zákysovou hru, nepotřebujete k ní návod a většinu levelů dáte na první nebo druhý pokus. Ten "falešný" pocit, že jste mega dobrý, je tu super. Sice nejste až tak dobrý, protože ta hra je fakt jednoduchá, ale chápete. Jsem prostě dobrej :D

Pro: Oddechovka, skvělé při cestování

Proti: Kritickým okem celkem průměrná hra

+15
  • Android 75
Sympatická logická tahovka, kterou jsem se ve volných chvílích postupně prokousával asi půl roku a po dlouhé době mobilní hra, která si mě u sebe udržela až do konce. Jednotlivé úrovně jsou zpočátku hodně lehké, postupně ale hezky přituhuje. Hra ale nikdy nenechá hráči takovou volnost, aby se v úrovni ztratil a většina situací jde prostě vyřešit metodou pokus/omyl. Když to nejde tak a nejde to ani tak, tak už to může jít jedině tak. Víc cest není.

Je fajn, že napříč celou kampaní je obtížnost budována postupně a tvůrci tu a tam přidají i nějakou novinku nebo nový mechanismus. V tomhle ohledu mi přišly asi nejzajímavější poslední 2 přídavné mission packy (DLC), které hru obzvláštnily řadou zajímavých nových pravidel (zejména zrcadla), byť jejich obtížnost je, díky větší lineárnosti, oproti posledním levelům původní kampaně výrazně nižší. Osobně tohle ale beru spíše pozitivně, nemám zákysy moc rad.

Graficky hra vypadá velice pěkně a zároveň dokázala můj telefon při delší seanci řádně rozfajrovat. Oproti Hitman GO, který měl spíše look deskovky, je Lara GO již plně animovaná a obsahuje i řadu doprovodných minimalistických cut-scén. A dokonce i nějaké ty collectibles poschovávané po úrovních, podobně jako to dělají hidden object adventury.

Upřímně, na PC bych tohle asi nehrál, ale jako nenáročná mobilní hra na zabití času, navíc ve slevě za nějaký ten dolar, možná dva, je to ideální.

Pro: chytlavá hratelnost, vyvážená obtížnost, grafika, animace, collectibles, poslední mission pack se zrcadly

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout

+15
  • PC 65
Jelikož jsou moje reflexy postupem času horší a horší, začínám preferovat tahovky a když se naskytla možnost ukořistit Laru Croft GO (díky Strady) byla to pro mě jasná volba :D
Tušil jsem z ukázek, že je to hra dělaná převážně na mobilní zařízení takže grafika je mírně řečeno hranatá, ale to prostředí má rozhodně svůj styl a střídání různých lokací tomu napomáhá.

Rozhodl jsem se do hraní pustit s gamepadem, že si udělám takovou pohodovku na gauči a ze začátku mi to přišlo ok, protože větvených cestiček bylo málo a postavička až na malé vyjímky poslouchala dobře, ale asi v polovině hry jsem musel přejít na myš, kde lze jasně určit směr pohybu, ale jen díky tahu s myší a to mi moc nevyhovuju. Celá hra je totiž dělaná mírně do šikma, něco jako kdysi izometrické rpg a proto určit směr na gamepadu prostě ne vždy vyjde.

Možnost nacházení ukrytých arterfaktů a drahokamů je celkem fajn i když jsem je zdaleka nenašel všechny. Možná tohle bude důvod se ke hře ještě někdy vrátit. Dohrání mi zabralo něco kolem tří hodin což je pro mě určitě pozitivní, protože tak jak jsem čekal, postupem času se pouze rozšiřuje množtví cestiček, nepřátel a různých posuvníků a jelikož jsem tuhle hru zahrnul do Herní výzvy "Hru nezastavíš!" byl jsem rád že autoři nepřidávají další levely jen aby hra byla delší.

Řešení hádanek je velkou část hry celkem pohodové až na poslední část hry, kde sice vidíte přímou cestu, ale samozřejmě to musíte brát oklikou, metodou pokus omyl a u závěrečného souboje s bossem jsem musel použít i nápovědu, ale tušim že většina ostatních to zvládne i bez ní :)

Opravdu bych řekl, že tahová Lara je vhodná hlavně na mobil a nemám chuť se pouštět do dalších dílu s Hitmanem nebo Deusem na pc, ale někde na cestách na mobilu by to mohlo stačit...

Pro: Délka, prostředí, had - dobré oživení...

Proti: Ovládání, zmetek had...

+14
  • PC 75
Herní výzva 2020 - 6. Ještě jeden tah... (Hardcore)
Na úvod bych chtěl poznamenat, že se jedná o můj první kontakt se sérií "GO" od Square Enix, který jsem započal hned tématem mě nejoblíbenějším z dané nabídky. Tedy Larou Croft. Abych se přiznal, velké ambice jsem od hry neměl. "Kostičkovaná" grafika s Larou na tahy... co by člověk mohl také čekat, když byl vždy zvyklý spíše na rychlé reakce a postřehy ze série Tomb Raider. Výsledek? Poměrně překvapil.

Co je nezbytné vychválit je hned první, co ze hry uvidíte. Tedy stylizované menu, které jsem si ještě za pomocí borců z Lokalizace.net vylepšil o možnou, avšak u tohoto typu her ne zrovna nezbytně nutnou, českou lokalizaci. Vše je na první pohled přehledně uspořádané a vizuálně opravdu nádherné.

Pustil jsem se tedy hned do prvního otevřeného "příběhu" a započal seznamování se hrou. První úkoly člověk zvládl hravě a očekával tedy, co bude dál s pečlivým vyhledáváním "collectibles" na každé obrazovce. Co mi na hře trvalo, jakožto odvěkému FPS hráči asi nejdéle, je zvyknout si, že hra "zkrátka nikam neuteče", aneb dokud se nehnu já, tak ani nepřátelé, kameny, dokonce ani časové spínače. Z ničeho nic, čas strávený u hry se přehoupl z minut na hodiny (bohužel asi jen tak na 2) a já zjistil, že jsem dorazil na konec původní hry. Dál v cestě mi stojí už jen dva další samostatné příběhy. Do teď jsme se nijak extra nezapotil a hra i přes několik opaků všemožných kombinací příjemně utíkala.

Při spuštění prvního přídavného balíku, jsem ale tvrdě narazil. Z původních 5-10 minut, co mi trval level v původní hře, jsem v jednom levelu trávil i hodiny. Dokonce jsem se, ačkoliv velmi nerad, opovážil využít nabízenou nápovědu, která je skvěle vymyšlená a dokonce jsem nenašel jediný náznak toho, že by hra využití nápovědy jakkoliv penalizovalala (samozřejmě kromě vlastního svědomí!). S druhým přídavným balíčkem jsme více méně na stejné úrovni, s tím rozdílem, že ten je o mnoho nápaditější, zkuste si místo jedné Lary starat hned o dvě!, pestřejší a zábavnější.

Po překonání těchto dvou lokací jsem dorazil až na úplný závěr hry, a to včetně všech sběratelských předmětů v inventáři a achievementů na Steamu. Sběratelské předměty mi zajistily odemknutí několika různých obleků pro Laru, se kterou mohu projít jednotlivé lokality znovu. Pustím se do toho? No... možná za pár měsíců (čti let). Ačkoliv nebudu o Lara Croft GO mluvit jako o nejlepší hře všech dob, jedna věc se jí podařila. Vím, že vyhýbat se podobným titulům (Hitman GO, Deus EX GO, dívám se na vás!), by se mohlo šeredně nevyplatit a výsledkem by bylo zbytečné ochuzení o zajímavý přístup k již legendárním sériím z úplně jiného (logického) pohledu, kde ne každý pohyb může znamenat smrt, ale naopak pouze ten jeden pohyb smrt neznamená a ty ostatní ano.

Hodnocení: 75%

Pro: Menu, zpracování hry, nápadité hádanky, promyšlenost tahů, sběratelské předměty

Proti: Poměrně krátké, velmi nevyvážená obtížnost, nulový příběh

+14
  • Android 90
Hru jsem si stáhl v době koronavirové, kdy byla nabízena zdarma. Na první pohled mi připomněla skvělou hru Lara Croft and the Guardian of Light, ale nejdřív jsem si musel lehce zvyknout na ovládání. Hned na to mě ale pohltilo logické zaměření hry, kde hraním na tahy řešíte hádanky a s každou úrovní příběhu přibývají nové překážky, které řešíte. Stupňování hádanek je vyřešeno skvěle, stejně tak se mi líbí absence vysvětlovacích obrazovek - princip totiž pochopíte hned, a když ne, Lara zemře a příště už vědět budete. Po dohrání příběhu jsou k dispozici ještě dvě samotná dobrodružství. The Cave of Fire je místy až překvapivě těžké, ale i bez návodů se tím prokoušete, stačí pořád zkoušet, i když na řešení se občas musíte vyspat. The Mirror of Spirits je ve srovnání s předchozím dobrodružství značně lehčí, ale stále příjemné. Zkrátka, měl jsem hru problém odložit a když jsem ji odkládal, tak jen proto, abych si dal pauzu od nějaké zapeklité hádanky. Odemknuté skiny za splněné levely a nasbírané poklady potěší, obléknout Laru můžete to jednoho z outfitů z klasických dílů. A abych nezapomněl, menu hry je také příjemným pomrknutím na klasické hry Tomb Raider. Doporučuji dvěma pistolema.

Pro: Skvělé stupňování hádanek, pěkná stylizace, super těžké The Cave of Fire (v dobrém slova smyslu), příjemné ozvučení

Proti: Na hru na tahy si člověk musí zvyknout, odemykají se pouze skiny

+12
  • Android 75
Dohrej hru, aniž bys byl doma...to takhle v pátém psovi nezestárlo zrovna šťastně. Nezbývá než doufat, že komentář zestárne podobně jako kategorie výzvy, a za rok o nějaké doze nikdo nebude nic vědět.

Koment píšu, v duchu situace, nějakých 10km od domova, a hezky z mobilu. Upřímně ani nevím, jak hru začít popisovat. Je to strašně prostá mobilní klikačka, která rébusy políbené ničím nepřekvapí, ale řekl bych, že ani neznudí. Vizuálně je hra poměrně uhrančivá, hratelnostně zase dostatečně chytlavá na to, abych si tím s chutí krátil cesty vlaky.

Nedá se říct, že by to nějak extra potrápilo hemisféry, nicméně mě hra nikdy neznudila, což je na mobilní poměry taky úspěch. Nyní se vrátím k alkoholu, kterým tupím poslední dny své smysly, a nechť si za rok vskutku ani nepamatujeme, proč jsem koment psal tímto stylem.
+12
  • PC 85
Lara Croft Go je zajímavě stylizovaná logická hra, která je určeně především na mobilní zařízení. Já mám hru na Steamu a hrála jsem jí na PC, což není nejlepší varianta. Ovládání je přizpůsobeno dotykovému displeji. Na PC se hra ovládá čistě myší. Myslím, že by PC verzi určitě pomohlo, kdyby šel pohyb ovládat na klávesnici.
Grafická stylizace je příjemná a doplněná hezkými efekty, které Lara dělá, např. při vylézání na něco občas udělá stojku.
Přestože se jedná o logickou hru a na každý tah jsem měla neomezenou dobu na rozmyšlení, měla jsem často pocit jako při akčních hrách, kde musím se rychle rozhodovat. Člověk se prostě nechá strhnout atmosférou a hudbou.
Obtížnost hry je dobře vyvážená. Nevztekala jsem se u toho, ani se mi nepodařilo projít většinou levelů na poprvé. Je to taková příjemná rekreační hra na cesty. Poslední kapitola přitvrdila a hra se stala o dost obtížnější. Alespoň pro mě.
Za mě mohu hru doporučit. Pokud rádi hrajete logické hry, určitě aspoň za vyzkoušení stojí.

Pro: Stylizace, zpracování levelů

Proti: Ovládání myší

+11
  • Android 100
Herni vyzva 2020 - Moje jmeno je - HC - jak pise kolega po Hitman GO a Deus ex GO pro mne tyhle sachy byla povinnost, a po zjisteni ze bude HV2020 a tohle může být jedna z nich tak jsem hru opet stahl a pred chvilkou uspesne dohral. Celá hra se odehrává ve znamem prostredi prales/jeskyne jak ma Lara ve zvyku. ve hre je jako hlavni padouch obrovsky hadak ktery je roztazen na par urovni[spoiler] a spousta mensi haveti jako jsou hadici (větší nez sama lara), pavoucek (velky jak lara) jesterka (no spis varan). Hra je samozrejme tahova takze mate jeden tah vy a jeden tah prostredi - takze jeden krok lara pak jeden krok pavoucek/jedno policko kouleni balvanu atd. Ve hře je spousta sikovnych pasti kterým se Lara musí vyhýbat, jako jsou [spoiler]cirkularky, kameni, propadla, vystrkovadla, naslapny dlazdice, sipkostrily a podobny zhovadilosti sbirani ruznych drahokamu a casti relikvii co sou jako bokovka rozstrkany po levelech jsou taky prijemny z pestreni. Hra není na noc dlouho a na mobil je to jedna z dalších sednutosti (jakoze mi to sedlo) podobne jako Zarya-1. Víc takových her. To mě hodně baví

Pro: hezky levely, prijemna hra

Proti: Ani snad nic

+11
  • Android 60
Hra se rozdávala zdarma, tak proč to nezkusit. Hraní na mobilu je pohodové, menší obrazovka nevadí (pokud teda nehodláte hledat všechny skryté drahokamy abyste si odemkli obleček, to mě vůbec netankuje). Je to tahové, takže pro mobilní hraní ideál. Do Lara Croft prostředí je to napasované pěkně, různé rozvaliny a kobky, propadla, valící se kameny, nebezpečná zvířata. Čekal jsem casual logickou hru, ale některé úrovně mě příjemně překvapily potřebou slušně zapojit mozkové buňky. A z nalezeného řešení jsem pak měl radost, takže motivaci hra zvládá dobře. Přes všechna tato pozitiva jsem došel jenom něco za půlku hry a pak už to odložil a nedohrál, přestalo mě to bavit. Přišlo mi, že se hra příliš opakuje. Takže za mě příjemných 60%.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10
  • Vita 80
Velmi dobrá logická hra, které menší obrazovka Vity sedne jako ulitá. Mám za sebou převážnou část Hitman GO a potěšilo mne, že Lara Croft koncept Hitmana pouze slepě nekopíruje, ale přichází s vlastními nápady.

Po rozlousknutí problému v jednotlivých úrovních se vždy dostavuje příjemný pocit, že máte pod čepicí... jen aby vás další místnost opět potrápila. Některé hádanky svojí obtížností dají zabrat, pro netrpělivé či méně bystré hra obsahuje neomezený systém nápovědy. Osobně jsem při hraní základní hry na nápovědu musel také jednou sáhnout a pak si samozřejmě okamžitě nadával do blbců a pitomců. Komentář píši po dohrání základní hry, ještě mi schází splnit některé z bonusových úrovní, ve kterých obtížnost razantně vzrostla a nad zdánlivě krátkou úrovni nezřídka strávíte dlouhé minuty dumání.

Lara Croft GO krásně procvičí mozkové závity a mnohdy naučené principy ohýbá tak netypickým způsobem, že řešení rozhodně není hned na očích. Vlastně by šlo vzhledem k žánru o prakticky ideální hru, dolů ji sráží jen na PS Vita nesmyslně dlouhé nahrávací časy a občasné chyby v ovládání analogovou páčkou, které často vedou k otravné smrti malé archeoložky. Zejména první zmíněné je až na pováženou. Lara Croft GO působí vyloženě jako hra z mobilních telefonů, se kterou by kapesní konzole neměla mít po technické stránce problém. Graficky relativně jednoduché a nepříliš rozsáhlé sekvence přitom Vita nahrává i desítky sekund.

Hodnocení na DH v době dohrání: 74 %; 42. hodnotící; digitání verze PSN

Pro: Lara Croft v netradiční roli; zajímavé logické hádanky; postupné nabalování nových principů; rozumná délka

Proti: Dlouhé nahrávací časy; místy nepřesné ovládání

+10