Osmé a také poslední pokračování příběhů a her ze země Daventry od Roberty Williams.
Příběh začíná ve chvíli, kdy se Lucreto, vůdce magické rasy na vzdušném ostrově, pomátl a bleskem zničil Masku věčnosti, která udržovala život na zemi, a ta se rozlétla na několik kousků - proměnil tak Daventry v mrtvou zemi bez života. Jediný, kdo zůstal naživu, je hráč v podobě mladíka Connora, který v té chvíli už držel v ruce jeden z fragmentů Masky věčnosti. Je tedy na něm, aby našel postupně další čtyři části Masky, vrátil ji na oltář na vzdušném ostrově a tím zachránil celou zemi.
Herní systém je jednoduchý, zejména díky systému nápovědy v raných začátcích hry. Vývoj postavy se drží základních RPG prvků, kdy dostáváte za zabití nepřátel, splnění hádanek a úkolů zkušenosti, za které vám naskakují nové úrovně, přidávající životy, sílu, obranu atd. Dalším výrazným RPG prvkem je získávání lepších zbraní a zbroje a s tím spojené jednoduché obchodování s NPC. Boje sestávají z vyndání zbraně a jejím použití levým myšítkem. Při stisku další klávesy je umožněn ještě jakýsi speciální útok danou zbraní.
Podle slov Roberty Williams byla Mask of Eternity od samého začátku koncipována pro co nejširší okruh hráčů a tím se od ní nedají očekávat prvky známé z předchozích sedmi čistě adventurních her této série. Graficky je hra celá ve 3D na 3Space enginu od Dynamixu, který byl použit prvně právě zde. Na první pohled tmavší vizuál je záměrem vývojářů, sloužící k navození atmosféry mrtvého světa.
@Pluto (09.01.2022 14:05): Nemohu s čistým svědomím doporučit mno. Já upřímně akční hry moc nemusím, ale Mask of Eternity je.. zvláštní, díky bohatému příběhu. Nejsem fanoušek akčních RPG ale Mask of Eternity je žánrově v dost specifické pozici.
Pro: Jednoduché souboje a levelování, každá lokace je zvláštní a má spoustu úkolů, mapa, questy.
Proti: Otřesné skákání, mizerná kamera. Nemá to moc společného s předchozími díly ani s adventurami.