Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (12.07.2013 17:48): Jako určo je to celé slovo do pranice(i to co tvrdím já) páč ta hra samozřejmě není koncipovaná na PVP, takže jsme v čistě teoretické rovině. Určo by hodně záleželo právě že na situaci, použité taktice a rozvoji postavy.
@Aba (12.07.2013 17:45): Nevím, jak moc silné hody má mnich proti příkazům či mocným slovům, ale tímhle způsobem se mi daří ničit 80% bossů a jiných OP nepřátel.
@Say (25.10.2012 09:09): tak to si vážně dovolím oponovat jediná účinná taktika na mnicha(tuším od 20 lvl?) je kouzlo zahnat magickou bytost a to kouzlo je ještě k tomu přímo na cíl tudíž jen na konkrétní specifickou situaci, která však nemusí nastat. Jinak ve většině případů, vítězí na 90 % mnich. Zaklínač je vážně proti němu bez šance a nebo se vážně modlit aby selhal invisible. Cokoliv jiného si umí pokajtovat, dáš mu do ruky střelnou zbraň a máš garanci, že cokoliv na blízko si do něj ani nešťouchne. V případě když je ouvej, vždy stíhá zdrhnout, naházet healy jít do invisiblu a útok opakovat.
Najradšej mám sekery Balance a Backblighter, v českej verzii tuším Rovnováha a Dobíječ.
Sherincal v 2. Chapteri ma dobry greatsword. Je to tiez obourucak -> vyhodne pre barbarovu vysoku silu.
Bastardů ve hře moc není a ani nejsou nijak dobré, takže bych na ně asi neplýtval feat.
@Javor (27.06.2013 20:25): Na tom na jaké zbraně s ní pojedeš příliš nezáleží. Není problém později jet i na několik zbraní najednou, ale klasické meče nebo sekery tě zaručeně nezklamou. Později je tam ale mám dojem hodně zajímavá život vysávající halapartna, takže i ty bych zvážil.
Nějak stále nemám jasno v tom, co cpát do ruky své barbarce. Uvažuji o bastardech, ale že jde o moje první hraní i první kontakt s 3.5, nevím, zda nebude k dispozici cosi mnohem silnějšího. Nějaké tipy?
Jakým způsobem probíhá import družiny z jedničky? Resp. co se importuje? Systémy jsou zcela odlišné, tak předpokládám, že pouze jméno, portrét a barevná paleta...
@Isair (25.10.2012 15:05): Jop, darebák (rogue) vraždí mágov parádne. Keď investuje 8 bodov do alchýmie, môže si zobrať feat Envenom Weapon - raz denne potrie dýku jedom. Keď potom obeť neuspeje v nasledujúcich troch kolách v záchrannom hode, v každom kole stratí 1d6 bodov odolnosti. Na odolnosti závisí počet životov a niektoré záchranné hody, postava teda zostane pekne oslabená a keď k tomu prirátame zranenie za backstab, pre mága je to naozajstná pohroma. :-)
@Say (25.10.2012 09:09): Ono i to OP je imo příliš silné slovo, zkrátka je to jen takový ten class pro vysoké úrovně (stejně jako třebas Kensai v BG 2), který je celou hru oproti ostatním spíše slabší, ale v závěru to začne dost rapidně dohánět (v IWD 2 ale pouze při menší partě, aby se mohl na dostatečnou úroveň vůbec dostat). Takhle si OP přeci jen nepředstavuji, vzhledem k tomu, že musím většinu hry odehrávat s "lemrou" ... zvláště pak, když jeho pěsti jsou pouhé +1 na 10. úrovni, má méně životů a OČ zpočátku také nemá kdovíjaké.

A co jsem se teď koukal do manuálu, i to jeho snižování zranění o 20 platí jen pro nemagické zbraně (tj. všechny které nejsou alespoň +1), čili to také není tak drsné, jak se zdá (na 20. úrovni, tj. přibližně v závěru při malé partě, jen málokdo nepoužívá magické zbraně +1,+2,+3 a vyšší)

Nicméně proti mágům je z bojových povolání jeden z nejlepších. Díky té odolnosti proti kouzlům a živlům. Dohání ho snad jen Paladin se svatým mstitelem, který pak může díky němu sesílat neomezeně rozptyl magii a přidává mu také vysokou odolnost na magii. Tak či tak je ale asi nejlepší volba backstabující zloděj;), pro nepřipravené mágy je smrtící...

Mnich je zkrátka hodně netradiční povolání a oproti obyčejným bojovníkům jistě i daleko zábavnější, avšak stejně jako má spousty výhod, má i celou řadu nevýhod (málo životů, zpočátku OČ, jeho pěsti jsou dlouhou dobu slabé atp.) , které se bohužel na nižších úrovních dosti negativně projevují, avšak později jsou ty výhody už natolik vysoké, že se z celkem nic moc postavy stává opravdu solidní a všestranný bijec (na takové úrovně je však IWD 2 koncipováno pouze při sólo hraní či malé partě, což se stejně příliš nevyplatí, páč později nezískáváte zkušenosti za nepřátele a přijdete o hodně srandy;)).

Naopak barbar je jako povolání imo trochu opomíjený a vzhledem k tomu, že má hod na životy 12 a později získává každou úroveň bonus ke snížení poškození o 1 (proti kterékoliv zbrani, na rozdíl od mnicha), může používat barbarskou zuřivost (+4, později +6 k síle a odolnosti) a má více útoků za kolo, je po velkou část hry téměř nejsilnějším bojovníkem.
@konvice (25.10.2012 00:48): Heleď, nepleteš si to náhodou s BG 2?;)

V IWD 2 je totiž diamantové tělo pasivní schopnost, která pouze dodává zmiňovanou imunitu na jedy...

Tak já jej do party beru také, což o to. Ale na bojovníky a barbary na nižších levelech zkrátka ztrácí. Drsoň to začne být až tak nejdříve od té 13-16 úrovně. A na dvacáté už docela op opravdu je, 20 snižování veškeré újmy (i kyselinou, ohněm či magií) už je docela kruté (v rámci IWD 2, byť takové úrovně hned tak nedosáhneš) + imunita na zbraně +1 a nižší, což je ale tak trochu zbytečnost (vzhledem k tomu, že v pozdější fázi málokdo nepoužívá silnější zbraně).

Na druhou stranu nesmí nosit zbroj, aby mohl využít ty bonusy a vzhledem k tomu, že lze sehnat zbroje se snížením újmy o 10 (a mnohem dříve), se to zase také trochu vykompenzuje (byť to neplatí pro magii, oheň, kyselinu...).
@Isair (25.10.2012 00:46): zvyšuje, dává mu štít do určitého počtu životů ;-) a nezapomínej že má i vlastní healy :D

náhodou v partě je boží, není lapšího zabiječe mágů :D a průzkumníka. Jsem miloval ty boje jak tam bylo x nestvůr a za nimi tři mágové, mnich do stínu, během vteřiny unich a stun :D a tři rány mrtvej a hned na druhého :D
@konvice (25.10.2012 00:21): diamantové tělo= imunita proti jedům. Životy mu nezvyšuje žádná schopnost.
Imunnitu na jedy pak má třebas i druid (a to ihned při startu), čili v tom není mnich zase tak výjimečný.

Naproti tomu má hod na životy pouhých K8 (naproti bojovníkovo K10 či dokonce barbarovo K12), zbraně (pěst:)) pouze +3 (co se týká zásahu i poškození).

Ale je pravda, že zhruba od 16. úrovně je docela drsný... 1k20 dmg (to neuděláš žádnou zbraní), nicméně ty zmiňované pouhopouhé +3 bonusy k thaco, očarování, bonus k dmg (narozdíl od max. +5 s jednou zbraní), ale magická úrovně 10+ úroveň postavy a imunita na nemoci, jedy, vysoká rychlost. Na 20. úrovni pak snižování o 20 újmy. Na sólo se opravdu hodí, ale pro plnou partu příliš není.

Tu imunitu na +2 zbraně si pleteš s něčím jiným (hádám s BG 2), kde to už ovšem není takové terno, vzhledem k tomu, že v ToB má každý blbec minimálně zbraně +3:).
@Say (24.10.2012 20:42): mnich je fakt ale ultra op od uričitého levelu se stává magickou bytostí a pak na něj neplatí zbraně až +2 a lze zraňovat jen magicky +3 + získááv imnunty proti jedům a kyselině a kouzlům do 6 kruhu. Diamantové tělo mu dává tuším pak až + 50 života.
stoupá mu obranné číslo a síla úderů pěstí, rychlost útoků za kolo atd.

V praxi válečník na stejném levelu je proti němu pytel sraček pokud nemá dobrou výbavu.
Mnich vs Mág = mnich se schová do stínu než mág vykástí odhal neviditelnost, tak už je ve stunu a mrtvej.

za mnicha jde hru "lehce" vysolovat.


@Jab (24.10.2012 23:33): mnicha se vyplatí táhnout pouze přes pěsti. Zbraně mu jsou k hovnu ztrácí výhody přirozeně plynoucí z jeho povolaní a už vůbec nemůže používat speciální údery.


Ps: má však taky achilovku, a to je kouzlo zažeň magickou bytost :DD
@mazar1234 (24.10.2012 22:57): Bral jsem mnicha v MM7 hodně často a asi jen jednou se mi stalo, že dával větší dmg než knight (ten samozřejmě vždy se dvěma meči). O počtu životů samozřejmě nemluvím. Problém je nízké základní zranění holí. Nicméně tak či to byl nejlepší 4. charakter do party (pokud tedy beru typickou družina kněz, mág válečník a něco dalšího). Archer je ale jen těsně za ním. :)
@valcik (24.10.2012 21:21): Iron skin je dobrá věc (zbytek kouzel vesměs zbytečné), nicméně jej získá až na 22. úrovni, pročež se hodí tak maximálně při menší partě či sólo hře.

Naproti tomu bojovník jako jediný může zvolit třetí stupeň specializace na vybranou zbraň , což značí bonus +2 k poškození proti veškerým nepřátelům a to mi připadá o něco užitečnější, než-li je volba úhlavního nepřítele. Navíc získávání odborností každé 2 úrovně namísto tří je u bojovníka obrovská výhoda.

Ale je pravdou, že volba úhlavních (rasových) nepřátel v IWD 2 není tak špatná, anžto se dá zvolit několikrát během hry, přičemž při zvolení další se zesilují i ty předchozí, což při správné volbě může být hodně výhodné.
@Say (24.10.2012 20:42): Ako jasne... teda malo by to tak byt, kazdy by mal byt viac menej rovnako silny v konecnom dosledku akurat inym sposobom. Nevyvazene postavy su pre hru negativnou vlastnostou a najhorsie je ked su nejake 1-2 ultra a potom viacero zbytocnych zmrdov to sa ale Baldursoidoviek netyka.

Ale v MM7 bol Mnich vynikajuci na vysokom skille lebo mal ako jediny 2-Grandmaster bonusy scitane do boja, ked mal Unarmed aj Staff a este nieco tak mal bonus z Unarmedu pridany k bonusu zo Staffu co bolo znacne silne, ovsem druha vec je ze kym to dosiahol tak uz bola prejdena znacna cast hry.

Ale zesa pri tom pocte povolani co su v BG2, IWD2 je jasne ze sa najde zopar slabsich, ale ziadny ultra-exot ktory je nad vsetkymi nastastie nie.
V základnej hre je ranger o trocha lepší, než bojovník, akurát sa nehodí na multiclass. Volí si rasových nepriateľov, proti ktorým má potom bonus k THAC0 aj k poškodeniu a dokáže zosielať duchovné kúzla, okrem iného aj Iron Skin. V HoF je už ranger aj bojovník úplne naprd, tam vládnu vysokoúrovňoví zaklínači, klerici a mágovia.
@Say (24.10.2012 20:42): Také si myslím. Špatný sice určitě není, bohužel začne být opravdu užitečný až příliš pozdě (a do té doby jsou daleko silnější například bojovníci a barbaři). Na sólo hraní je však asi ideálnější než ostatní bojová povolání (byť nejlepší jsou v takovém případě stejně multi-classy).

Vesměs vyvážená celkem jsou, snad jen hraničář mi přijde jako zbytečné povolání, které se v IWD 2 hodí tak maximálně když chcete používat lehkou zbroj a ušetřit si body odbornosti (které pak nemusíte cpát do obourukosti a boje dvěma zbraněmi, pokud je chcete používat).
Tak nakonec jsem se rozhodl pro partu: Nekromant s holí a mečem, kněžka zaměřená na sociální skilly, zloděj zaměřený na boj (takový assassín, možná časem přidám pár levlů bojovníka), bojovník s lukem (možná časem z něho bude hraničář), barbarka/druidka a nakonec mnich.
Nehodlám to hrát moc podle RP, takže jsem všem postavám srazil nepotřebné vlastnosti na minimum.
s kámošem ve dvojku jsme to dali :D ja měl mnicha a on tuším kněžoura :))
V družine sa určite nestratí multiclass bard/zaklínač s vysokou charizmou, pri poslednej hre sa mi osvedčil.
Říkal jsem si, že si po jedničce dám i dvojku, a úplně jsem se zaseknul na tvorbě party. Nemáte nějaké doporučení? Ideálně něco neobvyklejšího, ale rozhodně vícečlenná.