Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Vita 85
Jsem takhle jel v metru, vedle mě si sedl jedinec s nějakou mentální poruchou a sledoval co hraji na Vitě. Asi pět zastávek se koukal na krvavý masakr. Na mé časté umírání. Na manické opakování téhož stále dokola. Na sadismus herní postavičky. Kdy nestačí hlavu omlátit o zem. Mnohem víc bodů dostane, když předtím vezme do ruky páčidlo a hlavu rozmašíruje na kusy. Celé navíc v kaluži cákající krve. Ani nevím, kdy přesně vystoupil. Prostě ideální hra pro handheld, kterou si vezmete mezi neznámé lidi. Nejlépe do narvaného MHD.

Znovu opakování je v Hotline Miami až neuvěřitelné. Nikdy v žádné hře jsem nezažil, že bych za jednu minutu zopakoval třeba šestkrát jednu misi a vůbec mi to nevadilo. Je to intenzivní, je to rychlé a načtení nového začátku je okamžité. Já mohl jen přemýšlet nad tím, co jsem udělal špatně. Jak bych to mohl udělat lépe. Jak udělat větší bordel. Co udělat pro to, aby to bylo krvavější a variabilnější. Prostě, abych za to dostal, kromě samotného splnění mise, víc bodů. Úplně jako ve skutečném životě.

Beru tedy všechno co mám po ruce a jdu do toho po hlavě. Využívám všechny možné zbraně. Od chladných až ke střelným. Když dojdou náboje, hodím na gangstera zbraň a pomůžu si třeba dveřmi. Má nejoblíbenější maska koně mi problematiku dveří hodně usnadnila. Ale není za to moc bodů. Chvílemi mi vadilo, že nevidím moc do dálky, ale nepřátelé jo. Střílím na slepo až do doby, kdy seberu masku žirafy. Vidění celé úrovně ale není ten zásadní bonus. Proto se vracím ke střílení na slepo.

Hudba je o ničem, zvuky zbraní a bouchání hlavami o zem taktéž. Proto mi ani nevadilo hrát bez zvuku. Vlastně jsem se na to mohl lépe soustředit. Představa, že autoři zakomponují zvukové emoce postaviček a já to na chvíli pustím nahlas v metru je sice lákavá, ale radši ne. Délka hry je tedy jediný zásadní velký mínus. Což je na druhou stranu dobře pro hru. Když se od ní nemůže hráč odtrhnout a má pocit, že i když jí tisíckrát opakoval, má to hned dohrané. Samotného by mě zajímalo, kolik v tom mám hodin.

Pro perfekcionisty, sběratele trofejí a streamery má Hotline Miami přidanou hodnotu i po dohrání. A já se rozhodně nebudu nutit do druhého dílu.

Herní výzva 2024: Ve stínu pixelů 
Lze ještě použít v kategoriích: Nikdy se nevzdávej!  

Pro: intenzivní, rychlé, krvavé a maximálně zábavné, ideální pro handheld

Proti: nic moc ozvučení a hudba, málo misí

+11
  • PC 50
Hru jsem miloval. Byl to přesně ten styl, co mě baví.

Bohužel se vývojáři rozhodli hráčský zážitek zcela zničit tak, že vám do krku natlačí i jejich "uměleckou vizi". Jejich epileptické efekty spolu se silným nakláněním a kolébáním obrazu mě působily nefalšovanou fyzickou nevolnost. Nemohl jsem hrát více než 20-30 minut v kuse a zároveň jsem se musel smířit s hraním v okně namísto celé obrazovky, abych minimalizoval dopad efektů. Téměř v žádné hře kinetózou netrpím. Ale tato hra je jednoznačně výjimka.

Navzdory četným stížnostem vývojáři do hry odmítli přidat možnost vypnutí zmíněných efektů způsobujících nevolnost. Zjevně jim je zcela jedno, že zcela zdravým jedincům je z jejich umělých efektů špatně. Kvůli tomu, že efekty nelze vypnout, a kvůli arogantnímu a necitelnému přístupu vývojářů, tuto hru bohužel nemohu doporučit.

Celkové hodnocení: Výborná / Nic moc (dle odolnosti vašeho žaludku)

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+8
  • PC 70
Hotline Miami byla ve své době docela unikátní hra. Ať už hratelností nebo svou stylizací. Jednoduchá svižná pixelová grafika a chytlavá hratelnost v podobě takticko-akční řežby, kde všechno tkví ve velmi přesném načasování, chytne a nepustí, ale přesto jsem měl pocit, že projití některých sekvencí je z velké části i dílem náhody. Reakce AI mi přišly dost nepředvídatelné - někdy na mě skoro nereagovala a levelem jsem projel s prstem v nose, někdy jsem byl instantně a bez milosti odstřelen jako bezbranný mullet. Levely naštěstí nejsou moc rozsáhlé, loadingy jsou okamžité a tak není problém si v klidu trénovat postup a u toho třeba 30x zhebnout. A ono se to nakonec náhodou stejně povede. Zbraní, ať už chladných či střelných, je koneckonců vždy dostatek.

Kromě chytlavé hratelnosti ale hra vypráví i jakýsi příběh, který mi svou stylizací trochu připomněl Johna Wicka nebo nějakou intelektuální úchylnost od Refna. Hra zaujme i v neakčních pasážích sloužících jako předěly mezi misemi. Čím dále jsem se ve hře dostával, tím mě i příběh více zajímal a ve výsledku mě mrzí, že je ve finále dost nemilosrdně utnutý a nedotažený. Soundtrack mě svou repetitivností občas lezl na nervy, ale vesměs jde o zajímavý mix elektronické a synthwave hudby a hezky podtrhuje onu retro atmosféru pozdních 80. let. Někdo by mohl vytýkat kratší délku, ale mně osobně přišla s ohledem na obsah naprosto akorátní. Hotline Miami jsem v pohodě dorazil za 2 večery. Bavil jsem se, ale zároveň mi to úplně stačilo.

Pro: atmosférická retro stylizace, svižná a chytlavá hratelnost, zajímavý příběh, synthwave

Proti: někdy až moc o náhodě, frustrující bossfighty

+24
  • PC 100
Infarktózně zběsilá jízda v pixelartovém provedení, servírující vám ultra-násilnou brutalitu! Epický, adrenalinový náser, který vás s každou další useknutou hlavou, nebo přeťatým trupem mění v sadistu lačnícího po další prolité krvi a vražednějších kombech. Nestačí už jen projít úroveň, ale vymýšlet stále lepší způsoby protivníkových exekucí. A vy jste šťastní, neboť přesně za tohle vás hra vysoce odměňuje v podobě bonusových bodů a oznámkuje vaší vražednou procházku jako ve škole. Honba za nejvyšší známkou tak činí z pouhé likvidace všeho živého otázku vaší osobní prestiže. Protože přežít je zde někdy až nesnesitelně těžké a hardcore obtížnost neustále drnká na vaší trpělivost. Když se vám ale podaří probít na konec a ještě k tomu v efektním A+ stylu, pocit pýchy je daleko silnější, než v jakékoliv jiné hře a nutně tomuto pocitu a této hře dříve, či později podlehnete. Hře, jejíž čistokrevná hratelnost ukazuje s ironickým úsměvem zdvižený prostředníček většině těch vysokorozpočtových trojáčkových her, které už pomalu nemají s klasickou hratelností nic společného. Již sama o sobě těžká hra, začne být ke konci ještě těžší a čistý adrenalin, co vám v oněch chvílích bude kolovat žilami místo krve, vám bude stříkat ze všech otvorů, jako krev chudáka, do jehož temene jste si před chvílí odložili váš (zatraceně opotřebovaný) sekáček. Přidejte k tomu ještě geniálně zvolený hudební doprovod, který celé to šílenství dokonale podtrhuje a vás vybuzuje až k nepříčetnosti. Plus neotřelý, originálně odvíjející se příběh, ve kterém autor (ano, JEDEN) skládá hold filmařským „velikánůn divnosti“ - podívejte se někdy na některý film pánů Davida Lynche a Nicolase Winding Refna a pochopíte. Kecám… z jejich filmů nepochopíte vůbec nic, ale nebude se od nich možné odtrhnout, stejně jako od téhle hry.

Protože když do mlýnku na maso vhodíte následující ingredience…:


-čistokrevná hratelnost bez berliček a kudrlinek
-možnost nápaditých kombinací
-výborný a dobře podaný příběh
-jeden z nejlepších herních soundtracků všech dob
-strhující, adrenalinové tempo s explicitní brutalitou

…vypadnou vám z mlýnku pouhá dvě všeříkající slova:


HOTLINE MIAMI
101%

Proti: Už jsem to dohrál :-(

+18
  • PC --
Čistá hardcore akcia plná krvi, kvalitnej elektronickej hudbe a svojráznej grafiky. Proste len akcia, reštart, krv, reštart, dej , reštart, ... koniec. Proste kvalitka.

Pro: dej, soundtrack, grafika, hrateľnosť, obtiažnosť

Proti: náročnosť zo začiatku

+3 +4 −1
  • PC 80
Když jsem tuhle hru začal hrát, neměl jsem vůbec v plánu ji dohrát na jedno sezení.

Prostě se to nějak... stalo.

Ani nevím, co přesně mě u ní těch několik hodin udrželo. Hra samotná je kombinací top-down střílečky ve stylu starého GTA, nekonečné try-die-repeat smyčky a rychlých reflexů ze Super Meat Boy, pozvolného poklesu do hráčova šílenství ve stylu (nebudu říkat které hry, on by to byl spoil) a omamující vaporwave a e s t h e t i k y.

Zní to zvláštně a dovedu si představit mnoho způsobů, jak to může nefungovat. Ale ono to funguje. Klobouk dolů.
+15
  • PC 90
Hotline Miami je jedna z těch pixelartových her, které si musíte zahrát, ať si o pixelartu myslíte cokoliv. Rychlá a zábavná akce, zajímavý příběh, překrásný audiovizuál, I přesto, že jsem umíral hodně, jsem ani jednou neměl chuť hru vypnout.

Pro: Audiovizuál, soubojový systém,příběh.

Proti: Mohlo to být delší.

+8
  • PC 60
Chytlavá hratelnost, povedená retro atmosféra, skvělý soundtrack, ale naprosté prázdno. Pocitově ve mě hra nezanechala naprosto nic a byť jsem se první hodinu bavil, repetitivní levely a vůbec celý (ne)smysl hry mě rychle začal nudit. Na poměry nějaké webové hry nebo skutečné retro záležitosti je to jistě produkt vyladěný, stylový, vypiplaný; na poměry PC hry za 10 dolarů se mi ale dostalo jen prázdného click-festu.

Pro: Soundtrack, atmosféra, chytlavá hratelnost.

Proti: Vyčpělý pixel art, po chvíli velmi repetitivní, pocit prázdného kýče.

+7
  • PC 100
Víte já byl vždycky milovník zvířat a nejvíce snad za to vděčím své matce, která mě k lásce k zvířatům vedla. Pamatuji si to jako dnes, když jsem jako malý chlapec prožíval drama slepičky a kohoutka jenž měl prazvláštní jméno "Ležítamnadvořenožkymanahoře", bylo to první skutečné rpg, který jsem v podstatě slyšel(najdi-přines/dones-dostaneš). Proto jsem byl velice potěšenej, že si za kohoutka můžu i v nějaké hře zahrát!
Nebo když si vzpomenu jak jsem miloval, farmu zvířat, tu jsem čítával už jako o něco málo větší chlapec a vždy jsem toužil být prasátkem, o to radostněji jsem si příběh užíval, když se ke mě dostal jako animovaný film, úžasné. Opět ale vděčím Hotline Miami, že mi umožnilo si za šlechetné prasátko zahrát! Nejen za prasátko, ale taky za koníčka! Oslíčka Ijáčka! Mistra třísku! a mnoho dalších skvělých postav. Prostě tahle hra je farmou zvířat, medvídkem Pú a seriálem želva ninža natolik inspirovaná, že popírat to je prostý zločin!
Toto vše vrženo do enviromentálního podtextu celé hry, kdy za tyto krásná zvířátka čistíte svět od lidí, od těch, kdo zemi pustoší a vyhubují živočišné druhy, drancují její přírodní zdroje a žerou, jen žerou! Hra je tak řízenou destrukcí konzumní společnosti západního typu a její doprovodných stigmatů a fantomů jako je třeba lidský morální odpad, nebo nadbytek rusky mluvících přistěhovalců atd.
Hra je poselstvím, že i prasátko může udělat svět lepší a zvítězit v boji za své právo na život, pokud se naučí používat bejzbolovou pálku a brokovnici.
Pro každého milovníka fauny a flóry velkolepý zážitek zprostředkující boj za správnou věc! Lepší a zdravější svět!
A tak člověk musí pochválit celkově pozitivní dojem z celého hraní i nosné myšlenky hry.
Za pochvalu stojí samozřejmě i velmi zdařilý soundtrack, při kterém jsem měl místy pocit, že poslouchám velvety jen v elektronické adaptaci
+11 +17 −6
  • PC 95
Takžee do mých pařátů se dostala věru opravdu skvostná hra... díky které sem začal patrát jaký druh čaje si ráno vařím jelikož tolik barev pixelové krve a soundracku který se vám snaží vytlouct mozek z hlavy sem nezažil. Hra je stoprocentní masakr kterej se odehrává nskutečně rychle a vy musíte vždy včasně reagovat jinak vás soupeř zabije na jednu ránu (žeby těžší než dark souls :D) Ve hře dostáváte ruzné masky které vám dávají ruzné bonusy buď víc zbraní nebo rychlejší zabití nepřítele.

hru vám tu nechci nějak dlouze rozepisovat jelikož to každej musí zažít sám je to neskutečná WTF masakrální jízda sespoustou barev mozek ničícího soundracku a hromady pixelové krve. Tohle musí každej zažít.

Pro: Soundrack,masakr,masky,nonstop akční jízda

Proti: Pořád sem nezjistil jestli je ta hra skutečnost nebo si fakt vařím divnej čaj :(

+11 +12 −1
  • PC 75
Jak pejsek a kočička vařili dort. Podobnost s jinými díly je zcela náhodná, postavy zde vystupující jsou vymyšlené a nezakládají se na pravdě. Tedy pokud opravdu žijeme v Matrixu.

"Jé, ahoj kočičko, já mám docela hlad. Máme něco ve spíži? Mohli bysme něco udělat jako tenkrát s Pepíkem Čapků, viď?", ptá se pejsek kočičky. Kočička se jen lascivně usměje, otevíraje špajzku, odkud hned vypadává živý roztomilý králíček, ze kterého už ne tak roztomile odpadává krev a z úst plných bílé pěny špitá roztřesenými slovy nicneříkající jméno Ponnie Darko. Kočička mu dá pěstí, nasadí kravatu a jedním hbitým pohybem zlomí vaz, aby se chudáček netrápil. Pejsek už zahřívá vodičku v hrnci a společnými silami vhodí králíčka do vřící vody. Po krátkém uspokojení se obě milá zvířátka vrací zpět do komory, aby našla další ingredience.

Pejsek zavrtěl ocáskem a v tlamě vynesl ven obří slepici, o které si stařešinové světa pejska a kočičky potajmu šeptají, že je to onen slovutný Ernie. Obří slepice už je mrtvá, nevydržela tolik rvaček s Peterem, ale i tak bude chutným doplňkem v dortíku na zahnání pejskova hladíku. Zatímco pejsek ponořuje slepici do hrnce, kočička si hraje s klubkem visícím na klice dveří, ale při bližším pohledu to není klubíčko nití, nýbrž střeva hypnožáby z Pastramy. Obě blikající očka tohoto neškodného zvířátka provokativně probleskují v zavařovací sklenici na třetím patře odshora nalevo umístěné skříňky, ale tuto pochoutku si pejsek s kočičkou nechávají na později.

Do kotle pak postupně přibývá znetvořený Medvídek Úp, HorseWar Spiela Stevenberga, sovička z Pátého druhu, které se tak bála Millena Jovovičová, velbloud Kamel veterána Pankráce, oPička čerstvě stažená z kůže na vrcholku téměř zcela pohřbené Sochy svobody na Planetě oPiček a spousta dalších rozkošných zvířátek. Nakonec kočička, protože to byla pěkná svině, šoupla hladového psa do kotle za nima, vzala velkou vařečku, všechny ty zvířata zamíchala a sežrala. Přitom se přežrala až praskla a pokud vás její roztržené tlusté či tenké střevo, aorta, šlachy, žíly nebo kousky mozku nezasáhly, tak se ve vzduchu snášejí ještě teď. Byla to totiž brutální jízda odshora a dolů. Zazvonil zvonec, pohádky a Horké linky Miami konec. Čus bus trus.

Achievs: 9/35

Pro: co? koment nestačil? kde to jsem..?

Proti: bez pořádnýho fetu si to neužijete

+8 +10 −2
  • PC 90
Na hru jsem poprvé narazil, na Games.Tiscali, a to když byla zvolena za indie hru roku. Podíval jsem se na obrázky a zaujala. Po nějakém čase jsem ji zkusil. Nevěděl jsem do čeho jdu a očekával jsem něco trochu jiného. Byl jsem nakonec velmi příjemně zklamaný.

První věc, která zaujme je retro grafika, která dodává "šílenou" atmosféru. Příběh dokáže zaujmout, i když není hlavní. Člověk u spousty věcí neví jestli jsou skutečné, protože hlavní hrdina je skutečně psychopat. To hře dodává určité kouzlo - je otevřená interpretacím.

Co však zaujalo nejvíce je hratelnost. Hráč musí při postupování každým levelem přemýšlet. Vlítnout mezi hromadu nepřátel je sebevražda. Vaše postava je stejně zranitelná jako oni a vaší nejlepší zbraní je moment překvapení. Pro někoho však může být místy frustrující. Ne však pro mě. Já si hru užil, i přesto, že jsem byl často mrtvý. Je škoda, že hra neobsahuje nějaký editor, protože právě takovéto hry jsou k tvorbě vlastních levelů nejjednodušší. Ostatně hra není nějak dlouhá.

Soundtrack mě sám o sobě tolik nezaujal, ale plní svůj účel. Dokresluje hře atmosféru, která jak už jsem napsal srší šíleností hlavního hrdiny. To se jen tak nevydí.

Pro: Hratelnost, příběh, atmosféra, brutalita

Proti: Mohlo být delší pro někoho frustrující

+8
  • PC 95
+ Parádní stylizace
+ Návykový
+ Skvělej OST
- Krátký
- I přes to, že jsem odemkl spousty zbraní jsem na většinu z nich nenarazil
- Pro maximální zážitek nutno hrát na drogách
+2 +5 −3
  • PC 85
Návyková a řemeslně velmi dobře zvládnutá top-down mlátičko/střílečko podivnost. Píšu podivnost, protože se hra nedá snadno žánrově zařadit. Ano, je to akční, střílí se tam, mlátí se tam...ale každé zabití je zde pojato jako puzzle, hádanka, jíž může hráč vyřešit pomocí nástrojů v jeho okolí a jejich vhodnou kombinací. Narozdíl od velkého množství podobných indie titulů to ovšem není "one trick pony" a zatímco screenshoty mohou naznačovat obyčejnou mechanickou hříčku, Hotline Miami je mnohem víc.

Neuvěřitelná atmosféra daná kombinací elektronické hudby a halucinogenním vizuálním zpracováním jde ruku v ruce s prostým, ale originálně vyprávěným příběhem, který dokáže hráče vtáhnout a vyvolat zájem o to, co se tam vlastně kurva děje. V kontrastu s poměrně vážným pojetím hry působí banální a puberťácky napsaný konec jako pěst na oko a hodně sráží celkový dojem.

Pro: Vyšperkovanost mechanik, atmosféra, hudba

Proti: Hloupý a nedůstojný závěr

+16
  • PC 90
Krvavý balet, masakrální jízda nebo jinými slovy řezničina. To je Hotline Miami. Už dlouho tu nebyla tak unikátní hra, která hodnotí styl a preciznost zabití, která je tak ujetá až je neuvěřitelně zábavná. Nasadit masku(každá maska jiné vlastnosti či bonusy) a začít čistit místnosti od nepřátel. Tenhle Topdown shoot and up, je jako čisté zjevení, zde jedna rána ze zbraně se rovná smrt, úder pálkou a Vaše postava je v tratolišti krve mrtvá. Zde je načasování a opakování levelu nutností. Když stráž náhodou přežije Vaše besnění a pošle Vás na onem svět tak zkrátka znovu a lépe. Hudba která dotváří tuto atmosféru, akorát více vybízí ke zběsilějšímu tempu, takže znovu a znovu vyrážíte proti hordě nepřátel a snažíte se je zmasakrovat co nejefektivněji, aby bylo co nejvíc bodů pro nové masky a zbraně.

Přeci jen kdy tady bylo naposledy že jedna rána a jedna chyba rovná se smrt? Jasně, bude te se rozčilovat když Vás sejme poslední týpek, jenže to kouzlo kdy vtrhnete do místnosti, sudnáte týpka katanou, tu následně hodíte po dalším a sejmete ho, berete jeho brokovnice a zlehkostí to naperete do dalších přibíhajícíh nepřátel. A hudba stále nabírá na obrátkách a stupňuje tempo vražedné horečky. Mezi misemi se možná zamyslíte proč a jaký důvod je vlastně této krvavé řežby, ale to už je v další misi passé, když se vrháte vstříc dalším nebožákům kteří se stanou dalšími obětmi na Vašem seznamu.

Tato hra je zkrátka unikát, svou stylizací, hudbou, atmosférou a hlavně neskutečnou hratelností. Kdo jednou ochutná, tak už se poveze na vlnách neskutečné zábavy a pixelového masakru. Jack_Dark doporučuji všem kterým nevadí pohled na krev!
+25
  • PC 80
U Hotline Miami jsem byl VELKÝM nevěřícím Matějem, možná stále jsem. Přečetl jsem si recenzi a autorův popis byl následovný: 2D retro akční řežba z ptačí perspektivy jako první GTA a pokračoval, že hra se skvěle hraje atd. Prý není vyhnutí a dává hodnocení 9/10. Řekl jsem hmmm asi panáček trochu ujíždí na starých hrách a prostě mu to padlo do noty. Počkal jsem si na videorecenzi abych se jen ujistil, že to byl úlet pána redaktora. Videorecenze obsahovala, že Hotline Miami se hraje přímo božsky až závislácky. Prý nebudete stíhá počet restartu za jednu misi, bude umírat, umírat a umírat. Hotline Miami není jen řežba, má i dobrý děj, který zaujme. Na konci videorecenze bylo shrnutí a bodové ohodnocení, které bylo absolutní 10/10!!! Hlavou mi proběhlo to je asi magor, vždyť ta grafika je strašná není poznat jestli má v ruce pistoli nebo pánvičku. Chodí stejnými místnostmi, dělá pořád to samé jenom vraždí a vraždí, opravdu originální... Jak recenzi tak videorecenzi jsem nepochopil a nepobral. Neviděl jsem to bájné kouzlo Hotline Miami. Jednoduše nevěřící Matěj.

Hotline Miami byl v akci, tak jsem se ještě zde ujistil jestli se ta hra vyplatí za cenu dvou piv. Odpověď byla Určitě!! Děkovat prý budu později! Pche to určitě...

Hru jsem na instaloval, že jí zkusím na půl hodiny. Prošel jsem první level a jen kroutil hlavou. No nic zkusím další level. Hele to je vtipný jak mu dáš dveřmi a pak ho umlátíš na zemi. Najednou jsem v pátém level a umírám, umírám, zase umírám a ještě několikrát ale vůbec mi to nevadí to je divný, ne? Dobře, tohle bude chtít načasovat. Takže vlítnu do předsíně prvnímu dám pěst a hned ho umlátím na zemi vezmu jeho páčidlo, pak hned na záchod tam je ten kretén s brokovnicí než cokoliv stihne tak mu jí loupnu do šišky. Hlavně rychle na chodbě je ten prašivý pes, který je ultra rychlý. Jojo to by šlo, takhle si je dám!! Level dokončen, začíná další. Vybírám si masku a najednou taktizuji vezmu si králičí ať jsem rychlý nebo ne vezmu psa pak nebudou na mě moc psi, ještě líp dám žabáka ať mám víc času comba. Ano, tady přichází můj zlom, hra mě pohlcuje a nenechává mě odejít o Pc. Místo půl hodiny jsem hrál přes dvě hodiny a jen kvůli vstávání druhý den, jsem se dokázal se odtrhnout. Dohráno ve dvou dnech.

Verdikt: Recenze opravdu nelhaly, jedná se o drogu, která se podává v menším než větším množství hratelnosti, zajímavého děje, s velkým množství krve a správním načasováním i taktiky. Sice nedám plné hodnocení ale i tak si myslím, že 80% od věčně nevěřícího Matěje až do nebe volající.
Děkuji uživateli USER47 za ujištění o koupi.

Pro: Neskutečná hratenost a zábavnost, volba masky, soundtrack, děj.

Proti: Trochu krátké, padání hry ale asi za to může můj Steam.

+22
  • PC 90
Vražda je jako jíst maso, nováčku. Je to prostě vynikající.
Může totiž přijít jeden z těch květnovejch dní roku ´89, kdy se válíš doma se svojí mladou, možná čučíte na nějakej biják, možná ne a zazvoní ti telefon.
Nevíš co jsi vlastně slyšel. O někoho se postarat? Recepční že má volno? A co jako? Jako bez vůle ale nasedáš do auta a jedeš tam kam máš. Stojíš před barákem a víš, že tohle není dobrý. Najednou chápeš co že to máš udělat. Ne jen tak něco vyzvednout, ale naplnit dusnej floridskej vzduch krví a to v pořádným tempu a hlavně úplně nejvíc cool rytmu, rozumíš.

Zbejvá si jen vybrat masku, nováčku. Každá umí trochu něco jinýho, s jednou můžeš hned od začátku mít nůž, s další vydržíš kulku navíc, s další se pohybuješ rychleji. Hahahahaha, vidím, že nevíš jak je to možný, ale to tě vůbec nemusí zajímat.
Ty teď musíš zabíjet. Musíš bejt jak stroj, nováčku. Hlavně se neboj. Ty hajzlové uvnitř někdy držej hlídky, někdy prostě jen seděj v pokoji pak podělaný ovce připravený na porážku, ale musíš aspoň trochu myslet. Když vrazíš do dveří a za nima stojí nějakej hajzl s kvérem nebo jinou hovadinou, dostaneš ho tak hned na zem, kde bude ležet na tebe připravenej jako ta holka z tvýho maturiťáku.
Musíš se pohybovat rychle, sbírat kdyžtak jejich kvéry a hlavně je zabíjet pokud možno chytře. Není to sranda, jedna rána od nich kamaráde a končíš. Ale snaž, jeď jak auto naložený dynamitem, buď brutální, rychlej, nevypočitatelnej a možná se nám to bude líbit natolik, že ti dáme novou masku nebo novou zbraň. Po úkolu se klidně stav na pizzu, pro kámoše zdarma a před spaním si stejně dáš nějakej svůj výbornej mixtejp.

Ale teď už dost. Vidím to na tobě. Seš grázl, nováčku, seš splašený kladivo, moc volnej kanón a máš se ještě co učit. Bejt tebou, tak se radši připravím, pan Sova je totiž někdy dost nerudnej. Proč?
Protože za dvě krátký vteřiny...jo. Zvoní ti telefon.

Pro: stylová retro grafika, soundtrack, rychlá a zábavná hratelnost, surrealistický příběh, velká rozmanitost

Proti: trochu krátké, ocenil bych nějaký mission pack

+14
  • PC 90
Hotline Miami je dalším příkladem vzácného případu čisté hratelnostní závislosti. Už dlouho jsem v prackách neměl hru, která by vyřvávala do světa že je Hra s takovou hlasitostí. Ono, pokoušet se jakkoli přiblížit či dokonce vžít do hlavního hrdiny je čin koledující si o sebevraždu.

HM jde proti proudu a sází na anti-immersion, kterou tvoří až neuvěřitelně přehnaná brutalita a velmi 80's barvy tvořící šíleně psychedelickou podívanou. Člověk si pak ani neříká: "Proboha, proč vlastně masakruju ty lidi, vždy ani nevím, kdo mi volal.", ale ke každému levelu se staví jako k logické hádance.

Jenže narozdíl od Tetrisu, kde nehrozí, že by padl nějaký nestandardní tvar, v HM jde občas všechno k šípku v momentě, kdy se jedna hlídka rozhodne, že se mrkne zrovna za tyhle dveře, když předchozích deset her poctivě obcházela svou trasu. Ovšem žádný strach, umírání je stejně zásadní část jako zabíjení.
Do toho ještě náhodně se generující zbraně a 'vyhrané' masky mající různé traity volají po nezřízené improvizaci. HM také dokáže onecnit hráčovu drzost, když páčidlem umlátí bandu chlapů s automatickými zbraněmi.

Nu, Hotlajnu Miami jsem dohrál téměř dvakrát a stále mě dokáže překvapit, naposledy třeba Carl a jeho 'nezraňující' vrtačka, jako by vypadli z nějakého Éčkového slasheru.
Soundtrack mi místy dělal problémy, když jsem přestal zabíjet a musel kontrolovat kroutění se do rytmu.

Doufám v další mise, klidně bez příběhu a všeho. Jde mi čistě jen o logické problémy. Digitální ježek v kleci plný čistého koksu.

Pro: Návykové, zábavné a velmi Hrové. A OST

Proti: Krátké

+53