Při portu na playstation, nebylo možné převést všechny objekty, které byly v počítačové verzi. Bylo to kvůli menší kapacitě, a také proto, že vývojáři nemohli nalézt některé původní assety, které použili při tvorbě pc verze. Proto na verzi pro PS 1 nenaleznete například ženské postavy nebo vlak.
Zajímavosti
Verze hry
Vývoj
Původní název hry byl Race'n'Chase, jejíž vývoj oficiálně započal 4. dubna 1995, ačkoliv existují i dřívější dokumenty. Původně se mělo jednat o závodní hru s multiplayerem, bouračkami a policií. Měla být dokončena 1. 7. 1996, ale projekt byl zastaven a později přetvořen v GTA na základě glitche, kdy policisté namísto zastavení začali do hráče bourat a vystrkovat ho z vozovky, což se líbilo tehdejším testerům (na rozdíl od samotné hry).
Race'n'Chase obsahovala 4 módy:
Cannonball Run - závod z bodu A do bodu B
Demolition Derby - demolice soupeřů, kde je výhercem poslední přeživší, nebo hráč, který zničil nejvíce aut (v případě respawnu)
Bank Robbery (Robber) - hráč je lupičem banky a musí uniknout policii a dostat se do bezpečí
Bank Robbery (Cop) - to samé, ale hráč je v roli policisty
Měla se odehrávat napříč 3 městy - New York, Miami a Benátky (v GTA nahrazeny San Franciscem). Hra také měla obsahovat změny počasí, možnost řídit lodě nebo helikoptéry a poškození budov od nárazu vozidla.
Race'n'Chase obsahovala 4 módy:
Cannonball Run - závod z bodu A do bodu B
Demolition Derby - demolice soupeřů, kde je výhercem poslední přeživší, nebo hráč, který zničil nejvíce aut (v případě respawnu)
Bank Robbery (Robber) - hráč je lupičem banky a musí uniknout policii a dostat se do bezpečí
Bank Robbery (Cop) - to samé, ale hráč je v roli policisty
Měla se odehrávat napříč 3 městy - New York, Miami a Benátky (v GTA nahrazeny San Franciscem). Hra také měla obsahovat změny počasí, možnost řídit lodě nebo helikoptéry a poškození budov od nárazu vozidla.
Programátor Mike Dailly převzal základ enginu ze své předchozí hry Attack!, což byla hra s dinosaury. Proto se i v GTA jmenoval spouštěcí soubor DINO.EXE a do prodeje se dostala verze s tímto názvem. Nikoho zkrátka nenapadlo ho přejmenovat na GTA.EXE.
Vývojáři se při vývoji GTA pokoušeli o simulaci městské dopravy a života. Například, pokud budete sledovat sanitku, která jede pro pacienta, tak s ním poté, co ho naloží zamíří zpět do nemocnice. Stejně tak funguje i policie, která opravdu vyjíždí z policejní stanice, a neobjevuje se odněkud ze vzduchoprázdna.
Celkem absurdně, tak dnes vypadá představa, že ve hře měli být původně vytvořeni opraváři semaforů, kteří se měli starat o funkčnost dopravní digitalizace. Ovšem vývojáři si za včasu všimli, že na semaforech stejně nikdo nestaví, a proto od tohoto nápadu upustili.
Celkem absurdně, tak dnes vypadá představa, že ve hře měli být původně vytvořeni opraváři semaforů, kteří se měli starat o funkčnost dopravní digitalizace. Ovšem vývojáři si za včasu všimli, že na semaforech stejně nikdo nestaví, a proto od tohoto nápadu upustili.
Hardware
Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium 75 MHZ / 486DX4 100 MHZ
RAM: 16 MB
GPU: 1 MB
HDD: 80 MB
CPU: Pentium 75 MHZ / 486DX4 100 MHZ
RAM: 16 MB
GPU: 1 MB
HDD: 80 MB
Ostatní
Vývojářské studio, které vytvořilo první Grand Theft Auto, si před vydáním hry samo zaplatilo negativní reklamu v tisku, aby se tento titul dostal do povědomí hráčů.
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
Budova na původním obalu hry je Trump Tower v New Yorku.
U PC a PlayStation verze je možné po spuštění hry vyměnit CD v mechanice za hudební a poslouchat tak vlastní hudbu.