Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Myslím, že integrovaný patch, ale jde to celkem v pohodě. A do hry se ponořím vždy pořádně, dokážu hrát 10 hodin v kuse a nevnímat okolí. To icq je jen tak pro ten dobrý pocit, že mám silný počítač a utáhne to :-D
No data to ale načítá zezačátku vždy, takže se to pocuká a pak mi stahuje antivirus, někdo napíše a hře se ani trochu fps nesníží. Ale nějak si toho nevšímám, jsem do hry hodně ponořený, jenom tam něco vidím periferně a věnuju se Gothicu. Doma na mě mluví a já jim třeba neodpovídám :-D

EDIT: Mě to udělalo dvakrát za 70 hodin, ale hned ve dvou dnech, během čtyř hodin hraní, takže mě to naštvalo a psal jsem, že mi to padá co dvě hodiny :-D
Počkat, a jakou máš verzi? Máš aspoň nějakou s integrovanym patchem 1.12? Ono, sebevrah jseš i tak, ale jestli to hraješ úplně původní verzi 1.00, tak jseš sebevrah totální a nechápu smysl vesmíru : )).
Jinak teda já osobně když jdu něco hrát, tak se do toho chci ponořit a všechny kraviny typu qip vypínám : ).Při hraní mi běží 19 procesů....
Úplně bez patche :-)
To mazání to působí tím, že mám asi hodně aplikací a strašně vytížený comp, ale hra se neseká. Pouze mi častěji padá než když mám aplikace jako icq apod vyplé. A v době co zmáčknu F5 na uložení, tak to spadne a hra mi to uloží a neuloží, takže nejde načíst a proto musím načíst úplně z jiného slotu, co jsem ukládal vedle "ručně". Jinak mi hra nepadá skoro vůbec. Padá to pouze když mám zaplé icq a problém je, že já čekám jestli mi někdo napíše a ty mrchy nepíšou :-D
Teda, taky nechápu mazání saveů.Mě to teda s patchem 1.6 nedělalo, a s 1.7 jsem to hrál asi dvě hodiny a taky se nic nemazalo : ).
Super. Zase mi to smazalo savy. Hraju šest hodin furt to ukládám na střídačku na jiné pozice a pak dvě hodiny neuložím a přijdu o 2 levely. Místo 43. mám zas 41. A zase můžu hledat Xardase, protože jsem přišel o teleportační runu, kterou jsem tam našel. Je to dobrá hra, ale mazat savy mi fakt co chvíli nemusí.
Dnes jsem to chtěl dohrát, ale nějak nemám náladu jet zase to samé odznova, protože hra si libuje v mazání savů.

EDIT: tak už jsem to zase dohrál zpátky a ukládám už častěji na různé pozice. A to hledání těch klíčů od chrámů mě fakt nebaví.
Jo, tak to jo. Aspoň nemusím hledat blbé kalichy, které nebudu potřebovat. Ale příběh datadisku se mi zdá trošičku zmatený.
No on to je neutrální konec.Ikdyž, vyfuckování náboženství bych já osobně považoval za ten nejkladnější konec ever : ). Ale je canonickej, a jak datadisk, tak čtyřka na něj navazujou.
Paul: Já myslel, že ten spoiler je neutrální konec. Nebo datadisk navazuje teda na co?
Jinak s těmi savy to tak dělám, ale prostě je rychlejší F5 a někdy si to občas uložím vedle a dnes jsem hrál zbytečně no. Přišel jsem o pár zkušeností a vlastností naučených + ještě vybavení celkem dobré.

EDIT: tak jo, máš pravdu paule. To je ten dobrý správný konec, ale mate mě datadisk co jsem četl za příběh a pak jak na to bude navazovat čtyrka. Každopádně Thorus bude zase v datadisku. Stačí, že jsem toho hajzla zabil v jedničce, v trojce a teď mě ještě bude otravovat v datadisku :-)
Pivo - základ je zálohovat, zvlášť u takhle trvanlivý hry.Prostě si ty savy průběžně ukládej jinde.

Marles - no, dobrý..ten "správný a canonický" konec je odchod s Xardasem do neznámé země, a tím pádem zničení božských artefaktů a zlomení nadvlády Innose a spol. nad Myrtanou.
No a teď jsem se dostal skoro na 40.level, ale spadla hra místo savu se mi objevilo: unknown save. Super, takže dnes jsem nehrál, naštěstí jsem ztratil postup jen asi dvou hodin, takže to není hrůza, jinak by mě šlehlo. Ty kalichy se pokusím nějak najít. Za dobrý konec je musím mít.
Jojo, 12 kalichů je potřeba pro určitěj konec.Ale dohrát se to bez nich dá (nebyl můj případ : )).

Jinak hledání Xardase byla dobrá pakárna...já ho hledal několik reálnejch dní : ).
Sakra nevím jestli co týden editovat nebo psát nový příspěvek :-(
Každopádně 12 kalichů je prý potřeba pro můj konec hry co chci mít. Na další dva kašlu, protože datadisk pokračuje na tenhle dobrý konec.
A teď se chci zeptat. Narazil jsem na nějaké území, který je v místě, kde je trvalý sníh. Potkal jsem skupinku orků vysekal jsem ji dále jsem se prosekal přes celou jeskyni a dostal jsem se na chvíli ven. Tady hrála taková temná hudba a já narazil na další skupinku orků. Pozabíjel jsem ji a objevilo se, že jsem splnil úkol zabít šéfa údolí. Pak jsem viděl nějakou temnou jeskyni, která byla jakoby tvořená z magické rudy. Té která se těžila hodně v minulých dílech. Vlezl jsem tam a furt se prosekávám nějakou cestou navrch, ale nevím proč to dělám a co tam je. Je plná orčích šamanů, válečníků a vůdců. Povraždil jsem jich snad stovky a nevím co se skrývá nahoře. Nemohl by mi někdo odpovědět menším spoilerem?

EDIT: tak na to jsem už přišel, ale teď furt hledám Xardase a můžu říct, že je to náročné. Během té výpravy za ním jsem toho tolik naexpil a furt nic. Nějak mě ta zima už deprimuje, radši bych se podíval do pouště na jih. Na severu jsou samé smečky polárních vlků a samí šavlozubí. Pokud nenarazím na ně, tak aspoň na početnou skupinu orků a to jsou tam ještě orští šamani. Kromě toho jsou tu ještě smrťáci, goblini a veškerá silnější havěť v obrovských smečkách. Furt to sekám, ale Xardas nikde. V klanu kladiva mi řekli, že budou vědět v klanu vlků. Tam mi řekli, že Xardase doprovázel kdosik, kdo šel lovit severovýchodně od klanu. Tak hledám toho týpka. Ten už mě snad za ním dovede.
Působí to tak jenom na mě nebo atmosféru nejvíce tvoří ty souboje s orky a získávání si reputace, a postoje ostatních podle toho jak se chovám. A podle toho co jsem udělal v minulých dílech. A zvláště to potkávání starých známých, kteří mě hodně podporují a mají ke mně respekt.
Nemám nic proti dlouhým textům, ale možná by bylo dobrý to rozdělovat do odstavců.
Tak jo, tak jste mě překecali, ale nevím jestli vás to bude bavit, ale nejsem dobrý spisovatel :-) Ale pro začátek radši řeknu, že by tam mohlo být něco spoiler, ani nevím, ale nechce se mi to dávat do spoileru, takže kdo nechce ať to nečete :-)


Na světě Gothicu mě hodně baví hlavně to získávání té reputace, hlavně u rebelů, ale přesto jsem si řekl, že bude dobré splnit nějaký hlavní quest. Vydal jsem se na procházku do Nordmaru do kláštera mágů, ale ouha. Můj 16. level byl asi moc nízký. Nejprve jsem se probojoval přes smečku vlků pár prasat a občas jsem narazil i na tu jedovatou muchu. Jenže to nebylo vše. V dálce jsem uviděl nějaké podivné obrovské kreatury, které byly asi v tříčlenné skupince. Řekl jsem si, že nejlepší co asi můžu udělat bude oběhnout je hodně velkým obloukem a hlavně, ať si mě nevšimnou. Jak všichni asi tuší byli to obři se svými obrovskými kladivy a provokovat je ještě, když jsou v takové převaze by nebyl zrovna nejlepší nápad. Mohl jsem sice jednoho odlákat, ale věděl jsem, že je nad mé síly ( pár loadingů to zjistilo ). Postupoval jsem dále k Nordmaru, ale už se stmívalo. Šel jsem celkem strmým svahem do kopce a narazil jsem na první sníh. Zvuky hodně ztemněly a já narazil na svého prvního smrťáka. Takové větší divoké prase. Popravdě jich tam bylo více, ale já si jedno odlákal a s trochou úsilí zlikvidoval. Byla to fuška, ale ještě jsem byl plný naděje, že se do toho Nordmaru dostanu. Jenže přituhovalo, cestou jsem potkal pár šavlozubých, z nichž jednoho jsem zlikvidoval. Jenže čím dál silnější havěti čím dál více přibývalo. Došly mi síly a já co nejrychleji sprintoval směrem zpátky k Vengardu - hlavnímu městu. Když už jsem věděl, že na to prostě nemám, řekl jsem si, že bude dobré se trochu vyzbrojit a potrénovat a vrátit se tu někdy jindy. Ze zkušeností jsem už věděl, že brnění rebelů nedostanu a dostanu jej pouze tehdy, až nabudu reputace aspoň 25%. U rebelů se mi zdá, že se reputace zvedá nejpomaleji, ale to musí člověk chápat. Mezi lidma tolik zrádců, kteří bojují po boku orků proti vlastnímu lidu. A rebelů je jen hrstka, která potřebuje svým lidem o to více věřit. Vydal jsem se tedy do Montery, kterou už jsem se minule pokoušel neúspěšně osvobodit. Ano, Montera je docela velké město, kde je plno orků a prašivých zrádných lidských žoldáků, kteří byli prostě nad mé síly. Vydal jsem se proto do Montery, abych ji už konečně pomohl od těch hnusných orských stvoření. Nejprve jsem chtěl jít z druhé strany. Cestou, kde jsem po pravé straně míjel pár rebelů a jejich vůdce ( myslím, že Otis se jmenoval, ale teď si nejsem jistý ). Jenže to vůbec nebyl dobrý nápad, už tam na mě číhali žoldáci s kušemi na které jsem prostě neměl a uvědomil jsem si, že nejlepší vlastně bude, když půjdu hlavní branou, kde jsem si to už minule trochu vyčistil. Narazil jsem na pár orků, kteří si mě už z minula pamatovali. Orkové asi nejsou zase tak blbí jako ti, na které jsem doposud narazil v minulých dvou dobrodružstvích. Ti furt jenom řvali: "keraasatuto" při různých rituálech a "hučačača" při útoku. I když vlastně se najde vyjímka Ur-shak. Ale zpátky do současnosti. Těhle pár orků jsem zlikvidoval, ale to přivolalo další menší skupinku, zato však s kušemi. A to je problém, rychle jsem se běžel schovat do nejbližsí chatrče, abych unikl bolestivým zraněním, které mi doposud šípy způsobují. Jenže chatrč byla příliš malá a nevybral jsem si příliš dobře. Bojovat v ní moc dobře nešlo a na mě se vrhlo asi 10 orků. Byl jsem už zkušený bojovník a věděl jsem, že se vždy dostanu během boje z chatrče, protože v takové malé místnůstce, prostě bojovat nejde. A venku, když bych se sekal s ostatními, tak by mě stejně ti s luky a kušemi dostali ze zadu. Musel jsem rychle uvažovat. Už jsem na to přišel. Když na mě naběhla várka orků, rychle jsem se skrz ně prosekal ven a co nejrychleji jsem běžel do jiné budouvy, kde by mohly být větší šance na přežití. Narazil jsem na hostinec. Byla to docela velká místnost, kde se dalo dobře bojovat a střelci, kteří čekali venku, aby mohli zasadit nějakou tu bolestivou ránu šípem stáli radši venku, protože vevnitře by stejně museli přejít na meče a byli by bez šance. V tomto hostinci jsem vykosil první várku orků a žoldáků, kteří přiběhli. Jak jsem to udělal, tak jsem vyběhl ven, rozsekat těch pár zbabělců co čekali venku a chtěli mě prošpikovat svými kušemi. To ale přivolalo další várku nepřátel. Střídavě jsem bojoval vevnitř a venku s tou hrstkou co se dovnitře neodvážila, dokud nepřiběhl hlavní vůdce celého města. Jak on se jenom jmenoval? Nějak na "V", ale ono je to vlastně jedno. Už je mrtvý, mohl utéct, ale já to chápu - vůdce z boje nesmí utíkat, radši hrdě zemřít v boji než utéct. Smrt vůdce asi všechny ranila a oslabila, takže už jen pár hrdinů se vrhlo vstříc tváří smrti a po jejich pro ně už asi celkem zbytečné, ale přesto pro osvobození Montery nejspíše nutné smrti, se zbytek rozprchl a já si mohl vychutnat své zasloužené vítězství. Poté co jsem se prošel po městě a vyzkoušel si i pohodlnost křesla, na kterém zatím seděl pouze vůdce orků v tomhle městě, jsem se vydal dále prozkoumávat území pevniny. Podíval jsem se do mapy a viděl jsem, že nedaleko je Trelis. Hned jsem se tam vydal a zjistil jsem, že se jedná vlastně o pevnost, která patří celá orkům. Už zezačátku jsem věděl, co budu na tomhle místě dělat, ale orkové to ještě asi netušili. Nejprve jsem si celou pevnost prošel, abych věděl jaké nepřátele tady asi najdu. Jestli to budou elitní vojáci, řadoví vojáci nebo pouzí zvědové a kolik jich tu bude. Prošmejdil jsem celou pevnost, sice k vůdci mě pustit nechtěli, ale to jsem ani nepotřeboval, abych přibližně odhadl, jaké problémy budu mít s vyčištěním tohoto špinavého místa, plného téhle smradlavé lůzy. Jediné co mě celkem zarazilo, bylo opětovné setkání s Thorusem. No moc radost ze mě neměl. Taky se není čemu divit. V trestanecké kolonii jsem mu značně zkomplikoval plány a ještě si pamatuju, jak jsem se pomocí teleportační runy dostal do hradu a všechny jsem pozabíjel. I samotného Thoruse jsem propíchl mečem, ale asi to přežil. Musí být značně naštvaný. Po krátkém rozhovoru s ním, jsem se dozvěděl, že prý ho orci poslouchají, ale nevím jestli je to pravda nebo se jenom vychvaluje. Dále mi pověděl, že jestli mu zase zkomplikuju plány, tak mě zabije, ale když už jsem tady musí se mít na pozoru. Tak to docela chápu, už jsem tady vyprávěl, co jsem mu provedl a ani bych se nedivil, kdyby o mě slyšel i po mém úniku z bariéry. No zažil jsem toho hodně a jsem hrdina, na druhou stranu se, ale musím divit, že o mě spousta lidí doposud neslyšela a necítí ke mně moc velký respekt, ale tak co. Pro většinu lidí je sleeper a nemrtvý drak asi stejně jenom báchorkou na dobrou noc a věří tomu jenom asi nejvyšší paladinové, no i ti ani asi ne a nejvyšší mágové ohně. Trochu jsem teď odbočil, takže se vrátíme zpátky k Thorusovi a orské pevnosti. Vrátil jsem se cestou zpátky k druhému vchodu, kde nebyl Thorus, vytasil meč a zabil pár orků hlídající vchod. To přivolalo další orky. Byl jsem raněn, takže jsem musel odběhnout kousek dále do lesa a vyléčit se. Poté jsem se hned vrátil a všiml jsem si, že místní fauna mi pomáhá s deratizací orků. Pár orků, kteří byli bokem a "nudili se" jsem hned zabavi krátkým a pro ně ne moc úspěšným bojem. Do boje se zapojil i můj starý známý Thorus, které jsem taky zabil. Teď už jenom doufám, že definitivně. Nikdy jsem z něho neměl moc dobrý pocit, takový tvrďácký idiot s přiblblým výrazem v obličeji. Jako holobrádek v trestanecké kolonii jsem z něho měl snad i skoro strach, rozhodně jsem nechtěl jít proti němu, teď už se ale nebojím ničeho a nikdo mi v cestě stát nebude, i když nemám zrovna největší radost, že zrovna já musím být hrdina, který má zachránit svět před Beliarem. Ach jo, už zase jsem vzpomínal minulost, jenže žiju v současnosti a teď bojuju s velkou přesilou orků, takže bych se měl co nejvíce soustředit a vzpomínat můžu, až budu někde odpočívat. Po pozabíjení spousty orků na mě zaútočil Vůdce Trelisu. Během boje jsem byl trochu raněn a poblíž byla spousta zvěře, která by mohla zaútočit spolu s orky i na mě, proto bylo podle mě nejlepší řešení odběhnout na blízkou louku a tam si to rozdat s tím bastardem na férovku. No to jsem původně chtěl, ale jeden zvěd běžel s ním, takže jsem byl přece jenom na dva. Jenže se znám a vím, že dva orčí pitomci pro mě nebudou problém. Vykosil jsem je a od vůdce jsem si vzal trelisový náhrdelník. Trochu jsem se doléčil a vrhl se zpátky do boje. Válčení to je moje. Povraždil jsem pár orků a zbytek už se dal na útěk. Další vítězství! Byl jsem docela rozjetý a boj pro mě skončil strašně brzo a proto jsem se snažil zabít ještě pár z těch několika zbaběle utíkajích orků. Když jsem měl dost, tak jsem se vrátil do Trelisu a narazil jsem na paladina Konrada. Po rozhovoru s ním jsem dostal ohnivý kalich a zjistil, že už nemá žádnou víru v Innose. To nechápu, paladinové by měli být hrdí. I já sám jsem byl paladinem a nebál jsem se ani nemrtvého draka natož pár blbých orků. Z Trelisu jsem se vydal dále prozkoumávat území. Narazil jsem na další nějaký tábor orků. Trochu ho prozkoumal, ale bojovat se mi už nechtělo. Ne že bych už osláblý z minulých bojů anebo se bál porážky, jenom se mi nějak nechtělo. Zavítal jsem do nějaké chatrče a viděl vedle sedět Gorna. Hned jsem si pomyslel, co to zase dělal, ten má teda dobré štěstí. Připomnělo mi to jak jsem za něho musel zaplatit myslím 1000 zlatých paladinům na hradě v bývalé trestanecké kolonii, kde byl taky uvězněn za něco. Prý na něho byla potřeba čtyř paladinů, než ho odtáhli do žaláře. Teď ho prozměnu zajali orkové. Promluvil jsem s orkem velícím tomuto táboru a při rozhovoru jsem ho asi trochu vyprovokoval. To umím dobře a vždy mi to šlo. Musel jsem mu proto ukázat, že z nás dvou je slabší on. Když ležel na zemi, tak jsem ho obral o jeho sekyru, jenom pro jistotu, kdyby na mě něco chtěl zkusit, i když jsem si to moc nemyslel. Zdál se mi na orka férový. Ale i tak je to ork a myslím, že se s ním někdy v budoucnu utkám tváří v tvář v souboji na život a na smrt. Jenom nevím kdy ta doba nastane. Po jeho menším okradení jsem přešel do vedlejšího pokoje a pokecal si s Gornem. Dozvěděl jsem se něco o starém známém Leeovi a o démonovi, který střeží nějaký artefakt. Proto jsem se vrátil zpátky k vedoucímu orkovi a nabídl jsem mu 2000 zlatých za Gornovo osvobození. No zase mě stál nějaké ty peníze. Pak jsem vrátil a oznámil mu, že je volný. Přestož jsem byl už z bojů trochu unavený, tak bojovat opět po boku Gorna mě hodně lákalo. Gorn je vlastně jeden z mých nejlepších kamarádů. Při prvním setkání s ním v trestanecké kolonii jsem ještě nebyl žádný hrdina a musel jsem vyhnat nějakého týpka z chatrče, která patřila předtím Gornovi a za odměnu jsem tam mohl bydlet. Pak už jsem s ním hodněkrát po boku bojoval a je to hodně odvážný bojovník, který se nebojí, takže mě hodně zarazilo, jaktože se teď bál nějakého démona. Každopádně to nic nemění na tom, že jsem mu nabídl pomoc při tom zabití démona. Hned jsme se vydali do nedaleké, no vlastně jen pár desítek metrů vzdálené Gothy, abychom tam porazili toho zpropadeného démona. Cestou nám dělaly společnost skupinky zombií a kostlivců. Při souboji s démonem jsem nechal Gorna, ať zabaví nějak toho démona a já se postaral o zbytek havěti. Jakmile jsem to tam všechno vyčistil, šel jsem pomoct s démonem. Po jeho zabití jsem si vzal z něho nějaké cennosti a pokecal ještě s Gornem, než jsem si šel zase svou vlastní cestou. Teď jsem si řekl, že už je správná doba zajít do toho Nordmaru a dozvědět se něco o ohnivých kališích. Předtím jsem si ještě zašel do Reddocku a trochu se potrénoval v boji pomodlil u Innose a pořádně vyzbrojil. Cesta do Nordmaru byla dlouhá a plná nepřátel. Nejvíce mi pili krev gobliní šamani. Cestou jsem zničil hodně orských táborů, než jsem narazil na klan ohně. S nějakým válečníkem jsem jeden tábor orků vyvraždil a pak jsme si šli každý vlastní cestou. On se šel pořádně opít do hospody a já šel do kláštera v Nordmaru. Vrátný mě řádně přivítal a oznámil, že čekají na vyvoleného. Když jsem řekl, že vyvolený jsem já, tak mi nevěřil. Vrchní mág mě, ale poznal, pak mi řekl, že o ohnivých kališích si mám promluvit s Miltenem. Ještě jsem trochu prozkoumal knihovny a pak šel do jeskyně za Miltenem. Strážný mě nejprve nechtěl pustit, ale když jsem naléhal, že je to důležité, tak mě pustil. Pokecal jsem si s Miltenem, ale nějak se změnil. Zdá se mi, že je trochu jiný v obličeji, a že změnil hlas.
To be continue......


Tak tohle jsem zažil za 10 hodin hraní v kuse. No nevím jestli to někho bude bavit číst, už jsem říkal, že nejsem dobrý spisovatel. Původně jsem chtěl hře dát 70% když jsem začínal hrát, ale dal jsem 85 s tím, že mě hra snad zase začne bavit. A teď mě baví opravdu hodně, že uvažuju dát i 90%, ale to až po dohrání. No uvidím. jenom mě zaráží, že nějaké postavy se hodně změnily, jako třeba ten Milten. Jakoby to ani nebyl on. Ale to nevadí, to je jenom takový detail. Každopádně mě Gothic 3 hodně baví.
Pivo - ty kalichy máš v hlavní linii, ale k dohrání nutný skutečně nejsou.Ikdyž já to dohrál s nima, takže nevím jakej je rozdíl když je nenajdeš : ).

A koukej sem napsat ty tvoje dojmy : ).
Ale jo, já to chápu, taky jsem se musel vykecat ze svých pocitů po prvních několika hodinách hraní Falloutu 3.
Tak jsem si to dneska na 10 hodinek zahrál. Nejraději bych napsal svoje prožitky, ale teď se mi už k večeru nějak nechce klepat na klávesnici, tak možná zítra. Sice to tu asi nikoho nebude zajímat, ale tak někde se vykecat musím :-)
Každopádně pokud to zítra všechno nezapomenu, tak to bude na delší vyprávění.
Ronik: Jo díky. Snad jen, že ten kalich je zrovna ten z Cape dun a je jich více. Ony se ty kalichy neliší?
Paul: A ty kalichy mám ale v hlavní misi, jsem myslel, že to musím udělat ne?
Cheaty jsou :) Najdi si soubor ge3.ini (Disk:\Program Files\Gothic 3\Ini), najdi si řádek s TestMode=false a přepiš ho na TestMode=true. Ve hře si konzoli zapni klávesou ~. Kalich si přidáš příkazem give It_FiremageCup.
Cheaty nevim, ikdyž určitě něco je, ale ty kalichy nutný k dohrání nejsou.

Ikdyž taky by mě to štvalo : ).
Tak teď mám problém. Už mám dost rozehranou hru, ale předtím jsem ztratil někde jeden kalich ohnivý nutný k hlavnímu úkolu a teď nevím co mám dělat. Od znova nechci jet a není náhodou nějaký cheat nebo něco na ten kalich, protože mě to celkem štve.
Já je vždycky postupně zlikviduju, jenom jsem na 16. levelu a čekal bych že vybiju celou smečku. Kolikátý level tam tak můžu mít na konci? Jenom dohraju nějakou hru a vrhnu se na Gothica 3 s plnou silou.
Pivo: Nesmíš nabíhat do celé smečky vlků, likviduj je postupně. A dobrým nápadem je pořídit si luk nebo kuši...
Sakra už mám 16. level a furt mě zabíjí vlci. Orčí vesnici vymlátím v pohodě, ale vlci mě furt kosí a celkově tak všechna ta zvěř co byla v prvním a druhém díle slabá. Jaký je na ně vůbec tip?
Já teď jedu toho Gothica 3 a nemůžu si stěžovat na bugy. Občas narazím, ale tak to přežívám v pohodě a hra mi nepadá vůbec. Zatím snad ani jednou za zhruba 10 - 15 hodin hraní. Ale jedinčka dvojka bylyl asi lepší, ale i tak mě to baví.
Možná bych teda ještě doporučil počkat na quest pack, kterej by měl hru dost vylepšit...zatím je v němčině, na překladu se pracuje.
no, ja si zrovna rikal ze by nebylo od veci se na ten G3 zas nekdy podivat a dojet ho, ze uz by to mohl obyt vsecko poopravovane, a hele ho :)
Tak finální patch 1.7 je venku.Má skoro giga (!), ale co jsem to tak letmo zkoušel, působí to na mě dost dobře.Celkvě mi to už přijde dost vyladěný, vypadá to krásně, alternativní balancing jsem zatím ozkoušet nemohl, ale předělanou ai jo, a působí to líp.Lehkej stutter hned po loadingu tam pořád je, musím se dvakrát-třikrát otočit aby si to načetlo data, pak už to jelo půlhodiny konstantně 60fps, vše max 1920*1200.

Škoda že takhle hra nebyla vydaná rovnou : /. Navíc jsem G3 dojel už v 1.6 verzi, takže nevím jestli se mi do toho bude chtít znovu..ale skvělá hra to je.
Já jsem původně chtěl dát 70, ale když jsem to srovnal s jinýma hrama, kterým jsem to dal, tak jsem musel přidat.
Gadyn: Nějak jsem si nevšim, za co by si ta hra od tebe zasloužila 85% :) Z toho komentáře bych to viděl na maximálně 75%...
Mezi jednickou a dvojkou snad neni zas takovy kvalitativni rozdil :) Dvojka je proste jen kvalitni pokracovani uspesne hry, jak pise Memphis. (Sice neni tak originalni jak jednicka ale zas mi prijde propracovanejsi a tak nejak "vetsi" aby tohle vyrovnala a to tvoje "dvojka je jeste v norme" mi zni hodne fanboyovsky. V zasade prvni a druhej dil na sebe bez problemu pasujou, takze snad ani nenaznacuj ze by druhy dil byl nejakym rouhanim :))

Ale na trojce je videt ze se vysrali na osvedceny veci a pokusili se to udelat velkolepe podle nejnovejsich trendu na poli RPG (zjednoduseni pro & oblivion, haha), aby oslovili co nejsirsi publikum, coz dopadlo tak jak dopadlo no. Nejen ze tomu timhle pristupem vseobecne srazili kvalitu, ale jeste to dojebali totalni neodladenosti cehokoli. Diky bohu ze atmosfera tam nejakym zazrakem zustala :)
gaff: Tak u jedničky ještě nemohli tušit, že se hra ujme, navázání dalším dílem po tak velkém úspěchu (hlavně v evropských zemích) byl celkem logický krok. A že by druhý díl byl ždímací se mi nezdálo - byl to prostě větší projekt s větším očekáváním (jak u hráčů, tak u vydavatele co se týče zisků) a pořád poctivěji dělaný, než většina tehdejších her.
první díl byl relativně nekomerční, byl originální, nebyl odfláklej a měl naprosto jinej rpg systém i systém ovládání...

prostě za relativně málo peněz (ve srovnání s trojkou) kurva hodně muziky.. kvalita dalších dílů má sestupnou tendenci, a to i přes to, že dvojku beru

o žádným plánu nemluvim, jednička byl pokus kterej vyšel, další díly jsou větší a větší ždímačky na prachy.. čtvrtýho dílu se už vyloženě bojim
gaff: Každý díl série Gothic měl jako komerční produkt v první řadě za úkol si vydělat. Vzhledem k tomu, že se jedná o prvořadý cíl, stupňování se zasekává.

Navíc, pokud vím, nebyl Gothic původně plánován jako série, jak počítá tvůj 1, 2, 3 plán.
ale no ták, hošani.. nejdřív se musíte na trhu ukázat(1), pak natrvalo zapsat(2) a pak ho vyždímat(3)

samosebou je všechno kvůli prachům, ale dá se to stupňovat, jinak by v kapitalismu slovo "komerce" jaksi nemělo smysl
gaff: Větší komerčnost? Ach, málem jsem zapomněl, že autoři chtěli s jedničkou co nejvíce prodělat! S dvojkou už měli v úmyslu zůstat na nule, ale trojka, to je takový... BigMac a Longer dohromady!