Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Momentálně rozehráno


Profil

Kdo jsem?

• Hry hraju především ze dvou důvodů - buď proto, aby mě, jakožto umělecká díla, něco naučily nebo mě v něčem změnily k lepšímu, anebo proto, abych se na chvíli ocitnul ve světě, kde mám věci alespoň více méně pod kontrolou, mohl v nich postavit něco zajímavého a srovnal si nad nimi myšlenky.
• Na škále od roleplayera po powergamera jsem velmi blízko extrémnímu roleplayerovi. V téměř všech hrách se snažím maximálně vžít do role, a to i tehdy, když vím, že mi kvůli tomu unikne nějaká herní výhoda.
• Moje herní tempo by se dalo popsat jako šnečí. Za rok dohraju minimum her. Není to ani tak proto, že bych jim nevěnoval moc času, spíš prostě hraju velmi pomalu a půlku času strávím nad sandboxovými hrami, které nemají úplně jasný konec a cíl.
• Táhnou mě zejména dlouhá a náročná RPG, propracované strategické hry a sandboxy a především hry s velkou lidskou a uměleckou hodnotou. Což ovšem neznamená, že si občas nezahraju i střílečku nebo závodní hru. Nicméně kompetetivní hry mi už před dlouhou dobou postupně vyprchaly ze života a nikdy se mi po nich nezastesklo.
• V reálném životě jsem onen pověstný jack-of-all-trades. Po různých zaměstnaních, od produkčního na stadionu Komety, přes autora chemické učebnice až po učitele češtiny pro cizince, jsem zakotvil jako programátor a u toho už nejspíš nějakou dobu zůstanu.
• Zajímám se o hudbu a literaturu. Píšu, zpívám, hraju na kytaru, ale neskládám. Rád cestuju a učím se nové jazyky. Celkem jsem jich, češtinu samozřejmě nepočítaje, za život vyzkoušel asi jedenáct, z toho tři ovládám, myslím, přinejmenším docela slušně a další dva na konverzační úrovni. Celý život se věnuju parkouru, ale občas bohužel s několikaletými prolukami. Rád se vrtám v počítačích a jsem přívržencem Linuxu.

Moje herní projekty

Většina her pro mě končí, když je dohraju a sepíšu o nich na Databázi svoje myšlenky. Mám ale několik rozehraných her a projektů, které se se mnou budou nejspíš táhnout ještě několik let. A tak tohoto místa využiju, abych si o nich držel přehled.

Fallout série
Série Fallout pro mě má sentimentální hodnotu a její svět odjakživa miluju, ale většinu her jsem ve skutečnosti nikdy nedohrál, nebo je dohrál dávno a jen tak napůl. Proto jsem se rozhodl to vzít celé pěkně od začátku a pořádné, s důrazem na roleplaying, jak se sluší a patří. Postupně projdu všechny díly Falloutu včetně těch méně znamých, nechvalně proslulých a jejich DLC a zajímavějších modů.


(další projekty budou doplněny)

Jak hodnotím hry?

Na objektivitu jsem přestal věřit už před lety, a tak moje hodnocení odráží to, co mi osobně hra přinesla. Vážím si toho, když mi hra vnukne novou myšlenku, otevře mi oči k tomu, abych věci viděl novým způsobem nebo se k ní nějakým způsobem vytvořím emocionální vztah. Estetická stránka hry pro mě rozhodně hraje roli, ale nemá to nic společného s technickou vyspělostí grafiky (nicméně návrat k retro grafice mi obecně spíš leze na nervy). Technickou stránku hry, tzn. optimalizaci, bugy, padání apod., obecně přecházím, pokud to není vyloženě nervy drásající (ale vzhledem k tomu, že hraju na Linuxu, mám, řekl bych, poměrně velkou toleranci). Absolutně jsem zanevřel na hodnocení podle poměru cena / zábava.

Z výše popsaných důvodů dávám rád vysoká hodnocení rozvleklým a "nudným" hrám, pokud z nich něco mám, zatímco zábavné, ale bezduché, hry u mě moc velkého ocenění nedojdou.

Proč jsem vašemu komentáři dal minus?

Na komentářích si vážím toho, když nabídnou nějaký zajímavý pohled na hru a především toho, když ji prozkoumají z jiného úhlu než já. Komentáře typu "hra mě bavila, grafika byla pěkná, často jsem se ale zasekával o zeď v levelu XY" mi nepřipadají moc hodnotné, a tak je hodnotím negativně. Bytostně nesnáším komentáře podle šablony "grafika - příběh - hratelnost - ...", jako by snad tyhle aspekty hry byly oddělené. Protivné jsou mi i rádoby vtipné komentáře po vzoru starých recenzí ze Score.

(naposledy upraveno 12.5.2021)