Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Future Wars: Time Travellers

Future Wars: Adventures in Time

1989
1990
24.06.1991
72
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Future Wars: Adventures in Time je klasická 2D point'n'click adventura, ve které se zhostíte role obyčejného čističe oken, kterému se úplnou náhodou dostane do ruky stroj času a skončí ve středověku, kde zjistí plány mimozemských vetřelců na zničení Země pomocí speciální bomby, aby se poté přesunul do daleké budoucnosti ve 44. století a čelil dalším útrapám, mimo jiné i obvinění kolaborace s vetřelci a následnému trestu smrti.

Hra se ovládala klasicky myší, přičemž akce se vybíraly použitím pravého tlačítka - po jeho stisku se objevilo menu a hráč si vybral, jestli chce předmět prozkoumat, použít ho apod. Kompletní grafiku má na svědomí Eric Chahi, autor proslulé akční adventury Another World.

I na svoji dobu byla hra velice obtížná - známý pixel hunting zde byl na denním pořádku, což by ještě nebylo nic tak hrozného, kdyby se hráč nemohl dostat do místa, odkud už není návratu, aniž by dříve nesebral klíčový předmět.


Poslední diskuzní příspěvek

@Londo Mollari (24.03.2023 17:21): Jsou tam věci, které je nutno ocenit. Příběh, atmosféru, i ty výraznější grafické momenty. Hra kulhá hlavně v ovládání a některým metodám, kterými mě dokáže naštvat každá adventura, když tam jsou. Prah hodnocení mám nastaven tak, že 60% je hraničních, kdy je dobré se na hru minimálně kouknout. Dát ještě o 5% méně by znamenalo ji označit za totální brak nehodný zájmu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Atraktivní grafické ztvárnění (Erik Chahi), cestování v čase a hráč v roli postavy běžného čističe oken. Jasné to ingredience pro nadprůměnou adventuru! K tomu přidejme relativně přívětivou obtížnost, kdy nehrozí žádné nesmyslné používání předmětů nebo jejich ďábelské kombinace a přiměřenou délku hry. Nikde není třeba se dlouho zdržovat, hra se hraje opravdu příjemně.

Co se autorům nepovedlo není ani tolik propíraný pixelhunting (pokud o něm vítě, pak nemáte žádný problém). Mně vadily jen 2 herní prvky. Nutnost důsledného přistoupení až k samotnému předmětu v případě nějaké akce (speciálně u jednoho stromu jsem myslel, že vyrostu) a pak bludiště s časovým limitem.

I když jsou zde problémy logické, může se snadno stát, že postava zemře (yep!) anebo se ocitne v neřešitelné situaci, protože postrádá předmět, který ale nezaregistrovala v nějaké dřívější lokaci. Smrt postavy dle mého do adventury patří. Dead endy už moc rád nemám. Nicméně tady se mi to stalo jedinkrát a bylo to mou chybou.

Závěrem musím přiznat, že tenhle výtvor se Delfínům opravdu povedl.

Pro: Grafické ztvárnění (ty scenérie!), logické problémy, plynulost hry, cestování v čase

Proti: otravné bludiště s časovým limitem

+21
  • PC 80
Výborná adventura ze staré školy, je tomu cca měsíc co jsem ji dohrál a neubráním se přímému srovnání s jejich pozdějším dílem,( JB:STEALTH AFFAIR ), které jsem předtím také dohrál.
FW je na tom podstatně lépe. Proč? Inu grafika mi přijde kupodivu lepší, není taková dětinská.Kupodivu i ovládání (byť v JB se chlubili tím, že ovládání vylepšili) mi přišlo lepší, žádné přemýšlení nad tím, jestli teď mám použít pravé tlačítko myši či levé.Ozvučení je na stejné minimalistické úrovni jako následovník, Amiga verze je na tom podstatně lépe.

Co se týká příběhu, jedná se o klasické Béčkové sci-fi o záchraně světa. Na začátku se vžijeme do kůže obyčejného čističe oken, který se náhodou dostane ke stroji času, pomocí kterého odcestuje do minulosti,budoucnosti a opět minulosti, no samozřejmě nesmí chybět ani krásná žena a nějací ti ufouni. Co více si přát? Celé to pěkně odsýpá a nenudí. Pixelhunting tady je, ale v rozumné míře, né tak jak v JB a defcto kromě jediného místa se potřebné věci dají docela dobře najít, pro adventure pozitivní hráče to nebude žádný problém.Ale pozor, ve hře se opět můžeme dostat do bodu, odkud není návratu, takže je důležité často ukládat. Každopádně, vše se dá řešit logicky, takže ani nějaký velký zákys nehrozí, stačí se jen zamyslet :)

Ve hře se objevují také "akční pasáže", jsou jenom dvě a nejedná se o takový opruz jako v JB (kde spíše nasíraly a natahovali hrací dobu), tyhle naštěstí pobaví a do hry dobře sedí.

Pro mne osobně se jedná o kvalitní dílo, které snese srovnání s tehdejší konkurencí a každému kdo ještě nehrál určitě doporučuji!

Pro: Grafika,spád hry,zábava

Proti: Zvuk v PC verzi, pixelhunting

+20