FE je stratégia založená na licencii Dungeons & Dragons, zasadená do sveta Mystara. Hráč si tu vytvára vlastnú postavu, na základe klasických pravidiel D&D. Táto postava potom slúži ako vodca armády počas bojov, avšak sama sa bojov nezúčastňuje.
Hlavnou obrazovkou hry je strategická mapa sveta. V nej hráč plánuje rozširovanie svojho teritória, ovládnutím neutrálnych, či nepriateľských území, budovaním vylepšení a najímaní vojakov v provinciách, ktoré už vlastní. Jednotlivé jednotky sa dajú najímať len keď hráč postaví príslušnú budovu.
Okrem obligátnych ľudí, sú na mape neutrálne územia, kde po ich ovládnutí hráč môže najímať aj ďalšie jednotky, ako sú trpaslíci, orkovia, elfovia a ďalší. Ďalšou zaujímavou vlastnosťou bolo uzatváranie mieru s ostatnými frakciami. Ak napríklad postava so zákonným alebo neutrálnym presvedčením tento mier porušila, jej presvedčenie sa zmenilo na chaotické. Ďalej bolo možné vytvoriť si množstvo rôznorodých hrdinov, nastavovať veľkosť bitiek, a samozrejme používať kúzla. Jednotky v bojoch postupne získavali skúsenosti a tak sa z nich – pokiaľ prežili – mohli stať veteráni, či dokonca elitné jednotky.
@mazar1234 (15.07.2021 21:04): Ve hře v tahové části nebyl problém vůbec žádný, ale akční souboje byly jen blik, blik a konec. Tak jsem snižoval cykly až na 5% a to bylo pak v pohodě hratelné v té akční části. Ale dělat to při každém souboji a pak cykly vracet zpátky, aby se hra pak v tahové části hýbala normálně a nenačítala x sekund každý scroll po mapě, to se mi fakt nechtělo.
Co se týče taktiky - zjistil jsem, že je fakt dobré mít v každé provincii v kontaktu se soupeřem aspoň 100+ jednotek něčeho. Protože soupeř má zvláštní výhodu, když na něj zaútočíš, on dělá jakýsi counter attack (nebo ústup) do nějaké tvé provincie vedle. Pokud je neobsazená a neubrání se, tak smolík a je schopen ti takto během pár kol převzít celý základ ekonomiky a nebo ti pitomě prchat přes tvé nechráněné provincie (čímž zlikviduje pevnosti a tím pádem zdroj příjmu). Kolikrát jsem takto se soupeřem hrál bezvýsledně na honěnou.
Pak je fajn soustředit výrobu pro hlavní útočnou armádu v jedné provincii a Armory stavět tam, ne to tříštit do každé provincie. To platí pro začátek, když je málo peněz a nesype se to samo, že člověk neví co s tím a může si docvolit produkci ve více provinciích.
Ale co je klíčové a to zásadně - elfové. Bez nich je člověk nahraný a pokud je má soupeř ,je takřka neporazitelný. Takže co nejrychleji se dorvat k provinciím s lesy, obsadit a chrlit elfy ve velkém, , klidně na úkor výroby všech jednotek na blízku. Ztráta provincie produkující fightery či trpaslíky je nepodstatná škoda oproti ztráty provincie produkující Elfy, to je zadělávka na porážku.
Co se týče taktiky - zjistil jsem, že je fakt dobré mít v každé provincii v kontaktu se soupeřem aspoň 100+ jednotek něčeho. Protože soupeř má zvláštní výhodu, když na něj zaútočíš, on dělá jakýsi counter attack (nebo ústup) do nějaké tvé provincie vedle. Pokud je neobsazená a neubrání se, tak smolík a je schopen ti takto během pár kol převzít celý základ ekonomiky a nebo ti pitomě prchat přes tvé nechráněné provincie (čímž zlikviduje pevnosti a tím pádem zdroj příjmu). Kolikrát jsem takto se soupeřem hrál bezvýsledně na honěnou.
Pak je fajn soustředit výrobu pro hlavní útočnou armádu v jedné provincii a Armory stavět tam, ne to tříštit do každé provincie. To platí pro začátek, když je málo peněz a nesype se to samo, že člověk neví co s tím a může si docvolit produkci ve více provinciích.
Ale co je klíčové a to zásadně - elfové. Bez nich je člověk nahraný a pokud je má soupeř ,je takřka neporazitelný. Takže co nejrychleji se dorvat k provinciím s lesy, obsadit a chrlit elfy ve velkém, , klidně na úkor výroby všech jednotek na blízku. Ztráta provincie produkující fightery či trpaslíky je nepodstatná škoda oproti ztráty provincie produkující Elfy, to je zadělávka na porážku.
Pro: povedená stylizace, dobře nastavená pravidla, nadčasová hratelnost
Proti: pouze jedna herní mapa, pročež i omezená znovuhratelnost; absence kampaně a příběhu