Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

já bych to tady smazal celý, příliš jsme se vzdálili puvodnímu tématu. dokonce bych to viděl na BAN a exemplární trest devítiocasou kočkou! navíc ty letadla nejsou český ani slovenský výroby, a to je už na pováženou!!!

v telce dávaj nějakej seriál o stíhačích, viděl jsem ten z Koreje, takže tam ty nužky určitě budou a natrenuju si je!
Asi bychom měli diskuzi k F-22 ADF/TAW přesunout do příslušné sekce.
Ano nejlepší je zasáhnout kanónem letoun při čelním průletu, ty jsou ale extrémně nebezpečné, proto vždy volím nekolizní kurz s obratem těsně před kontaktem. Důvodem je, že AI ve všech simulátorech (a naposledy hraný Strike Fighters 2 Vietnam mě v tom jen utvrdil) střílí vždy s kanonu při čelním střetu a obvykle dříve a přesněji, než hráč.

Gratuluji, že jsi tréning dokončil. Vím není to lehké.

Nezáleží teď ani na tom zdali SU-35 nebo SU-37 má motory s vektorováním tahu, ostatně stačí se mrknou na net ale spíše připomínám fakt, že v DID F-22 ADF/TAW má největší schopnost manévrovat EF-2000. Což vzhledem k faktu, že DID jsou (ehm byli) britská fa. je celkem pochopitelné, že nadržují vlastnímu projektu. Ostatně EF-2000 původně vznikl s americko-německého demonstrátoru nového pokročilého letounu s vektorováním tahu motoru a kachními křidélky. Prostě tohle není v simulátoru jak by to asi mělo být v reálu ale je to maličkost, tedy do doby než dojde na dogfight na kanony.

Nůžky jsou manévr ve vertikální nebo horizontální rovině, v praxi to znamená, že po prvním obratu po čelním průletu se ani jeden z protivníku nezavěsí na 6 hodinu toho druhého ale jsou přibližně na tom stejně a dělají další obrat proti sobě a tak "stříhají" nůžky. Zvítězí ten kdo má více energie, dokáže rychleji točit na malých poloměrech a neztratí vztlak = pád. Ten druhý se na něj pak zavěsí a pohodlně ho sundá. Velmi riskantní manévr s velmi nejistým výsledkem. Aplikovat pouze když není jiná volba. V F-22 ADF/TAW je téměř tutovka, že s EF-2000 skončíš v nůžkám, pokud ji nepoškodíš už při čelním průletu na kanony. Problém je, že EF-2000 který v reálu nemá vektorování tahu motorů, zde točí lépe než cokoliv jiného a tudíž po 2-4 obratech ho máš na 6 hodině. Setřást jej je téměř nemožné.
až Su-37 je verze s vektorováním tahu, ale obecně (nevím, jak se to soudruhum z NDR podařilo) EF dokáže vést s Raptorem vyrovnanej dogfight (podle mě Usáci schválně šiděj kvality svejch letadel, protože to je součást strategie) i díky tomu, že maj HUD v helmě a uhel, pod kterým jsou schopni střílet je dost velkej...

standardní Flanker by měl bejt lepší než cokoli jiného ve vzduchu bez vektorování tahu, s tím wingmanem jsem na to dávno přišel, ale je mi divný, aby se za mnou tak držel. nejsme ve Vietnamu!

v těhle rychlostech čelní střet na kanony snad nehrozí, ale ty techniky vyzkouším! ty nužky bych poprosil rozebrat trochu víc!

obecně nechápu tu schopnost delta křídla takhle manevrovat v malých rychlostech (u EF), Gripen se třeba nechytá, a tohle je na urovni F18, která je na dogfight stvořená.
@Rapier (23.05.2015 22:16): Díky za rady, vypadá to že je budu potřebovat, protože dnes se mi zadařilo v obou misích,a když dokončím trénink,jdu do kampaně. Čluny jsem sestřelil kanonem ze vzdálenosti cca 3NM a první F-22jku jsem si pěkně načal kanonem při jejím prvním průletu. Jsem zvědav na mise AWACS.
@endura (23.05.2015 14:01): je to už dlouho co jsem hrál F-22 TAW.
Svého času jsem uměl i vymanévrovat EF-2000 (a to dokonce i několik najednou), který má mimochodem v F-22 ADF/TAW bezkonkurenčně nejlepší manévrové schopnosti ze všech letadel v simulátoru včetně F-22, a mnohem větší než např. SU-35, což tak úplně sice neodpovídá realitě (SU-35 by měl mít motory s vektorováním tahu +výbornou manévrovatelnost předchůdce SU-27 v základu). To vše na nejvyšší obtížnost. Základem je zvolit správné rozhodnutí při čelním průletu. Moje taktika byla vždy jít o něco níže než cíl (vyhnout se tak čelnímu střetu na kanony) a pak v okamžiku setkání jít do vertikály s obratem o 180 stupňů a přejít do vertikální zatáčky směrem k zemi a správným kurzem (a to i bez pomoci vektorování tahu) se dostat na 6 hodinu protivníka. V nejhorším případě jít do horizontálních nebo vertikálních nůžek ale bacha to jde ale s EF-2000, která v simulátoru umí točit doslova na pětníku je to i tak peklo.

Věr mi, že porazit jakýkoliv ruský letoun v simulátoru na kanóny nebo jakýkoliv jiný západní letoun je úplná hračka (bavím se teď o dogfightu na kanony, dříve mé oblíbené disciplíně) oproti peklu jaké tě čeká s EF-2000. Za tu pokud se nezavěsíš za první zatáčkou po čelním průletu tak jsi skončil...a můžeš se rovnou katapultovat.

Samozřejmě něco jiného je to v kampani nebo v misích kde máš AMRAMMy a Sidewindery. Tak se tvé šance zvyšují ale na druhou stranu i oni mají rakety středního a dlouhého doletu, takže potkat letku SU-35/37 nebo MiG-29 bude znamenat tvrdý boj.

Ano prošel jsem všechny tréninkové mise. Beru fakt, že to chce tréning a není to lehké. Speciálně AAA a SAM jsou v F-22 ADF/TAW neuvěřitelně výkonní. Moje taktika proti SAM bylo nemít žádnou podvěšenou výzbroj, jen pumy a rakety uvnitř šachet a letět na ENCOM 1 = prakticky veškerá elektronika vypnutá, nicméně jedině tak jsi téměř neviditelný pro radary SAM a AAA. Oni tě sice detekují a nemohou po tobě střílet. Samozřejmě s podvěšenými LAU-68 tohle není možné, přesto sniž ENCOM na 1 nebo 2, zkrátka co je nezbytné minimum abys minimalizoval své RCS (svůj radarový odraz) a tak se do poslední chvíle vyhnul AAA a SAM.
@Rapier (13.05.2015 23:42): Akorát hraju TAW, a máš pravdu, jako simulace je to špička, má to celkem obsáhlý manuál, ovšem z hlediska hratelnosti to už zřejmě taková sláva nebude, protože obtížnost je nastavena na vysokou a pokud jsi dobře pamatuju, kampaň je hratelná jen do jistého bodu. Prošel jsi v tréninku misi Dogfight 1xF-22 vs 2xF-22, nebo ostřelování fregat neřízenými střelami z LAU-68? Já ne, i když to ještě zkouším, dochází mi trpělivost.
@vodkasesemtexem (12.05.2015 00:22): Možností je více: vymanévrovat jej vertikálními manévry, nebo na něj zavolat svého wingmana (nepamatuju si jestli tam je příkaz typu Check My Six) ať jej sundá, v případě nouze když jsi bez raket a střeliva, můžeš zaletět do dosahu nejbližšího radaru (modrý kruh) ať jej sundá SAM nebo stíhací ochrana tvého AWACSu.
@vodkasesemtexem (13.05.2015 21:40): vyzkoušej F-22 ADF a F-22 TAW. Mezi těmito hrami od DID není moc rozdílů (ADF vyšlo v 1997, TAW v 1998 pokud si dobře vzpomínám), rozdíl je především v tom, že v ADF jsou jednotlivé mise v kampani (ale zase o to se zajímavější atmosférou, BTW už si někdy chránil kolonu Billa Clintona během jeho návštěvy ze vzduchu?!) a TAW přinesl dynamické kampaně na což hráči čekali.

TAW plná hra (obsahuje i ADF): http://www.databaze-her.cz/hry/f-22-total-air-war/zajimavosti/
S Novalogic leteckými simulacemi nemám moc zkušeností až na Comanche a krátce jsem hrál F-16/Mig-29.
Pokud bys rád kvalitní simulátor F-22 Raptor, mrkni se na DID F-22 ADF a DID F-22 TAW (Total Air War). Staré ale stále dobré.
Jak se mám zbavit Suchoje za ocasem? Jak se za mě pověsí, tak jsem na něj krátkej. Mám měnitelnej vektor tahu a nakonec jsem na něj musel hodit atomovku (u země), abych ho setřásl!