Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
K Dungeons 2 jsem se dostal když byl dočasně zdarma, celkem mě bavil a tak jsem si koupil i jeho DLC.

Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž.

Hra kopírování Dungeon Keepera 2 neskrývá, ale zatímco DK je rychlá hra, tady je dost velkej klídek a hodně se to táhne. Není to ono.
Ale alespoň to dobře vypadá, je to hezké a barevné. Někde jsem viděl trefně napsaný že je to prostě DK pro mladší generaci.

Hrajete zase za zlo a chcete vykořenit dobro z tváře světa.
V ději se střídáte hrou za hordu (orky, gobliny atd..) a démony.
Autoři pojedli vtipné kaše, humor vás provází celé hraní. Hra nejvíce kopíruje/paroduje Game of Trones (Hru o trůny), jak už z názvu napovídá Clash of pumpkins (místo Clash of kings, jen teda česky nic moc : Střet dýní). Pak trochu Pána prstenů a vše vůbec možné. Například v intru se mihne Geralt z Rivie a dělá jako že tu není a s tím zlem se zabývat nebude. Mysleli i na vtipná jména, třeba medůzy nebo sukuby se jmenují podle známých hereček a modelek atd.
Zazní tu také oznámení z původního DK: Your dungeon is full of yogurt, nebo obligátní hláška ze Skyrimu od strážce, že musíte dávat hlavně pozor před šípem do kolene.
Dějem vás provází postava vypravěče co vám napovídá a hlavně vše komentuje. Někdy tedy až moc, občas jsem se přistihl že to jeho žvanění zas tolik neposlouchám, ani nečtu text a raději přemýšlím co dělat v podzemí.

Gameplay je vůbec zjednodušený Dungeon keeper, na povrchu jsem si často připadal jak ve Warcraftu 3 a systém pastí (a vzhled příšerek) ten zase jako by z oka vypadl Orcs must die!.

Hodně dobrej nápad je dvě různé vylepšení vašich příšerek. Sice máte jen za každou stranu jen 4 druhy monster, ale díky jejich různým stupňům upgradu a jejich odlišným skillům to vypadá že jich je ve skutečnosti víc.
Máte daný strop na počet vašich pochopů (do toho se počítají i dělníci, proto vždy pečlivě zvažujete co kliknete radši) tak žádné obří armády nečekejte, ale vůbec to nevadí.

Co jsem nikdy nepoužíval byla strážnice, neměl jsem důvod. V DK jsem ji používal na hlídání kvůli ztátě území, tady území ztratit prostě nemůžete, tak mi to přijde škoda peněz investovat do jeho výzkumu a vůbec její stavby. Je skutečně škoda že oproti předloze, zmizelo dost místností a tak vaše strategické možnosti jsou skutečně minimální.
Na povrchu se mi několikrát nějaká jednotka někde šprajcla a musel jsem ji odportit kouzlem.
Dále mi přišel divný výzkum dveří, že jsem si mohl kliknout zkoumat rovnou ty nejsilnější (pokud jsem měl dostatečný level podzemí), bez znalosti předchozích. Čili jsem vždy vyzkoumal a používal jen ty základní a pak počkal až na ty nejsilnější. A ušetřil jsem tak. Myslím že logické by bylo, aby mě hra donutila vyzkoumat je postupně.
Nevím proč klávesy na skilly příšerek jsou po celé klávesnici. Nejdřív jsem si myslel, že to je proto abyste nemuseli vybírat jednotlivé druhy monster ale stejně musíte. Tak nevím proč by jejich hlavní skill nemohl být na jedné klávese. (jestli na to někdo přišel dejte mi vědět)
Nepoučili se co fungovalo dobře v DK:
Chybí nějaká efektivní kontrola souboje. V hromadě příšer najít nějakou co potřebuje dát štít je velmi obtížné.
Nikde jsem neviděl ukazatel za jak dlouho je výplata.


DLC:
GAME OF WINTER
Co je mrtvé nemůže umřít.

Zde hrajete za novou stranu Zla, nemrtvé. A musím přiznat že ti mi k srdci přirostli nejvíc a přijdou mi nejlepší. Oproti ostatním zlům se sice nemůžou sami trénovat, ale vzhledem k tomu že už jsou po smrti, pořád vstávají z hrobů. I spelly mi přijde že mají nejlepší.
Počet misí je asi stejný jako v základní hře, jen jsou konečně obtížnější, jmenovitě předposlední kolo jsem musel začínat asi čtyřikrát.
V ději se podíváte za lordem Sněhem velitelem noční hlídky...No jo zas ty trůny. Nejlepší hláška je přímo ze začátku kdy se ho ohnivá čarodějka (okopírová Melisandra) ptá: Are you virgin? (Jsi panic/panna?) a on jí odpovídá že ne, že je střelec. ...
Za mě rozhodně super, pokud hrát tuhle hru tak hlavně tohle DLC. Jen s chutí do toho a ukažte ostatním Zlům (schválně počítejte kolikrát slovo Evil uslyšíte :P) kdo je největší šéf.

A CHANCE OF DRAGONS & A SONG OF SAND AND FIRE
Proč si to nepřiznat, tak ty stojí za prd. :D
V každém jen nové 3 hratelné kola a všechny bez nějakého nápadu. Stejnej scénář: Zprovoznit funkční podzemí, začít postupně čistit povrch pro zvýšení vašich zlých skutků a povýšení vašeho podzemí. Vymaxovat upgrady a smést poslední odpor na mapě.
Zkoušel jsem i vyšší obtížnost, ale je to stejný, jen je rozdíl na začátku kdy musíte opatrně zvolit co naklikáte, abyste se vůbec ubránili prvním útokům. Jinak je to stejný, jen čistění povrchu je pomalejší, protože bez upgradů jsou vaše jednotky velmi slabé.

Hraní jsem celkem užil (hlavně toho hlavního DLC, k tomu si přidejte pár % navíc) a vzhledem k tomu, že mě celá hra přišla na 4 eura, tak toho nelituji. Jsem zvědavý na Dungeons 3, určitě je zkusím když je uvidím za rozumnou cenu. Snad to bude lepší hra.

Pro: Je to takovej veget, že u hraní můžu v pohodě kouřit doutníky.

Proti: Když dojde doutník, koušu si mimoděk prsty levé ruky :P (můj velkej zlozvyk když hraju nějakou strategii jen na myši). Dungeon Keeper je pořád lepší a propracovanější.

+10
  • PC 70
Dungeons 2 si hodně berou z perfektního Dungeon Keepera. Bohužel jejich výsledek je na půl cesty.

Přitom jsou herní principy skoro totožné. Kopání v podzemí, těžba zlata, stavba místností a výroba pastí, to vše funguje stejně. Jenže tady to nefunguje tak dobře jak by správně mělo.

První věc co zdržuje hraní je pomalý přísun peněz. Impové to kutají po troškách, jenže výzkum nových pastí, místností a zvýšení populačního limitu je v řádech tisíců zlaťáků. Potvory taky chtějí zaplatit za svoje služby a výplatní den pro ně je docela často. Takže pak se není problém dostat v jedné misi na herní dobu třeba dvou hodin, než si hráč vše vyzkoumá, připraví a vycvičí armádu, naučí se potřebná kouzla. A pak se z kobek vydá na povrch.

A to je zásadní novinka oproti DK. Země dobrých lidí a hrdinů je barevná, veselá plná roztomilých zvířátek, do doby než tam vkročí banda vašich potvor. Pohyb po povrchu už je v hráčových rukách a příšery se ovládají jako v klasické RTS kdy se přesně řídí podle pokynu myši na rozdíl od jejich chování v kobkách kde jednají individuálně a bez příkazů. Je pěkný detail, že po zabíjení nepřátel a ničení jejich budov a kempů se krajina mění k horšímu, lesy zchřadnou voda se změní na odpadní břečku, země zčerná atd...

Grafikou a barevností mi to připomnělo Warcraft. Hra se nebere nijak vážně, celou dobu to dává najevo vypravěč, který říká vtípky a odkazy nezapomíná zmínit třeba GoT nebo Lotra. V pokročilejších fázích hry dochází ale nepříjemnému snížení FPS, doufám že to autoři časem vyladí, jelikož na hře je to pak docela vidět že už nejde tak plynule jak by měla.

Hra je i ve své kampani docela dlouhá, mě zabrala okolo 16 hodin, je zde i fajn možnost zahrát si za démony, kteří mají trochu jiný styl příšer, kouzel, pastí i místností. Dungeons 2 jsou fajn hrou která by potřebovala trochu ještě vyladit, je to zjednodušený Dungeon Keeper 2, ale jeho kvalit nedosahuje, ale příjemně zabaví pokud toužíte po tomto typu her.
+12