DiRT Tour
Bohužel jak už to bývá, najdeme ve hře i nějaké záporné body. Kampaň dohrávání se rozděluje na 4 hlavní části, kde každá část má 4 sezóny. Při většině dohrání nějakých závodů následuje před otevřením dalšího závodu mluvený dialog vašich "trenérů" (Ken Block ad.), který se nedá nijak přeskočit a nevěřím, že tato chybějící možnost je nějakému hráči příjemná. Každá sezóna se už neskládá z klasických rallye závodů ale z mixu rallye, okruhových závodů se soupeři, duelů a park turnajů (triky s auty známé v USA), což je jak na čí vkus trochu mimo mísu, když jsme si chtěli zahrát Colina, tak jak ho někteří z nás pamatují. A proto ve hře chybí i možnost oprav na vozech po závodě, i když damage systém funguje a vypadá v celku realisticky (po závodě máte auto jako nové). Kampaň DiRT 3 není určitě krátká, pokud si zvolíte nejtěžší obtížnost, vystačí vám hra určitě na nějaký ten týden dohrávání.
Jaké to je řídit?
Ovládání je jedním slovem boží. Tratě a eventy vás nutí střídat mezi normální a ruční brzdou, abyste nahnali lepší čas, skóre a pohodlí na trati. Na silnici neexistují žádné zkratky, kterýma byste si nahnali nějaké sekundy.. tam kde se ze vzdálenějšího pohledu zdá být zkratka, z blízka závodník uvidí vždy zabraňující předměty, kameny nebo dříví, o které by se vůz libě zmasakroval. Pro shrnutí DiRT 3 má pohodlné ovládání tak jako u předchozích dílů a co se týče fyziky.. pořád je na tom o hodně lépe jak Need for speed.
Nabídka vozů
Ve většině závodů má hráč možnost zvolit si, v jaké kategorii aut se bude soutěžit.. přesněji mluvíme například o autech 60. lét 70. lét, 80. lét, 90 létm, B Group (ještě o něco novější, Modern (vysokorychlostní auta), buginách, nákladních autech a o klasickým zastoupení aut ze současného rallye (kde je pouze impreza, lancer a ford). Před závodem hráč nevybírá mezi značkami aut, ale mezi závodníma týmy, takže kolikrát máme na výběr stejné auto akorát v jiném kabátě. Ford, Mitsubishi, Wolksvagen, BMW, Subaru, Peugeot, Audi, Opel, Lancia, Mini Cooper a Toyota - to jsou licence aut, které DiRT 3 nabízí.
Tratě a okruhy
Údajně jsou všechny tratě a okruhy vymodelovány podle existujících díky získané WRC licenci (jsou i skutečné jména závodníků) a údajně DiRT 3 nabízí 2x více tratí než předchozí díl. Ono to zní hezky a velkolepě, ale většinou hráč jezdí pořád na stejné trati v dané oblasti, která akorát vždy začíná a končí jinde. Takže zhruba v polovině hry zjistíme, že tuhle zatáčku už jedeme asi po páté a tamhle tu po sedmé nemluvě o tom, že se v kampani tratě na tvrdo opakují. V konečném měřítku tak můžeme mluvit přibližně tak o 3 úplných tratích z každé oblasti (Keňa, Norsko, Finsko a USA) + duelové a okruhové silnice (navíc Monako).
Vychytávky
Vývojáři pro hráče přichystali level reputation systém, který slouží při dohrávání kampaně k otevírání nových závodních týmů a jejich automobilů. Například za zlato dostaneme více experience bodů než za stříbro a za novější týmy taktéž. Další vychytávkou je jakýsi youtube uploader, který umožňuje hráči nahrávat replay svého umění přímo ze hry na youtube. Samozřejmě nechybí ani multiplayer, tím se myslí možnost 2 hráčů na split-screenu a nebo online eventy.
Grafika
Po grafické stránce je DiRT 3 hlavním tahákem pro koupě hry, protože tady se nedá vůbec nic vytknout a hra se nemá za co stydět. Snad hráči s horším PC budou zklamáni. Na i5 + 2GB grafiky (GeForce GT 540M) jela hra na max detaily plynule, ale při nárazu (silná deformace) nebo při konci auta v jezeře (water effect) se hra už trochu sekala. Vývojáři by snad mohli trochu lépe zapracovat na modelech postav, ať už mluvíme o řidičích nebo o fanoušcích při cestě, ale to není nijak zvlášť podstatné.
Závěr
Pokud máte slušný PC a rádi závodní simulátory, tak DiRT 3 určitě nezklame, ale ani vás nijak zvlášť nepřekvapí. DiRT 3 určitě patří k tomu lepšímu ale na úroveň Forzy nebo Gran Turisma nemá. Skvělá grafika není všechno a snaha přiblížit Colina více kategoriím hráčů bohužel odrazuje i tu menšinu, která si potrpí na jakési vážnosti a tradici hry. DiRT série ala skoro Need for speed na venkově, proto 80%.
Pro: grafika, soundtrack a ozvučení, výběr vozů, slušné AI
Proti: arkádové prvky, nepřeskočitelné mluvení v menu