Následující je výčet některých změn a novinek v Dark Souls 2. Spoilery se týkají pouze mechanik. Vynechávám cokoliv co by prozrazovalo příběh nebo co by mohlo narušit přirozené sžití s hrou.
1. Každá smrt si odnese 10% vašeho maximálního zdraví
-Toto znázorňuje proces zvaný "hollowing", kterým si prochází každý nemrtvý
-Ztratit můžete až 50% maximálního zdraví
-Po každé smrti budete vypadat o něco méně hezky :)
-Proces zvrátíte konzumací Human Effigy
2. Online interakce jsou aktivní i když nejste v lidské podobě
-Obrovská změna pro celou hru
-Toto platí jak pro coop, tak pro PVP
-Pro vyhnutí se jakýmkoli invazím musíte úplně vypnout online funkce
-Toto je velmi krutým přídavkem s přihlédnutím na první bod
3. Do hry byly přidány Lifegems
-Estus Flask je stále ve hře
-Estus léči velmi rychle, omezený počet použití mezi ohništi, u každého ohniště se obnoví
-Lifegem léčí pomalu, neomezený počet použítí, ale omezené množství, neobnovuje se na ohništích - je potřeba obstarat ve světě
-Estus má dlouhou animaci konzumace a pokud vás během obnovy zdraví někdo zasáhne, obnova zdraví se přeruší
-Lifegem má krátkou animaci konzumace a můžete během ní chodit, obnova zdraví se nepřeruší ani když jste zasaženi
4. Covenanty mají mnohem významnější roli ve hře. Mezi některé úkony patří:
-Invaze jiných hráčů
-Obrana napadených hráčů
-Napadání hráčů kteří vstoupí do určitého území
-Zvýšení obtížnosti hry :) (ne, vážně)
-Některé Covenanty budou očividnými pozůstatky covenantů z předchozí hry a jejich příběhy tak budou pokračovat
5. Zbraně se ničí mnohem rychleji
-Jejich pomyslné HP se však samo obnovuje na ohništích (V Dark Souls stav zbraní nebylo potřeba řešit s výjimkou krystalových zbraní, speciálních dračích zbraní a některých exotických zbraní jako katany)
-Pokud zbraň rozbijete, budete s ní muset za kovářem
6. Magie
-Opět tři druhy: Kouzla, pyromancie, zázraky
-Kouzla a zázraky mají vlastní stat, pyromancie používá oba (dřív se účinnost pyromancie odvíjela pouze od úrovně vylepšení Pyromancy Flame, i když hra tvrdila že se odvíjí od Inteligence)
-Catalyst je nyní potřeba upgradovat, stejně jako ostatní zbraně
-Rychlost vysílání magie již není dána statem Dexterity, ale Attunement
7. Staty
-V Dark Souls 2 je celkem devět statů a nyní jsou "použitelné" úplně všechny (v Dark Souls byl stat Resistance naprosto zbytečný)
-Většina statů mírně zvyšuje HP, spousta zvyšuje odolnost vůči různým vlivům a fyzickou odolnost
-Vigor zvyšuje HP a odolnost
-Endurance zvyšuje staminu, fyzickou odolnost a balanc
-Vitality zvyšuje především maximální "zatížení" postavy (= maximální tíhu výbavy)
-Attunement nyní zvyšuje nejen množství kouzel které můžete používat, ale taky rychlost, kterou je budete sesílat.
-Strength je jedním ze statů který nejenom zvyšuje účinnost některých zbraní, ale zároveň je vyžadován pro schopnost využívání pokročilejších těžkých zbraní
-Dexterity podobně jako Strength, zvyšuje účinnost některých zbraní a je vyžadován pro schopnost využívání komplexních a rychlých zbraní.
-Adaptability zvyšuje nejen celkovou odolnost, ale také zrychluje některé animace jako konzumace léčivých předmětů
-Intelligence je stat potřebný především pro využívání kouzel
-Faith je stat potřebný především pro využívání zázraků
-Mnohé staty mají vícero využití, ale musel bych spoilerovat součásti hry.
8. Respawnování nepřátel
-Nepřátelé se i nadále respawnují po vaší smrti a po usednutí k ohništi
-Opakovaným zabíjením některých nepřátel však jejich dalšímu respawnování zabráníte
-Toto jednak ulehčuje opakované pokusy zabít bosse, ale také výrazně snižuje účinnost farmení nepřátel kvůli duším a předmětům
9. PVP a kooperace
-Hra má vlastní servery (YESSS MOTHERFUCKERS!!!!!)
-Již jsem zmínil, že pro online interakci není potřeba být v lidské formě
-Covenanty jsou ještě více důležité pro určení role v online interakce
-Ve hře existují speciální prsteny, které vám pomohou zvýšit šanci na interakci s lidmi kteří nosí stejný prsten, ať už PVP či co-op
-Fantomové, které si pozvete do světa pro co-op, mohou zůstat jen po omezenou dobu (toto má odstranit ganking)
-Matchmaking nyní zohledňuje nejenom level, ale také herní dobu (čímž se sníží pravděpodobnost invazí hráčů kteří sice jsou na nízkém levelu, ale jsou vybavení plně upgradovanými zbraněmi které dostanete až v průběhu hry)
-FromSoftware podle všeho hodlá banovat cheatery, kteří byli v Dark Souls 1 velmi častým jevem
10. Vyprávění
-Hra bude používat přímější vyprávění
-To však nebude na úkor vyprávění samotným světem, pouze to zajistí že i méně pozorní hráči budou z příběhu něco mít
9001: Nepotvrzené či subjektivní záležitosti a náhodná fakta
-Dark Souls 2 se odehrává velice dlouho po událostech Dark Souls 1. Podobný koncept existoval již v Dark Souls 1 - Oolacile sa také nacházel v dávné minulosti.
-Prvních několik lokací bude relativně jednoduchých a hra se následně velice rázně ztíží
-Nepřátel je méně, ale je těžší se jim vyhnout (zatím hodně subjektivní dojem některých hráčů - uvidíme co na to speedrunneři)
-Hra je mnohem rozsáhlejší než Dark Souls 1
-Lokace již nejsou propletené takovým způsobem jako v Dark Souls 1
-Hra vám bude vždy umožňovat postup několika různými směry (Dark Souls 1 nabádala k určitému postupu jedním směrem)
-Cestovat mezi ohništi budete moci hned od začátku hry
-Ve hře je více bossů než v Dark Souls 1 (bohužel nejsou již natolik zajímaví)
-Ve hře je místo kde se počítá celkový počet smrtí hráčů po celém světě
-Brumbál zemře na stránce 596
1. Každá smrt si odnese 10% vašeho maximálního zdraví
-Toto znázorňuje proces zvaný "hollowing", kterým si prochází každý nemrtvý
-Ztratit můžete až 50% maximálního zdraví
-Po každé smrti budete vypadat o něco méně hezky :)
-Proces zvrátíte konzumací Human Effigy
2. Online interakce jsou aktivní i když nejste v lidské podobě
-Obrovská změna pro celou hru
-Toto platí jak pro coop, tak pro PVP
-Pro vyhnutí se jakýmkoli invazím musíte úplně vypnout online funkce
-Toto je velmi krutým přídavkem s přihlédnutím na první bod
3. Do hry byly přidány Lifegems
-Estus Flask je stále ve hře
-Estus léči velmi rychle, omezený počet použití mezi ohništi, u každého ohniště se obnoví
-Lifegem léčí pomalu, neomezený počet použítí, ale omezené množství, neobnovuje se na ohništích - je potřeba obstarat ve světě
-Estus má dlouhou animaci konzumace a pokud vás během obnovy zdraví někdo zasáhne, obnova zdraví se přeruší
-Lifegem má krátkou animaci konzumace a můžete během ní chodit, obnova zdraví se nepřeruší ani když jste zasaženi
4. Covenanty mají mnohem významnější roli ve hře. Mezi některé úkony patří:
-Invaze jiných hráčů
-Obrana napadených hráčů
-Napadání hráčů kteří vstoupí do určitého území
-Zvýšení obtížnosti hry :) (ne, vážně)
-Některé Covenanty budou očividnými pozůstatky covenantů z předchozí hry a jejich příběhy tak budou pokračovat
5. Zbraně se ničí mnohem rychleji
-Jejich pomyslné HP se však samo obnovuje na ohništích (V Dark Souls stav zbraní nebylo potřeba řešit s výjimkou krystalových zbraní, speciálních dračích zbraní a některých exotických zbraní jako katany)
-Pokud zbraň rozbijete, budete s ní muset za kovářem
6. Magie
-Opět tři druhy: Kouzla, pyromancie, zázraky
-Kouzla a zázraky mají vlastní stat, pyromancie používá oba (dřív se účinnost pyromancie odvíjela pouze od úrovně vylepšení Pyromancy Flame, i když hra tvrdila že se odvíjí od Inteligence)
-Catalyst je nyní potřeba upgradovat, stejně jako ostatní zbraně
-Rychlost vysílání magie již není dána statem Dexterity, ale Attunement
7. Staty
-V Dark Souls 2 je celkem devět statů a nyní jsou "použitelné" úplně všechny (v Dark Souls byl stat Resistance naprosto zbytečný)
-Většina statů mírně zvyšuje HP, spousta zvyšuje odolnost vůči různým vlivům a fyzickou odolnost
-Vigor zvyšuje HP a odolnost
-Endurance zvyšuje staminu, fyzickou odolnost a balanc
-Vitality zvyšuje především maximální "zatížení" postavy (= maximální tíhu výbavy)
-Attunement nyní zvyšuje nejen množství kouzel které můžete používat, ale taky rychlost, kterou je budete sesílat.
-Strength je jedním ze statů který nejenom zvyšuje účinnost některých zbraní, ale zároveň je vyžadován pro schopnost využívání pokročilejších těžkých zbraní
-Dexterity podobně jako Strength, zvyšuje účinnost některých zbraní a je vyžadován pro schopnost využívání komplexních a rychlých zbraní.
-Adaptability zvyšuje nejen celkovou odolnost, ale také zrychluje některé animace jako konzumace léčivých předmětů
-Intelligence je stat potřebný především pro využívání kouzel
-Faith je stat potřebný především pro využívání zázraků
-Mnohé staty mají vícero využití, ale musel bych spoilerovat součásti hry.
8. Respawnování nepřátel
-Nepřátelé se i nadále respawnují po vaší smrti a po usednutí k ohništi
-Opakovaným zabíjením některých nepřátel však jejich dalšímu respawnování zabráníte
-Toto jednak ulehčuje opakované pokusy zabít bosse, ale také výrazně snižuje účinnost farmení nepřátel kvůli duším a předmětům
9. PVP a kooperace
-Hra má vlastní servery (YESSS MOTHERFUCKERS!!!!!)
-Již jsem zmínil, že pro online interakci není potřeba být v lidské formě
-Covenanty jsou ještě více důležité pro určení role v online interakce
-Ve hře existují speciální prsteny, které vám pomohou zvýšit šanci na interakci s lidmi kteří nosí stejný prsten, ať už PVP či co-op
-Fantomové, které si pozvete do světa pro co-op, mohou zůstat jen po omezenou dobu (toto má odstranit ganking)
-Matchmaking nyní zohledňuje nejenom level, ale také herní dobu (čímž se sníží pravděpodobnost invazí hráčů kteří sice jsou na nízkém levelu, ale jsou vybavení plně upgradovanými zbraněmi které dostanete až v průběhu hry)
-FromSoftware podle všeho hodlá banovat cheatery, kteří byli v Dark Souls 1 velmi častým jevem
10. Vyprávění
-Hra bude používat přímější vyprávění
-To však nebude na úkor vyprávění samotným světem, pouze to zajistí že i méně pozorní hráči budou z příběhu něco mít
9001: Nepotvrzené či subjektivní záležitosti a náhodná fakta
-Dark Souls 2 se odehrává velice dlouho po událostech Dark Souls 1. Podobný koncept existoval již v Dark Souls 1 - Oolacile sa také nacházel v dávné minulosti.
-Prvních několik lokací bude relativně jednoduchých a hra se následně velice rázně ztíží
-Nepřátel je méně, ale je těžší se jim vyhnout (zatím hodně subjektivní dojem některých hráčů - uvidíme co na to speedrunneři)
-Hra je mnohem rozsáhlejší než Dark Souls 1
-Lokace již nejsou propletené takovým způsobem jako v Dark Souls 1
-Hra vám bude vždy umožňovat postup několika různými směry (Dark Souls 1 nabádala k určitému postupu jedním směrem)
-Cestovat mezi ohništi budete moci hned od začátku hry
-Ve hře je více bossů než v Dark Souls 1 (bohužel nejsou již natolik zajímaví)
-Ve hře je místo kde se počítá celkový počet smrtí hráčů po celém světě
-Brumbál zemře na stránce 596